هزینه تعمیر برد کولر گازی

هزینه تعمیر برد کولر گازی
هزینه تعمیر برد کولر گازی
مطالب مرتبط

هزینه تعمیر برد کولر گازی (تعمیر برد اسپلیت) به نوع خرابی آن برد بستگی دارد. در بسیاری مواقع به هیچ وجه قابل تعمیر نیست و حتماً می‌بایست تعویض گردد.

در اینجا قصد داریم تا اطلاعاتی مفید در خصوص تعمیر برد کولر گازی و هزینه‌های احتمالی با شما در میان بگذاریم. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید واقع گردد و باعث شود شما عزیزان تا حدودی در جریان روند و برآورد هزینه قرار بگیرید.

قبل از هر چیزی این واقعیت را باید متذکر شد که از آنجایی که هر برند کولر گازی تخصص خاص خودش را می‌طلبد، تعمیر برندهای مختلف کولر گازی و نیز تعمیر برد کولر گازی کاری نیست که از عهده‌ی هر سرویس‌کار و یا حتی از عهده‌ی هر مرکز خدماتی برآید.

لذا چنانچه نیاز به تعمیر برد کولر گازی (تعمیر برد اسپلیت) داشتید، حتماً با مراکزی در تماس باشید که از تخصص و تجربه آن‌ها اطمینان دارید، در غیر این صورت ممکن است علاوه بر هزینه تعمیر، هزینه‌هایی دیگری نیز روی دست شما گذاشته شود.

تعمیر برد کولر گازی

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از هزینه تعمیر برد کولر گازی (تعمیر برد اسپلیت) آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص هزینه تعمیر برد کولر گازی (تعمیر برد اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

عمده دلایل خرابی برد کولر گازی

از آنجایی که خرابی برد کولر گازی یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که برای کولرهای گازی به وجود می‌آید، نیاز است قبل از پرداختن به هر چیزی در خصوص برد کولر گازی، این را بدانیم که شایع‌ترین دلیل یا دلایل خرابی یا سوختن برد کولر گازی چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بر اساس سالیان تجربه تکنسین‌های مجموعه خدمت نت در این حوزه، عمدتاً به دو دلیل دچار خرابی یا سوختگی می‌شود؛ اما این دلایل چه هستند؟

دلیل اول: نوسانات برق

از آنجایی که بردها متشکل از مدارهای الکتریکی است ، قاعدتاً نیازمند ولتاژ مشخصی است و چنانچه ولتاژ کمتر و یا ولتاژ بیشتری به مدار وارد شود، می‌تواند برد کولر گازی را دچار خرابی و یا حتی دچار سوختگی کامل کند. پس نوسانات برقی اولین و شاید هم مهم‌ترین دلیل خرابی یا سوختگی برد کولر است.

دلیل دوم: عدم رعایت نکات ایمنی

دلیل اولی که به آن اشاره شد، قاعدتاً پس از نصب کولر و گذشت مدتی از فعالیت آن می‌باشد و شاید خطای انسانی در رخداد آن نقش مهمی را نداشته باشد.

اما دومین دلیلی که باعث خرابی یا سوختگی برد کولر گازی می‌گردد، برعکس دلیل اول ناشی از خطای انسانی است و آن دلیل هم عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام نصب کولر گازی می‌باشد.

پس اکیداً توصیه می‌گردد جهت نصب و راه‌اندازی کولر از متخصصین امر خدمات دریافت نمایید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از هزینه تعمیر برد کولر گازی (تعمیر برد اسپلیت) آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

هزینه تعمیر برد کولر گازی

همان‌طور که در ابتدای این بخش اشاره کردم، کولرهای گازی دارای برند یا مارک‌های متعددی هستند و همین امر باعث می‌شود تا هر مرکز یا سرویس‌کاری تعرفه متفاوتی را اعلام کند.

