پرینتر و هر آنچه که باید از آن بدانید…!

پرینتر و هر آنچه که باید از آن بدانید
پرینتر و هر آنچه که باید از آن بدانید
مطالب مرتبط

پرینتر یکی از دستگاه های بسیار موثر و کاربردی منازل و ادارجات است که استفاده های بسیار زیادی از آن می شود برای آن که با این دستگاه به خوبی آشنا شوید در این مقاله با خدمت نت همراه باشید. ما قصد داریم در این مطلب انواع پرینتر و نکات قبل از خرید آن را به شما عزیزان گوشزد کنیم تا بتوانید اطلاعات کامل تری را دریافت کنید.

پرینتر همان چاپگر است که در خانواده دستگاه های رایانه ای قرار می گیرند و دارای تنوع بسیار زیادی می باشند از این رو شما هنگامی که قصد دارید برای خرید یک پرینتر اقدام کنید ابتدا باید بدانید که قصد دارید برای چه کاری از این دستگاه استفاده کنید چراکه پرینتر ها دارای تنوع بسیار متفاوتی می باشند و هر کدام از آن ها به طور معمول کارکرد خاص خود را دارند.

در میان تمامی انواع مدل های این نوع از محصولات، پرینتر لیزری رنگی و لیزری سیاه و همچنین پرینترهای جوهر افشان از پرمصرف ترین و پرکاربرد ترین پرینتر های موجود در جهان محسوب می شوند. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت “اسکنر و پرینتر” مراجعه کنید.

همه چیز درباره پرینتر و اصول کار با آن

همان طور که خدمتتان عرض کردیم پرینتر های متنوع ای در بازار مصرف وجود دارند که شما برای به کار گیری آن ها باید در ابتدا به خواست و نیاز خود توجه کنید. به عنوان مثال شما یک دانشجو هستید و تنها قصد دارید پروژه های خود را پرینت بگیرید در این صورت باید از دستگاه های چاپ تک کاربره استفاده کنید زیرا این محصولات تنها به چاپ کاغد می پردازند.

در میان انواع چاپگر ها، چاپگر های لیزری تک رنگ یا رنگی با کیفیت بسیار بالایی اقدام به چاپ برگه ها می کنند و همچنین چاپگر های لیزری نسب به چاپگر های جوهر افشان دارای امکانات و مزایای مصرف بسیار بیشتری می باشند از این رو در ایران استفاده از این محصولات همواره دارای پتانسیل بیشتری در مقایسه با سایر محصولات است.

پرینتر ها چگونه بر روی کاغذ مراحل چاپ را انجام می دهند؟

اما پرینتر ها چگونه بر روی کاغذ مراحل چاپ را انجام می دهند؟ جالب است بدانید هر چاپگری برای انجام اصطلاحات خود نیاز به تونر دارد، تونر نیز درون کارتریج قرار گرفته است. حال ممکن است سوالی برای شما پیش بیاید که کارتریج چیست؟

کارتریج یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین اجزای چاپگر ها می باشد که وظیفه پاشیدن رنگ و انجام مراحل چاپ را بر عهده دارد. هنگامی که این کارتریج ها به اتمام برسند باید مجدد آن ها را شارژ نمود که این کار را هم می توانید به مراکز خدماتی همانند خدمت نت واگذار کنید.

epson workforce wf 7110 6

تعمیر چاپگر ها به چه صورت است؟

هنگامی که احساس هر گونه نقص در پرینتر را مشاهده کردید سریعا آن را به نزدیک ترین محل تعمیر لوازم الکترونیکی ببرید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن تعمیر دستگاه چاپ خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که ما در خدمت نت می توانید این خدمات را در منزل برای شما عزیزان در نظر بگیریم. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع با ما در تماس باشید.

نکات بسیار مهم در هنگام خرید پرینتر که باید رعایت کنید.

