آشنایی با منو های سولاردم

سولاردم
سولاردم
مطالب مرتبط

استفاده بهینه از امکانات سولاردم نیازمند آشنایی به منوهای آن است. در این مقاله از مجله آموزشی خدمت نت قصد داریم تا به معرفی منوهای سولاردم بپردازیم.

با توجه به اینکه دکمه های این دستگاه بصورت دستی و اتوماتیک و دیجیتال و اتومایک میباشد، در ابتدا از دکمه های دستی یا منوال (با سلیقه فرد) شروع میکنیم وسپس به معرفی دکمه های دیجیتال و یا اتوماتیک دستگاه می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که تمرکز این مقاله بر روی فر نوری ال جی می‌باشد.

 آشنایی با منو های سولاردم

دکمه ماکرو یا میکرو micro : که با w نمایش داده میشود جهت پختن است نه برشته کردن. در واقع این دکمه برای پخت ساده به جای شعله های روی گاز ، جهت پخت و گرم کردن غذا استفاده می شود.

پاور (power)

همان شعله گاز است. به معنی تنظیم حرارت وقدرت پخت میشود که سه نوع شعله در گاز وجود دارد: زیاد، متوسط و کم

شعله زیاد حداکثر ۹۰۰ وات: که همان شعله زیاد گازه برای پخت های سریع استفاده میشود فرقی که این قدرت با شعله دارد در زمان است که ۱/۳ میشود. مثلا پختی که روی گاز ۴۵ دقیقه می باشد در داخل ماکروفر ۱۵ دقیقه میشود (برای جوش آوردن، فلفل دلمه ای، مایع ماکارانی، سیب زمینی زیاد، پیاز داغ، امت و…).

هر کاری که بتوان با شعله زیاد روی گاز انجام داد با هر شرایطی می توان آنرا در ماکروفر انجام داد (گوشت چرخ کرده.سرخ کردن سیب زمینی. سرخ کردن سبزی مرغ .گرم کردن غذا)

 نکته: برای جوش آوردن یک لیوان آب وچای وشیر یک دقیقه و نیم زمان کافیست.

شعله متوسط حداکثر ۶۰۰ وات: در ماکروفر برای پخت های طولانی استفاده میشود؛ متوسط زیاد ومتوسط کم در گاز همان ۶۰۰ وات در ماکروفر می باشد.مثل دم کردن برنج، انواع خورشت ها، دم ماکارانی.

شعله خیلی کم حداکثر ۳۶۰ وات: برای پخت های خیلی طولانی استفاده میشود مثل (حلیم .شله. آبگوشت.کله پاچه)

قدرت ۱۸۰ وات و ۹۰ وات: کار در پایین فر در گاز را انجام میدهد وجهت گرم نگه داشتن غذا اسفاده میشود که ۹۰ وات بهتر است تا ۱۸۰ وات (چون خیلی داغ نگه میدارد)
۹۰ وات معمولی داغ نگه میدارد به این علت از ۱۸۰ وات بهتر است چون اگر یادمان برود وحواسمان پرت شود روی پخت غذا تاثیر میگذارد.

 چند نکته مهم

  1. زمان: ۱/۳ گاز ( در ماکروفر هر چه زمان بیشت از ۱/۳ شود غذا سفتر وخشک تر میشود).
  2.  آب: ۱/۳ گاز .همان مقدار آبی را در ظرف بریزید که با همان مقدار آب سر میزمیخواهید بیاورید یک بند انگشت بیشتر برای تبخیر در نظر بگیرید واضافه کنید.در ماکروفر هر چه آب غذا بیشتر از ۱/۳ شود زمان پخت آن ماده غذایی طولانی تر میشود.
  3. ترکیب: مواد از دیر پز به زود پز .ته قالب مثلا اول ران مرغ که دیر پز تره را گذاشته بعد سینه مرغ بعد هویج وروی کار قارچ ویا فلفل دلمه ای را میریزیم در مواردی که نمیخواهیم از قبل نیم پز کنیم موادمان را اینکار انجام میدهیم.
  4.  درب :ظرف بستگی به نوع غذا دارد غذایی که روی گاز در می گذاریم در ماکروفر هم اینگونه عمل میکنیم
  5.  پایه :به هیچ وجه در دکمه ماکرو از پایه استفاده نمیشود پایه لازم نیست
  6. ظروف فلزی :ممنوع (به جز ظروف مخصوص خود دستگاه)(سینی خود دستگاه )
    از ظروفی مثل پیرکس. آکروپال. سرامیک. آکروزین و(چینی به شرطی که فقط ساده باشه وحاشیه نداشته باشه.چرا که گل ونوار کنار چینی ها جنسا از جیوه ست وجیوه خود یک نوع فلز است که ممنوع است )ظروف پلاستیکی که مقاوم به حرارتند نیز میتوان استفاده کرد .فویل به هیچ عنوان نباید استفاده کرد.

