آموزش فارسی ترموستات مرصوص مدل دریما برای سیستم های داکت اسپلیت

اموزش فارسی ترموستات مرصوص مدل دریما برای سیستم های داکت اسپلیت
اموزش فارسی ترموستات مرصوص مدل دریما برای سیستم های داکت اسپلیت
مطالب مرتبط

در این مقاله از سلسله مقالات آموزشی مرتبط با سیستم‌های تهویه مطبوع هوا، قصد داریم تا به آموزش فارسی ترموستات مرصوص مدل دریما برای سیستم های داکت اسپلیت بپردازیم.

چنانچه پس از مطاله مقاله، در خصوص ترموستات مرصوص مدل دریما نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

اموزش فارسی ترموستات مرصوص مدل دریما برای سیستم های داکت اسپلیت

آموزش ترموستات مرصوص مدل دریما

۱-کلید روشن/خاموش

با فشردن این کلید به مدت ۱ ثانیه دستگاه به حالت روشن یا خاموش تغییر وضعیت می دهد.

۲-نمایش دمای محیط

نمایشگر می تواند دمای فعلی محیط را در بازه ۰ تا ۵۰ درجه با دقت ۰٫۵ درجه نمایش دهد. برای دماهای بالاتر از ۵۰ درجه ، عبارت HI و برای دماهای زیر ۰ درجه عبارت LO نشان داده خواهد شد.

۳-نمایش دمای مطلوب

در این ترموستات دمای مطلوب به صورت عددی بین ۱۵ تا ۳۵ با دقت ۰٫۵ درجه سانتیگراد قابل تنظیم است. پس از فشردن کلید ۳، نقطه تنظیم دما چشمک زن شده و با فشردن کلیدهای ۶ یا ۵، افزایش یا کاهش خواهد یافت. با رسیدن دمای تنظیمی به عدد ۳۵ آیکون MAX و با رسیدن به عدد ۱۰، آیکون MIN روشن می شود. با نگاه داشتن کلید ۳ به مدت ۳ ثانیه، مقدار دیفرانسیل دستگاه که عددی بین ۱ تا ۲ درجه است نمایش داده می شود که می توان در این حالت، مقدار دیفرانسیل را به کمک کلیدهای بالا و پایین تغییر داد. با فشردن نواحی دیگر نمایشگر، مجدداً دمای تنظیمی نمایش داده می شود.

۴-کلید برنامه هفتگی ( PROG )

با کلیک روی  گزینه ، برنامه هفتگی روی نمایشگر نشان داده می شود. در هنگام نمایش برنامه می توان با فشردن همین کلید به مدت ۱ ثانیه، برنامه هفتگی را برای کلیه روزهای هفته فعال/غیر فعال نمود. در صورت رها نمودن صفحه کلید به مدت ۱۵ ثانیه، نمایش برنامه هفتگی متوقف خواهد شد ولی تنظیمات روشن/خاموش نمودن ترموستات اعمال می شود.

۵ و ۶ -کلید افزایش/کاهش

این دو کلید برای افزایش یا کاهش متغیرهای مختلفی مثل ساعت سیستم ، ساعتهای روشن و خاموش شدن دستگاه (برنامه هفتگی) و نقطه تنظیم دما به کار می رود. با کلیک کردن منفرد روی این کلیدها، متغیر تنظیمی به میزان یک پله تغییر می کند. اگر کلید مورد نظر به مدت یک ثانیه در حالت فشرده باقی بماند، سرعت تغییر آن متغیر افزایش خواهد یافت.

چنانچه پس از مطاله مقاله، در خصوص ترموستات مرصوص مدل دریما نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

۷-کلید تنظیم کارکرد ترموستات ( MODE )

ترموستات دارای دو کارکرد سرمایشی و گرمایشی است که با کلیک کردن روی این کلید، کارکرد دستگاه از حالت سرمایشی به حالت گرمایشی تغییر می یابد. همچنین با روشن شدن کمپرسور، علامت در کنار علامت فصل ظاهر می شود. توجه! حداقل زمان روشن/خاموش ماندن کمپرسور ۴۵ ثانیه است.

۸-کلید تنظیم عملکرد فن ( FAN )

با تنظیم فن روی حالت های کند، متوسط یا تند، پس از تاخیر اولیه دستگاه فن با سرعت تنظیم شده به صورت ترموستاتیک عمل می نماید. در حالت فن خودکار و MODE  گرمایشی، دور فن متناسب با دمای محیط روشن میگردد. در حالت فن خودکار و MODE سرمایشی، دور فن متناسب با دمای محیط و همراه با کمپرسور روشن شده و در صورت رسیدن به دمای مطلوب و خاموش شدن کمپرسور، روی دور کند باقی می ماند.

۹-کلید و نمایشگر قفل سیستم

با فشردن این کلید به مدت یک ثانیه، صفحه کلید قفل و علامت ظاهر می شود. در وضعیت قفل هیچ یک از کلیدهای دستگاه به جز کلید روشن/خاموش ترموستات، فعال نیست و لذا نمی توان تنظیمات دستگاه را تغییر داد.

۱۰-کلید بیپ

کلید بیپ، دهمین کلیدِ مورد اشاره در آموزش ترموستات مرصوص مدل دریما می‌باشد. شما می‌توانید با کلیک بر روی این کلید، بیپ کلیدها را خاموش یا روشن نمایید.

۱۱-کلید برنامه ریزی هفتگی

الف) نمایش و تغییر برنامه هفتگی: با کلیک روی کلید شماره ۴ (PROG)، بخش برنامه ، برنامه هفتگی روشن می شود. می توان با کلیک روی کلید ایام هفته (DAY)، روزهای مختلف را مشاهده کرد. برای تغییر برنامه هر یک از روزها، با کلیک روی ساعت یا دقیقه مربوط به زمان روشن شدن (ON TIMER) یا خاموش شدن ترموستات (OFF TIMER)، آن بخش شروع به چشمک زدن می کند. سپس می توان با کلیدهای بالا یا پایین، مقدار مورد نظر را وارد دستگاه نمود. لازم به ذکر است که با تغییر برنامه روز شنبه، برنامه روزهای یکشنبه تا چهارشنبه نیز به همان صورت تغییر می یابد.

ب) فعال/غیرفعال نمودن برنامه هفتگی: برای غیرفعال نمودن برنامه برای یکی از روزها، می توان زمان روشن شدن و خاموش شدن برای روز مورد نظر را یکسان وارد کرد تا ترموستات به صورت غیر برنامه ریزی شده عمل نماید. اما برای غیرفعال نموندن کل برنامه ها بایستی کلید ۴ را یک ثانیه فشار دهید تا اعداد و حروف بخش برنامه ریزی بصورت خط تیره نمایش داده شود.

۱۲-تنظیم ساعت و روز دستگاه

برای تغییر مقدار ساعت یا دقیقه، باید روی آن ناحیه کلیک نموده تا به صورت چشمک زن در آید. سپس با کلید بالا یا پایین، می توان مقدار مورد نظر را وارد کرد. برای تنظیم روز کافی است روی ناحیه مربوط به آن کلیک نموده تا ایام هفته به ترتیب، نمایش داده شده و تغییر یابد.

۱۳-مود خواب

با فشردن این کلید، عملکرد ویژه زمان خواب، به صورت فعال یا غیرفعال تنظیم می شود.

چنانچه پس از مطاله مقاله، در خصوص ترموستات مرصوص مدل دریما نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.