علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور

علت گرم نشدن رادياتورها در پکيج ايران رادياتور
علت گرم نشدن رادياتورها در پکيج ايران رادياتور
مطالب مرتبط

علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور و سایر پکیج های موجود، تقریباً مشابه یکدیگر هستند. منظور از مشابه بودن این است که دلایل گرم نشدن رادیاتورها هیچ ربطی به برند یا مارک یک پکیج و یا مدل خاصی از یک برند ندارد، بلکه به دلیل مشابهت کارکرد و ساختار اکثر پکیج ها، مشکلات مربوط به آن موضوع، یعنی گرم نشدن رادیاتورها نیز مشترک می‌باشد.

ما در مقالات متعددی در خصوص مشکلات پیش روی پکیج های مختلف در وب سایت مجموعه خدمت نت به طور مفصل به بیان مطالبی پرداخته‌ایم و اکثر مدل پکیج های موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار داده‌ایم. شما با جستجوی مدل پکیج خود در بخش جستجوی وب سایت مجموعه، به مطالب آموزشی متعددی دسترسی خواهید یافت که برای شما قطعاً مفید خواهد بود.

علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور، موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن پرداخته و مطالبی را در این خصوص با شما همراهان محترم خدمت نت در میان بگذاریم.

بارها و به دفعات در مباحث مربوط به تعمیر پکیج‌های مختلف به این مهم اشاره نموده‌ایم، که با توجه به تنوع در مدل‌های هر برند از پکیج‌، برای اینکه بتوان به صورتی دقیق و کاربردی نکاتی را در خصوص پکیج‌ها ارائه کنیم، نیاز است تا بر اساس هر یک از مدل‌ها و به صورت جداگانه پیش برویم. زیرا ممکن است به دلیل وجود برخی تفاوت‌ها در مدل‌ها ( هر چند اندک ) در عیب یابی و رفع آن‌ها دچار سردرگمی شویم.

اما این نکته، یعنی علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور، که در این مقاله قصد داریم تا در خصوص آن مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم، موضوعی است که نه تنها در تمامی مدل‌های پکیج ایران رادیاتور، بلکه همان‌طور که اشاره شد، در اکثر پکیج های موجود در بازار، تقریباً مشترک است.

علت گرم نشدن رادياتورها در پکيج ايران رادياتور

علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور با توجه مدل‌ها

بروز چنین مشکلی در هر یک از پکیج ها و با توجه به برند آن‌ها، ممکن است با علائم و نشانه‌های خاصی نمایان شود. برای مثال، پکیج های ایران رادیاتور دارای مدل‌های متعددی هستند اگر بخواهیم آن‌ها را دسته بندی نماییم، می‌توان آن‌ها را در شش گروه قرار داد:

  • پکیج ایران رادیاتور مدل L
  • پکیج ایران رادیاتور مدل K
  • پکیج ایران رادیاتور مدل BM
  • پکیج ایران رادیاتور مدل Eco
  • پکیج ایران رادیاتور مدل E
  • پکیج ایران رادیاتور مدل M

هر یک از این مدل‌ها، زمانی که با مشکلی مواجه می‌شوند، با علائم و نشانه‌های خاصی مشکلات موجود را بیان می‌کنند.

مثلاً مدل‌های L و K پکیج ایران رادیاتور که اصطلاحاً پکیج‌های دیجیتال هستند، دارای نمایشگر یا صفحه نمایش می‌باشند و خطاهای احتمالی در آنها در قالب کدهایی با پیشوند E نمایش داده می‌شوند.

یا مدل‌های BM ، Eco ، E ، M از پکیج های ایران که اصطلاحاً پکیج‌های آنالوگ هستند، دارای نمایشگر یا صفحه نمایش نمی‌باشند و خطاهای احتمالی در قالب روشن شدن چراغ‌هایی که در آن‌ها تعبیه شده است نمایش داده می‌شوند. تعداد این چراغ‌ها عمدتاً 6 عدد می‌باشد که هر یک با یک عدد مشخص شده است ( از 30 تا 80 ).

پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی کامل با کدهای خطا در این مدل‌ها و نیز نحوه برطرف کردن خطاها، نگاهی به مقاله تعمیر پکیج ایران رادیاتور غرب تهران بیندازید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور چیست؟

گرم نشدن رادياتورها در پکيج ايران رادياتور و سایر پکیج ها، می‌تواند علت‌های  متعددی داشته باشد. هر یک از دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شود، با یک کد خطای مشخص اعلام می‌گردد. در خصوص کدهای خطا، به طور مفصل پیش‌تر در مقاله تعمیر پکیج ایران رادیاتور جنوب تهران و غرب تهران مطالبی را بیان نموده‌ایم.