سولاردم

در صورت نیاز می‌توانید با ثبت درخواست خدمات ماکروفر،سولاردم و ماکروویو، از تعرفه سرویس و تعمیر ماکروفر، سولاردم و ماکرویو آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نياز به مشاوره در خصوص سرویس و تعمیر ماکروفر، سولاردم و ماکروویو داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

تنظیم ماکرو

چشمک یعنی فرمان رو تنظیم کن، همیشه بعد از زمان دکمه استارت باید زده شود دکمه اینتر به معنی ثبت است. برای کنسل کردن یک فرمان اشتباه باید دو بار دکمه stop را فشار دهید.

سرخ کن (grill)
از این دکمه می توانید برای برشته کردن سطح غذای پخته شده استفاده کنید در این حالت غذا بدون در پوش وروی پایه قرار میگیرد.
گریل (۱): حرارت زیاد وزمان کوتاه (فقط روی غذا برشته میشود وسریعتر عمل میکند) ماهی مرغ کیک پیتزا وهمیرگر
گریل (۲): حرارت کم .زمان زیاد وفقط روی غذا را برشته میکند مثل مثالهای بالا با زمان طولانی تر تا حضور مهمان …زمانی که ما فرصت به اندازه کافی داریم.
گریل (۳): حرارت وزمان در حد هم .فقط زیر غذا را برشته میکند برای ته دیگ ..ته چین…زیر کیک …زیر خمیرها..

 فر گاز + فر برقی +فر معمولی =convetion

کلید کان وکشن: فر برقی میشود .اگر از این دکمه استفاده شود.
به شما کمک میکند کلیه غذاهای خمیری را در دمایی مانند فر وبا زمان طولانی در ظروف فلزی طبخ نمایید.برای استفاده از این دکمه می بایست زمان را مطابق فر گاز معمولی یا آون برقی کنید.

وپیتزا وکیک با همان تایم در فر دستگاه ماکرو فر پخت میشود.چون زمان طولانی تر است مصرف برق بیشتر است.
مثلا اگر کیکی در فر گاز ۴۵ دقیقه زمان پخت لازم دارد در این کلید دستگاه نیز ۴۵ دقیقه زمان پخت لازم است. در این مورد امواجی وجود ندارد وفقط هوای داغ است ودرجه به سانتی گراد می باشد. (با علامتc)

در خشک کردن میوه هم میتوان از از این دکمه استفاده کرد ۱ ساعت با پایه بلند انجام می شود

چند نکته مهم

  1. زمان مث فر معمولی
  2.  درجه به سانتی گراد مث فر معمولی
  3.  ظروف فلزی آزاد است
  4.  پایه کوتاه حتما لازم است اگر فراموش شود زیر غذا خام می ماند.
  5.  درب ظرف باز است.

آموزش دکمه های پخت اتوماتیک یا دیجیتال AUTO COOK

در این برنامه کلیه پختهای مورد نیاز شما از قبل برای دستگاه توضیح داده شده است. وباید توجه کرد که فقط همین ۱۲ غذا را میتوان درست کرد نه بیشتر.
وبر اساس شماره غذا فرمان می دهد و بر اساس وزن، زمان می دهد.بصورت اتوماتیک .
اگر ۰/۲۰ را فرض کنیم ۰کیلوگرم و۲۰ گرم می باشد که میشود ۲۰۰ گرم

نکته : در زمان وزن کردن وزن ظرف را نباید در نظر گرفت، بلکه فقط وزن مواد به تنهایی مهم است.

