راهنمای جامع و کامل خرید پکیج بوتان

راهنمای جامع و کامل خرید پکیج بوتان
راهنمای جامع و کامل خرید پکیج بوتان
مطالب مرتبط

پیشرفت روزافزون تکنولوژی باعث گریده است تا روز به روز بر تنوع سیستم های گرمایشی نظیر شوفاژخانه ها، بخاری ها و سیستم های سوختی افزوده شود که البته در این میان بیشترین طرفدار را پکیج های دیواری به خود اختصاص داده اند. از این رو ما در این مقاله و تحت عنوان «راهنمای جامع و کامل خرید پکیج بوتان» قصد داریم تا با بیان مواردی چند، شما را در مسیر انتخاب درست یک پکیج همراهی نماییم.

راندمان گرمایشی پکیج های دیواری در سطح بالایی قرار دارد و از نظر مصرف سوخت نیز در مقایسه با سیستم های حرارت مرکزی بسیار به صرفه تر می باشند.

از مزایای پکیج های دیواری می توان به عدم نیاز به زیربنا، آب گرم فوری و نامحدود، گرمایش یکنواخت، تنظیم راحت دمای آب و تعمیر آسان اشاره نمود. تنوع این پکیج ها از لحاظ سایز، حجم و قابلیت ها بسیار بالا بوده و تمامی افراد توانسته به راحتی براساس نیاز خود پکیج مناسبی را انتخاب نمایند.

روش گرمایشی مورد استفاده در پکیج های بوتان به منظور تامین آب گرم سبب به حداقل رسیدن خطرات احتمالی شده و باعث شده دیگر ساختمان ها نیازی به انواع بخاری های گازی ، شوفاژخانه و لوله کشی های هزینه بر نداشته باشند. علاوه بر آن با استفاده از پکیج دیواری بوتان می توان مصرف انرژی را در خانه به کمترین میزان ممکن رساند.

نصب و راه اندازی پکیج شوفاژهای دیواری بوتان رایگان بوده و به لحاظ سيستم ايمني و کیفیت ساخت بدنه در سطح بسیار بالایی قرار دارند در مدار آبگرم نیز حتی با فشار حداقلی آب نیز قادر به کار کردن می باشند.

علاوه بر آن محصولات پکیج بوتان بسیار متنوع بوده و در ساخت این محصولات از جدیدترین متدهای طراحی بهره گرفته شده است. این پکیج تحت لیسانس کمپانی ریللو ایتالیا بوده و بعضی از قطعات به کار برده در ساخت آن نیز دریافت کننده استانداردهای روز دنیا می باشند. پکیج دیواری بوتان همچنین از ضمانت و گارانتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش ۱۲ ساله برخوردار می باشند.

چنانچه در خصوص مطالب این مقاله که در ادامه می‌آید سوالی داشتید و یا اینکه در خصوص خرید پکیج بوتان نیاز به راهنمایی خاصی داشتید، کارشناسان خدمت نت آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما هستند.

 راهنمای جامع و کامل خرید پکیج بوتان

ویژگی های پکیج دیواری بوتان

مشخصه‌های پکیج بوتان بسته به شرایط آب و هوایی، موقعیت ساختمان و مصالح مصرفی و نیز فضای بنا متفاوت می باشد.

برای نمونه مدل “Parma22i” از محفظه احتراق باز برخوردار بوده و برای واحدهایی تا حداکثر 200 مترمکعب مناسب بوده و پکیج “Parma 24RSi” نیز دارای محفظه احتراق بسته بوده و بایستی در زمان خرید دودکش مخصوص به آن را نیز تهیه نمایید. یکی از قابلیت های پکیج بوتان برخورداری از سیستم ضد یخ می باشد.

در واقع در این سیستم در صورتی که دمای آب به زیر 7 درجه سانتی گراد رسیده پمپ شروع به کار نموده و آب را مجدد به دمای 10 درجه سانتی گراد خواهد رساند.

در صورتی که این عمل سبب بالا رفتن دمای آب درون پکیج بوتان نشده و آب به دمای 4 درجه سانتی گراد برسد در این زمان مشعل پکیج روشن شده و دوباره آب را به درجه ایمن رسانده و مانع از یخ زدگی آن خواهد شد.

مشخصات پکیج دیواری بوتان

در زمان خرید پکیج بوتان از مواردی که بایستی مد نظر قرار داده شود مشخصات فنی پکیج می باشد تا بسته به شرایط بتوان گزینه ای مناسب را انتخاب نمود.

