آشنایی با آستر زدن دیوار و مزایای آن

آشنایی با آستر زدن دیوار و مزایای آن
آشنایی با آستر زدن دیوار و مزایای آن
مطالب مرتبط

آشنایی با آستر زدن دیوار و مزایای آن

شاید برای شما نیز تاکنون اتفاق افتاده که از نقاشی ساختمان خود نتیجه دلخواه را نگرفته و از علت خوب از آب در نیامدن رنگ اتاق ها نیز بی اطلاع باشید. یکی از اساسی ترین بخش های پروسه رنگ آمیزی فضای خانه آسترزنی می باشد. آسترزنی در واقع قبل از رنگ آمیزی نهایی انجام شده و متاسفانه در بسیاری از رنگ آمیزی ها این مرحله از کار که اهمیت بسیاری نیز در کیفیت کار داشته نادیده گرفته خواهد شد. آستر زدن باعث کیفیت بیشتر رنگ شده و در واقع به رنگ اجازه داده تا بر روی دیوار خوش بنشیند و نتیجه کار را بسیار زیبا و یکدست خواهد ساخت. به دلیل اهمیت این مرحله از رنگ آمیزی ما قصد داشته در این مقاله به توضیح در رابطه با آستر زدن دیوار و مزایای آن بپردازیم.

*آستر زدن سبب بالا رفتن قدرت چسبندگی رنگ به دیوار شده و این امکان را به شما داده تا حتی به رنگ آمیزی سرامیک و کابینت های آشپزخانه بپردازید.

آشنایی با آستر زدن دیوار

آستر زدن در واقع مرحله پس از پاکسازی و همواره نمودن دیوار با بتونه می باشد. این مرحله قبل از زدن رنگ نهایی به دیوار اجرا شده و از طریق یک دست سازی سطح دیوار به ایده آل تر شدن نتیجه کار کمک شایانی می نماید. به طور معمول بیشتر مواد تشکیل دهنده رنگ ها، رنگدانه بوده تا در زمان رنگ آمیزی کیفیت و زیبایی افزون تری حاصل شود.

این در حالی است که مواد اصلی آسترها رزین (Resin) انتخاب شده تا پایه کار را برای رنگ آمیزی نهایی قوی تر سازند. یکی از رنگ های آستری که جهت نقاشی کاربرد داشته آستر اکریلیک (Acrylic است که با توجه به برخورداری از مقدار زیادی رزین، به ثابت ماندن رنگ نهایی کمک می نماید. رنگ های آستری خیلی سریع و در عرض 15 تا 30 ثانیه خشک شده و شما می توانید پس از آن کار رنگ آمیزی نهایی را آغاز نمایید.

نمونه ای از یک دیوار آستر خورده

آشنایی با آستر زدن دیوار و مزایای آن

مزایای آستر زدن

از بین مزایای آستر زدن می توان موارد زیر را عنوان نمود:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه:

از آن جایی که ترکیبات استفاده شده در رنگ های آستری قابلیت پوشانندگی بالایی داشته لذا پس از آستر زنی، سطح دیوار به خوبی پوشیده و یکدست شده در نتیجه در مصرف رنگ به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد. چرا که احتیاجی به پوشاندن دیوار با چند لایه رنگ نخواهد بود. در صورت استفاده از رنگ آستری باکیفیت، تنها نیاز است که دیوار را یک بار آستر زده و پس از خشک شدن نیز یک لایه رنگ روی آن کشیده تا نتیجه بسیار مطلوبی را از رنگ آمیزی خانه خود دریافت کنید. با توجه به پایین تر بودن قیمت رنگ های آستری از رنگ های اصلی، به کمک آستر زدن دیوار هزینه ها نیز کاهش پیدا خواهند نمود.

  • افزایش کیفیت رنگ آمیزی نهایی:

به کمک آستر زدن دیوار می توان رنگ قبلی دیوار را حتی اگر رنگی بسیار تیره ای بوده پوشانده و به طور کامل آن را محو نمود. این کار به افزایش زیبایی و طراوت رنگ نهایی کمک بسیاری خواهد نمود.

  • پوشانندگی عالی لکه ها:

لکه های مختلف روی دیوار نظیر لکه‌های آب، مداد رنگی، ماژیک و … حتی پس از رنگ آمیزی دیوار با یک لایه ضخیم از رنگ نیز باز خود را نشان خواهند داد. در چنین شرایطی استفاده از رنگ آستری بهترین انتخاب برای رهایی از این لکه ها می باشد. آستر زدن کمک نموده تا لکه های مداد و خودکار و… به خوبی پوشیده شده و پس از رنگ آمیزی، دیوارها کامل نو و زیبا به نظر برسند.

  • فراهم نمودن امکان رنگ آمیزی هر چیزی:

اگر چه ممکن است تاکنون به دلیل عدم چسبندگی رنگ به سطوح لیزری نظیر پلاستیک های مختلف امکان رنگ آمیزی این سطوح برای شما وجود نداشته اما به کمک رنگ های آستری شما قادر به رنگ زدن هر سطحی خواهید بود. رنگ های آستری با توجه به ترکیباتی که داشته به رنگ اصلی این اجازه را داده تا به خوبی بر روی سطح مورد نظر قرار گیرد. شما با استفاده از آستر زدن حتی قادر به رنگ آمیزی سرامیک و کابینت های خانه نیز خواهید بود.

  • افزایش دوام و ماندگاری رنگ

با آستر زدن دیوار پیش از رنگ آمیزی نهایی، می توان مانع از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات احتمالی شد. آستر زدن از ترک خوردن، لایه لایه شدن و بالا آمدن رنگ جلوگیری نموده و دوام رنگ اصلی را افزایش خواهد داد. و در نتیجه تا مدت ها از رنگ آمیزی مجدد خانه آسوده خاطر خواهید بود.

*آستر زدن دیوار ها علاوه بر افزایش کیفیت و زیبایی رنگ آمیزی نهایی در کاهش هزینه های نیز بسیار موثر خواهد بود.

آشنایی با آستر زدن دیوار و مزایای آن

کلام آخر

همان طور که در این مقاله گفتیم آستر زدن دیوار پیش از رنگ آمیزی مزایای بسیار داشته که در این بین می توان به کیفیت و زیبایی رنگ آمیزی نهایی و نیز کاهش هزینه ها اشاره نمود.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای انجام یک رنگ آمیزی خوب حتما بایستی از نقاشان حرفه ای و باتجربه در این کار کمک گرفت. تیم ما با سابقه و تجربه بالایی که در امر نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان داشته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 12 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.