علت افت فشار آب در پکیج ایران رادیاتور

علت افت فشار در پکیج ایران رادیاتور در خدمت نت
علت افت فشار در پکیج ایران رادیاتور در خدمت نت
مطالب مرتبط

یکی از مشکلات عموم مصرف کنندگان پکیج شوفاژ، افت فشار پکیج می باشد و ما در این مقاله می خواهیم علت افت فشار آب در پکیج ایران رادیاتور را بررسی کنیم . البته این نکته خالی از لطف نیست که عوامل افت فشار آب در عموم پکیج های شوفاژ یکسان می باشد. و قبل از هر چیز با توضیحی مختصر در زمینه پکیج شوفاژ شروع خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

امروزه در اغلب خانه ها سیستم های پکیج دیواری انتخاب اول مهندسان برای سیستم های گرمایشی است. چرا که ظاهری زیبا داشته و جمع و جور هستند. یکی از برند های معتبر که کارایی خود را به مردم ثابت کرده است برند ایران رادیاتور است. از جمله مزایای انتخاب پکیج ایران رادیاتور می توان به استقلال سیستم گرمایشی در هر واحد مسکونی، عدم اشغال فضای مفید خانه، راحتی در نصب و راه اندازی، نصب و خدمات پس از فروش رایگان، در دسترس بودن قابلیت کنترل در داخل ساختمان، صرفه جویی در مصرف گاز به دلیل راندمان احتراق و تبادل حرکت بالا، کار کرد آرام و بی سر و صدا و غیره اشاره کرد.

همچنین این پکیج ها به دلیل داشتن سنسور های دود، سنسور های آب گرم و سنسور های شوفاژ، از نظر ایمنی بسیار خوب هستند. اما هر وسیله ای در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد. از جمله معایبی که می توانند داشته باشند نیز می توان به طول عمر کوتاه تر نسبت به موتور خانه، اشغال فضای داخل واحد، کارایی کمتر در متراژ های بالای 300 متر و غیره اشاره کرد. یکدیگر از این معایب، افت فشار است که در این مقاله می خواهیم علت های آن، یعنی علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور را بررسی کنیم.

پیشینه ی پکیج ایران رادیاتور

به طور کلی پکیج ایران رادیاتور، دستگاهی است که هم زمان هم می تواند آب گرم مورد نیاز برای شوفاژ و هم آب گرم مصرفی خانه را تأمین کند .اصولاً این پکیج ها، فضای نسبتاً کمتری نسبت به آب گرم کن ها اشغال کرده و تقریباً می توانند در یک کابینت دیواری یا زمینی پوشانده شوند. پکیج های ایران رادیاتور، در دو نوع دیواری و زمینی یافت می شوند. آن ها از لحاظ نحوه ی عمل شبیه به سیستم موتور خانه عمل می کنند، اما دارای تفاوتی کلی نیز هستند. این تفاوت مربوط به این نکته می شود که در سیستم موتور خانه ها برای تمامی واحد ها از یک مخزن استفاده می شود در حالی که در سیستم پکیج ایران رادیاتور این مخزن به مخزن های کوچک تر تقسیم شد و هر واحد یک مخزن کوچک دارا است. این پکیج نخستین بار حدود 16 سال پیش یعنی در سال 1383 تولید و وارد بازار شد.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات تعمیر و سرویس پکیج ایران رادیاتور از تعرفه خدمات آن آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نياز به مشاوره در زمينه افت فشار آب در پکیج شوفاژ داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

عوامل افت فشار آب در پکیج ایران رادیاتور

علل افت فشار آب در پکیج ایران رادیاتور را می‌توان به 2 دستقه کلی تقسیم نمود:

افت فشار مدار گرمایش شوفاژ

افت فشار آبگرم مصرفی پکیج

در ادامه توضیحاتی مختصری را در خصوص این موارد بیان خواهیم کرد.

افت فشار مدار گرمایش شوفاژ

در صورتی که افت فشار مدار گرمایش موضوع مورد بحث باشد، باید چند مرحله را بررسی کنیم:

1- باید قطعات پکیج را بررسی کنیم تا نشتی نداشته باشد، یکی از عوامل بسیار شایع در افت فشار بار پکیج، نشتی قطعات داخلی پکیج می باشد که خساراتی هم به قطعات دیگر پکیج خواهد زد. باید تمامی قطعات آببندی و هیچ گونه نشتی نداشته باشند.

