روش صحیح نگهداری از تلویزیون LED و LCD:

روش صحیح نگهداری از تلویزیون LED و LCD
روش صحیح نگهداری از تلویزیون LED و LCD
مطالب مرتبط

یکی از سوالات متداولی که همیشه در حین تعمیر تلویزیون در منزل و یا محل مشتری از تکنسین های تعمیرات تلویزیون پرسیده می شود مربوط به روش صحیح استفاده و نگهداری تلویزیون LED و LCD می شود و اینکه چه کنیم تلویزیون ما عمر مفید طولانی تری داشته باشد ؟

از این رو مجموعه خدمت نت نکات کلیدی که باعث عمر مفید تلویزیون میشود را جمع اوری کرده و دراختیار شما عزیزان قرار می دهد.

روش صحیح نگهداری از تلویزیون LED و LCD

  • خارج کردن تلویزیون از حالت استندبای و خاموش کردن کامل تلویزیون

به تکرار گفتیم که در حالت استندبای تلویزیون خاموش نیست و برخی قطعات دستگاه در حال کار هستند و مستهلک می شوند پس بجای استندبای کردن ، تلویزیون را خاموش کامل کنید.(بجای جدا کردن سیم برق در تلویزیونهای LED و LCD می توانید از سیم های رابط دارای کلید قطع برق استفاده کنید.)

خاموش کردن تلویزیون در فواصل زمانی ۲ تا ۳ ساعت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه :

گرما یکی از علل فیزیکی مهم در ایجاد استهلاک در مواد است که این مسئله در قطعات الکترونیکی اهمیت بیشتری پیدا می کند. قطعات الکترونیکی که بیشتر گرم می شوند انرژی بیشتری مصرف می کنند و بیشتر در معرض خرابی هستند. در فواصل زمانی ۲ تا ۳ ساعت تلویزیون را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا حداقل به مدت زمانی که با محیط هم دما شود خاموش کنید.

نکته : هیچ موقع تلویزیون را در مجاورت وسایل گرما زا قرار ندهید. مثل رادیاتور یا نور مستقیم افتاب

 

  • در هنگام تمیز کردن تلویزیون نکات ایمنی را رعایت کنید :

هنگام تمیز کردن تلویزیون بسیار مراقب باشید تا مایع پاک کننده به داخل تلویزیون وارد نشود و همچنین مراقب کودکان خود باشید چون تعداد زیادی از تلویزیونهای آبخورده نتیجه بازی کودکان با وسائل آب پاش در نزدیکی تلویزیون است.

نگهداری درست از تلویزیون :

۱- پیش از هر چیز، دفترچه راهنما تلویزیون را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهید تا از جزئیات استفاده صحیح از دستگاه مطلع شوید.

۲-  مکان استقرار تلویزیون، بایستی از نور مستقیم بر کنار و حتی الامکان نور کمتری روی صفحه تابیده شود و از انعکاس های رنگی و نوری اطراف پیشگیری به عمل آید.

۳-  تلویزیون شما نباید در معرض رطوبت باشد .

۴-  نکته : سوراخ های تهویه پشتی تلویزیون پوشانده نشود تا تبادل حرارتی و خنک شدن تلویزیون به سهولت انجام گیرد.

۵-  چنانچه دستگاه، داخل محدوده پوشیده مثل دکور یا دیوار پیش ساخته قرار داده می شود اطراف گیرنده می بایستی خالی باشد تا گردش هوا به خوبی صورت پذیرد.

۶- دقت کنید میز زیر تلویزیون از استحکام کافی برخوردار باشد، به گونه ای که عدم تعادل دستگاه منجر به سقوط تلویزیون نشود.

۷- از قرار دادن وسائل اضافی همچون گلدان، لیوان آب، ساعت، سوزن و سنجاق و مانند این ها بر روی تلویزیون جداً خودداری کنید.

۸- با پارچه خیلی خیس تلویزیون را تمیز نکنید.

۹- به هنگام رعد و برق حتماً دو شاخه تلویزیون را از برق بکشید و اگر قصد دارید از منزل خارج شوید و هوا ابری به نظر می آید، بهتر است حتماً این کار را انجام دهید.

۱۰- از وارد آوردن هرگونه ضربه ای به تلویزیون خودداری نمائید.

۱۱- به منظور جلوگیری از واژگون شدن  و ضربه دیدن تلویزیون، به ویژه در خانه هائی که بچه های کوچک دارند، می توان با استفاده از پایه دیواری آن را به دیوار پیچ کرده و ثابت نمود.

۱۲- تلویزیون را طوری در اطاق قرار دهید که نزدیک ترین بیننده با آن حدود ۳ متر فاصله داشته باشد.

۱۳- با توجه به وضع برق و نوساناتی که وجود دارد استفاده از یک ترانس خودکار با ولتاژ مناسب برای عمر بیشتر تلویزیون ضروری است.

۱۴- صفحه نمایش تلویزیون را با پارچه نرم تمیزی که در کف صابون ملایم فشرده اید تمیز کنید. با پارچه ای آن را خشک کنید هرگز از مایعات پاک کننده و تمیز کننده های شیمیائی استفاده نکنید، آنها می توانند به صفحه نمایش شدیداً آسیب برسانند.

۱۵- کنتراست و نور صفحه نمایش را بین ۵۰ تا ۷۰ قراردهید .این کار باعث طول عمر بیشتر صفحه نمایش تلویزیون می شود

 

  (مجموعه خدمت نت مرجع تخصصی خدمات انلاین)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.