از بین این مشخصات می توان به مواردی چون حرارت ورودی و خروجی، دمای آب مدار، فشار آب راه انداز، ارتفاع پمپ، ظرفیت منبع، وزن و همینطور دودکش مورد نیاز ( در مدل هایی با محفظه احتراق بسته( اشاره نمود. علاوه بر آن پکیج انتخابی شما بسته به بودجه ای که در نظر گرفته اید می توان دارای امکاناتی نظیر سیستم های عیب یابی الکترونیکی ، سیستم ایمنی تخلیه ی گاز ، سیستم ضد نوسان و … باشد.

برای نمونه در برخی از پکیج ها نظیر مدل “Perla Pro 24RSi” نمایشگر دیجیتال وجود داشته که جهت به نمایش در آوردن اطلاعاتی نظیر وضعیت های کاری دستگاه ، دمای لحظه ای مدار گرمایش ، دمای آب گرم مصرفی و همینطور کدهای عیب یابی در صورت بروز مشکل کاربرد خواهد داشت.

از دیگر مواردی که بایستی در مشخصات پکیج بوتان در نظر گرفته شود وضعیت قطعات یدکی پکیج بوتان می باشد. البته این را نیز باید یادآور گردیم که در صورت خرابی هر یک از قطعات یدکی پیج بوتان شما به راحتی توانسته آن را از نمایندگی های پکیج بوتان یا فروشگاه های معتبر مجدد خریداری نمایید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

ابعاد پکیج دیواری بوتان

پکیج های بوتان به طور معمول بدون در نظرگیری مشخصات درون آن ها دارای ابعاد یکسانی می باشند.
اغلب پکیج های در ابعاد “400 میلی متر” طول ، “740 میلی متر” عرض و ارتفاع “300 میلی متر” تولید و عرضه می گردند.

سیستم و قطعات پکیج دیواری بوتان

با هدایت آب به درون پکیج دیواری و عبور از سنسور فشار، میکروسوئیچ آن فعال شده و در نتیجه آب به وسیله برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتورها دستوری به شیر سه طرفه ی برقی فرستاده خواهد شد. این کار موجب قطعی موقتی رادیاتورها و نیز هدایت آب مدار گرمایشی به مبدل حرارتی ثانویه پیوسته لوله می گردد.

از این رو آب خیلی سریع آماده مصرف خواهد شد. پکیج بوتان متشکل از قطعات الکترونیکی و مکانیکی می باشد. البته در پکیج های بوتان قدیمی برد الکتریکی به کار برده نمی شد.

در پکیج های بوتان هوا به وسیله فن به درون محفظه احتراق مکیده شده و نیز گازهای سمی و دود حاصله از احتراق نیز توسط فن به بیرون از پکیج فرستاده خواهد شد. برای انتقال این گازها به خارج از ساختمان نیز از دودکش کمک گرفته می شود.

از دیگر قطعات موجود در پکیج دیواری بوتان می توان به مواردی چون جرقه زن، شیر گاز، سنسور جریان آب گرم مصرفی، شیر اطمینان، مبدل ها، ترموستات و سنسور جریان مبدل اصلی اشاره نمود.

بعضی از نمونه های پکیج بوتان از محفظه ی احتراق بسته برخوردار بوده و برخی دیگر نیز مجهز به محفظه احتراق باز می باشند. که البته هر یک براساس شرایط محیطی مورد نظر دارای ویژگی های خاص خود می باشند.

پکیج های دیواری بوتان با محفظه احتراق بسته

در پکیج هایی با محفظه احتراق بسته، یک دودکش دوجداره نیز برای تخلیه دود و مکش هوا در نظر گرفته خواهد شد. این نمونه از پکیج ها به منظور تبادل هوا به درون و بیرون از محفظه دارای یک فن می باشند.
از این پکیج ها در خانه هایی با زیر بنای کم و یا خانه هایی که دارای مشکل اکسیژن رسانی به محیط بوده استفاده می شود.

پکیج های دیواری بوتان با محفظه احتراق باز

این نوع از پکیج ها برعکس نمونه های دارای محفظه بسته هوای لازم جهت احتراق درون پکیج از محیط اطراف گرفته و در محیط هایی که به لحاظ تامین اکسیژن مشکلی نداشته و یا این که در تماس با باد مستقیم نیستند به کار گرفته می شوند.

