آموزش جامع ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت

آموزش جامع ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت
آموزش جامع ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت
مطالب مرتبط

ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت ، یکی دیگر از لوازم جانب و کاربردی داکت اسپلیت و کولر گازی است که برای استفاده از امکانات و قابلیت های آنها ها می‌تواند در کنار ریموت کنترل سیار مورد استفاده قرار گیرد. برخی ها ریموت کنترل های دیواری را ریموت کنترل « ثابت » یا « باسیم » هم می‌نامند.

برای اینکه بتوان به خوبی قابلیت ها و ویژگی های ابن نوع محصولات را فعال نمود، می‌بایست علاوه بر آشنایی با دکمه هایی که بر روی ریموت کنترل سیار (بی سیم) وجود دارد، با دکمه هایی که بر روی ریموت کنترل دیواری (ثابت یا باسیم) هر یک از مدل های داکت اسپلیت تعبیه شده نیز آشنا بود؛ هر چند که عملکرد تمامی دکمه های ریموت کنترل سیار و دیواری مشابه یکدیگر است.

ذکر این نکته ضروری است که، چنانچه شما با نحوه کار ریموت کنترل کولر گازی یا داکت اسپلیت یک برند آشنا باشید، قطعاً در استفاده از ریموت کنترل دیواری هیچ مشکلی نخواهید داشت.

ما در مجموعه خدمت نت، پیش‌تر در سلسه مقالاتی به آموزش ریموت کنترل اکثر برندهای کولر گازی موجود در بازار ایران پرداخته‌ایم و سایر برندهایی را که آموزش نداده‌ایم، عملکردی مشابه این ریموت کنترل ها داشته اند. شما با فراگیری نحوه کارکرد هر یک از ریموت کنترل‌هایی که نام آن‌ها در ادامه قرار داده شده است، می‌توانید به راحتی با تمامی ریموت کنترل های برندهای مختلف کولر گازی و داکت اسپلیت کار کنید.

  • ریموت کنترل کولر گازی گرین
  • ریموت کنترل کولر گازی دایکین
  • ریموت کنترل کولر گازی میدیا
  • ریموت کنترل کولر گازی بوش
  • ریموت کنترل کولر گازی هایسنس
  • ریموت کنترل کولر گازی گری

شما می توانید با جستجوی هر یک از عناوین بالا، آموزش مرتبط با آن را در مجله آموزشی خدمت نت در بخش مربوط به سیستم‌های سرمایشی مشاهده فرمایید.

همان‌طور که اشاره شد، داکت اسپلیت ها و کولر گازی ها معمولاً دارای ریموت کنترل هایی هستند که به آن‌ها ریموت کنترل دیواری (ثابت یا باسیم) گفته می‌شود و بر عکس ریموت کنترل های معمولی (سیار یا بی سیم)، بر روی دیوار نصب می‌گردند.

هر برند یا مارک داکت اسپلیت، مدل خاصی از ریموت کنترل دیواری را ارائه نموده است که شامل دکمه های متعددی است. ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت جامع به بررسی و آموزش تمامی دکمه هایی که بر روی ریموت کنترل دیواری این نوع محصولات قرار دارد بپردازیم.

قبل از آغاز آموزش، می‌بایست این نکته را یادآور شویم، چنانچه داکت اسپلیت شما، از نوع محصولات ال جی، محصولات سامسونگ، محصولات مدیا، محصولات گودمن، محصولات میتسوبیشی، محصولات دایکین و یا هر برند دیگری باشد، اصلاً جای نگرانی نیست، ما سعی کرده‌ایم تا تمامی بخش های ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت ها را به صورت یکجا و بدون نام بردن برند خاصی آموزش دهیم.

این اطمینان را به شما می‌دهیم که بیش از 95 درصد ریموت کنترل های دیواری داکت اسپلیت در این مقاله آموزشی پوشش داده شده است.

برای آشنایی شما با کارکرد ریموت کنترل ها، ما به عنوان نمونه، تصویر 2 مورد از ریموت کنترل های دیواری داکت اسپلیت را انتخاب نموده و تمامی بخش ها را معرفی می‌نماییم تا شما با این نوع ریموت کنترل ها آشنا شوید.

ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت ال جی

راهنمای جامع ریموت کنترل داکت اسپلیت و کولر گازی

1- نمایشگر ( صفحه نمایش )

اکثر ریموت کنترل های دیواری دارای یک صفحه نمایشگر هستند که تمامی فعالیت های دستگاه را نمایش می‌دهند. این نمایشگرها به نحوی جایگزین نمایشگرهای روی پنل هستند، چون در داکت اسپلیت ها، همانند کولر گازی ها، صفحه نمایشی بر روی یونیت داخلی (پنل) وجود ندارد.

