پکیج فن دار و پکیج بدون فن شوفاژ

سرویس و تعمیر پکیج در خدمت نت
سرویس و تعمیر پکیج در خدمت نت
مطالب مرتبط

تا چند سال گذشته هیچ یک از پکیج ها فن نداشته و همه از نوع پکیج بدون فن بودند. اما بعد از مدتی پکیج فن دار به بازار آمد که این فن در واقع به منظور تخلیه اجباری دود و گازهای تولیدی پکیج به بیرون در این دستگاه ها تعبیه شده است. این فن ها سبب شده که پکیج ها ایمنی بیشتری داشته و نیز کارکرد مطلوب تری را از خود نشان دهند. برخی مواقع براساس ضوابط لزوما بایستی از پکیج های فن دار استفاده نمود.

البته گفتنی است که وجود فن در پکیج ها باعث تولید صدایی اضافه در پکیج می‌شود. لذا در صورتی که این صدا آرامش شما بر هم زده و یا این که محل نصب پکیج به محل استراحت شما بسیار نزدیک است، حتماً در زمان خرید پکیج فن دار این موضوع را در نظر داشته باشید.

علت ایجاد صدا در پکیج فن دار

دلیل وجود صدا در پکیج فن دار که باعث می‌شود نسبت به پکیج بدون فن صدای بیشتری را تولید کند، غالبا می توانند به 2 دلیل باشد که البته دلیل دوم، دلیلِ مهمتری است:

۱.  صدای مشعل

اغلب دستگاه ها به دلیل عملکرد مشعل، صدایی تولید خواهند نمود اما این میزان صدا با توجه به کیفیت کارخانه تولید کننده و سرویس مرتب پکیج در پکیج ها متفاوت خواهد بود.

۲. صدای فن

این صدا نیز بر اثر کارکرد فن دستگاه، در زمان تخلیه گازهای تولیدی بوده که البته مختص پکیج های فن دار بوده و میزان صدای ناشی از آن به کیفیت دستگاه تولیدی بستگی خواهد داشت.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست تعمیر پکیج شوفاژ از تعرفه تعمیرات پکیج فن دار و پکیج بدون فن آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نياز به مشاوره و راهنمایی در زمينه انواع پکیج فن دار و پکیج بدون فن داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

چند نکته در خصوص کارکرد پکیج فن دار و پکیج بدون فن

پکیج بدون فن

تا چندین سال پیش تنها پکیج های بدون فن در بازار موجود بودند. این پکیج ها دارای شرایط نصب خاصی بوده که حتما بایستی به آن ها توجه شده که از بین آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

۱. مساحت ساختمان که حتما باید از ۸۰ متر مربع بیشتر باشد.

۲. ساختمان مجهز به درزبند معمولی باشد و امکان استفاده از این پکیج ها برای ساختمان هایی با درزبندی هوابند، نظیر ساختمان هایی با پنجره های دو جداره وجود نخواهد داشت.

۳. ساختمان مورد نظر حتما می بایست دارای دودکشی سیمانی و با قطر دست کم ۱۵ سانتی متر و ارتفاع ۳.۵ متر تا ۱۵ متر بوده که البته باید اجرای آن در درون ساختمان صورت گرفته شده باشد.

* چنانچه مساحت ساختمان از ۸۰ متر کمتر بوده و یا این که درز هوابند داشته باشد، برای تامین هوارسانی به پکیج می توان در فاصله کمتر از یک متری پکیج یک بازشوی دائمی ایجاد نمود.

البته توصیه می شود که حدالمقدور این کار را نکنید چرا که در صورت مسدود شدن این بازشو به هر دلیلی، جان اهالی ساختمان به خطر خواهد افتاد.

