راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط

راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط
راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط
مطالب مرتبط

راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط موضوعی است که قصد داریم در این مقاله از سلسله مقالات مرتبط با کولر گازی به بیان نکاتی مختصر اما بسیار کاربردی در هنگام خرید کولر گازی بپردازیم.

معمولاً وقتی تصمیم به خرید وسیله ای را داریم اولین سوالی که به ذهنمان می رسد این است که، از نظر ظاهر و سایز خریدهماهنگ با محیط منزل یا محل کار ما باشد، وسایل گرمایش و سرمایش از جمله کالاهایی هستند که هنگام خرید حتماً باید به سایز و مدل آنها دقت کرد، زیرا در بحث اتلاف انرژی موضوع انتخاب مناسب بسیار حائز اهمیت است.

یک انتخاب درست در جهت حذف هزینه های اضافی به ما کمک می کند. کولرگازی نیز از جمله کالاهایی است که امروزه افراد زیادی استفاده از آن را بر دیگر وسایل خنک کننده ترجیح می‌دهند، پس بهتر است قبل از خرید مقاله راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط را خوانده و سپس هنگام خرید به نوع کولر، و تناسب آن با فضایی که قراراست در آن نصب شود توجه ویژه داشته باشیم.

عملکرد کولر گازی

راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط از نظر عملکرد، کولرگازی و یخچال شبیه هم هستند، ابتدا تبدیل گاز مخصوص به مایع توسط کمپرسور انجام می شود، سپس گاز فشرده شده به صفحه های رادیاتوری دستگاه می رسد و بعد از این که گرمای محیط را جذب کرد، همین گرما باعث می شود که مایع موجود دوباره به گاز تبدیل شود، تا رسیدن محیط به دمای مورد نظراین چرخه ادامه پیدا می کند، که طی این روند کمپرسور به زمانهایی برای استراحت نیاز خواهد داشت، در غیر این صورت احتمال آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد.

از این رو نصب کولرگازی با ظرفیت مناسب با فضای محیط اهمیت زیادی دارد. درحالت کلی اگر ظرفیت کولر در مقابل فضای مورد نظر مناسب نباشد علاوه بر هدر رفتن انرژی به کولر هم آسیب جدی خواهد رسید و هیچ گاه دما و رطوبت محیط به حد مطلوبی نخواهد رسید. به همین دلیل است که در کنار انتخاب ظرفیت کولرگازی، انتخاب نوع کمپرسور نیز مهم است. میزان ظرفیت کمپرسور با واحد BTU مورد سنجش قرار می گیرد.

واحد BTU چیست؟

BTU معیاری است برای میزان سرمادهی کولرگازی،  هر چه BTU بالاتر باشد به همان اندازه میزان سرمادهی کولر در واحد زمان بیشتر می شود. ولی نه به این معنی که باد کولر خنک تر می شود، بلکه فقط سرمای بیشتری وارد محیط مورد نظر می شود.

کولرهای گازی به  طورکلی در دو مدل  اسپلیت و پنجره ای ساخته و تولید می‌شوند.  مدل پنجره ای که در پشت پنجره نصب می شود که تنوع و توان محدودی  و البته قیمت ارزان تری نسبت به مدل های اسپلیت دارند. مدل اسپلیت یا دوتکه،  از دو قسمت پنل داخلی که تشکیل شده از صفحه های رادیاتوری، فن مربوطه و سیستم کنترلی،و یونیت بیرونی که تشکیل شده از کمپرسور و فن.

کولرهای گازی در ظرفیت های گوناگونی تولید می شوند ولی بیشترین طرفداران مربوط به مدل های دو تکه یا اسپلیت هستند زیرا از نظر ظرفیتی تنوع مدل زیادی دارند، هر چه میزان BTU بالاتر باشد مقدار سرمای بیشتری در واحد زمان و یک دوره زمانی وارد محیط می شود. در حالت کلی و در شرایط ایده‌آل هر 1200 BTU توان خنک کردن 46 متر فضا را دارد.

