کولر گازی چه زمانی باید شارژ شود؟

شارژ کولرگازی
شارژ کولرگازی
مطالب مرتبط

سرویس و تعمیر کولر گازی یا شارژ کولر گازی چه زمانی باید انجام شود؟ این سؤال را ممکن است هر کدام از ما بارها یا از دیگران پرسیده‌ایم و یا اینکه دیگران از ما پرسیده‌اند. با سپری شدن نسبی فصل بهار و ورود به فصل گرم سال، نیاز به استفاده از دستگاه‌های سرمایشی امری است ضروری، که البته به فراخور منطقه جغرافیایی هر استانی، نوع این دستگاه‌های سرمایشی مختلف است. در مناطقی ممکن است پنکه را سیستمی مناسب بدانند، در مناطقی کولرآبی و در مناطقی هم کولر گازی.

به طبع با پیشرفته شدن وسایل سرمایشی، استفاده بهینه از آن‌ها و نیز حفظ کارایی آن‌ها نیازمند مراقبت‌هایی است که گاه همگان از عهده آن برمی‌آیند ( شستشو و نظافت کولرآبی ، تعمیر پنکه و… ) و گاه نیاز به یاری گرفتن از متخصصین آن حوزه است. یکی از وسایلی که برای بهره بردن از تمامی امکاناتش نیازمند یاری گرفتن از متخصص است، کولر گازی است.

ما در خدمات نت ، قصد داریم تا در این مقاله و مقاله بعدی به صورت خیلی خلاصه و در قالب 2 بخش، در خصوص زمان شارژ کولر گازی ، هزینه شارژ کولر گازی و نیز عواملی که در تعیین این هزینه‌های شارژ مؤثر هستند، اطلاعات مفیدی را با شما همراهان عزیز در میان بگذاریم. لازم است این نکته را یادآوری کنیم ما در اینجا به مباحثی پرداخته‌ایم که سؤال مشترک اکثر مشتریان ما بوده است.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

سرویس و تعمیر کولر گازی و شارژ کولر گازی در خدمت نت

کولرهای گازی چه زمانی باید شارژ شوند؟

موضوعی که بایستی قبل از پرداختن به برآورد هزینه شارژ کولر گازی به آن پرداخته شود و ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، این موضوع مهم است که واقعاً کولرهای گازی چه زمانی نیاز به شارژ دارند و باید شارژ شوند؟

خیلی مواقع پیش می‌آید که مشتریان با مجموعه خدمت نتتماس گرفته‌اند و پس از سؤالاتی متوجه شده‌ایم که اصلاً کولر گازی آن‌ها نیاز به شارژ ندارد و تنها به خاطر اینکه یکی از دوستان یا آشنایانِ آن‌ها گفته است که کولر گازی شما شارژ ندارد، تصمیم به شارژ کردن کولر گرفته‌اند و متأسفانه در این میان هم هستند افرادی که از بی‌اطلاعی دیگران سوءاستفاده کرده و بدون اینکه کولر نیاز به شارژ داشته باشد، هزینه‌هایی را به مالکین کولر تحمیل کرده‌اند.

بر این اساس شما بایستی قبل از هر چیزی از این مطلع باشید که کولرهای گازی در سه حالت نیاز به شارژ گاز دارند:

  • اسپیلت (کولر گازی ) تازه نصب ‌شده و نو است.
  • کولر گازی کاملاً فاقد گاز است.
  • کولر گازی احتیاج به شارژ کردن گاز دارد.

که در ادامه در خصوص هر یک از این موارد توضیحاتی رو عرض خواهیم کرد.

1- کولر گازی تازه نصب شده است

در این صورت می‌توانید جهت نصب و نیز شارژ کولر گازی خود از خدمات مجموعه‌هایی که کار نصب و تعمیر کولر گازی را انجام می‌دهند بهره ببرید.

2- کولر گازی فاقد گاز است

شاید این سؤال پیش بیاید که چگونه می‌توان متوجه شد که کولر گازی فاقد گاز است و یا اینکه کم گاز است و نیاز است تا شارژ شود.

در اینجا ساده‌ترین راه ممکن برای اینکه تشخیص دهید که کولر گازی شما فاقد گاز است و یا دارای گاز کمی است یک راهکار (راهکاری سنتی) معرفی می‌کنیم و در مورد بعدی(کولر گازی احتیاج به شارژ کردن گاز دارد)، در خصوص نحوه تشخیص کمبود گاز در کولرهای گازی توضیحاتی را عرض خواهیم کرد.

برای فهمیدن مقدار گاز کولر گازی می‌توانید والف شیر سرویس را فشار دهید اگر گاز بیرون زد یعنی سیستم دارای مقداری گاز است ولی اگر گازی بیرون نزد سیستم گاز ندارد و باید شارژ شود.

این روش همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد، در واقع روشی سنتی است و به این دلیل بیان شد که شما لااقل از وجود یا عدم وجود گاز در کولر خود اطمینان پیدا کنید تا در دام برخی افراد شاید نیفتید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که اصولی‌ترین روش برای تشخیص میزان گاز موجود در کولر گازی، قرار دادن یک درجه گیج ( فشارسنج) بر روی کولر گازی است، که پیشنهاد می‌شود این کار توسط سرویس‌کار صورت بگیرد.

3- کولر گازی احتیاج به شارژ کردن گاز دارد

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سومین حالتی که باعث می‌گردد تا شما نسبت به شارژ کولر گازی اقدام نمایید، مطلع شدن از این است که کولر گازی یا شارژ ندارد و یا نیاز به شارژ کردن دارد.

ما در مورد دوم ( کولر گازی فاقد گاز است ) روشی سنتی را برای فهمیدن اینکه کولر گازی گاز دارد یا خالی است با شما در میان گذاشتیم. اما در اینجا قصد داریم تا برخی از متداول‌ترین علائم نشان‌دهنده کمبود گاز کولر گازی را به صورتی تیتروار به شما معرفی نماییم.

البته این را بایستی عرض کنیم که این علائم رایج‌ترین علائم هستند و قطعاً تمامی علائم نیستند.

  • عدم سرمادهی کافی در محیط نصب‌ شده
  • یخ‌زدگی با برفک زدن فین‌های اپراتور در حالت سرمایش کولر
  • برفک زدن قسمتی از اپراتور
  • یخ زدن لوله رفت کندانسور (لوله نازک)
  • کاهش آمپر دستگاه از حالت عادی
  • وجود گرد و خاک و چربی در محل نشت بر روی مدار لوله‌کشی دستگاه
  • کاهش فشار قسمت مکش سیستم
  • کار کردن یکسره کمپرسور
  • سرمای کم
  • کاهش درجه حرارت لوله‌ی دهش کمپرسور
سرویس و تعمیر کولر گازی و شارژ کولر گازی در سامانه خدمت نت

شاید سؤالی که اکثر شما عزیزان منتظر هستید تا به آن پاسخ داده شود، این است که هزینه شارژ کولر گازی چقدر است؟ در پاسخ بایستی عرض کرد که معمولاً قیمت هزینه شارژ، به 3 عامل اصلی بستگی دارد.

  • برند یا مارک کولر گازی
  • نوع و مقدار گاز استفاده شده در کولر گازی
  • سایر سرویس‌های انجام گرفته شده توسط سرویس‌کار

جهت اطلاع از هزینه شارژ کولر گازی و نیز 3 عامل اصلی که در تعیین این هزینه نقش دارند، نگاهی به مقاله ” هزینه شارژ کولر گازی بیندازید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از هزینه شارژ کولر گازی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص سرویس و تعمیر کولر گازی و نیز شارژ کولر گازی نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.