نحوه سرویس و نگهداری کولر گازی

نحوه صحیح سرویس کردن کولر گازی
نحوه صحیح سرویس کردن کولر گازی
مطالب مرتبط

نحوه صحیح سرویس و نگهداری کولر گازی یکی از مواردی است که باید جدی گرفته شود. سرویس کولر گازی به صورت دوره ای باعث خواهد شد که دستگاه شما سالم و بدون نقص باقی بماند و طول عمر آن زیاد شود.

مجموعه خدمت نت با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص در امور مربوط به کولرگازی شامل سرویس کولر گازی در تهران آماده خدمت رسانی می باشد. سرویس های کولر گازی و اسپلیت یکی از تخصص های مجموعه فنی مهندسی خدمت نت  می باشد که تجربه بالا در این زمینه و کادری کاملاً متخصص در این زمینه آماده خدمات دهی در سراسر استان می باشیم.

برندهایی که تحت پوشش سرویس کولر گازی هستند عبارتند از:

  • سرویس کولرگازی سامسونگ
  • سرویس کولرگازی ال جی
  • سرویس کولرگازی جنرال
  • سرویس کولرگازی اجنرال
  • سرویس کولرگازی مدیا
  • سرویس کولرگازی توشیبا
سرویس کولر گازی

مراحل سرویس کولر گازی یا اسپلیت

سرویس کولر گازی توسط یک سرویس کار در چند گام کلی خلاصه می گردد. لازم به ذکر است که در ادامه و به جهت آشنایی کلی شما عزیزان با این مراحل، نکاتی مختصر در خصوص نحوه سرویس به شیوه‌ای ساده که حتی برای افراد غیرمتخصص نیز قابل درک باشد ارائه می گردد.

مرحله اول در سرویس کولر گازی

اولین مرحله رعایت کامل نکات ایمنی می‌باشد.در این مرحله متخصص از شما درخواست می کند تا تمامی راه های اتصال برق به دستگاه اسپیلت و یا کولر گازی به کلی قطع گردد. این مورد از مهمترین گام های سرویس است. این مرحله را می توان به دو روش به انجام رسانید.

  • روش اول: دو شاخه اصلی متصل به برق شهری را به طور کامل از پریز جدا کنید.
  • روش دوم: راه دیگر قطع جریان برق از طریق جعبه فیوز مادر واحد ساختمانیست.

روش اول راهکار بهتریست؛ زیرا که ممکن است متخصص به هر دلیلی در قطع کردن فیوز به اشتباه بیفتد و یا به هر دلیل سیستم برق کشی ساختمان دچار مشکل شود.

مرحله دوم در سرویس کولر گازی

در مرحله دوم باید به سرویس کندانسور (قسمتی از کولر گازی که بیرون از واحد ساختمانی قرار دارد) می‌پردازیم. کندانسور کولر های گازی می بایست همواره تمیز باشد تا سیکل تبرید بتواند به درستی کار کند.

متخصص با استفاده از فشار آب تمامی رسوبات و یا غبار موجود بر روی فن کندانسور را به طور از بین برده تا فن بتواند به درستی به کار خود ادامه دهد.لازم است بدانید فن نقش خنک کننده گاز مبرد و هسته اصلی دستگاه کولر گازی یا اسپلیت می باشد و چنانچه به درستی به عملکرد خود ادامه ندهد،دمای کندانسور به شدت بالا رفته و همین امر می تواند موجب اورلب کردن کمپرسور یا ذوب شدن سیم های موجود درون آن باشد که این مقوله باعث اتصالی برقی دستگاه و در نتیجه سوختن یا نیم سوز شدن موتور کندانسور می شود.

نکته‌ قابل توجه این است که در شستشو و تمیز کردن کندانسور بوسیله آب می بایست جوانب احتیاط رعایت شود؛ هر چند تمامی قطعاتی که به آب حساس هستند (مانند موتور فن بیرونی) دارای عایق پلاستیکی هستند، لیکن رعایت اصول پیشگیری شرط اول سرویس کولر گازی دستگاه حساس می باشد.

چند نکته مهم که عمر کولر گازی شما را چند برابر می کند

design2

1. ماهی ۱ بار فیلتر های پلاستیکی داخل پنل را در آورده و زیر شیر آب ولرم با برس پلاستیکی نرم بشورید.

2. کثیف شدن این فیلترها باعث کم شدن فشار و سرعت پرتاب باد می شود و به طبع از سرمای کولر گازی کاسته می شود. در صورت پاره شدن فیلتر کولرگازی حتما باید آن را تعویض کنید و از استفاده از فیلتر پاره یا روشن کردن کولر گازی بدون فیلتر خودداری فرمایید.آموزش استفاده و نگهداری از کولر گازی اسپلیت

3. با دکمه MODE روی ریموت کنترل و حالت سرما و گرمای آن بازی نکنید!!

4. به شماره ارور های کولر گازی دقت کنید و آن را یاداشت کنید و در اختیار سرویس‌کار قرار دهید.

5. از پریزی که سیم کشی ضعیفی دارد برای تامین برق کولر گازی استفاده نکنید. همچنین به هیچ وجه از سایز ۱۸۰۰۰ به بالا از ۲ شاخه و پریز استفاده نکنید.چون آمپر بالا باعت آب شدن و آتش سوزی دو شاخه و پریز می شود.

6. ریموت کنترل را در اختیار کودکان قرار ندهید.

چنانچه در خصوص سرویس و نگهداری کولر گازی نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.