معرفی نکات و شیوه نگهداری از یک فرد معلول در خانواده

نگهداری از یک فرد معلول
نگهداری از یک فرد معلول
مطالب مرتبط

در جهان میلیون ها فرد معلول وجود دارد که هرکدام از آن ها از لحاظ روانی و فیزیکی دچار برخی اختلالات می باشند و از این رو معلول خوانده می شوند. نگهداری از یک فرد معلول همواره مشکلات خود را در پی دارد و اگر افراد حاضر در یک خانواده، با اصول و قوانین آن آشنا شوند، دیگر این مشکل برای آن ها دشوار نمی باشد. در این مقاله از مجموعه خدماتی خدمت نت به معرفی راه کار ها و شیوه های نگهداری از یک فرد معلول خواهیم پرداخت، لطفا با ما همراه باشید.


۱ –  کمک و حمایت از عضو خانواده‌ تان

حتما به نیاز ها و حمایت های روحی و عاطفی فرد معلول نگاه ویژه ای داشته باشید زیرا اگر از نیاز های او خبر نداشته باشید نمی‌ توانید به او کمک کنید، اگر آن فرد با شما در حال زندگی است همواره از آن بپرسید که آیا چیزی نیاز دارد یا خیر؟ در صورتی که فرد معلول با شما زندگی نمی کند، می توانید با تلفن زدن و یا سر زدن، از اوضاع آن با خبر شوید.


 

malolan 2


۲ – در مقابل درخواست آن‌ها برای کمک، رفتار خوبی را از خود نشان دهید.

همواره رفتار خود را با این گونه از افراد به خوبی کنترل کنید، مبادا در صورتی که از شما کمک بخواهند با رفتار تند و پرخاشگرانه خود باعث اذیت و آزار او شوید، در این صورت آن شخص دیگر از شما چیزی را طلب نخواهد کرد. در هنگام درخواست کمک، مؤدبانه برخورد کنید. این‌ گونه پاسخ ندهید: “کمی مشغول هستم اما به‌هرحال کمکت می‌کنم.” زیرا آن فرد نباید حس بدی داشته باشد، فقط بگویید، “حتماً، چه کمکی از من برمی‌آید؟”


کمک به معلولان
نگهداری از یک فرد معلول

۳ – کمک به تهیه و فراهم نمودن تجهیزات لازم:

ممکن از شخص معلول نیاز مبرمی به تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای معلولین داشته باشد که در این صورت شما موظف هستید در اولین فرصت نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید.


۴ – عشق و توجه خود را به طور کامل نشان دهید

همواره مراقب رفتار های خود باشید و با توجه های پی در پی و ابراز علاقه سعی کنید معلول خود را از لحاظ عاطفی به طور کامل پر کنید. در غیر این صورت آن فرد احساس ناراحتی و عدم توجه خواهد داشت. علاوه بر رفتار های محبت آمیز از سوی شما، گاهی اوقات او را به مرکز خرید، رستوران و… ببرید و مدام به او گوش زد کنید که دوست دارید وقت خود را با او صرف کنید.


۵ – صبر و شکیبایی خود را افزایش دهید

تمامی افرادی که در کنار خود با یک یا چند شخص معلول زندگی می کنند، باید صبر و شکیبایی خود را افزایش دهند زیرا گاهی اوقات ممکن است این افراد قدر زحمات و محبت‌های شما را ندانند


 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.