تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در چیست؟

NA248SK3-600x600
NA248SK3-600x600
مطالب مرتبط

این پرسش که تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در چیست، ممکن است سوال بسیاری از افرادی باشد که از این دستگاه سیستم تهویه هوا استفاده می‌کنند و یا اینکه قصد دارند تا برای داشتن هوایی مطبوع تر در محیط کاری یا مسکونی خود، به سراغ خرید آن بروند.

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

تشخیص کولر گازی اینورتر (کولر گازی کم مصرف) از کولر گازی معمولی

در مقایسه میان کولر گازی کم مصرف (اینورتر) و معمولی باید توجه داشت که این دو کولر در سیکل مکانیکی و برودتی کاملا شبیه هم می باشد و فقط در مدار الکتریکی و نوع کمپرسور با هم تفاوت دارند.

در مدار الکتریکی کولر گازی معمولی از یک سنسور استفاده شده که به صورت دیجیتال ( قطع و وصل) عمل می‌کند. این سنسور دما هوای برگشتی از فضای مورد نظر را سنجش و با رسیدن دما به حد تنظیم شده آن ، جریان برق کمپرسور را وصل و آن را روشن میکند. در کولر های گازی معمولی کمپرسور با حداکثر توان خود روشن و تا رسیدن به دما هوای محیط مطلوب به کار خود ادامه می دهد. همین موضوع باعث افزایش انرژی مصرفی در زمان راه اندازی و استارت کمپرسور ها می باشد.این میزان افزایش انرژی به صورت لحظه ای گاهی به 2 برابر می رسد.

12

نحوه کارکرد کولرگازی معمولی و معایب آن

کولرگازی معمولی پس از روشن شدن با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دما هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش می شود.

چنانچه در خصوص تفاوت اسپلیت اینورتر و معمولی (کولر گازی کم مصرف و معمولی) نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

تفاوت اسپلیت معمولی با اسپلیت اینورتر در چیست؟ 

کولر های گازی در لحظه راه اندازی جریان بیشتری از شبکه برق می‌کشند. که این موضوع به تنهایی باعث افزایش مصرف انرژی و اعمال فشار به شبکه برق شهری می شود.

در کولر های گازی کم مصرف (اینورتر)، کمپرسور را با سرعت کمتر و آرامتر راه اندازی می کند. اینورتر با کاهش ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور؛ سرعت لحظه راه اندازی کمپرسور کولر را کاهش و پس از به حرکت درآمدن کمپرسور این دو پارامتر را تا حد مطلوب افزایش می دهد.

همین امر باعث می شود در کولر گازی های اینورتر شما شاهد افت ولتاژ در لحظه شروع به کار کمپرسور نخواهید بود.

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی (تفاوت اسپلیت اینورتر و معمولی) به لحظه راه اندازی محدود نمی‌شود. کولر گازی هایی که به اینورتر مجهز هستند کنترل دمای بسیار مطلوب تری دارند زیرا کمپرسور این کولر ها عملا با رسیدن دما به میزان تنظیم شده دیگر خاموش نمی شوند بلکه سرعت چرخش کم و بار برودتی کولر را کاهش می دهند. در چنین شرایطی مصرف کولر گازی بسیار کم و در حد یک کولر آبی و حتی کمتر میشود.

کمپرسور کولر های گازی اینورتر در دو مدل AC  و DC تولید میشوند. کمپرسور های DC گرانتر اما با سیستم اینورتر بسیار سازگارترند زیرا اینورتر ها برای تغییر فرکانس و ولتاژ برق AC ( برق شهر) یک بار آن را به جریان مستقیم (DC) تبدیل کرده سپس با اعمال تغییرات مجددا آن را به جریان متناوب تبدیل میکنند. اما در کمپرسورهای DC دیگر نیازی به قسمت دوم تبدیل جریان نخواهد بود. راندمان و بازده موتور های DC نیز بیشتر از الکترموتور های AC می باشد.

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

نکته : کولر گازی اینورتر در پیک کار خود و حداکثر توان کارکرد، دارای مصرف برق مشابه کولر گازی معمولی است و تفاوت کولر های گازی اینورتر و معمولی فقط در نوع کنترل ظرفیت و راه اندازی کمپرسور می باشد.

نتیجه : نوسان کم دمای محیط، راه اندازی نرم و آرام کمپرسور و مصرف کمتر انرژی در زمان رسیدن کولر به دمای مناسب از مزایای کولر گازی اینورتر می باشد و اما معایبی هم چون قیمت بالاتر در زمان خرید و تعمیرات و لوازم گرانتر در زمان خرابی از چالش های بعدی کولر های گازی کم مصرف یا اینورتر می باشد.

چنانچه در خصوص تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.