همه چیز درباره کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر و اسپلیت اینورتر
کولر گازی اینورتر و اسپلیت اینورتر
مطالب مرتبط

کولر گازی اینورتر (اسپلیت اینورتر) یا کولر گازی کم مصرف امروزه به یکی از محصولات بسیار منحصر به فرد و جذابی تبدیل شده است که کمتر کسی را می‌توان یافت که به دنبال آن نباشد.

اما کولر گازی اینورتر چیست و چگونه کار می کند از سوالات رایج و متداول افراد از مجموعه خدمت نت می باشد که ما در این مقاله تلاش داریم تا اطلاعات جالب و مفیدی را در خصوص کولر گازی اینورتر (اسپلیت اینورتر) در اختیار شما عزیزان و همراهان گرامی قرار دهیم.

همه چیز درباره کولر گازی اینورتر (اسپلیت اینورتر)

کولر گازی اینورتر چیست؟

تهویه مطبوع همواره یکی از بربحث ترین مطالبی است که امروزه و در فصل گرما بسیاری از افراد با آن سر و کار دارند اما این عضو جدای ناپذیر زندگی اکثر افراد مدت هاست که به عنوان ناجی ما در فصل گرما شناخته می شود، تهویه مطبوع یا کولر گازی احتراع بسیار حرفه ای بشر تا به امروز بوده و علاقه مندان بسیاری زیادی را به سوی خود جذب نموده است اما با این حال انواع مختلفی از کولر های گازی تا به امروز تولید شده اند که یکی از انواع آن به نام کولر گازی اینورتر یا کولر گازی کم مصرف مورد بحث امروز ما است.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی کامل کولر گازی اینورتر بپردازیم و به تفاوت های آشکار و پنهان آن در مقایسه با کولر های معمولی نیم نگاهی داشته باشیم، همچنین نکاتی را به شما عزیزان گوش زد خواهیم کرد که بتوانید به راحتی این محصول را از کولر گازی معمولی تشخیص داده تا در هنگام خرید کلاهی بر سر شما قرار نگیرد اما قبل از آن که بخواهیم این مباحث را شروع کنیم باید اطلاعاتی از اینورتر و کارایی آن در اختیار شما قرار دهیم!

چنانچه در خصوص کولر گازی اینورتر (اسپلیت اینورتر) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

اینورتر چیست؟    

اینورتر (Inverter) یا به اصطلاح مبدل برق یک دستگاه الکترونیکی می باشد که وظیفه آن تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) است. جریان AC تبدیل شده می توانند بر اساس نیاز در هر ولتاژ و فرکانسی باشد که بوسیله ترانسفورماتورهای مناسب و مدارها کنترل می شود اما این تنها وظیفه اینورتر نمی باشد و بحث بسیار گسترده تر از آن چیزی است که در ذهن شما وجود دارد اما به طور معمول از دیگر وظایف این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود!

کولر گازی اینورتر و اسپلیت اینورتر

وظیفه اینورتر چیست؟

  1. کاهش انرژی مصرفی و در نتیجه کاهش هزینه برق
  2. تنظیم کننده بسیار خوب و حرفه ای سرعت موتور
  3. تغییر دهنده جهت دور بدون نیاز به حضور کنتاکتور
  4. توانایی روشن و ختموش نمودن موتور بدون نیاز به اتصال به برق اصلی
  5. كاهش ضربه های مكانیكی و در نتیجه افزایش طول عمر مفید قسمت مكانیكی
  6. حفاظت موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور
  7. امكان كار موتور در شرایطی كه ولتاژ ورودی متغیر است

 اینورتر چگونه مصرف برق را كاهش می دهد؟

ایا اطلاعاتی دارید که چگونه کولر های گازی کم مصرف و یا اینورتر باعث می شوند مصرف برق بسیار کمتر از حالت عادی آن شود؟ کمی صبور باشید زیرا در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

در واقع کولر های گازی کم مصرف یا اینورتر به صورت کاملا مدیریت شده و هوشمندانه میزان بار وارد شده به موتور را به خوبی تشخیص می دهند و متناسب با میزان همان بار، به موتور مصرفی جریان می دهند و اين جريان در بسياري از مواقع از جريان نامي موتور كمتر است اما اگر نمی دانید مزایای استفاده از کولر های گازی کم مصرف چیست حتما با ما در ادامه همراه باشید.

بررسی مزایا و معایب کولر گازی اینورتر

  • کاهش مصرف برق | استفاده از این مدل از کولر های گازی می تواند تا حدود 30 الی 60 درصد در مصرف برق صرفه جویی کند.
  • صدای بسیار کم دستگاه در مقایسه با مدل های قدیمی
  •  زیبایی پنل های دستگاه و هماهنگ شدن با سیستم های روز دنیا مانند WIFI و…

معایب:

  • گران تر بودن این مدل ها از سایر مدل های قدیمی موجود در بازار، به طور میانگین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.
  • تمامی برنامه های صادر شده و نصب شده بر روی این سیستم کاملا دیجیتال بوده و توسط برد اصلی تهیه و صادر می شود در صورتی که برای برد مرکزی دستگاه مشکلی پیش بیاید به هیچ عنوان راه اندازی این سیستم امکان پذیر نمی باشد.
  • برای تعمیر مشکلات به وجود آمده در این دستگاه نیاز به تعمیر کار اختصاصی بوده و همچنین نیاز به دانش بسیار بالا دارد.

تفاوت بین کولر گازی معمولی با کولر گازی اینورتر در چیست؟

همان طور که در موارد فوق به آن اشاره نمودیم کولر های گازی اینورتر تفاوت های بسیار زیادی با کولر های گازی معمولی دارند اما این تفاوت ها چیست؟

1- قیمت دستگاه: اولین موردی که می تواند به عنوان یک وجه تمایز میان این دو دستگاه حاکم شودف موضوع قیمت است. قیمت دستگاه اینورتر بسیار بالا بوده و همان طور که در مطالب فوق نیز بیان شد میان ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.

2- انرژی مصرفی: دومین موردی که باعث ایجاد تفاوت میان کولر های گازی کم مصرف و پرمصرف شده است موضوع انرژی مصرفی می باشد. در واقع در اینورتر شما دیگر نیازی به خاموش و روشن کردن کمپرسور  برای ایجاد تعادل دمایی در محیط نخواهید بود و این موضوع نیز باعث کاهش بسیار شدید مصرف انرژی در کولر های گازی اینورتر می باشد.

3- تعمیرات و برطرف نمودن عیوب دستگاه: کولر گازی های اینورتر به دلیل آن که از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده اند موقع سرویس به طور معمول هزینه های بیشتری را در پی خواهند داشت اما در نظر داشته باشید که برای تعمیر دستگاه خود حتما از فردی متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

4- سرعت سرد سازی: یکی دیگر از این تفاوت ها در سرعت تولید هوای سرد است که در نوع اینورتر بیشتر از نوع معمولی است.

5- تولید صدای کمتر: به دلیل آن که در کولرگازی اینورتر کمپرسور به صورت مستمر در حال روشن و خاموش شدن نمی باشد، علاوه بر مصرف برق کمتر صدای کمتری نیز به گوش ما خواهد رسید، این بود نگاهی اجمالی به بحث کولر گازی اینورتر و تفاوت های آن در مقایسه با کولر های گازی معمولی.

در صورت نیاز به تعمیر و سرویس کولر گازی اینورتر، شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خود، از تعرفه تعمیر اسپلیت اینورتر آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص کولر گازی اینورتر (اسپلیت اینورتر) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.