۴. شرط چهارم این بوده که محل نصب پکیج بدون فن، نباید در معرض باد و بوران باشد چرا که این موضوع سبب اختلال در طریقه عملکرد دستگاه خواهد شد. برای نمونه نباید این پکیج ها را در بالکن یا تراس که در معرض باد بوده نصب کرد.همان گونه که خود به آن واقف هستید خیلی از ساختمان ها فاقد شرایط عنوان شده می باشند، برای نمونه خیلی از ساختمان های جدید دارای پنجره های دوجداره بوده و از آن جایی که ساختمان هایی با درز هوابند به شمار آمده امکان نصب پکیج بدون فن در آن ها وجود نخواهد داشت.

در چنین شرایطی بایستی به فکر استفاده از پکیج های فن دار بود.

پکیج فن دار و پکیج بدون فن

پکیج فن دار

این نمونه از پکیج ها به منظور فرستادن دود خروجی و محصولات احتراق مشعل فن به خارج از ساختمان دارای یک فن بوده و نحوه عملکرد آن ها به این شکل بوده که با روشن نمودن مشعل پکیج، فن دستگاه نیز شروع به کار نموده و در واقع هوای لازمه پکیج را از بیرون ساختمان فراهم کرده و دود خروجی را نیز به بیرون از ساختمان خواهد فرستاد. پکیج های فن دار این کار را به کمک دودکش دوجداره انجام خواهند داد. این دودکش ها همان طور که از نام آن ها پیداست دارای دو جداره بوده که جداره داخلی جهت خروج دود و جداره خارجی نیز جهت مکیده شدن اکسیژن از هوای بیرون به درون دستگاه کاربرد خواهند داشت. این نوع از پکیج ها به دلیل تامین هوای مورد نیاز خود از بیرون از ساختمان و نیز هدایت دود خروجی به بیرون از ساختمان از نظر نصب در واحدهای کوچک و یا دارای درز هوابند محدودیتی ایجاد نخواهند کرد.

نکاتی در مورد نصب پکیج فن دار

۱. حداکثر طول دودکش پکیج فن دار بایستی ۴ متر بوده و در ازای هر زانویی مورد استفاده شده در دودکش نیز باید از طول دودکش یک متر کم گردد و به هیچ عنوان نیز نبایست طول دودکش از ۴ متر تجاوز کند.

۲. طول دودکش پکیج فن دار همچنین نباید کمتر از ۸۰ سانتی متر باشد. چرا که به کارگیری دودکشی با طول کوچک تر سبب شده که دودکش دچار چگالی گردد.

۳. دودکش بایستی مستقیما در ارتباط با هوای آزاد بوده و بایستی از فرستادن دودکش دو جداره ی پکیج فن دار را به داخل دودکش ساختمان خودداری نمود.

۴. فن دستگاه با قدرتی که داشته تنها قادر به جوابگویی دودکشی با طول ۴ متر می باشد و برای دودکش هایی که دارای طول کمتری بوده بایستی نصاب تغییراتی در جداره خارجی که مخصوص مکش اکسیژن از بیرون بوده ایجاد گردد.

براساس موارد ذکر شده در مورد پکیج های فن دار و بدون فن توصیه ما به شما این بوده که در صورتی که از شرایط نصب هر دو نوع پکیج برخوردار بوده و از نظر انتخاب محدودیتی نداشته مطابق با شرایط زیر اقدام نمایید:

_در صورتی که امکان نصب پکیج در بیرون از ساختمان نظیر تراس یا بالکن برای شما وجود داشته به سراغ پکیج های فن دار بروید.

_ چنانچه قادر به نصب پکیج در بیرون از ساختمان نبوده و دارای شرایط مورد نیاز جهت نصب پکیج بدون فن هستید از پکیج های بدون فن استفاده نموده تا صدای فن باعث اذیت شما نشده و علاوه بر آن استهلاک و هزینه دستگاه نیز برای شما کاهش یابد.

چنانچه نياز به مشاوره و راهنمایی در زمينه انواع پکیج فن دار و پکیج بدون فن داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.