2- در این مرحله باید منبع انبساط پکیج بررسی شود تا از سالم آن مطمئن شویم در ضمن فشار بار منبع انبساط باید 1 بار باشد، که با فشار سنج باد قابل بررسی می باشد. ( منیع انبساط  یکی از قطعات مهم در پکیج ایران رادیاتور می باشد، منبع انبساط از 3 بخش که عبارتند از دیواره های فلزی و لاستیک دیافگرام و فشار باد تشکیل شده است. کار منبع انبساط کنترل فشار بار پکیج می باشد، به این صورتکه وقتی حجم آب به وسیله گرما، زیاد می شود، آب حجیم شده وارد منبع انبساط شود و وقتی پکیج خاموش می شود، حجم آب نیز کاهش داشته و آب از منبع انبساط خارج شده و به سیکل مدار گرمایش باز می گردد. این امر باعث کنترل فشار بار پکیج می شود و از سرریز کردن آب پکیج جلوگیری می شود.)

علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

3- یکی دیگر از  عوامل افت فشار پکیج وجود هوا در سیکل مدار گرمایش می باشد. که باید سیستم شوفاژ عاری از هوا باشد، برای این منظور باید تمامی رادیاتور هواگیری شود و در صورت تشکیل هوای مکرر در سیستم شوفاژ بهتر از از محلول پروتکتور و تزریق آن به مدار شوفاژ استفاده شود، تا از تشکیل هوا در سیستم شوفاژ جلوگیری شود.

علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

4- مورد بعدی در افت فشار، نشتی رادیاتورها و شیرهای رادیاتور می باشد. یکی از عوامل شایع در افت فشار بار پکیج نشتی رادیاتورها مخصوصا حوله خشکن حمام می باشد، که باید سریعا برطرف شود. در صورتی که نشتی از حوله خشکن باشد، باید سریعا با حوله خشکن سالم تعویض شود و در صورتی که از کمر رادیاتورهای پره ای، نشتی دید شود، می توانید پره های رادیاتور را جدا کرد و نشتی را برطرف نمود.

علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

عموما رادیاتور های حوله بین 1 تا 5 سال و رادیاتورهای پره ای و پنلی به مدت 10 سال ضمانت دارند، که برای استفاده از ضمانت باید فاکتور خرید را همراه داشته باشد.

5- در مرحله آخر باید مسیر لوله کشی مدار گرمایش باید بررسی شود، که این امر توسط متخصص با استفاده از دستگاه فشار سنج قابل بررسی است . اما نگران نباشید در بازار محلول های وجود دارد که قابلیت رفع نشتی های کوچک لوله کشی شوفاژ را دارند، کافی است آن را در مدار شوفاژ تزریق کرد.

افت فشار آبگرم مصرفی پکیج

در صورت افت فشار آب گرم مصرفی پکیج ایران رادیاتور باید به این سوال پاسخ دهید، که آیا در تمام شیرها افت فشار وجو دارد؟

اگر جواب مثبت باشد، احتمالا دستگاه پکیج رسوب کرده و باید مبدلها پکیج رسوب زدایی شوند، در پکیج های دومبدله باید مبدل ثانویه و در پکیج های تک مبدله باید مبدل اصلی رسوب زدایی شود. که بهتر از متخصص برای رسوب زدایی پکیج بهره بگیرید.

علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

اما یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث افت فشار پکیج شود، گرفتگی فلوسویچ یا محدود کننده است، که باید قبل از رسوب زدایی پکیج بررسی شود و در صورت لزوم تمیز شوند.

در صورتی که جواب منفی باشد، باید شیر و یا شیرهای مربوطه که افت فشار دارند بررسی شود، تا در صورت مسدود شدن تمیز شوند.

علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

توجه : پیشنهاد متخصصین مجموعه خدمت نت برای جلوگیری از مسدود شدن شیرالات، استفاده و نصب صافی برنجی برگشت با سایز 1/2 برای خروجی اب گرم از پکیج می باشد. که این عمر باعث می شود، که دیگر شیرالات شما مسدود نشود.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات تعمیر و سرویس پکیج ایران رادیاتور از تعرفه خدمات آن آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

مقایسه ی پکیج ایران رادیاتور و بخاری

اکنون که تا حدی با مسئله‌ی افت فشار آب در پکیج ایران رادیاتور آشنا شدید، ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که در نهایت کدام وسیله ی گرمایشی انتخاب بهتری است؟ پکیج یا بخاری؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت، مسلما در انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای هر خانه عوامل زیادی تأثیرگذار است. از جمله ی این عوامل می توان به میزان هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید اشاره کرد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که بالا بودن قیمت، نمی تواند نشانه ی خوب بودن سیستم گرمایشی و پایین بودن آن نیز نمی تواند دلیل بر بد بودن آن سیستم باشد. به طور کلی لازم است که در انتخاب و خرید سیستم گرمایشی مورد نظر با دقت لازم تصمیم بگیرید چرا که تعویض و راه اندازی سیستم گرمایشی جدید، پس از نصب سیستم قبلی کاری نسبتاً دشوار است. البته شرکت ایران رادیاتور این کار را برای مشتریان بسار آسان کرده است، به طوری که پکیج های ایران رادیاتور، دارای نصب رایگان و خدمات و پشتیبانی پس از فروش هستند.

اما در رابطه با مقایسه ی پکیج ایران رادیاتور و بخاری مهم ترین نکته ایمنی است. همان طور که می دانید بخاری ها گاز مایع مصرف کرده و از طریق سوزاندن این ماده، به شکل شعله های آتش حرارت تولید می کنند. این مایع شیمیایی می تواند بسیار خطرناک باشد تا حدی که حتما باید هنگام استفاده از بخاری گازی شرایط امنیتی را بررسی کنید. برای مثال لوله ی بخاری که گاز های خطرناک را از طریق دودکش به بیرون منتقل می کند حتما باید گرم باشد. سرد بودن این لوله نشان دهنده ی عدم عملکرد آن و پخش شدن گاز های مضر در خانه است. اگر کلاهک دودکش به طور صحیح نصب نشده باشد و یا جسمی خارجی آن را مسدود کرده باشد می تواند جان افراد را بگیرد. همچنین اگر شیلنگ انتقال گاز نیز به طور صحیح نصب نشده باشد و در آن از بست های مناسب استفاده نشده باشد نفوذ گاز در خانه علاوه بر گرفتن جان افراد می تواند باعث انفجار خانه شود.  در رابطه به بخاری های بریقی نیز می توان گفت با اینکه خطرات بخاری گازی را ندارند اما کرکرد آن را نیز نداشته و توانایی گرم کردن دائمی خانه را به خصوص در ابعاد وسیع ندارند.

مطالب آموزشی بیشتر درباره پکیج ایران رادیاتور

در کنار مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص «علت افت فشار آب در پکیج ایران رادیاتور» شما می توانید به کلیک بر روی هر یک از لینک مقالات زیر، مطالبی کاربردی را در خصوص پکیج های ایران رادیاتور مطالعه نمایید.

آموزش گام به گام راه اندازی پکیج ایران رادیاتور مدل M – E – ECO – B – BM

تعمیر پکیج ایران رادیاتور غرب تهران

هزينه تعمير و سرويس پکيج ایران رادیاتور شمال و شرق تهران

تعمیر پکیج ایران رادیاتور شمال تهران

مجموعه خدمت در راستای ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی، بسیاری از آموزش‌های مهم و کاربردی را در قالب ویدئو آماده سازی و منتشر نموده است. شما می توانید برای مشاهده‌ی برخی از این ویدئوها، نگاهی به صفحه‌ی رسمی خدمت نت در آپارات بیندازید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

2 Responses

  1. با تشکر از مطالب خوبتون، ممنون میشم اگر مطالب بیشتری در رابطه با عیب یابی این سیستم گرمایشی بذارید که ما علاقه مندان بتونیم یاد بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + ده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.