بررسی و راهنمای جامع خرید کولر گازی

راهنمای جامع خرید کولر گازی
راهنمای جامع خرید کولر گازی
مطالب مرتبط

راهنمای جامع خرید کولر گازی مجموعه‌ای از چند نکته کوتاه است که قصد داریم در این مقاله از سری مقالات آموزشی خدمت نت در خصوص کولر گازی، به عنوان یک نسخه ساده و کاربردی در اختیار عزیزانی قرار دهیم که نیاز دارند تا برای مصارف خود نسبت به خرید یک سیستم تهویه مطبوع هوا اقدام نماید.

بدون تردید یکی از مسائلی که همواره دغدغه خاطر بسیاری از خریداران کولر گازی است، این مسئله می باشد که مناسبترین دستگاه برای آنها کدامیک از مدل های موجود در بازار است؟

در ادامه سعی داریم تا با بیان چند نکته ساده اما کاربردی، اندکی شما را در انتخاب بهتر کولر گازی مورد نیازتان راهنمایی نماییم.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

راهنمای جامع خرید کولر گازی

در فصل گرما هستیم و این موضوع موجب شده است تا به دنبال خرید کولر گازی برویم اما نمی توان بی گدار به آب زد و میلیون ها تومان هزینه برای خرید کولر گازی آن هم بدون اطلاع از نحوه استفاده و یا کارکرد آن پرداخت نمود، ما در ادامه به بیان 4 نکته خواهیم پرداخت تا با در نظر داشتنِ آنها، بتوانید خرید بهتری را تجربه کنید.

راهنمای جامع خرید کولر گازی

1- شناخت انواع کولر های گازی

در مرحله اول از راهنمای جامع خرید کولر گازی شما در ابتدا باید بدانید که به چه نوع کولری نیاز دارید و یا این محصول به چه دسته بندی هایی تقسیم بندی می شود؟ باید بدانید که کولر های گازی دارای انواع مختلفی می باشند و شما نیز باید بر اساس نوع کاربرد خود از آن ها استفاده کنید.

الف ) کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای همان طور که از نام آن پیدا بوده از کولر های قدیمی و ابتدایی های موجود در بازار است و بسیار ساده می باشد، این محصول یک سیستم خنک کننده یک تکه ای است که تمامی اجزای سیکل تبرید در درون آن قرار دارند. (کمپرسور و فن در یک پک در کنار هم قرار گرفته اند.)

این محصول به راحتی در قسمت های پنجره ای یا کانال های مربوطه جایگزین می شود اما تنها قبل از خرید آن باید ابعاد دقیق محل نصب را استخراج کنید تا بتوانید به خوبی این محصول را نصب کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از کولر های پنجره ای مصرف بالایی در مقایسه با سایر محصولات هم رده خود دارند و عموما نمی توان آن را از راه دور کنترل نمود.

ب) کولر های گازی پرتابل

کولر های گازی پرتابل از آن دسته از کولر های گازی ای می باشند که نصب آن ها بسیار بسیار آسان بوده و تنها به کمک یک لوله خرطومی شکل که در پشت آن تعبیه شده است گرمای موتور را به خارج از محیط شما راهنمایی می کند شما می توانید از این مدل در فضاهای کوچک استفاده کنید.

ج) کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده نیز از متداول ترین کولر های گازی ای می باشد که بیشتر در اماکن فروشگاهی، پاساژ ها، رستوران ها و مساجد استفاده می شود و از دو تکه کاملا مجزا تقسیم شده اند پنل اصلی آن بر روی زمین قرار میگیرد اما کندانسور آنها باید در بیرون از محل نصب گردد، لازم به ذکر است که این مدل به دلیل فشار هوای بسیار بالا و توانایی منحصر به فرد در سرمایش و گرمایش محیط مناسب می باشد.

د) کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت نیز از دو قسمت کاملا مجزا تهیه شده است که یک قسمت آن در داخل اتاق و قسمت دیگر در خارج از اتاق قرار گرفته که درون آن موتور یا کمپرسور کولر قرار داد. استفاده از این مدل نیز به دلیل فوائد بسیار جالب آن توصیه می شود اما هزینه های بسیار بالایی برای تهیه آن باید پرداخت کنید و در قبال آن نیز خدمات بسیار جالب و شگفت انگیزی را تجربه خواهید نمود.

راهنمای خرید کولر گازی
راهنمای خرید کولر گازی
راهنمای خرید کولر گازی

2- انتخاب پنل کولر گازی بسیار زیبا و مناسب

پس از آن که توانستید کولر گازی مناسب محل خود را انتخاب کنید نوبت به آن رسیده است تا در مرحله دوم راهنمای جامع خرید کولر گازی به انتخاب زیباترین و منحصر به فرد ترین پنل بپردازید، بی شک پس از خرید و نصب کولر گازی در محل شما آن چیزی که بیش از پیش به چشم می خورد پنل آن است، پنل کولر گازی می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی محیط نیز داشته باشد و بدین صورت نیاز است تا پنلی بسیار زیبا خریداری کنید.

3- کولر گازی چند هزار مناسب ما است؟

اولین موردی که باید در خرید انواع کولر های گازی اعم از داکت اسپلیت ، اسپلیت های پنجره ای ، دیواری ، اینورتر یا غیر اینورتر توجه کنید میزان ظرفیت آن ها است که بر اساس نوع ساخت و کیفیت آن در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرند اما شما این مورد را باید حتما قبل از خرید کولر گازی بررسی کنید.

در نظر داشته باشید که ظرفیت خنک‌ کنندگی کولر را متناسب با سطح نیاز خودتان تنظیم کنید، چنانچه ظرفیت خنک‌ کنندگی کولر کمتر از سطح موردنیاز شما باشد عملا قدرت کولر به محیط شما نمی رسد و نمی تواند آن محیط را خنک یا گرم کند در این صورت اتلاف انرژی بسیار بالاست اما در سوی دیگر چنانچه ظرفیت خنک‌ کنندگی کولر بیشتر از محیط در دسترس شما باشد باید همواره به دنبال خاموش نمودن آن باشید تا از سرمای زیاد یخ نزنید! در این خصوص حتما باید به بی تی یو یا BTU یکای اندازه گیری ظرفیت اسپلیت ها توجه ویژه ای داشته باشید.

ظرفیت BTU/hمساحت (مترمربع)
۱۰۰۰۰۳۰-۳۶
۱۲۰۰۰۳۷ -۴۰
۱۶۰۰۰۶۰-۷۰
۱۸۰۰۰۷۵-۸۰
۲۴۰۰۰۱۱۰-۱۴۰
۲۸۰۰۰۱۷۰-۲۰۰

4- چندتا کولر گازی باید در محیط روشن باشد؟

این مورد از 4 مورد راهنمای جامع خرید کولر گازی امری می باشد که نیاز به تخصص ویژه دارد و بهتر است از یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید به عنوان مثال ممکن است شما چند کولر خریداری کنید و پس از مدتی متوجه شوید که حضور چند کولر نیاز نیست و تنها با یک کولر نیز می توانید محیط خود را مدیریت کنید.

اما در سویی دیگر ممکن است در ابتدا یک کولر گازی قوی خریده باشید اما به مرور زمان متوجه شوید که این تعداد کولر برای محیط شما بسیار کم است، به همین خاطر خدمت شما عزیزان عرض کردیم که ابتدا با یک مشاور مناسب در این زمینه گفت و گویی داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

چنانچه در خصوص راهنمای جامع خرید کولر گازی نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

3 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 14 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.