علت بوی بد کولر گازی

علت بوی بد کولر گازی
علت بوی بد کولر گازی
مطالب مرتبط

علت بوی بد کولر گازی (بوی بد اسپلیت) موضوعی است که با آغاز فصل گرما به یکی از دغدغه‌های ذهن و یکی از عمده‌ترین سؤالاتی است که مشتریان و کاربران مجموعه خدمت نت از ما می‌پرسند.

اگر بخواهیم در یک جمله پاسخی به علت بوی بد کولر گازی (بوی بد اسپلیت) بدهیم، می‌توانیم بگوییم:

عمده‌ترین دلیل بوی بد در کولرهای گازی به خاطر ترکیب شدن برخی از ذرات و بوهای مختلف موجود در محیط با رطوبت موجود روی اواپراتور پنل است. مثل دود سیگار، بوی مواد غذایی یا مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌ها و چاپخانه‌ها.

این ساده‌ترین دلیل است.

سؤال دیگر این است که چطور این بوی بد را از بین ببریم؟

باز هم اگر بخواهیم در یک جمله پاسخی به این سؤال بدهیم، می‌توانیم بگوییم:

بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای از بین بردن این بوی بد، شستشوی مرتب فیلترهای پلاستیکی موجود در پنل و نیز سرویس و شستشوی کامل پنل با فشار آب گرم است.

این مواردی که در بالا گفته شد، ساده‌ترین و البته اجمالی‌ترین پاسخ به این سؤالات است که علت بوی بد کولر گازی چیست و چگونه می‌توان از شر این بوها خلاص شد، بود. اما دلایل دیگری هم برای بوی و نیز راهکارهایی برای از بین بردن این بو وجود دارد که در ادامه مفصل‌تر به آن‌ها خواهم پرداخت.

چنانچه در خصوص علت بوی بد کولر گازی (بوی بد اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

Bad smell of air conditione

 مهم‌ترین دلایل بوی بد کولر گازی و راهکارهای برطرف نمودن

دلایلی که در این بخش به بیان و تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت، عمده‌ترین دلایلی است که تا به حال در خصوص دلیل انتشار بوی بد از کولر گازی در معتبرترین منابع خارجی و داخلی ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که اکثر این دلایل، توسط برخی از سازندگان برندهای معتبر کولر گازی ارائه شده است.

هوای تولیدی کولر بوی کپک و قارچ می‌دهد

عامل استشمام چنین بویی در هوای تولید کولر گازی، نشانه‌ای است از احتمال وجود موجودات میکروبی در کنداسیون در کویل‌های سردکن. وجود این میکروب‌ها عاملی می‌شود که به مرور زمان تعداد بیشتری میکروب رشد کنند و عاملی شوند تا در هنگام روش کردن کولر، بوی به مشام برسد که شبیه به بوی کپک است.

برای جلوگیری از بروز چنین مسئله‌ای، این توصیه را به مشتریان خود داریم که حتماً قبل از راه‌اندازی کولر گازی در تابستان آن را سرویس کرده و قسمت‌های داخلی را تمیز کنید.

معمولاً چنین مشکلی در مناطقی بیشتر رخ می‌دهد که دارای هوایی شرجی و مرطوب هستند. پس به ساکنین این مناطق توصیه می‌گردد به دلیل مستعد بودن محیط زندگی آن‌ها برای رویداد چنین مسئله‌ای در کولرهای گازی، برنامه‌ای سالانه برای تمیز کردن کولرهای گازی خود تدارک ببینند.

توصیه دیگری که به این عزیزان و تمامی دوستانی که با این مسئله در کولر گازی خود روبرو هستند می‌توانیم داشته باشیم، این توصیه است که می‌توانند از سیستم‌های رطوبت‌گیر استفاده کنید تا کولر گازی شما عملکرد بهتری داشته باشد. این رطوبت‌گیر با اتصال مستقیم به سیستم HVAC (سیستمی است که هم قسمت گرمایش، هم کاهش رطوبت و هم سرمایش را بر عهده دارد )، باعث می‌گردد تا رطوبت اضافه به طور خودکار از هوا حذف شود.

بوی لاشه حیوان و یا زباله کثیف با هوای کولر به مشام می‌رسد

با توجه به اینکه زمان استفاده از کولر گازی در فصل گرمای سال است، این یعنی اینکه کولر با توجه به هوای مناطق، امکان دارد تنها 2 یا 3 ماه مورد استفاده قرار گیرد، یعنی 2 سوم سال خاموش است. از آنجایی که کولرهای گازی از دو بخش داخلی (پنل داخلی) و خارجی ( یونیت خارجی) تشکیل تشکل شده‌اند، پنل خارجی کولر گازی بایستی حتماً در فضای بیرون از محیط قرار گیرد.