یخ زداییAUTO DEFROST
برای رفع انجماد سریع مواد غذایی پخته وخام به ما کمک میکند.(بدون پایه) شماره ۴تایی داره

  1. گوشت
  2.  مرغ
  3. ماهی
  4.  نان وسبزیجات که نان منظور نانهای فانتزی است.

 نکته: وقتی دستگاه در حالت کار است بعد از چند بوق یعنی دردستگاه را باز کنید وغذا را برگردانید.با زدن یک بار دکمه استوپ .حتی زمانی که خودمان هم میخواهیم قابل اجراست.

نکته: اگر هرچه وزن بیشتری بدهیم مواد غذایی به جای یخ زدایی پخته میشوند.

چنانچه نياز به مشاوره در خصوص سرویس و تعمیر ماکروفر، سولاردم و ماکروویو داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

برخی توضیحات مفید

فرمان یخ زدایی در دکمه های دستی همان ماکرو ۳۶۰ وات است و زمان سلیقه‌ای است. تنظیمات اتوماتیک کلا مشابه یکدیگر هستند..

دکمه استارتSTART

راه میان بر ماکرو ۹۰۰ وات …با هر باز زدن دکمه استارت زمان ۳۰ ثانیه …۳۰ ثانیه زیاد میشود. جهت گرم کردن ها می توان استفاده نمود.با پیچ هم میتوان زمان را زیاد وکم کرد QICK START
دکمه استارت یعنی: استارت سریع
استارت…میکرو…۹۰۰ وات…۳۰ ثانیه

فرمان پیش گرمایش

زمانی قصد داریم تا فر را قبل از انجام پخت گرم کنیم، باید حتما خالی باشد.حتی بدون پایه…بجز سینی گردان خود فر.

وقتی داغ شد ۲ بار stop را زده تا پس از گرم شدن کنسل شود. حالا فرمان پخت کیک را به دستگاه میدهیم.

سولاردم

جوجه گردان

۲ تا میله فقط مال مرغ کامل است وبه هیچ وجه چیز دیگری را نمی ذاریم. دور تا دور مرغ را با چرتکه چرب کرده ..از طرف سینه داخل و از طرف گردن و کتف بیرون می آوریم.

  • قسمت پیچ گوشتی مانند صورتی
  • قسمت ۴ سو مانند در قسمت سفید دستگاه جا انداخته شود.
  • روی سینه و ران مرغ را چاقو چاقو کرده تا بهتر بپزد.

فرمان مرغ کامل

اتو کوک (atuo cook)….شماره ۳٫٫٫، سپس دکمه اینتر…وزن جوجه…start

چهار سیخ ، مرغ تکه ای و…
گوشت سوسیس جوجه کباب مرغ ناکامل..گوجه فرنگی …ماهی فقط داخل چهار سیخ

بخار پز (steamchef)
این گزینه شما را قادر می سازد که با سیستم بخار آشپزی کنید، اما با سولاردام ال جی ساده هم می توان مواد را بخار پز کرد بجز فقط تخم مرغ.

طرز استفاده
در قسمت ظرف بخار پز ۱/۵ تا۲ لیوان آب بریزید .درش را می بندیم(درون سینی) وتخم مرغ جایگاه مخصوص دارد وبقیه مواد را روی سوراخ ها میگذاریم.

 نکته: کاسه بخارپز را در مرکز سه پایه وبه روی سینی فلزی قرار دهید.

تمیز کردن دستگاه

بعد از یک ماه، یک کاسه آب داخل دستگاه گذاشته بعلاوه یک قاشق چایخوری وانیل، یک قاشق مربا خوری جوش شیرین و ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری سرکه سفید.

چنانچه نياز به مشاوره در خصوص سرویس و تعمیر ماکروفر، سولاردم و ماکروویو داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.