همه چیز در خصوص گچ کاری ساختمان

همه چیز در خصوص گچ کاری ساختمان
همه چیز در خصوص گچ کاری ساختمان
مطالب مرتبط

در این مقاله از خدمت نت قصد داریم به معرفی و بررسی نکات لازم در خصوص گچ کاری ساختمان بپردازیم و شما را با تمامی ریز و بَم آن به خوبی آشنا سازیم.قبل از شروع به کار و معرفی بخش های اصلی این قسمت، باید با برخی از ابزارآلات مهم و کاربردی این بخش آشنا شوید. بدین منظور لطفا در ادامه با ما همراه باشید تا با این صنعت به خصوص به خوبی آشنا شوید.

معرفی ابزارآلات مهم در گچ کاری ساختمان :

•    داربست، بشکه و تخته (در صورت نیاز)
•    ماله
•    همزن دستی
•    شمشه چوبی، آهنی یا آلومینیومی
•    کاردک
•    تراز
•    سیمان
•    لیسه پلاستیکی
•    شاقول

حال که با برخی از مهم ترین ابزارآلات گچ کاری آشنا شدید، در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی نحوه تولید و همچنین کاربرد های گچ در صنعت ساختمان سازی بپردازیم.

گچ کاری ساختمان

گچ ساختمانی چگونه تهیه می شود؟

گچ مورد نیاز در ساختمان سازی پس از پختن و آسیاب نمودن سنگ گچ حاصل می گردد، لازم به ذکر است که سنگ گچ از مصالح بسیار مهم و کاربردی صنعت ساختمان سازی بوده که در ردیف پنجم جدول تناوبی قرار گرفته است. اگر با این ماده برخورد داشته باشید متوجه نرمی بیش از حد آن خواهد شد، به طور کلی سنگ گچ از مواد معدنی بسیار نرمی است با فرمول CaSo4, 2H2O به رسمیت شناخته می شود. جالب است بدانید که گچ پس از استخراج از معادن آهک درون کوره های مخصوصی قرار خواهد گرفت که در درون کوره تا دمای 180 درجه سانتی گراد به آن ها حرارت می دهند تا بیش از نیمی از مولکول های آب تبلورشان را کم کم از دست بدهند تا در نهایت به عنوان یکی از مهم ترین مواد موجود در صنعت ساختمان سازی مورد مصرف قرار گیرند.

حتماً بخوانید: بازسازی ساختمان و منزل

معرفی برخی از مهم ترین نکات در خصوص گچ کاری ساختمان:

1- گچ از خود مقاومتی در برابر رطوبت و همچنین آب ندارد، بنابراین نباید از آن در مکان های مرطوب استفاده شود.

2- گچ در مقایسه با سیمان و سایر مصالح ساختمانی بسیار سبک است و این موضوع به عنوان یک مزیت بسیار مناسب در خصوص طراحی نمای داخلی و  خارجی ساختمان محسوب می شود که در نتیجه سبکی وزن ساختمان را در پی خواهد داشت.

3- این ماده به سرعت با آب وارد واکنش شده و سریعا سخت و سفت می شود.

4- لطفا این موضوع را به شدت رعایت کنید: گچ در تماس با فلزات می تواند آن ها را سولفاته نماید از این رو به هیچ عنوان گچ را به صورت مستقیم با فلزات در تماس ندهید.

5- در صورت استفاده از خاک در ملات، باید به نسبت گچ و خاک توجه ویژه ای نمود، این نسبت می تواند از نصف تا دو برابر گچ باشد البته این میزان به قدرت گچ و زودگیری گچ تاثیر مستقیمی خواهد داشت، به صورتی که هر چقدر گچ زودگیرتر باشد به خاک بیشتری نیاز دارد .

۷-استفاده از گچ های پلیمری به جای گچ های معمولی دارای مزایای بسیار مفیدی از جمله: قدرت چسبندگی بیشتر، پرتی کمتر گچ، دیرگیر بودن، برخورداری از مقاومتی بالا در برابر ضربه و فشار و همچنین رطوبت، عدم ترک خوردگی و…. است.

 

توضیحات و نکات مهم در خصوص گچ کاری ساختمان :

●بهتر است قبل خرید مواد گچ کاری از استاد کار ماهر اندازه دقیق را بخواهید تا در زمان گچ کاری ساختمان با کمبود یا اضافه بودن مصالح رو به رو نشوید.
●شما می توانید طرح دلخواه خود را با گچکار مربوطه در میان بگذارید و از او درباره اجرایی بودن طرح تان مشورت های لازم را دریافت کنید.
●توجه داشته باشید هر چه طرح پیچیده تر باشد در نتیجه زمان بیشتری برای اجرای آن صرف خواهد شد که این موضوع تاثیر مستقیمی بر هزینه اجرایی طرح دارد.
●چنانچه پروژه نیاز به زیر سازی خاص و یا تعمیر قسمتی داشته باشد، دستمزد استاد کار برای هر قسمت و هر خدمت جداگانه محاسبه می شود.
●حتما از یک استادکار ماهر و با وجدان برای انجام پروژه تان کمک بگیرید تا علاوه بر پِرتی کمتر کار ،به زیبایی و بی عیبی کار نهایی دست یابید.
●قبل از انتخاب استادکار ماهر حتما نمونه کارهای او را مشاهده کنید.
●هزینه کارهای خاص با طراحی ویژه به صورت توافقی تعیین می شود.

 

خدمات گچ کاری

جمع بندی:

در این مقاله به بررسی نکات بسیار مهمی در خصوص گچ کاری ساختمان پرداختیم و شما را عملا با مواد ابزارآلات بسیار مهم و ضروری این قسمت آشنا ساختیم. تنها کافی است با رعایت نکات فوق، بهترین تجربه از گچ کاری را در تجربه کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 20 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.