بر این اساس این امکان وجود دارد که در مدت زمانی که کولر گازی خاموش بوده است، حشرات و موجودات کوچکی وارد پنل خارجی شده و آنجا مرده باشند. این عاملی است تا هم‌زمان با روشن کردن کولر گازی، بوی لاشه حیوان یا زباله به مشام برشد. در چنین شرایطی بایستی کولر رل خاموش کرده و نگاهی به کولر بیندازید.

در برخی مواقع هم ممکن است پرنده‌ای درون کولر گازی شما مرده باشد. در چنین شرایطی بوی پرنده باعث انتشار بوی شبیه به بوی گوگرد یا تخم‌مرغ فاسد همراه با هوای کولر گازی می‌شود.

توصیه می گرد که اگر در این خصوص تجربه ندارید، با یک متخصص یا فردی که تجربه دارد مسئله را در میان بگذارید.

با روش شدن کولر بوی پا و جوراب همه جا را پر می‌کند

عمدتاً زمانی که کویل‌ها کثیف شده باشند و مسیر مخازن تخلیه آب مسدود شده باشد ، زمانی که کولر روشن می‌شود، بویی مشابه بوی جوراب پا با مشام خواهد رسید. البته این بوی نامطبوع دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد.

در چنین شرایطی با نظافت دقیق به راحتی می‌توانید این بوی نامطبوع را برطرف نمایید. البته نظافت کولر در چنین شرایطی نیاز به حضور متخصص دارد.

زمانی که کولر روشن می‌شود انگار اگزوز ماشین است و بوی دود می‌دهد

ساطع شدن بوی دود اگزوز همراه با هوای کولر گازی ، نشان دهنده این است شما بایستی سریع کولر را خاموش کنید و با یک متخصص جهت رفع آن تماس بگیرد.

دلیل وجود چنین بویی همراه با هوای کولر گازی به این دلیل است. که روغن موجود در کولر گازی نشتی دارد و باید برطرف گردد. منظور از روغن موجود در کولر گازی، روغنی است که به دستگاه زده می‌شود تا موتور دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد.

هوای کولر بوی دود سیگار می‌دهد

شاید چنین بویی را خیلی از ماها وقتی درون خودرو نشسته‌ایم و کولر گازی روشن است بارها استشمام کرده باشیم. انتشار چنین بوی از داخل کولرهای گازی، چه کولرهای گازی ماشین و چه کولرهای گازی مسکونی به دلیل این است که دود سیگار در فیلتر و اواپراتور جمع شده است و زمانی که کولر روشن می‌شود، هوای مطبوع کولر گازی را نامطبوع می‌گرداند.

راهکار جلوگیری از چنین مشکلی، نکشیدن سیگار در محلی است که کولر گازی وجود دارد، و راهکار برطرف نمودن این مشکل، تعویض فیلتر می‌باشد.

هوای کولر بوی سوختگی می‌دهد

عمدتاً چنین بویی زمانی احساس می‌شود که کولر روشن است و یک‌دفعه متوجه بوی سوختن چیزی می‌شویم. در چنین شرایط بایستی سریعاً کولر را خاموش کنیم و مسئله را با یک متخصص در این حوزه در میان بگذاریم. انتشار بوی سوختگی از درون کولر می‌توانید به دلایلی چون: ذوب شده قطعات پلاستیکی، مشکل در سیم‌کشی، گرم شدن بیش از موتور و مواردی این چنینی باشد.

هوای کولر بوی باروت می‌دهد

در مواقعی پیش می‌آید که هم‌زمان که کولر گازی را روشن می‌کنیم،  بویی مشابه بوی باروت به مشام می‌رسد. انتشار چنین بویی ، یعنی بوی باروت از درون کولر گازی ، احتمال خرابی فن موتور و یا وجود اتصالی در مدار را به وجود می‌آورد.

از آنجایی که ممکن است در چنین شرایطی نیاز به تعویض قطعات باشد، حتماً با یک متخصص تماس بگیرید. عدم توجه به این مسئله می‌تواند هزینه‌های بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از هزینه تعمیرات کولر گازی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص علت بوی بد کولر گازی (بوی بد اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.