راهکارهایی برای حل مشکلات لوله کشی خانگی

راهکارهایی برای حل مشکلات لوله کشی خانگی
راهکارهایی برای حل مشکلات لوله کشی خانگی
مطالب مرتبط

مشکلات لوله کشی خانگی یکی موضوعاتی است که هر کسی به نحوی درگیر آن شده و یا در آینده خواهد شد. این مشکلات ممکن است مشکلاتی جزیی باشند و یا مشکلاتی باشند که نیازمند تعمیراتی گسترده در سیستم لوله کشی گردد.

در خیلی مواقع می توان به شخصه نسبت به حل مشکلات لوله کشی خانه اقدام نمود، که در این صورت دیگر نیازی به آوردن کارشناس لوله کشی نبوده و از این رو نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می شود، حتی می تواند حس خوبی را بابت رفع مشکل به شما بدهد.

ما در مقاله پیش رو قصد داریم تا راهکارهایی را جهت حل مشکلات لوله کشی ارائه نماییم که به کمک آن ها شمامی توانید به راحتی و با استفاده از ساده ترین ابزارها بخشی از لوله کشی خانه خود را تعمیر نمایید.

راهکارهایی برای حل مشکلات لوله کشی خانگی

قطعات داخلی توالت فرنگی یا شیر دوش آب حمام را بدن ترس انجام دهید

هر چند ممکن است تجربه جداسازی لوله های زیر سینک و یا شیر آب را داشته باشید و حتی برای انجامش دردسرهایی را تحمل کرده باشید، اما باید بخاطر داشت که تعویض فلاپر توالت یا کارتریج آسیب دیده آن تنها به کمی همت نیاز خواهد داشت.

عامل اصلی بروز نشتی بین مخزن توالت فرنگی و نیز کاسه آن فلاپرهای آسیب دیده می باشند. این موضوع ممکن است هزینه هایی را برای شما در بر داشته باشد. این در حالی است که شما به کمک دستورالعمل زیر به راحتی می توانید خود نسبت به جایگزینی و تعویض آن اقدام نمایید.

در رابطه با اکثر اتصالات مدرن شما می توانید جهت تعمیر، یک کارتریج جدید را جایگزین داخلی کلی نمایید. جهت انجام این کار تنها کاری که باید انجام دهید، باز کردن یک یا دو پیچ خواهد بود. از این رو در صورت وجود صدا درتوالت و یا چکه کردن زیر سینک به راحتی می توان این مشکل را با تعویض قطعات آن ها حل نمود.

حتما بخوانید :چگونه می توان لوله های فاضلاب را آب بندی کرد؟

رفع گرفتگی چاه آب بدون استفاده از مواد شیمیایی

نکته جالب توجه این که شما نی توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی و تمیزکننده های گران قیمت، اقدام به رفع گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان خود نمایید. این مشکل بدون نیاز به دستگاه یا فنر، به صورت دستی قابل حل خواهد بود. تنها کاری که برای حل این مشکل باید انجام دهید این است که سر چاه را برداشته و عامل گرفتگی لوله را شناسایی نمایید.

چنانچه قصد دارید تا به تنهایی و بدون کمک کسی این کار را انجام دهید، بهتر است به کمک تلمبه عامل گرفتگی را خارج نمایید.

راهکارهایی برای حل مشکلات لوله کشی خانگی

بررسی سردوش

یکی از ساده‌ترین راه ها جهت رفع مشکل چکه کردن سر دوش استفاده از نوار چسب می باشد. به طور معمول نشتی به دلیل محکم نبودن اتصالات رخ می دهد. جهت برطرف نمودن این مشکل، اول از همه اقدام به باز نمودن دوش کرده و شروع به پیچیدن نوار پلاستیکی دور آن در جهت عقربه های ساعت نموده و این کار را تا جایی ادامه داده که دیگر سردوش چکه نکند.

در صورت گرفتگی شیر دوش، یک ساعت آن را در ظرفی حاوی آب گرم و سرکه گذاشته و پس از آن جهت از بین بردن گرفتگی و رسوب های احتمالی که سبب مسدود شدن سر دوش شده اند از یک برس کوچک کمک بگیرید.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص مشکلات لوله کشی خانگی، یا به طور کلی در خصوص لوله کشی آب و شوفاژ و یا فاضلاب دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

استفاده از نوارهای لاستیکی معمولی به جای چسب های اتصال

اگر چه ترکیبات و چسب های همه کاره یا همان چسب های لوله قادر به رفع هر نوع سوراخ و نشتی در لوله ها هستند، اما بد نیست بدانید که خیلی از کارهای لوله کشی بدون در اختیار داشتن این نوع چسب نیز قابل حل بوده و شما قادرید به جای استفاده از چسب لوله از چسب های پلاستیکی چند منظوره کمک بگیرید.