البته ناگفته نماند که بایستی نوسانات قیمت برد در بازار را نیز در برآورد هزینه تعمیر برد کولر گازی نادیده نگرفت، زیرا این امر فاکتوری بسیار مهم در برآورد هزینه‌هاست.

بر این اساس نمی‌توان در قالب جدول و به‌طور قطع و یقین هزینه‌ی مشخصی را اعلام کرد، و بهترین راه برای برآورد هزینه‌ی ، تماس با مراکز معتبر و متخصص می‌باشد.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده برد کولر گازی

در اینجا قصد داریم تا به صورتی هر چند اجمالی شما را با قسمت‌هایی که بر روی یک برد قرار دارد آشنا کنیم تا زمانی که از برد کولر گازی و علائم و دلایل خرابی آن سخن به میان می‌آید، تصویری روشن از آن در ذهن خود داشته باشید.

آی سی رگولاتور (آی سی رگلاتور) یا تنظیم‌کننده ولتاژ

اکثر سیستم‌های الکترونیکی تحمل تغییرات ولتاژ بیش از ۱ درصد را ندارند و به همین دلیل برای حذف تغییرات اضافی باید از مدارهای تنظیم‌کننده ولتاژ (Voltage regulator) یا همان آی سی رگولاتور استفاده می‌کنند.

رله برد کولر گازی

رله‌ها (relay ) را می‌توان قطعه اصلی به حساب آورد. رله‌ها از نظر سایز و شکل دارای انواع مختلفی است. اجزای اصلی این قطعه عبارت‌اند از: بویین ، اهرم فلزی ، فنر و کنتاکت. باید این را اشاره کنیم که بسیاری از مشکلاتی که کولرهای گازی با آن مواجه می‌شوند، ناشی از خراب شدن رله‌هاست.

ترانسفورماتور

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بر روی برد کولر گازی آی سی‌ها و رله‌هایی وجود دارد که می‌بایست ولتاژهای مورد نیاز به آن‌ها برسد، که در غیر این صورت ممکن است آن‌ها را با خرابی مواجه کند.

زمانی که ولتاژهای مختلفی به آی سی‌ها و رله می‌رسد، ترانسفورماتور بایستی ولتاژهای مورد نیاز آن‌ها را کنترل کند. به‌طور معمول ورودی ولتاژ در این قطعه ۲۲۰ ولت و خروجی آن ۲۴ یا ۱۲ ولت است.

دیود

برای تغذیه بردهای کنترل می‌بایست ولتاژهای مستقیم به آن‌ها برسد. از آنجایی که ولتاژ خروجی ترانسفورماتور مستقیم نیست و این ولتاژها به صورت متناوب است، دیود در واقع مبدل ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم است.

ترمینال ورودی داخلی (محل اتصال سیم‌ها )

هر یک از بخش‌های بیرونی و درونی کولر گازی شامل قسمت‌های متعددی هستند که توسط سیم‌های رابط به یکدیگر متصل می‌گردند. انتقال جریان برق به یونیت داخلی و خارجی بر عهده‌ی همین سیم‌های رابط است.  محل اتصال سیم‌ها در این دو بخش ترمینال ورودی داخلی نامیده می‌شود.

عدم اتصال صحیح سیم‌ها در این نقطه باعث ایجاد جرقه و خطرات احتمالی دیگر است.

وریستور

نقش حفاظت از مدارهای الکتریکی و قطعات مربوطه، در مقابل ولتاژهای اضافی ، به عنوان اصلی‌ترین وظیفه‌ی وریستور به حساب می‌آید.

در پایان، یک‌بار دیگر تأکید می‌کنیم، چنانچه نیاز به تعمیر برد کولر گازی داشتید، حتماً با مراکزی در تماس باشید که از تخصص و تجربه آن‌ها اطمینان دارید، در غیر این صورت ممکن است علاوه بر هزینه ، هزینه‌هایی دیگری نیز روی دست شما گذاشته شود.

چنانچه در خصوص هزینه تعمیر برد کولر گازی (تعمیر برد اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شش =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.