خیلی مواقع که مشتریان مجموعه خدمت نت با کارشناسان مجموعه تماس می‌گیرند، در خصوص مشکل گرم نشدن رادیاتور سؤالاتی را مطرح می‌کنند که اگر بخواهیم این سؤالات را دسته بندی کنیم، می‌توان آن‌ها را در 4 مورد خلاصه نمود. در ادامه قصد داریم تا با توجه به این سؤالات، توضیحاتی را در خصوص علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور با شما در میان بگذاریم.

پکیج کار می‌کند، اما رادیاتور گرمای خوب و مناسبی تولید نمی‌کند

برخی مواقع، علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور و سایر پکیج ها، به این دلیل است که به دلیل وجود مشکلاتی، پکیج اصلاً روشن نمی‌شود و همین امر به طبع دلیل اصلی گرم نشدن رادیاتورهاست. اما خیلی از مواقع پیش می‌آید که پکیج بدون مشکل کار می‌کند، اما رادیاتورها دارای گرمای مناسب نیستند.

بروز چنین مشکلی در رادیاتورها، می‌توانند دلایل متعددی داشته باشد که برای تشخیص دقیق آن نیاز است حتماً از مراکز معتبر تعمیر پکیج کمک بگیرید. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به بیان دلایلی در خصوص عدم وجود گرمای مناسب در رادیاتورها بپردازیم، می‌توان دلیل را در یک و یا چند مورد از موارد زیر جستجو کرد:

  • کم بودن شعله پکیج به دلیل تنظیم نبودن شیر گاز و یا افت فشار گاز
  • مدار گرمایش پکیج هوا گرفته است
  • فشار در مدار گرمایش پایین است
  • ظرفیت حرارتی دستگاه انتخاب شده، جوابگو و مناسب فضای ساختمان نیست
  • کم بودن تعداد رادیاتورهای استفاده شده
  • شیرهای رفت و برگشت ممکن است نیمه باز باشند
  • از رادیاتورهای نامرغوب استفاده شده است
  • خراب بودن شیر سه راهه
  • مبدل‌ها و رادیاتورها دچار گرفتگی رسوب شده‌اند
  • نامناسب بودن لوله‌کشی مدار گرمایش
  • کاهش دقت و تشخیص سنسور NTC گرمایش ( سنسور NTC وظیفه تشخیص دمای آب را به عهده دارد )
  • پمپ مدار گرمایشی دچار نقص و اشکال شده است
  • خرابی یا و وجود اشکال در بُرد کنترل دستگاه (بُرد الکترونیک)
  • ضعیف شدن سوپاپ بای پاس
  • نامناسب و نامرغوب بودن سوپاپ بای پاس به کار رفته شده

گرمای رادیاتورها بسیار کم است

مشکل دیگری که ممکن است برای اکثر رادیاتورها در مدل های مختلف از پکیج ها به وجود آید، تقریباً مشابه مشکل اول است، اما با اندکی تفاوت. برخی مواقع پیش می‌آید که گرمای رادیاتورها گرمای کمی است، به حدی که به هیچ وجه جوابگوی محیطی که در آن قرار گرفته‌اند نیست. البته برخی مواقع پیش می‌آید که اتفاقاً دمای رادیاتورها بالا و متناسب با استاندارهای موجود می‌باشد، اما کاربران این تصور برایشان به وجود می‌آید که چون فضای محیط آن‌ها گرم نیست، پس احتمالاً رادیاتورها گرمای مناسب ندارند.

ذکر این نکته ضروری است که هنگام انتخاب پکیج ایران رادیاتور و یا هر پکیج دیگری، حتماً بر اساس متراژ خانه یا محیط خود نسبت به انتخاب مدل مناسب و نیز تعداد رادیاتورها اقدام کنید تا علاوه بر تأمین آب گرم کافی، فضای محیط شما به حد کافی گرم شود.

