آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ
آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ
مطالب مرتبط

آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ – کولر گازی سامسونگ یا همان اسپلیت سامسونگ، به عنوان یکی از برندهای موجود در بازار دنیا و البته در بازار ایران، همانند سایر رقبایش برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مصرف کنندگان کولر گازی‌هایش، ریموت کنترل‌های متنوعی را ارائه کرده است. با اینکه مدل ریموت کنترل کولر گازی‌های سامسونگ بعضاً متفاوت است، اما نحوه کار آن‌ها یکسان است.

بر همین اساس، در این مقاله از سلسه مقالات آموزشی مرتبط با آموزش ریموت کنترل کولرهای گازی موجود در بازار ایران ، قصد داریم به آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی sumsung بپردازیم. این آموزش را با معرفی یکی از  ریموت کنترل‌های معرفی شده در سایت سامسونگ پیش خواهیم برد.

ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ هم عملکردی مشابه ریموت کنترل سایر کولرهای گازی‌ای دارد که تا به حال به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. اما با وجود مشابهت عملکردها ، ما سعی داریم تا نحوه استفاده برخی از آن‌ها را به شما آموزش دهیم.

پس چنانچه شما از کولر گازی سامسونگ استفاده می‌نمایید، این آموزش می‌تواند برای شما مفید باشد. با آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ همراه ما باشید.

عمده ترین ریموت کنترل های معروف و موجود در بازار ایران را می توان چنین معرفی کرد:

  • ریموت کنترل کولر گازی جنرال
  • ریموت کنترل کولر گازی اجنرال
  • ریموت کنترل کولر گازی میتسوبیشی
  • ریموت کنترل کولر گازی هایسنس
  • ریموت کنترل کولر گازی تراست
  • ریموت کنترل کولر گازی

شما می توانید با جستجوی هر یک از عناوین بالا، آموزش مرتبط با آن را در مجله آموزشی خدمت نت در بخش مربوط به سیستم‌های سرمایشی مشاهده فرمایید.

چنانچه در خصوص آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

همان‌طور که در تصویر ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ مشاهده می‌کنید، تمامی قسمت‌های کاربری این ریموت کنترل مشخص گردیده تا شما توضیحات ما را در خصوص هر یک از این بخش‌ها به خوبی متوجه شوید.

آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

توضیحات این عکس از ریموت کنترل به ترتیب از سمت راست و از بالا به پایین انجام گرفته است. این تصویر از سایت رسمی سامسونگ برای این مقاله انتخاب گردیده است.

Remote controller display  صفحه نمایش ( نمایشگر )

این بخش در واقع نمایشگر یا صفحه نمایش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ است که وضعیت کولر گازی را نشان می‌دهد و شما را از روند فعالیتی کولر گازی مطلع می‌کند.

power دکمه خاموش / روشن

این دکمه مشابه تمامی ریموت کنترل‌ها ، برای خاموش یا روشن نمودن کولر گازی سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Mode دکمه تنظیم حالت

این دکمه مخصوص تنظیم کردن کولر گازی سامسونگ در انواع حالت‌های سرمایش، گرمایش و خشک است.

هر بار که این دکمه را فشار دهید، یکی از حالت‌های زیر نمایش داده می‌شود که می‌توانید با توجه به نیازتان روی حالت دلخواه تنظیم کنید. آن حالت اعمال می‌گردد.لازم به ذکر است که این حالت‌ها به ترتیب نمایش داده می‌شوند:

AUTO (خودکار) ← COOL (سرد) ← DRY (خشک) ← FAN (باد زدن) ← HEAT (گرما)

  • FAN ( باد زدن ) : با انتخاب این حالت کولر در حالت فن قرار می‌گیرد. یعنی به این صورت که کندانسور یا موتور کاملاً خاموش می‌شود و فقط فن کار می‌کند.
  • COOl ( سرد ) : این گزینه مختص فصل گرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای سرد تولید می‌کند
  • HEAT ( گرم ) : این گزینه مختص فصل سرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای گرم تولید می‌کند.
  • AUTO ( خودکار ) : با انتخاب این گزینه، کولر گازی سامسونگ روی حالت خودکار ( اتوماتیک ) تنظیم می‌گردد و دمای کولر گازی را بنا بر دمای مورد نیاز شما تنظیم می‌کند.
  • DRY ( خشک ) : با انتخاب این گزینه ، فرایند تهویه مطبوع و از بین بردن باکتری‌های موجود در هوا آغاز می‌گردد . این گزینه کولر شما را در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد.