شما عزیزان در حین خرید چاپگر ها باید به مواردی همانند سرعت، کیفیت و دقت توجه داشته باشید که از میان این موارد، سرعت یکی از مهم ترین مواردی است که باید به بررسی آن بپردازیم، ما باید بدانیم که دستگاه چاپگری که قصد تهیه و خرید آن را داریم در چه زمانی چه تعداد کاغذ می تواند چاپ کند. حال زمانی که شما در یک اداره مشغول به کار هستید قطعا سرعت یک فاکتور بسیار تاثیر گذار در کار شما می باشد از این رو شما باید پرینتری را تهیه کنید که از سرعت به نسبت بالایی برخوردار باشد.

مورد دوم این است که به هیچ عنوان به نوشته های روی دستگاه بسنده نکنید و قبل از خرید حتما از فردی که از این محصول استفاده کرده است اطلاعات کامل تری را دریافت کنید تا بتوانید شناخت بهتری از این دستگاه داشته باشید.

مورد سوم کیفیت چاپ دستگاه است، افرادی که قصد دارند تصاویر بسیار باکیفیتی را چاپ کنند پیشنهاد می کنیم از پرینترهای لیزری رنگی استفاده کنند. همچنین هرچه رزولوشن یا دقت چاپ پرینتر بالاتر باشد، تصویر نهایی دارای رنگ بندی و وضوح بالاتری است.

مورد اخر که یکی از مهم ترین موارد می باشد این است که شما بر اساس بودجه خود اقدام به تهیه و خرید انواع دستگاه های چاپگر کنید چراکه این محصولات در تنوع بسیار بالایی در بازار موجود می باشند و این که شما بتوانید محصول بسیار خاصی را تهیه کنید نیاز به سرمایه گذاری بیشتری خواهید داشت. از این رو قبل از خرید حتما به بودجه و مبلغ در دست داشته خود توجه داشته باشید.

امکاناتی که یک دستگاه چاپگر در اختیار شما قرار می دهد!

برخی از چاپگر ها می توانند به شبکه وای فای متصل شوند و خدمات چاپ و پرینت شما را انجام دهند از سوی دیگر برخی از آن ها نیز می توانند شبکه شوند و تمامی رایانه های موجود از آن ها استفاده کنند. برخی دیگر نیز قابلیت اتصال بلوتوث را دارند و می توانند عکس های درون گالری شما را چاپ کنند. به طور کلی استانداردترین کاغذی که می توانید در صنعت چاپ از آن استفاده کنید کاغذ A4 می باشد اما در برخی از پرینتر ها که کمی بزرگتر هستند شما می توانید کاغذ A3 را نیز استفاده کنید. البته این نوع از پرینتر ها معمولا مصرف خانگی ندارند.

پرینتر های رنگی

معرفی و بررسی انواع پرینتر های موجود در بازار

همان طور که مطلع شدید در بازار مصرف چاپگر های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایای مصرفی خاص خود را دارند و شما با استفاده از آن ها می توانید به آن نتایج درست و منحصر به فرد خود دسترسی پیدا کنید اما در ابتدا باید بدانید که قصد دارید از پرینتر ها چه استفاده ای را داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین آن را تهیه و خریداری کنید. ما در ادامه به معرفی انواع پرینتر های موجود در بازار خواهیم پرداخت و شما را با مدل های متنوع آن آشنا خواهیم کرد.

معرفی و بررسی پرینترهای جوهر افشان

چاپگر های جوهرافشان در دو نوع رنگی و سیاه و سفید موجود می باشند که دارای کیفیت و قیمت بسیار مناسبی هستند از این رو در اکثر خانه ها و مراکز اداری حضور این نوع از دستگاه ها احساس می شود. شیوه کار این دستگاه به این صورت است که هنگامی که شما قصد دارید یک تصویر و یا یک سند را با استفاده از این دستگاه چاپ کنید،  دستگاه ذرات کوچک را بر روی کاغذ پخش می کند و در نهایت محصول خروجی آن چیزی است که شما می خواهید. اگر شما کار چاپی بسیار زیادی دارید باید بدانید که سرعت و دقت دو عامل بسیار مهم در انتخاب یک دستگاه کپی است.