دودکش پکیج بوتان

در پکیج بوتان به منظور خروج گازهای حاصل از احتراق از دودکش استفاده می گردد. با توجه به سمی بودن این گازها و وجود خطر خفگی در صورت نشت گاز توصیه می شود حتما به جنس، سلامت و وضعیت تنفس دودکش پکیج بوتان توجه نمایید.

پکیج دیواری شما بایستی دارای دودکش دوجداره بوده تا هوای تازه جهت احتراق از طریق لوله های داخلی وارد دستگاه شده و گازهای سمی نیز از لوله ی خارجی به بیرون فرستاده شوند.

این لوله ها به طور استاندارد در اندازه 16 سانتی (قطر لوله داخلی) و 10سانتی متر (قطر لوله خارجی) می باشند. البته توصیه می شود در زمان خرید دودکش به سراغ نمایندگی های بوتان رفته تا بعدها دچار مشکل نگردید.

همچنین بایستی مطمئن گردید که دودکش کاملا تمیز بوده و مسیر به هیچ عنوان گرفتگی نداشته باشد. یکی از نشانه های عدم خروج کامل دود زنگ زدگی و پوسیدگی روکش فلزی دودکش می باشد. چنانچه دودکش انتخابی شما دارای این زنگ زدگی ها بوده بایستی به خوبی آن را بررسی نمایید.

یکی از راه های مناسب جهت ممانعت از جریان باد در دودکش نصب کلاهک H در بخش خروجی دودکش می باشد. چرا که باد ورود اکسیژن و نیز خروج گازهای سمی حاصل از احتراق را مختل ساخته و مانع از کارکرد مطلوب پکیج دیواری می گردد.

چنانچه در خصوص خرید پکیج بوتان نیاز به راهنمایی خاصی داشتید، کارشناسان خدمت نت آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما هستند.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

راهنمای خرید پکیج بوتان

در نمونه های گوناگون پکیج بوتان صفحه کنترل متفاوت بوده و برخی از نمونه های بوتان نظیر “Verona 24RSi” ممکن بوده دارای صفحه نمایش دیجیتال بوده و برخی دیگر مثل “Parma 24RSi ” نیز از نمایشگری ساده و دسته های تنظیم برخوردار می باشند.

اما در تمامی مدل های پکیج بوتان تنظیمات دستگاه در بخش جلویی پکیج قرار داده شده و دسته ی تنظیم وضعیت دمای مدار، دسته ی تنظیم دمای آب گرم مصرفی و نمایشگر فشار آب را شامل می شوند.

طریقه ی کار پکیج دیواری بوتان

در پکیج های بوتان جهت تنظیم دمای مدار گرمایش سه نوع وضعیت (وضعیت تابستانی ، وضعیت قطع موقت و وضعیت زمستانی) وجود داشته که براساس شرایط امکان تغییر آن وجود خواهد داشت.
وضعیت تابستانی برای موقعی به کار برده شده که تنها آب گرم مورد احتیاج باشد.
وضعیت قطع موقت نیز به منظور خاموشی موقت پکیج در نظر گرفته شده که البته در این وضعیت سیستم های ضد گریپاژ و ضد یخ همچنان فعال خواهند ماند.
از وضعیت زمستانی زمانی استفاده می شود که در کنار آب گرم به گرمایش محیط نیز نیاز باشد.
برای آگاهی بیشتر در رابطه با این سه وضعیت می توانید از دفترچه راهنمای پکیج دیواری بوتان کمک بگیرید.

روشن نمودن پکیج دیواری بوتان

برای تست و روشن کردن پکیج بوتان اوله از همه مطمئن گردید که شیرهای اصلی آب و گاز باز می باشند. بعد از آن اقدام به باز نمودن درپوش های خروج هوای شیر هواگیر نموده و با باز نمودن آرام شیر پرکن پکیج بوتان اجازه داده تا آب به تدریج به درون مدار گرمایش راه پیدا کند. با رسیدن عقربه فشار به محدوده مجاز شیر را مجدد ببندید. اکنون می توانید پکیج دیواری بوتان را روشن نمایید.