Auto Clean دکمه تمیز کردن خودکار

هر زمانی که نیاز به تهویه هوا دارید، با فشردن این دکمه، کولر گازی به صورت خودکار هوای نامطبوع محیط داخل را تخلیه می‌کند.

Air Swing دکمه هدایت باد کولر

با فشردن این دکمه ، کولر باد یا هوای تولید شده توسط کولر گازی را به بالا و پایین هدایت می‌کند.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند ).

Fan دکمه تنظیم فن

با استفاده از این دکمه، شما می‌توانید با تنظیم سرعت فن میزان حجم جریان هوای خروجی از کولر گازی را به دلخواه و بر اساس نیازتان در چهار حالت قرار دهید:

  • خودکار
  • حالت کم
  • حالت متوسط
  • حالت زیاد

Set دکمه تنظیم

از دکمه زمانی استفاده می‌گردد که ما قصد داشته باشیم تا ساعت و نیز زمان حالت خواب را تنظیم کنیم. در واقع این دکمه به نوعی دکمه‌ای تکمیلی است که مربوط به تنظیم تایمر و زمان است.

در بخش مربوط به روشن کردن تایمر کولر گازی سامسونگ که ادامه توضیح خواهیم داد، نقش این دکمه برای شما به خوبی روشن خواهد شد.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

Cancel دکمه لغو تایمر

چنانچه شما برای کولر گازی سامسونگ تایمر خاصی را تنظیم کرده باشید، مثلاً حالت خواب را تنظیم کرده باشید، با زدن این دکمه می‌توانید آن تایمر را قطع کنید.

Smart Saver دکمه محافظ هوشمند

با فشردن این دکمه، کولر گازی سامسونگ به صورت هوشمند دمای محیط را بین 24 تا 30 درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌کند. در واقع با زدن این دکمه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

Turbo دکمه فعالیت حداکثری

افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی با فشردن این دکمه اجرا می‌شود. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند.

Quiet دکمه سکوت

با زدن این دکمه ، زمانی که کولر گازی در حال کار کردن است، صدای نویز و به طور کلی صدای کولر گازی تا حد ممکن کاهش پیدا می‌کند.

Temp دکمه تنظیم دما

به وسیله‌ی این دکمه‌ها ، شما بنا به نیازتان دمای محیط را  از طریق کنترل میزان دمای هوای خروجی کولر گازی سامسونگ، افزایش یا کاهش می‌دهید. شما برای افزایش دما از (+) و برای کاهش دما از (-) استفاده می‌کنید.

good sleep دکمه تنظیم حالت خواب

در کولر گازی سامسونگ، هر زمانی که شما این دکمه را فشار دهید، حالت خواب برای آن فعال می‌گردد. حالت خواب باعث می‌شود تا زمانی که شما در حال استراحت یا خواب هستید، ترموستات دمای فضا را تا مدت زمانی که شما تنظیم کرده‌اید، متعادل نگه دارد و از سرد یا گرم شدن نامتعادل جلوگیری کند. در چنین حالتی دور فن کاهش می‌یابد.

On Timer دکمه روشن کردن تایمر

چنانچه شما این دکمه را فشار دهید، تایمر کولر گازی سامسونگ روشن می‌شود.

Off Timer دکمه خاموش کردن تایمر

چنانچه تایمر کولر گازی سامسونگ روشن باشد، شما با زدن این دکمه می‌توانید آن را خاموش کنید.

Time Up/ Time Down دکمه تنظیم تایمر

شما از طریق این دکمه‌ها می‌توانید زمان ساعت و همچنین زمان تایمر برای حالت خواب را برای کولر گازی سامسونگ تنظیم کنید. شما برای اینکه زمان تایمر را افزایش دهید باید از دکمه Time Up استفاده کنید، و برای کاهش زمان تایمر می‌بایست دکمه Time Down را بفشارید.

شما تا این قسمت با عملکرد تمامی دکمه‌های روی ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ آشنا شدید. همان‌طور که در توضیح برخی از دکمه اشاره شد، شما می‌توانید به وسیله آن‌ها تنظیماتی را در کولر گازی سامسونگ اعمال کنید. تنظیماتی مثل تنظیم گرمایش، سرمایش ، تایمرها ، ساعت و…

چنانچه در خصوص آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

اما در ادامه قصد داریم تا جهت استفاده حداکثری از امکانات کولر گازی سامسونگ، به 3 سؤال مهم که برخی از همراهان مجموعه خدمت نت از ما پرسیده‌اند، پاسخ دهیم. با این قسمت همراه ما باشید.