اما برخی مواقع، هم مدل مناسب انتخاب می‌شود و هم به تعداد مورد نیاز رادیاتور در محیط نصب شده است، اما گرمای رادیاتورها بسیار کم است. در چنین شرایطی می‌توان مهم‌ترین دلایل بروز چنین مشکلی را به طور کلی در موارد ذیل جستجو نمود:

  • کم بودن شعله پکیج به دلیل تنظیم نبودن شیر گاز و یا افت فشار گاز
  • احتمال وجود رسوب در رادیاتورها
  • احتمال وجود هوا در مدار گرمایش پکیج
  • فشار در مدار گرمایش پایین است
how to bleed a radiator guide banner

بخشی از رادیاتور گرم است و بخشی دیگر سرد

شاید برخی از شما همراهان عزیز این اصطلاح را شنیده باشید که گفته می‌شود رادیاتورها سکته کرده‌اند. یعنی اینکه بخشی از آن‌ها عملاً هیچ گرمایی ندارند و اصلاً انگار که آب گرم در درون آن‌ها گردش ندارد. برخی مواقع ممکن است متوجه این شوید که رادیاتورهای پکیج ایران رادیاتور و یا هر مدلی دیگر، سرد و گرم هستند و یا اصطلاحاً سکته کرده‌اند، یعنی اینکه قسمتی از رادیاتور گرم است و قسمتی دیگر کاملاً سرد.

این مشکل، فارغ از برخی مسائل ابتدایی مثل، بسته بودن شیرهای رادیاتور و یا کثیف بودن توری صافی برگشت، عمدتاً به 2 دلیل ممکن است برای رادیاتورها به وجود آید :

دلیل اول : احتمالاً در رادیاتور هوا وجود دارد. به بیانی رادیاتور هوا گرفته است و نیاز است که هواگیری شود.

دلیل دوم : احتمالاً در رادیاتورها رسوب وجود دارد. به بیانی رادیاتور رسوب گرفته است و نیاز است تا رسوب‌گیری شود.

آب یا گرم نمی‌شود و یا گرمای بسیار پایینی دارد

یکی دیگر از مشکلاتی که خیلی مواقع مشتریان خدمت نت در کنار سؤالات مربوط به علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور، در خصوص آن سؤالاتی را با کارشناسان مجموعه مطرح می‌نمایند، این مورد است که پکیج آب را گرم نمی‌کند و یا اینکه به خوبی گرم نمی‌کند.

ما در این خصوص و موارد مشابه دیگر، پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان تعمیر پکیج ایران رادیاتور جنوب تهران و غرب تهران” به طور مفصل مطالبی را بیان کرده‌ایم، اما با توجه به مرتبط بودن این مشکل به علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور، باید به این مسئله اشاره کنیم که مهم‌ترین دلایل این اینکه پکیج ایران رادیاتور آب را گرم نمی‌کند و یا اینکه به خوبی گرم نمی‌کند را می‌توان در موارد زیر جستجو نمود:

  • کم بودن شعله پکیج به دلیل تنظیم نبودن شیر گاز و یا افت فشار گاز
  • خرابی یا وجود اشکال در بُرد کنترل دستگاه
  • وجود هوا و یا رسوب گرفتن پکیج
  • خرابی یا وجود اشکال در پمپ پکیج
  • خراب بودن ترموستات
  • احتمال وجود نقص در شیر سه راه برقی یا موتوری

نکته ای که لازم است به آن اشاره داشته باشیم این است که ما پیشتر در مقاله ای تحت عنوان «عوامل گرم نشدن رادیاتورها در پکیج ایران رادیاتور» نکاتی دیگر را مورد بررسی قرار داده ایم؛ از این رو پیشنهاد می کنیم نگاهی نیز به مقاله مذکور بیندازید.

نکته مهم

نکته‌ای که به دفعات و در مقالات مربوط به تعمیر پکیج ها و رادیاتورها و نیز در این مقاله بر آن همیشه تأکید ویژه داشته و داریم، این نکته مهم و کلیدی است که دقت داشته باشید افراد غیرمتخصص و نیز کم تجربه، قطعاً نمی‌توانند مشکلات موجود در رادیاتورها را به خوبی تشخیص دهند و ممکن است حتی به دلیل تشخیص اشتباه در خصوص مشکل رادیاتور، باعث شوند مشکلات دیگری نیز برای رادیاتورها به وجود آید.

بر این اساس در هنگام بروز هر یک از مشکلات مربوط به رادیاتورها که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد، حتماً مشکل را با مراکز معتبر تعمیر پکیج و رادیاتور در میان بگذارید.

شما هم اکنون مي‌توانيد با ثبت درخواست خدمات پکيج از تعرفه تعمير پکيج و رادیاتور آگاه شويد. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.