2- on /off دکمه خاموش و روشن

دکمه‌های خاموش و روش کردن دستگاه هستند. برای روش کردن از دکمه ON و برای خاموش کردن از دکمه OFF استفاده می‌شود.

3- TEMP دکمه افزایش و کاهش دما

به وسیله‌ی این دکمه‌ها ، شما بنا به نیازتان دمای محیط را افزایش یا کاهش می‌دهید. شما برای افزایش دما از فلش بالا و برای کاهش دما از فلش پایین استفاده می‌کنید.

4- چراغ ریموت کنترل

5- درپوش دکمه ها

این قسمت یک درپوش است که سایر دکمه های ریموت کنترل دیواری ال جی در زیر آن قرار دارد. دکمه های موجود در زیر درپوش، در قسمت آموزش جامع ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت معرفی شده است.

چنانچه در خصوص ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت گری

راهنمای جامع ریموت کنترل داکت اسپلیت و کولر گازی

1- نمایشگر ( صفحه نمایش )

اکثر ریموت کنترل های دیواری دارای یک صفحه نمایشگر هستند که تمامی فعالیت های داکت اسپلیت را نمایش می‌دهند. این نمایشگرها به نحوی جایگزین نمایشگرهای روی پنل هستند، چون در این نوع محصولات، همانند کولر گازی ها، صفحه نمایشی بر روی یونیت داخلی وجود ندارد.

2- Enter / Cancel دکمه فعال سازی یا غیرفعال سازی

از این دکمه برای فعال کردن یا غیرفعال کردن برخی از قابلیت های داکت اسپلیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3- Function

با این دکمه برخی از عملکردهای دستگاه قابل دسترسی و تنظیم می‌باشد.

4- دکمه افزایش یا کاهش

این دکمه در واقع همان دکمه  UP و DOWN یا دکمه‌های بالا و پایین است که برای تنظیم میزان دما به کار می‌روند .شما می‌توانید با این دکمه‌ها دما را افزایش یا کاهش دهید. همچنین در زمان تنظیم timer از این دکمه ها استفاده می‌گردد. این دکمه عملکردی مشابه دکمه های TEMP در ریموت کنترل دیواری ال جی و برخی دیگر از برندها دارد.

5- Mode دکمه تنظیم حالت

این دکمه، یکی از کاربردی‌ترین دکمه‌های هر ریموت کنترلی است. هر بار که این دکمه را فشار دهید، یکی از حالت‌هایی که در زیر توضیح داده شده است به نمایش درخواهد آمد که شما می‌توانید با توجه به نیازتان روی حالت دلخواه تنظیم کنید.

  • AUTO ( خودکار ) : با انتخاب این گزینه، دستگاه روی حالت خودکار ( اتوماتیک ) تنظیم می‌گردد و دمای داکت اسپلیت را بنا بر دمای مورد نیاز شما تنظیم می‌کند.
  • FAN ( باد زدن ) : با انتخاب این حالت داکت اسپلیت در حالت فن قرار می‌گیرد. یعنی به این صورت که کندانسور یا موتور کاملاً خاموش می‌شود و فقط فن کار می‌کند. بیشتر مناسب فصل بهار است.
  • COOl ( سرد ) : این گزینه مختص فصل گرما می‌باشد و با فعال کردن آن داکت اسپلیت هوای سرد تولید می‌کند.
  • HEAT ( گرم ) : این گزینه مختص فصل سرما می‌باشد و با فعال کردن آن دستگاه هوای گرم تولید می‌کند.
  • DRY ( خشک ) : با انتخاب این گزینه ، فرایند تهویه مطبوع و کاهش رطوبت موجود در هوا آغاز می‌گردد . این گزینه داکت اسپلیت شما را در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد.

6- FAN دکمه تنظیم فن

با استفاده از این دکمه، شما می‌توانید با تنظیم سرعت فن میزان حجم جریان هوای خروجی از داکت اسپلیت یا کولر گازی را به دلخواه و بر اساس نیازتان در چهار حالت قرار دهید:

  • خودکار
  • حالت کم
  • حالت متوسط
  • حالت زیاد

7- on /off دکمه خاموش و روشن

دکمه‌های خاموش و روش کردن داکت اسپلیت هستند. برای روش کردن از دکمه ON و برای خاموش کردن از دکمه OFF استفاده می‌شود.

8- TIMER دکمه حالت تنظیم زمان ( حالت تایمر )

با استفاده از این دکمه، می‌توانید داکت اسپلیت را برای زمان مشخصی تنظیم کنید و با زدن مجدد این دکمه، حالت تایمر را لغو کنید. با این دکمه زمانی را برای روشن یا خاموش شدن خودکار در نظر می‌گیرید.

