نحوه کارکرد اسپلیت چند پنل

Multi-Split
Multi-Split
مطالب مرتبط

نحوه کارکرد اسپلیت چند پنل ( مولتی اسپلیت ) چگونه است؟ فرق این نوع اسپلیت با سایر اسپلیت‌ها چیست؟ قیمت آن چقدر است؟ بیشتر در کجاها کاربرد دارد؟ و…

این سؤالات و سؤالاتی مشابه به آن زمانی به ذهن ما خطور می‌کند که برای اولین بار اسم اسپلیت چند پنل یا اصطلاحاً مولتی اسپلیت به گوش ما خورده باشد. چنین سؤالاتی عمدتاً توسط برخی از مشتریان ما پرسیده می‌شود و مایل هستند تا اطلاعاتی در این خصوص داشته باشند.

به همین دلیل ما در مجموعه خدمت نت قصد داریم تا در این بخش اطلاعاتی را در خصوص اسپلیت چند پنل یا همان مولتی اسپلیت به شما همراهان عزیز ارائه کنیم تا بتوانیم هر چند مختصر، پاسخی به برخی از سؤالات شما در خصوص این کولر داده باشیم. پس ما با ما همراه باشید.

نحوه کارد اسپلیت چند پنل

قبل از هر چیزی بایستی این مسئله را روشن کرد که به‌طور کلی زمانی فکر استفاده از اسپلیت چند پنل به ذهن خیلی از ما خطور می‌کند که می‌بینیم نمای برخی از ساختمان‌ها به دلیل وجود یونیت‌های متعدد در بر روی آن ، عملاً به نمایی زننده و نامناسب تبدیل شده است.

در چنین شرایطی بهترین گزینه شاید استفاده از مولتی اسپلیت‌ها (کولر گازی چند پنل ) باشد زیرا این کولرها این قابلیت را دارند با یک یونیت بیرونی (کندانسینگ یونیت) چندین پنل داخلی را ساپورت ( پشتیبانی ) کنند.

استقبال روزافزون مردم در استفاده از کولرهای گازی چند پنله، باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌های معتبر در حوزه تهویه مطبوع تصمیم به تولید این نوع کولرها نمایند.

البته اینکه کدام برند از نظر کیفیت معتبر است، اصلاً موضوع بحث ما نیست و شما می‌توانید با مشورت از متخصصین این حوزه، چنانچه قصد تهیه چنین کولرهایی را دارید، انتخاب بهتری داشته باشید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر اسپلیت از تعرفه تعمیر  اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه اسپلیت چند پنل (مولتی اسپلیت) دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شاید با توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم، این سؤال برای شما پیش بیاید که چطور می‌شود که با یک یونیت بیرونی، هم‌زمان چند پنل روشن شود؟ چون در این صورت کیفیت دمای آن پایین می‌آید.

برای اینکه این مسئله برای شما روشن شود یک مثال می‌زنیم.

تصور کنید که شما در ساختمانی زندگی می‌کنید که از یک مولتی اسپلیت 27000 هزار استفاده می‌کنید و در این ساختمان 3 پنل قرار داده‌اید و در خیلی مواقع ممکن است هر سه پنل با یکدیگر روشن شوند.

در چنین شرایطی عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که  با روشن شدن یک پنل ، موتور 9000 شروع به کار می‌نماید. زمانی که پنل دوم هم روشن شود، موتور 9000 که قبلاً روشن شده بود، خاموش می‌شود و موتور 18000 هزار شروع به کار می‌کند.

بعداز اینکه پنل سوم هم روشن شود، موتور 27000 (9000 و 18000) فعال می‌گردد و این باعث می‌شود که علاوه بر جلوگیری از کاهش دما، در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی شود.

این نکته هم حائز اهمیت است که در این سیستم‌ها  جهت کنترل جریان مبرد، و همان‌طور که اشاره شد، جهت صرفه‌جویی از فناوری اینورتر استفاده می‌شود. مزیت بهره‌گیری از این فناوری این است که کاربر هنگام استفاده از یک یونیت داخلی فقط هزینه تهویه فضای مورد استفاده را بدهد.

البته این را هم بایستی اشاره کنم که برندهای متعددی در بازار وجود دارند که شما می‌بایست حتماً از قابلیت‌های آن‌ها مطلع باشید.