جهت روشن نمودن پکیج بوتان آن را بر روی وضعیت قطع موقت گذاشته و بعد دوشاخه آن را به برق بزنید. این کار سبب شده که پکیج دیواری بوتان شما آماده استفاده بوده و شما توانسته آن را در وضعیت دلخواه تنظیم نموده و یا این که اقدام به تغییر دما نمایید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

نحوه نصب پکیج دیواری بوتان

مرحله بعدی بعد از تهیه یک پکیج دیواری بوتان مناسب نصب و راه اندازی پکیج می باشد. در دفترچه راهنمای پکیج دیواری بوتان به خوبی تمامی نکات مهم در رابطه با محصول آورده شده است لذا توصیه می شود پیش از نصب نگاهی به این دفترچه بیندازید.

نصب پکیج بوتان نیز بایستی به وسیله یک سرویس کار مجاز انجام شود چرا که در غیر این صورت گارانتی شامل محصول خریداری شده نمی گردد. علاوه بر آن پیش از نصب پکیج بوتان اطمینان پیدا کنید که انشعابات زیر در محل راه اندازی پکیج وجود خواهند داشت:

• انشعاب لوله های آب سرد و گرم همراه با شیرآلات مرتبط به آن
• انشعاب لوله ی گاز
• دهانه و دودکش استاندارد بالای محل نصب

شما هم اکنون مي‌توانيد با ثبت درخواست خدمات پکيج از تعرفه نصب، سرویس و نیز تعمير پکيج بوتان آگاه شويد. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

نکات ایمنی و راهکارهایی جهت دوام بیشتر پکیج بوتان

• از دست زدن به پکیج دیواری بوتان با پای برهنه و دستان مرطوب خودداری نمایید.

• حتما پیش از نظافت پکیج بوتان، دستگاه را از برق جدا نموده تا هیچ خطری شما را تهدید نکند.

• به هیچ عنوان در نزدیکی پکیج بوتان مواد قابل اشتعال قرار ندهید.

• به منظور دوام بیشتر پکیج دیواری بوتان و ممانعت از هر نوع آسیب ناشی از نوسانات برق، برای دستگاه محافظ برق تهیه نموده و در صورتی که برای مدتی قصد استفاده از دستگاه را نداشته دستگاه را کاملا خاموش کنید.

• فشار آب درون پکیج بوتان نیز از دیگر مواردی بوده که بایستی به آن توجه شود. حد مجاز فشار آب درون پکیج “1” بوده و در صورتی که فشار آب از این مقدار پایین تر آمده بایستی با باز کردن شیر پرکن آن را به حالت طبیعی بازگردانید. کار کردن دستگاه بدون آب احتمال آسیب دیدن و کاهش عمر آن را افزایش خواهد داد.

کاهش غیر معمول فشار آب ممکن بوده بر اثر مواردی چون نشتی آب از لوله ها، خرابی شیرپرکن و یا تنظیم نبودن منبع انبساط صورت گرفته باشد که شما توانسته برای تشخیص مشکل مسیر آب به پکیج بوتان را تست و بررسی کرده و بعد از یافتن مشکل به تعمیرات لازم بپردازید.

مطمئن گردید که در سیستم لوله کشی، رادیاتورها و پکیج هیچ گونه نشتی وجود نداشته باشد. البته در صورتی که فشار آب تنها هر سه ماه یک بار کاهش پیدا نموده جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

• قطر دودکش مورد استفاده به هیچ عنوان نیاز از حد استاندارد کمتر باشد، از خطرات دودکش با قطر کم می توان به انفجاری روشن شدن پکیج بوتان و دیگر آسیب های جدی اشاره نمود.

• حرارت پکیج در تابستان با توجه به گرمی هوا ممکن بوده بسیار افزایش پیدا نماید. در صورت مشاهده افزایش حرارت غیرطبیعی حتما این موضوع را با متخصصین پکیج شوفاژ دیواری بوتان در میان بگذارید.

• یکی از مواردی که سبب اختلال در تنفس پکیج از دودکش شده قرارگیری کولر و فن در نزدیکی پکیج می باشد و این موضوع ممکن بوده به دستگاه فشار زیادی را وارد نماید و عمر دستگاه نیز کاهش پیدا خواهد نمود.
در کنار موارد گفته شده در این مطلب، حتما مروری نیز بر نکات راهنمای پکیج بوتان داشته باشید و علاوه بر آن برای اطلاع از قیمت پکیج بوتان می توانید از طریق این لینک اقدام نمایید.

چنانچه در خصوص خرید پکیج بوتان نیاز به راهنمایی خاصی داشتید، کارشناسان خدمت نت آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.