با پنجره های سه جداره بیشتر آشنا شوید

با پنجره های سه جداره بیشتر اشنا شوید!
با پنجره های سه جداره بیشتر اشنا شوید!
مطالب مرتبط

بررسی مزایا و معایب پنجره سه جداره (شیشه سه جداره) و هر آن چیزی که باید از آن بدانید!

در این مقاله قصد داریم به بررسی و مزایای استفاده از پنجره سه جداره بپردازیم و شما را با تمامی ابعاد و جنبه های استفاده از این نوع از پنجره ها آشنا سازیم. در نگاه اول شاید از خود بپرسید که پنجره های سه جداره چیستند و در کجاها می توان از آن ها استفاده نمود. برای آنکه پرسش های مناسبی در خصوص پنجره های سه جداره دریافت کنید، لطفا در این مقاله با خدمت نت همراه باشید.

پنجره سه جداره چیست؟

درنصب انواع پنجره های UPVC می توان از شیشه های تک جداره، دو جداره، سه جداره و حتی چهار جداره استفاده نمود و محدودیتی برای نصب آن ها وجود ندارد. لازم به ذکر است که پنجره های سه جداره تشکیل شده است از سه شیشه تک جداره و دو اسپیسر. در فضای خالی‌ای که به وسیله نصب اسپیسر ها به وجود می آید از گاز آرگونی معادل با فشار هوای بیرون استفاده شده است. عملا شیشه سوم در پنجره های سه جداره نقش عایق را ایفا کرده و استفاده از آن ها در جهت افزایش عایق بندی بسیار مناسب است.( به طور کلی در یک پنجره سه‌ جداره، هر قاب حاوی سه عدد شیشه است.)

با پنجره های سه جداره بیشتر اشنا شوید!از پنجره های سه جداره در چه مواردی استفاده می شود؟

به طور معمول از این نوع از پنجره ها در مکان هایی استفاده می شود که سرمای زیادی در آن منطقه حاکم است، شاید از خودتان بپرسید که چرا این پنجره ها در مقایسه با پنجره های دو جداره عایق بسیار خوبی برای سرما هستند؟ پاسخ نیز کاملا واضح و روشن استف به آن دلیل که عایق بندی حرارتی در پنجره های سه جداره نسبت به پنجره های دو جداره بیشتر است و همین موضوع سبب می شود تا این نوع از پنجره ها را در مناطقی نصب نمایند که افراد آن در سرمای شدید رنج می برند.

حتماً بخوانید: پنجره upvc چیست و بررسی مزایای بسیار جالب و کاربردی آن

بررسی مزایای شیشه های سه جداره:

  • استفاده از شیشه های سه جداره باعث کاهش هدر رفتن انرژی می شود.
  • باعث افزایش امنیت در برابر عوامل خارجی می شود.
  • عایق بندی بسیار مناسب تری در مقایسه با شیشه های دوجداره دارد.

بررسی معایب استفاده از پنجره های سه جداره:

  • وزن شیشه های سه جداره نسبتا بالا است و همین موضوع مشکلاتی در پروفیل های ضعیف تر لنگه بازشو خواهد شد.
  • عرض لنگه در بازشوی پنجره سه جداره دارای محدودیت است.
  • به طور معمول میزان قیمت پرداختی در خصوص تهیه و خرید پنجره سه جداره به نسبت پنجره دو جداره کمی گران تر است.
  • استفاده از پنجره سه جداره ملزم به استفاده و نصب عایق بندی های مناسبی در خصوص دیوار ها خواهد بود. چنانچه دیوار های ساختمان از عایق بندی مناسبی برخوردار نباشند، عملا استفاده از پنجره های سه جداره امری غیر معقول و غیر منطقی خواهد بود.
  • وزن بسیار بالای پنجره های سه جداره موجب افزایش بار مرده و همچنین افزایش بار اضافی ساختمان خواهد شد.
  • در صورتی که از لولاهای ضعیف در پنجره سه جداره استفاده شود، با گذشت زمان شاهد افت لنگه بازشو خواهیم بود.

 

پنجره های سه جداره

 

بررسی قیمت و اجزای به کار رفته در پنجره های دو و سه جداره:

در حالت کلی می توان به مقایسه اجزای به کار رفته در پنجره ها پرداخت و بر اساس آن ها نتایج بسیار دقیق و قابل توجه ای را برداشت نمود، طبق نتایج به دست آمده به خوبی می توان نتیجه گرفت که قیمت پنجره های سه جداره نسبت به قیمت پنجره های دو جداره بالاتر و گران تر است. حال به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

 

اجزای مورد استفاده در پنجره های دو جداره:

در حالت کلی هر پنجره دو جداره ای از اسپیسر+ 2 عدد شیشه + گاز آرگون+ اجرت دوجداره کردن شیشه تشکیل شده است.

 

اجزای مورد استفاده در پنجره های سه جداره:

اسپیسر+ 2 عدد شیشه +گاز آرگون+ اجرت دوجداره کردن شیشه+هزینه اسپیسر+هزینه شیشه سوم+ گاز آرگون +اجرت اضافه کردن شیشه سوم

در حالت کلی و پس از مطالعه موارد فوق متوجه خواهیم شد که در شیشه های سه جداره یا پنجره سه جداره تمام فرایند دوجداره کردن مجددا تکرار خواهد شد و تنها به جای استفاده از دو عدد شیشه، از یک عدد شیشه استفاده شده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که قیمت پنجره و یا شیشه سه جداره تقریبا 2 برابر پنجره های دو جداره است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.