به طور معمول این نوارهای پلاستیکی سفید رنگ بوده و از نوارهای ضخیم تری که به طور معمول قاب زرد داشته (معمولا برای لوله های گاز استفاده می‌شوند) و نیز نمونه های صورتی آن ها برای آب کاربرد خواهند داشت. برای انجام کارهای لوله کشی یکی از این نمونه های نوار ضخیم می توانند انتخاب مناسبی باشند.

پس از قرار دادن نوار بر روی لوله شروع به پیچاندن آن در اطراف لوله و در جهت عقربه های ساعت نموده و برای گرفتن نتیجه بهتر است آن را سه دور بپیچید.

استفاده از حرارت جهت اتصال لوله های محکم

ممکن است تا به حال در زمان اتصال لوله های زیر سینک به مشکل برخورده و حتی با استفاده از آچار نیز موفق به این کار نشده باشید. در واقع در صورت سفت شدن اتصالات به هیچ عنوان امکان باز کردن آن ها با متوسل شدن به زور نخواهد بود.

اما شما به کمک حرارت می‌توانید به راحتی لوله های قدیمی را باز کنید. برای این کار می‌توان از یک مشعل پروپان کوچک استفاده نمایید؛ چند دقیقه پیش از شروع کار اقدام به حرارت دادن لوله‌ها نموده و برای مراقبت از دیوارهای نزدیک از عایق‌های مقاوم استفاده نمایید.

گفتنی است که استفاده از حرارت تنها در رابطه با لوله‌های آب فلزی ممکن بوده و به هیچ عنوان نباید حرارت برای لوله های گاز و یا در کنار آنها، و برای لوله های پلاستیکی و یا اتصالات پلاستیکی به کار گرفته شود.

تعویض سیفون

کارآمدتر ساختن آبگرمکن

با بررسی ترموستات آبگرمکن از بیش از حد تنظیم شدن آن اطمینان حاصل نمایید. چنانچه آب پس از باز شدن لوله آب گرم به دمای 115 درجه رسیده، نشان دهنده این است که آب گرم به اندازه نیاز شما وجود خواهد داشت. علاوه بر آن شما می‌توانید اقدام به عایق بندی مخزن آبگرمکن خود نمایید. با این کار مدت بیشتری آب داغ باقی خواهد ماند، اما بایستی مراقب باشید که ترموستات پوشانده نشود. برخی از سرویس کارها عایق‌های ارزان قیمتی استفاده می‌کنند که به راحتی بر روی آبگرمکن قابل نصب می‌باشند.

این احتمال وجود دارد که در محل سکونتِ شما سُربات آب همگی در خطوط و لوله‌ها جمع گردند. در این سیستم ها رسوب نیز می‌تواند خیلی سریع جمع شود.

در چنین شرایطی شما می‌توانید هر سه ماه یک بار به کمک یک بطری آب اقدام به شستشوی مخزن آبگرمکن خود کرده و بدین طریق مانع از تجمع رسوبات گردید. پس از خاموش کردن آبگرمکن اقدام به باز نمودن لوله تخلیه آن به داخل یک کاسه یا سطل فلزی نمایید. با این کار مقدار زیادی از رسوباتی که در نزدیکی و پایین مخزن بوده از بین رفته و در نتیجه این موضوع سبب کارآمدتر شدن آبگرمکن شما خواهد شد.

اگر چه ممکن است انجام پروژه‌های لوله کشی سنگین  تنها از عهده لوله کش های حرفی برآید، اما بدون شک شما به راحتی می‌توانید کارهایی نظیر حل مشکل نشتی‌های کوچک و گرفتگی‌های ساده را خود به تنهایی انجام دهید. با این حال بهتر است که شما همواره یک گروه تاسیساتی معتبر را زیر نظر داشته تا چنانچه به مشکل برخوردید با آن ها تماس بگیرید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات لوله کشی آب و فاضلاب از تعرفه لوله کشی آب و شوفاژ و نیز فاضلاب آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص مشکلات لوله کشی خانگی، یا به طور کلی در خصوص لوله کشی آب و شوفاژ و یا فاضلاب دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.