چنانچه در خصوص راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط، نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط

مزایای کولرگازی نسبت به کولرآبی

  • در ابتدا باید بگوییم که اولین مزیت کولرگازی نسبت به آبی این است که اغلب مدل های کولرگازی علاوه بر سرمایش، قابلیت گرمایش نیزدارند.
  • کولرگازی قابلیت تنظیم دما دارد.
  • هوای مرطوبی که کولرآبی به محیط می دهد محیط مناسبی برای رشد آلودگی های میکروبی، ویروسی وباکتریایی ایجاد می کند.
  • کارگذاشتن کانال کولرهای آبی علاوه بر اینکه مقداری از فضای مفید ساختمان را اشغال می کند، هزینه های مازاد کانال کشی را نیز در پی دارد.
  • برخلاف کولر آبی، کولرگازی باعث کاهش رطوبت هوا می شود.

عوامل مهم در انتخاب کولر گازی

برای یک خرید مناسب ابتدا باید مشخص شود که قرار است کولر برای خانه و فضای مسکونی مورد استفاده قرارگیرد یا فضای تجاری، نکته ی بعدی متراژ محیط مورد نظر است، البته به طور دقیق نمی توان عدد ثابتی برای یک متراژ مشخص در نظر گرفت زیرا بسته به شرایط آب و هوایی، نوع قرار گرفتن ساختمان، تعداد طبقات، تعداد و وضعیت قرار گرفتن در و پنجره ها،  چگونگی تابش آفتاب به محیط مورد نظر،  ارتفاع سقف محیطی که کولر در آن نصب می شود و… متغیر است.

مثلاً اگر فضایی که کولرگازی را نصب می کنید در طبقه آخر و منتهی به پشت بام است به خاطر تابش مستقیم نور خورشید و گرمای زیاد، به ازاء هر متر مربع زیربنای ساختمان  چیزی بین 600 تا 800 BTU و طبقات وسط که گرمای کمتری جذب می کنند بر اساس هر مترمربع حدوداً 400 تا 600 BTU در نظر بگیرید.

نکاتی که بر ظرفیت کولرگازی موثر است

  • فضایی که قراراست کولر در آن مورد استفاده قرار بگیرد.
  • تعدا افرادی که از آن محیط استفاده می کنند.
  • پنجره های نورگیر ساختمان که آفتاب به آنها می تابد، و بزرگی و کوچکی آنها.
  • وضعیت قرار گرفتن آشپزخانه در ساختمان
  • اینکه ساختمان مورد نظر در طبقه ی چندم واقع شده است.
  • میزان رفت و آمد اشخاصی در فضایی که کولر نصب می شود نیز مهم است.
  • تعداد دستگاه های گرما زایی که در آن فضا موجود است.
  • میزان عایق بندی ساختمان مورد نظر.

درجه سرمادهی کولرگازی در انتخاب کولر گازی برحسب محیط

کولرگازی قادر است دمایی بین تقریباً 18 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سرمادهی داشته باشد، ولی در بهترین حالت بهتر است دما  روی 25 تا 27 درجه تنظیم شود که محیط تبدیل به یخچال نشود و از هزینه های اضافی برق نیز جلوگیری شود

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که شما برای انتخاب کولر گازی برحسب محیط که قرار است خریداری کنید، می توانید آزادانه تصمیم بگیرید،  ولی در نظر داشته باشید که اولاً از برندهای شناخته شده خریداری کنید و حتماً به مدت و نوع گارانتی و خدمات پس از فروش محصول مورد نظر دقت کنید. برای انتخاب گزینه ی بهتر برای خرید خود بهتر است از تجربه ی دیگران و برندهای معروف کمک بگیرید، تا بهترین و لذت بخش ترین انتخاب را داشته باشید.

چنانچه در خصوص راهنمای انتخاب کولر گازی برحسب محیط، نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.