حال که به صورت نمونه با 2 مورد از ریموت کنترل های دیواری داکت اسپلیت ها آشنا شدید، در ادامه، به صورتی جامع، کارکرد هر یک از دکمه ها و بخش هایی موجود بر روی ریموت کنترل دیواری تمامی برندهای داکت اسپلیت را به صورت یکجا خدمت شما همراهان خدمت نت، تشریح می‌کنیم.

اما قبل از پرداختن به سایر دکمه ها و بخش های ریموت کنترل های دیواری داکت اسپلیت، ذکر این نکنه ضروری است که، چنانچه داکت اسپلیت شما، از نوع داکت اسپلیت ال جی، داکت اسپلیت سامسونگ، داکت اسپلیت مدیا، داکت اسپلیت گودمن، داکت اسپلیت میتسوبیشی، داکت اسپلیت دایکین و یا هر برند دیگری باشد، با این آموزش، قطعا برای کارکردن با بخش های ریموت کنترل دیواری آن‌ها مشکلی نخواهید داشت.

چنانچه در خصوص ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از تعرفه تعمیرات اسپلیت اینورتر ال جی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آموزش جامع ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت

آموزش جامع ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت

در ادامه قصد داریم تا به بررسی سایر بخش ها و دکمه هایی که ممکن است بر روی ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت سایر برندها قرار داشته باشد بپردازیم. با ما همراه باشید.

1- نمایشگر یا صفحه نمایش:

این قسمت قبلاً تشریح گردید.

2- MODE دکمه تغییر حالت عملکرد دستگاه

این قسمت قبلاً تشریح گردید.

3- TEMP دکمه افزایش و کاهش دما

این قسمت قبلاً تشریح گردید.

4- ON/OFF دکمه خاموش و روشن

این قسمت قبلاً تشریح گردید.

5- TIMER دکمه حالت تنظیم زمان ( حالت تایمر )

این قسمت قبلاً تشریح گردید.

6- FAN دکمه تنظیم فن

این قسمت قبلاً تشریح گردید.

7- FAN SPEED دکمه انتخاب سرعت فن

عملکردی مشابه مورد 6 دارد.

8- SWING دکمه هدایت باد کولر

اگر این دکمه را فشار دهید، جهت وزش باد یا هوای تولید شده داکت اسپلیت را هدایت می‌کند.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند ). این تغییر جهت وزش باد از طریق حرکت بالا و پایین پره‌های که در داخل پنل وجود دارد انجام می‌شود.

9- Air Flow دکمه تغییر جریان باد

شما با استفاده از این دکمه می‌توانید جریان باد را در سه جهت تغییر دهید.

10- SLEEP دکمه حالت خواب

هر زمانی که شما این دکمه را فشار دهید ( چه زمانی که دستگاه روشن باشد و چه زمانی خاموش باشد) ، حالت خواب برای داکت اسپلیت فعال می‌گردد. حالت خواب باعث می‌شود تا زمانی که شما در حال استراحت یا خواب هستید، دمای فضا تا مدت زمانی که شما تنظیم کرده‌اید، متعادل نگه داشته شود و از سرد یا گرم شدن نامتعادل جلوگیری کند. در چنین حالتی دور فن کاهش می‌یابد.

11- TURBO دکمه فعالیت حداکثری

افرایش حداکثری فعالیت داکت اسپلیت با فشردن این دکمه اجرا می‌شود. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن دستگاه با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند. در برخی مدل ها ، این قابلیت با عنوان JET COOL وجود دارد.

12- CLEAN دکمه تمیز کننده فیلتر

این دکمه مختص تمیز کردن خودکار فیلترهاست. چنانچه این دکمه را بفشارید، عملکرد تمیز کردن خودکار فیلترها فعال می‌شود. عمدتاً این عملکرد قبل و بعد از حالت خنک کردن و رطوبت‌گیری قابل استفاده است.

13- POWER دکمه خاموش / روشن

عملکردی مشابه مورد 4 دارد.

14- Auto Clean دکمه تمیز کردن خودکار

هر زمانی که نیاز به تهویه هوا دارید، با فشردن این دکمه، داکت اسپلیت به صورت خودکار هوای نامطبوع محیط داخل را تخلیه می‌کند.

15- Air Swing دکمه هدایت باد کولر

عملکردی مشابه مورد 8 دارد.

16- Set دکمه تنظیم

عملکردی مشابه مورد 3 دارد.

17- Cancel دکمه لغو تایمر

چنانچه شما برای داکت اسپلیت تایمر خاصی را تنظیم کرده باشید، مثلاً حالت خواب را تنظیم کرده باشید، با زدن این دکمه می‌توانید آن تایمر را قطع کنید.

