اصول طراحی و ساخت کابینت در آشپزخانه‌های مدرن

آشنایی با اصول طراحی و ساخت کابینت در آشپزخانه‌های مدرن
آشنایی با اصول طراحی و ساخت کابینت در آشپزخانه‌های مدرن
مطالب مرتبط

یکی از مهم‌ترین عوامل در جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، کابینت بوده و در واقع می‌توان گفت که با انتخاب و طراحی و ساخت کابینت مناسب، این امکان وجود دارد تا فضای درون آشپزخانه را مدیریت و وسایل و ابزار آشپزخانه را با چینشی مناسب‌تر قرار داد.

مهم‌ترین اصل در طراحی و ساخت کابینت‌ها این است که علاوه بر زیبایی، امکان دسترسی راحت به تمام وسایل درون کابینت‌ها وجود داشته باشد. ازاین‌رو به‌عنوان اولین گام در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن، لازم است تا در صورت امکان مشتری فهرستی از وسایل آشپزخانه و یا آماری کلی از وسایل و نیز نحوه چینش آن‌ها را در اختیار طراح قرار دهد.

انتخاب طراحی افقی یا عمودی برای کابینت‌ها

امروز دکوراسیون آشپزخانه بر پایه سبک انتخابی برای طراحی کابینت‌ها صورت گرفته و دیگر مانند گذشته در طراحی کابینت‌ها عواملی چون جایگاه وسایلی مانند یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و …  دخیل نمی‌باشد.

ازآنجایی‌که مواردی نظیر رنگ و شکل طراحی کابینت‌ها بر روی انتخاب و نوع چینش وسایل آشپزخانه تأثیر می گذارند، لذا نیاز است که از همان ابتدای کار به اصول طراحی و ساخت کابینت توجه شود.

نکاتی در خصوص طراحی و ساخت کابینت

این روزها افراد بسیاری تصاویر درون مجلات و سایت‌های خارجی را به‌قصد پیدا کردن ایده‌ای برای چیدمان و طراحی کابینت آشپزخانه خود جستجو نموده و سعی داشته مدلی ایدال و منحصربه‌فرد را برای آشپزخانه خود پیدا نمایند، این در حالی است که تنها با رعایت برخی نکات ساده که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود، به‌راحتی این امکان برای شما وجود داشته که طرح موردنظر خود را بیابید.

انتخاب طراحی افقی یا عمودی برای کابینت‌ها

  • کابینت انتخابی شما بایستی با مواردی چون سقف، کف و دیوار آشپزخانه در تناسب باشد.
  • سعی کنید در طراحی و ساخت کابینت امکانات دیگر را نیز دخالت داده و از آن‌ها استفاده مفیدی در جهت زیباتر و ایده آل تر نمودن آشپزخانه نمایید. به‌عنوان نمونه شما می‌توانید رنگ دیوار و کف‌پوش را بارنگ اصلی کابینت‌ها هماهنگ نموده تا فضای آشپزخانه از جلوه بیشتری برخوردار گردد.
  • انتخاب طراحی افقی یا عمودی برای کابینت‌ها؛

درصورتی‌که نوع طراحی انتخاب‌شده برای کابینت‌ها به شکل افقی بوده و درواقع  طرح اصلی چوب کابینت و  باز شدن درب آن‌ها در بخش‌های بالایی به‌صورت افقی بوده، فضای آشپزخانه خیلی بزرگ‌تر به چشم آمده و طراحی عمودی کابینت‌ها نیز برای آشپزخانه‌هایی با سقف کوتاه باعث بلندتر جلوه دادن سقف می‌گردد.

  • امکان دسترسی آسان به وسایل درون کابینت‌ها؛

طراحی کابینت‌ها بایستی به نحوی انجام شود که امکان دسترسی راحت به‌تمامی وسایل درون کابینت‌ها به‌خصوص وسایل درون کابینت‌های بالایی برای افراد وجود داشته و آن‌ها را به مشکل نیندازد.

• انتخاب طراحی افقی یا عمودی برای کابینت‌ها؛
  • میزان نورپردازی آشپزخانه؛

ازآنجایی‌که کابینت‌ها به‌طورمعمول در بخش بالایی اجاق‌گاز، سینک ظرف‌شویی و تخته کار نصب‌شده درصورتی‌که آشپزخانه از نورپردازی اصولی برخوردار نباشد در زمان استفاده از این بخش‌های آشپزخانه نور کافی وجود نخواهد داشت، ازاین‌رو به‌کارگیری مدل‌های نورپردازی جدید را می‌توان مکملی برای  طراحی کابینت مدرن دانست.

  • به‌کارگیری کابینت‌های چوبی؛

این روزها دیگر کمتر کسی از کابینت‌های فلزی استفاده نموده و اکثر کابینت‌های آشپزخانه از چوب و ام دی اف هستند. امروزه تنوع طرح و رنگ کابینت‌های چوبی بسیار زیاده بوده و شما می‌توانید با استفاده از کابینت‌هایی با متریال چوب طبیعی با بافت ساده یا پیچیده به آشپزخانه خود جلوه‌ای دوچندان ببخشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 14 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.