این نوع از پرینتر ها با استفاده از قابلیت اتصال به usb می توانند به راحتی به گوشی شما متصل شوند و شما به دلخواه می توانید هر نوع عکسی را چاپ کنید. این دستگاه از یک قسمت بسیار مهم به نام  هد تشکیل شده است و یکی از ارزان ترین دستگاه های موجود در بازار می باشد. این دستگاه می تواند چهار رنگ مشکی، آبی، زرد، قرمز را پشتیبانی کند اما در مدل های گذشته کارتریج های این سه رنگ به یکدیگر متصل بودند و هنگامی که یک رنگ از دستگاه شما به اتمام رسیده باشد مجبور به تعویض کل کارتریج بودید اما امروزه چنین موضوعی وجود نخواهد داشت.

پرینترهای سیاه و سفید را بیشتر بشناسیم!

این دستگاه چاپگر که یکی از متداول ترین و پرمصرف ترین دستگاه های موجود در بازار است تنها دو رنگ اصلی سفید و مشکی را دارد و برای منازل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شما با استفاده از این دستگاه می توانید به چاپ اسناد و مدارک خود با کیفیت بسیار بالایی بپردازید. دقت داشته باشید که دقت پرینتر سیاه و سفید بین ۶۰۰ یا ۱۲۰۰ متغییر است. قیمت آن ها بسیار مناسب بوده و در مقایسه با رقیبان خود دارای عملکرد موثر و مناسبی هستند.

پرینتر های رنگی را بیشتر بشناسیم!

این دستگاه همان طور که از نام آن پیدا است از آن دسته از چاپگر هایی می باشند که در ۴ رنگ کارتریج قرمز،مشکی، آبی، زرد روانه بازار شده اند و برای آن دسته از افرادی مناسب می باشند که در حوزه عکس و چاپ عکس فعالیت می کنند. اگر به دنبال چاپ نمودار و طرح های گرافیکی هستید این محصول می تواند برای شما بسیار بسیار مناسب باشد.

البته دقت این پرینترها بین ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ متغییر است. بنابراین توصیه می کنیم که حتما از این دستگاه در صنعت چاپ استفاده کنید زیرا مناسب تر و کاربردی تر است. این نوع از پرینتر ها به دلیل ماهیت مصرف در خانه ها کمتر دیده می شوندف با این حال علاقه مندان بسیار زیادی وجود دارند که از این دستگاه به عنوان یک پرینتر جذاب خانگی استفاده می کنند.

پرینتر های قابل حمل!

اگر عاشق سفر هستید و قصد دارید عکس هایتان را در لحظه چاپ کنید می توانید از پرینتر های قابل حمل استفاده کنید این محصولات دارای کیفیت مناسبی می باشند و همچنین سرعت چاپ تصویر در آن ها کند است اما با این حال می توانند به عنوان یک محصول بسیار پرکاربرد برای شما قابل استفاده باشند. نحوه کار این دستگاه به صورت حرار بوده و از باتری تغذیه می کند.

معرفی انواع برند ها پرینتر در بازار

همان طور که می دانید دستگاه های چاپگر در تنوعات بسیار متنوع یا در بازار وجود دارند از این رو شرکت های بزرگی همانند کانن، سامسونگ، اچ پی و … از معتبر ترین برند های تولیدی انواع چاپگرها در جهان می باشند.توجه داشته باشید که هر دستگاه چاپگری برای اجرای کار خود نیاز به یک کارتریج دارد و کارتریج ها نیز دارای انواع متفاوت و گوناگونی می باشند و هر دستگاه، کارتریج مخصوص به خود را دارد.

در پرینتر های جوهر افشان، جوهر درون کارتریج بوده و در پرینتر های لیزری تونر درون کارتریج قرار می گیرد و در صورت اتمام رنگ باید مجدد تونری جدید تهیه شود و یا آن را شارژ نمود.

جمع بندی

در این مقاله اطلاعات کاملی از چاپگر ها و انواع به دست آورید و زین پس به خوبی می توانید انواع محصولات این دسته را با کیفیت خوبی شناسایی نموده و مناسب ترین آن را برای خود برگزینید. در این خصوص چنانچه نیاز به تعمیر و یا اطلاعات کامل تری دارید می توانید از تیم خدمت نت تمامی سوالات خود را پرسیده و راه حل مناسبی برای آن پیدا کنید.

مطالب مرتبط

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.