18- Smart Saver دکمه محافظ هوشمند

با فشردن این دکمه، دستگاه به صورت هوشمند دمای محیط را بین دمای معینی ( معمولاً بین 24 تا 30 درجه سانتی‌گراد) تنظیم می‌کند. در واقع با زدن این دکمه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

19 – Quiet دکمه سکوت

با زدن این دکمه ، زمانی که داکت اسپلیت در حال کار کردن است، صدای نویز و به طور کلی صدای دستگاه تا حد ممکن کاهش پیدا می‌کند.

20- good sleep دکمه تنظیم حالت خواب

عملکردی مشابه مورد 10 دارد.

21- Clock دکمه تنظیم ساعت

از این دکمه برای تنظیم ساعت استفاده می‌شود. شما با استفاده آن می‌توانید ساعت جاری روز را تنظیم نمایید.

22-  ECONO COOL

این دکمه در واقع مشابه دکمه SWING  ( دکمه مورد 8 ) در ریموت سایر کنترل ها است. اگر این دکمه را فشار دهید، باعث گردش باد یا هوای تولید شده کولر می‌گردد. برای لغو کردن این قابلیت، مجدد یک‌بار دیگر این دکمه را فشار دهید.

نکته مهم: لازم به ذکر است چنانچه هر یک از دکمه‌های VANE ، LONG یا POWERFUL را فشار دهید،  قابلیت ECONO COOL غیرفعال می‌شود.

23- POWERFUL COOL دکمه افزایش عملکرد

عملکردی مشابه مورد 11 دارد.

24- TOO COOL / TOO WARM دکمه تنظیم دما

عملکردی مشابه مورد 3 دارد.

کلام تکمیلی : شاید این سؤال برای خیلی از شما عزیزان پیش بیاید که نقش ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت چیست و اصلاً چه نیازی به آن است؟ در پاسخ باید 2 نکته را بیان کنیم:

  • از این ریموت کنترل ها علاوه بر استفاده در مواقع عادی، در مواقعی که ریموت کنترل سیار (بی سیم) دچار مشکل شود (باطری نداشته باشد یا خراب باشد) می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • از آنجایی که یونیت داخلی (پنل) داکت اسپلیت ها عمدتاً مانند کولرهای گازی دارای صفحه نمایش و دکمه هایی بر روی پنل نمی‌باشند، وجود چنین ریموت کنترل هایی در واقع جایگزین امکانات موجود بر روی پنل است.

چنانچه در خصوص ریموت کنترل دیواری داکت اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

8 Responses

  1. با سلام.من داکت اسپیلت دارم که ریمت آن دیواری است.تا حالا فرق مود مثلا سرما با مود اتوماتیک را نفهمیدم چون در هر دو مورد پس از مدتی که هوای فضا به دمای مورد نظر رسید فقط فن کار میکند و دایم هم کار میکند.پس فرق آنها در چیه.

    1. درود بر شما دوست عزیز
      پیشنهاد می کنیم برای دریافت راهنمایی بیشتر، از بخش گفتگوی آنلاین با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

  2. سلام وقت بخیر من داکت اسپیلت میتسوبیشی دارم که دیواری هست ریموتش، پارسال خیلی خوب روی کولر کار میکرد امسال وقتی میزنم روی گزینه cool هیچ بادی نمیده ،نمیدونم به تنظیمات دست زدم یا نه در هر صورت الان نمیدونم چیکار کنم

    1. درود بر شما دوست عزیز
      جهت دریافت راهنمایی بیشتر از بخش پشتیبانی آنلاین و یا تماس با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

    1. درود بر شما دوست عزیز
      جهت دریافت راهنمایی در این خصوص از بخش پشتیبانی آنلاین و یا تماس با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

  3. سلام والله میخواستم دیدگاه وسواام را بنویسم ! دیدم در پاسخ همه گفته شده با پشتیبانی تماس بگیرید لذا نوشتن خاصیتی ندا د فردا زنگ می من به همان تلفنی که دادید

    1. درود بر شما دوست عزیز
      اکثر سوالاتی که دوستان و همراهان عزیز مطرح می فرمایند، سوالاتی هستند که نیازمند راهنمایی به صورت مرحله به مرحله است و ممکن است توضیحات به صورت متنی مقداری گنگ و پیچیده باشد. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود جهت دریافت راهنمایی در این خصوص از بخش پشتیبانی آنلاین و یا تماس با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.
      در صورتی که پاسخگویی به صورت متن بسیار برای ما راحت تر است اما جهت ارائه راهنمایی و ارائه خدمات مفید امکان مشاوره آنلاین و تلفنی را نیز فراهم کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + یازده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.