بررسی دلیل صدای زیاد فن کویل

بررسی دلیل صدای زیاد فن کویل
بررسی دلیل صدای زیاد فن کویل
مطالب مرتبط

تعمیر فن کویل و سرویس فن کویل یکی از خدمات پردرخواست مجموعه خدمت نت می باشد، که در این مقاله به یکی از پر تکرارترین سوالات که مرتبط با دلیل صدای زیاد فن کویل است خواهیم پرداخت و راهکارهایی را برای رفع آن با شما در میان خواهیم گذاشت.

علت صدای زیاد فن کویل چیست ؟

به طور معمول صدای فن کویل های سقفی بالا می باشد. این صدای زیاد گاهی ممکن است به دلیل وجود مشکل در بخش های گوناگون فن کویل ایجاد گردد که البته به کمک راهکارهایی می توان آن را مهار نمود. یکی از ساده ترین راه ها به منظور حل این مشکل اقدام به سفت کردن تمامی پیچ ها (اعم از پیچ های بدنه و یا پیچ های موتور فن کویل و یا پیچ فن) در فن کویل می باشد. مطمئن گردید که هیچ چیزی از جمله سیم پیچ، سیم، پیچ و… به موتور فن کویل ضربه ای وارد نمی کند. همچنین باید از بابت شل نبودن پیچ های اتصال بدنه فن کویل به موتور نیز مطمئن شده و در صورت شل بودن حتما آن ها را محکم کنید. علاوه بر آن باید بررسی کرده که آیا هر دو بست کمربندی نگه دارنده موتور فن کویل وجود دارند یا خیر؟

آیا صدای نویز در فن کویل ناشی از متغیرهای سرعت موتور فن کویل می باشد؟

ممکن است گاهی موتور فن کویل که از دیمرهای تغییر سرعت برخوردار بوده با مشکل نویز مواجه گردند. به طور معمول این نویزها بر اثر استفاده از دیمرها به وجود می آید. هدف از تعبیه کنترل های دیمری، کنترل سرعت می باشد و احتمال داشته موتور فن کویل را دچار نویز نمایند. از این رو توصیه می شود از استفاده از دیمرها به منظور کنترل سرعت فن خودداری نموده و کنترل سرعت استاندارد را جایگزین آن کرده و در واقع اقدام به حذف سوئیچ دیمر کنید.

برای این کار باید از یک تعمیرکار با تجربه استفاده نمایید. (تیم تخصصی خدمت نت در این زمینه از دانش کافی برخوردار بوده و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد، کافی است برای تعمیر فن کویل با ما تماس گرفته و باقی کار را به ما بسپارید.)

یکی دیگر از مواردی که ممکن است منجر به صدای زیاد فن کویل گردد برخورداری از گیرنده بد می باشد. در صورت استفاده از کنترل از راه دور، اقدام به بیرون آوردن آن کرده و برای اتصال فن به برق، به طور مستقیم عمل کنید. چنانچه با این کار مشکل رفع شد می توان دریافت که گیرنده بد منجر به ایجاد این مشکل شده است. یا این که احتمال داشته فن کویل سقفی شما دارای خازن های بد باشد که البته این مورد در فن کویل ها بسیار رایج می باشد.

توصیه می شود برای حل این مشکل اقدام به تغییر کاسه نگهدارنده خازن نمایید، و یا در صورتی که فن دارای عملکرد آرامی بوده احتمال داشته این مشکل به دلیل کم بودن میزان سطح ولتاژ دریافت شده توسط موتور باشد که این مسئله سبب شده موتور فن کویل راحت قادر به کار کردن نباشد.

یکی از دلایل به وجود آورنده نویز سطح ولتاژ زیر 105 ولت A / Cاست. در صورتی که فن کویل های چندگانه درون خود کنترل کننده قرار داشته و این که مدار آن ها به شکل یکسان بوده احتمال داشته دارای مجرایی صوتی باشند.

فن کویل ها در کنار هم با فن دیگر کویل های موجود در کنترل کننده دیواری احتمال درگیر شدن با نویز را افزایش خواهند داد. به ویژه در خانه های قدیمی که خیلی از اتاق ها واقع در یک مدار یکسان می باشند. این موضوع منجر به کاهش ولتاژ و در نتیجه عملکرد آرام فن و صدای بالای آن خواهد شد.

چنانچه در خصوص علت صدای زیاد فن کویل نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

بررسی دلیل صدای زیاد فن کویل

عدم تعادل در سرعت موتور فن کویل سقفی

در صورت مشاهده تغییر سرعت ناگهانی موتور و نیز استشمام بوی بد به همراه سروصدا، این مشکل از خازن خواهد بود. لذا باید در اولین فرصت اقدام به جا به جا نمودن آن کنید.

چنانچه صدای زیاد ناشی از برخورد قطعات با یکدیگر بوده باید با خاموش شدن موتور فن کویل این مشکل نیز حل شود. در این صورت پابرجا بودن صدا، این مشکل به دلیل شلی پیچ آلن پروانه فن می باشد. شما توانسته برای حل این مشکل و رفع صدای زیاد، فن ها را باز نموده و پیچ آلن مناسبی را جایگزین نمایید.

صدای زیاد فن کویل سقفی

به طور معمول صدای فن کویل هایی که مستقیما به سقف نصب شده زیاد می باشد. در صورت نصب و آویزان شدن فن کویل بر روی سقف، ممکن است سروصدای ناشی از فن از راه کانال دوباره به درون خانه برگردد. با استفاده از یک آویز مطمئن و قرارگیرنده بین سقف و کویل می توان این صدا را کاهش داد. در واقع این آویز سبب شده فن جدا گردد و سروصدای ناشی از موتور به منظور پیوند و ایجاد نویز با دشواری رو به رو گردد. در اکثر مواقع این کار نتیجه بخش می باشد.

بالانس کردن فن ها راهی برای کاهش صدای فن کویل

شما این امکان را داشته تا به کمک یک خط کش اقدام به به بالانس نمودن پروانه های فن کرده و از این طریق صدای فن را تا ۵۰ درصد کاهش دهید.

ایجاد سروصدا توسط بلبرینگ و یا بوش موتور فن کویل

بیشتر مواقع بوش و یا بلبرینگ موتور فن کویل موجب صدای زیاد فن می گردد. بوش با توجه به مقاومت بالایی که داشته در اکثر موتور فن کویل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این بوش ها در زمان عدم برخورداری از روغن کافی و یا سیاه و کثیف شدن محیط بوش اصحکاک زیادی با شفت داشته و این موضوع هم باعث خرابی بوش ها شده و هم این که خرابی شفت موتور فن کویل را نیز در پی خواهد داشت.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر فن کویل از تعرفه تعمیر فن کویل آگاه شوید

چنانچه در خصوص علت صدای زیاد فن کویل نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

2 Responses

  1. چطور میشه متوجه شد که فن کویل بی صداست و بعد از استفاده صدای آزار دهنده تولید نمی کنه. صدای دستگاه شامل خدمات پس از فروش هستش؟ قیمت فن کویل تاپ تهویه بی صدا از نوع سقفی چقدر میشه و آیا تضمینی برای بی صدا بودنش وجود داره؟

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      چنانچه در این خصوص نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان خدمت نت در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.