نحوه کارکرد اسپلیت چند پنل یا مولتی اسپلیت در مجموعه خدمت نت

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه اسپلیت چند پنل (مولتی اسپلیت) دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

تفاوت اسپلیت چند پنله با اسپلیت

قطعاً تا اینجا تا حدودی با نحوه کارکرد کولر گازی چند پنل یا همان مولتی اسپلیت آشنا شده‌اید. اما سؤال دیگری که مطرح است، این سؤال است که تفاوت مولتی اسپلیت یا همان اسپلیت چند پنله با اسپلیت در چیست؟ که در ادامه به آن خواهم پرداخت.

عمده‌ترین تفاوت کولرهای گازی چند پنله یا مولتی اسپلیت‌ها با کولرهای گازی یا همان اسپلیت‌ها ، در قابلیت اتصال بیش از یک پنل داخلی به یونیت خارجی آن‌هاست. به این صورت که در کولرهای گازی در ازای یک یونیت خارجی فقط می‌توانیم یک یونیت داخلی متصل کرد، این در حالی است که یونیت خارجی (کمپرسور و کندانسور)  کولرهای گازی چند پنله این قابلیت را دارند تا بیش از یک پنل داخلی را پشتیبانی کنند.

برخی از برندهای مولتی اسپلیت این قابلیت را دارند تا از دو تا هشت پنل خارجی را با توجه به ظرفیت یونیت خارجی خود پشتیبانی کنند.

در بسیاری مواقع هزینه بالای کولرهای گازی چند پنله باعث می‌گردد تا خیلی از افراد، ترجیح دهند تا به جای استفاده از سیستم مولتی اسپلیت، هم‌زمان از چندین اسپلیت تک پنل استفاده نمایند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری نهایی، با تکنسین‌های مجموعه خدمت نت در تماس باشید تا م با توجه به نیاز شما، مناسبت‌ترین گزینه را معرفی نمایند.

اجزای تشکیل دهنده کولرهای گازی چند پنله ( مولتی اسپلیت )

پس از اینکه با نحوه کارکرد کولرهای گازی چند پنله آشنا شدید و همین‌طور تفاوت میان اسپلیتو کور گازی چند پنله را دریافتید، نیاز است تا اطلاعاتی هم در خصوص بخش‌های تشکیل دهنده مولتی اسپلیت‌ها هم بدانید.

به‌عنوان بخش پایانی و تکمیل این بخش در ادامه به معرفی اجزای یک اسپلیت چند پنله که شامل سه قسمت است خواهیم پرداخت.

کندانسور یا یونیت خارجی

اصلی‌ترین بخش کولرهای گازی چند پنله، کندانسور یا یونیت خارجی است. این بخش در محیط خارج قرار می‌گیرد و با توجه قابلیت‌های آن‌که در مطالب پیشین عرض شد، این قابلیت را دارند تا از دو تا هشت پنل یا یونیت داخلی را پشتیبانی کنند.

قطعاتی چون : فن، کمپرسور، اکسپنشن ، فن کویل بیرونی و … ساختمان اصلی کندانسور یا یونیت خارجی را تشکیل می‌دهند، که از میان این قطعات، کمپرسور از مابقی قطعات گران‌تر است.

پنل‌ها یا یونیت داخلی

وظیفه‌ی دریافت هوای تازه از بیرون و انتقال به درون محیط را پنل هل یا یونیت‌های داخلی عهده‌دار هستند. البته در کولرهای گازی چند پنله، با توجه به اینکه چندین پنل به یک یونیت خارجی متصل است ، به جای انتقال هوا به بیرون، دمای هوای مورد نیاز را به صورت برگشتی تأمین می‌کنند.

قطعاتی چون : دکمه روشن خاموش، بادگیر هوا، فن کویل، فیلتر، شبکه جلو، خروجی هوا و … ساختمان اصلی پنل داخلی اسپلیت چند پنل را تشکیل می‌دهند.

سیستم ارتباطی

برای استفاده از قابلیت‌های کندانسور و پنل داخلی ، باید آن ه را به وسیله شیلنگ‌ها و لوله‌های مسی به هم متصل کرد تا بتوانند قابلیت اصلی خود را که همان تولید هوای مطبوع است بروز دهند.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر اسپلیت از تعرفه تعمیر  اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه اسپلیت چند پنل (مولتی اسپلیت) دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.