معرفی نکات مهم در عایق کاری توسط قیر

معرفی نکات مهم در عایق کاری توسط قیر
معرفی نکات مهم در عایق کاری توسط قیر
مطالب مرتبط

امروزه عایق کاری توسط قیر یکی از متداول ترین و رایج ترین روش ها در جهت ایزولاسیون و جلوگیری از نفوذ رطوبت در ساختمان است و از آن ها برای آب بندی درز های ساختمان و تاسیسات ، عایق کاری سطوح خارجی ساختمان ها ، سرویس های بهداشتی ، استخر ها ، همچنین تهیه مصالح مرکب مانند قیر و گونی ، ایزوگام و آسفالت ، رنگ های ضد زنگ و ….استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی قیر، خواص آن و نکات مروبط به عایق کاری ساختمان بپردازیم. لطفا در ادامه با وب سایت خدمت نت همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این خصوص به دست بیاورید.

قیر چیست و چگونه ساخته می شوند؟

قیر ماده ای سیاه رنگ بوده که از تقطیر نفت خام به دست می آید و هیدرو کربن های آلی با ترکیبات پیچیده در ساختار آن نقش بسیار مهمی را ایفقا می کنند، همچنین قابل توجه است که قیر آخرین ماده موجود در تقطیر نفت خام است که در دمای ۳۸۰ درجه سانتی گراد به دست می آید. باید بدایند که قیر های به دو صورت طبیعی و مصنوعی به دست می آیند. در حالت مصنوعی که همان ساختگی است، در پالایشگاه ها از نفت خام به دست می آیند و اما قیر های طبیعی، در طبیعت به صورت معدنی وجود دارند و از مشتقات نخم خام محسوب می شوند و همواره هنگامی که از سطح زمین خارج شوند و در شرایط مناسب قرار بگیرند خشک و اکسید می شوند و در نهایت قیر طبیعی را به وجود خواهند آورد.

چرا باید از قیر به عنوان یک عایق کننده مهم و اساسی یاد کنیم؟

  • عایقی بسیار مناسب در برابر جریان الکتریسیته
  • برخورداری از رنگی ثابت و مشکی
  • حالتی ارتجاعی دارد و بسیار چسبنده است.
  • آب و رطوبت را از خود عبور نمی دهد.
  • مقاوم در مقابل مواد اسیدی ، بازی و نمک ها ولی در عین حال قابل حل شدن در بعضی از حلال ها ، بدون از دست دادن خواص

نکات مهم در خصوص عایق کاری توسط قیر که باید حتما به آن توجه داشته باشیم:

  • عایق کاری توسط قیر را هرگز در روز بارانی و در دمای کمتر از +۴ درجه انجام ندهید.
  • سطوح مرغوب برای عایق کاری مناسب نمی باشند و اگر سطح شما دارای رطوبت بوده و عایق کاری نیز بر روی آن انجام شده است، در آینده شاهد حباب هایی می باشید که ممکن است بر اثر ضربه، حرارت و… آسیب ببینند.
  • حتما تا زمانی که قیر کاملا گرم و روان است از آن استفاده کنید.
  • برای محکم کردن لایه ها به هیچ عنوان نباید از میخ و یا هرگونه جسمی که لایه عایق را سوراخ کند ، استفاده کرد.
  • در صورت نیاز به عایق کاری عمودی ، باید کاملا به عایق کاری افقی متصل شده و یکپارچه گردد.
  • در دیوار ها و سطوح عمودی ، باید دقت شود تا لایه های قیرگونی در تمام طول دیوار به هم متصل شده و به میزان ۱۰ سانتی متر بر روی یکدیگر پوشش ایجاد نمایند.
  • در عایق کاری هایی که بیش از یک لایه مورد استفاده قرار می گیرد ، باید دقت شود تا لایه های متوالی عمود بر هم قرار گیرند.
  • نحوه اجرا و توالی قیرگونی ، در دوام و مقاومت آن بسیار حائز اهمیت می باشد.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.