گرمایش کولر گازی سامسونگ را چگونه تنظیم کنیم؟

برای تنظیم کولر گازی روی حالت گرمایش ، مراحل زیر را انجام دهید:

  • فشار دادن دکمه Power بر روی ریموت کنترل : با این کار کولر گازی روشن می‌شود
  • فشار دادن دکمه Mode بر روی ریموت کنترل : با این کار علامتی شبیه به خورشید بر روی نمایشگر ریموت کنترل ظاهر می‌شود
  • برای کم یا زیاد کردن گرما از دکمه Temp + – استفاده کنید

نکته مهم: چنانچه دمای محیط 5 درجه بیشتر از میزان دمایی باشد که شما تنظیم کرده‌اید، کولر گازی از حالت گرمایش خارج می‌شود. مثلاً اگر شما دمای کولر (دمای گرمایش) را روی 20 درجه تنظیم کرده باشید، چنانچه گرمای محیط به 30 درجه برسد، کولر از حالت گرمایش خارج می‌شود.

در صورت رخداد چنین حالتی، برای فعال شدن مجدد حالت گرمایش، شما بایستی دمای تنظیمی کولر را حداقل 3 درجه نسبت به دمای محیط بیشتر کنید.

تایمر کولر گازی سامسونگ را چگونه تنظیم کنیم؟

برای تنظیمات تایمر کولر گازی مراحل زیر را انجام دهید:

  • روشن کردن و خاموش کردن تایمر کولر گازی سامسونگ :
  • فشار دادن دکمه On Timer بر روی ریموت کنترل : با این کار تایمر روشن می‌شود
  • تنظیم زمان دلخواه با فشار دادن دکمه Time Up/ Time Down
  • دکمه Set را برای فعال کردن این حالت فشار دهید
  • برای خاموش کردن تایمر ، دکمه Off Timer فشار دهید

نکته مهم :

  • چنانچه قصد توقف تایمر را دارید، از دکمه Cancel بر روی ریموت کنترل استفاده نمایید.
  • چنانچه قصد تنظیم ساعت را دارید، از دکمه Set بر روی ریموت کنترل استفاده نمایید.

دمای کولر گازی سامسونگ را چگونه تنظیم کنیم؟

برای تنظیم  دمای کولر گازی، مراحل زیر را انجام دهید:

  • فشار دادن دکمه Power بر روی ریموت کنترل : با این کار کولر گازی تقریباً بعد از 3 دقیقه روشن می‌شود
  • چنانچه روی صفحه نمایش دما تنظیم نشده باشد، دکمه Temp را فشار دهید
  • برای کم یا زیاد کردن گرما از دکمه Temp + – استفاده کنید

چنانچه در خصوص آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

11 Responses

    1. شکل های داخل نمایشگر ریموت را هنگام آموزش باید نشان می‌دادید و علاوه بر نام شکل دکمه ها را نیز هنگام توضیح معرفی می‌نمودند بهت بود

  1. سلام عرض ادب بنده یک دستگاه اسپلیت سامسونگ دارم کنترل ان خیلی کوچک است ایا کنترل دیگری بهش میخورد یا فقط کنترل خودش مدل کنترل دستگاه بنده ARC 461 است چه مدل کنترلی مشابه ان است در بازار ممنون

    1. درود بر شما دوست ارجمند
      پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت راهنمایی کامل، از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان خدمت نت در ارتباط باشید

  2. فن کولر ما انگار هنگ کرده و روی درجه ۱ و ۲ و ۳ خود به خود میره و میاد. و روی کنترل هم اصلا دکمه فن کار نمیکنه. مشکل چیه؟

    1. درود بر شما دوست عزیز
      جهت دریافت راهنمایی بیشتر از بخش پشتیبانی آنلاین و یا تماس با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

  3. سلام خسته نباشید
    دکمه ی کنسل برای ما نداره از چه دکمه ای به جاش استفاده کنم

    1. سلام دوست عزیز
      معمولا در کولرهایی که تایمر دارند، بر روی ریموت ها دکمه هایی مثل cancel ، stop، off و … وجود دارد که برای لغو تایمر استفاده می شود.
      در برخی ریموت ها با همان دکمه ای که تایمر تنظیم و فعال می گردد برای توقف نیز استفاده می شود. این مسئله بستگی به نوع ریموت و مدل کولر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.