بررسی دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ و پکیج

دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ
دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ
مطالب مرتبط

همزمان با شروع فصل زمستان یکی از متداول ترین سوالاتی که از توسط مشترکین مجموعه خدمت نت مطرح می شود، سوال در خصوص دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ است. از اینرو در این مقاله از سلسله مقالات آموزشی مجموعه خدمت نت قصد داریم تا به بررسی کامل دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ ، دلیل سرد بودن شوفاژ، پایین بودن دمای رادیاتور شوفاژ و … بپردازیم.

چنانچه مایل هستید به طور کامل از مهمترین دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ مطلع شوید، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چنانچه پس از مطالعه‌ی مقاله‌ی حاضر، در خصوص بررسی دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ نياز به مشاوره و راهنمایی بيشتری داشتيد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

بررسی دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ

شاید شما نیز تا به حال با مشکلاتی چون گرم نشدن شوفاژ و یا گرم بودن بخشی و سرد بودن بخشی دیگر رو به رو شده باشید، به نظر شما چه عواملی باعث به وجود آوردن این مشکل می گردند؟

در ادامه سعی داریم تا مهمترین عوامل پدید آورنده این مشکل در رادیاتورها را به صورت مختصر مورد بررسی و بیان قرار دهیم.

whay radiators are cold min 700x350 1
  • ممکن است در لوله های شوفاژ و رادیاتورها هوا وجود داشته باشد. در این صورت بایستی اقدام به هواگیری شوفاژ و خارج نمودن هوای درون لوله ها شود.
  • خرابی پمپ شوفاژ (پمپ موتورخانه)، گاهی اوقات یکی از مهمترین دلایل گرم نشدن رادیاتور ها می باشد. هنگامی که پمپ شوفاژ دچار خرابی یا اشکال می شود، به طور معمول به دلیل عدم گردش صحیح آب، طبقات پایین تر ساختمان به نسبت طبقات بالایی سردتر خواهند بود. جهت برطرف نمودن این مشکل و تعمیر پمپ و قطعات آن بایستی از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.
  • ارتفاع کم شعله و فشار گاز یکی دیگر از مسائلی است که می تواند باعث ممانعت از گرم شدن رادیاتور شوفاژ گردد. در این شرایط نیاز است تا ابتدا فشار گاز ورودی را با دقت مورد بررسی قرار داد و سپس و تنظیمات مورد نیاز آن را انجام داد.
  • ظرفیت حرارتی کم دستگاه در مقایسه با بار گرمایشی ساختمان : خیلی مواقع رادیاتور انتخاب شده، مناسب به فضای محیطی که در آنجا نصب شده است نمی باشد و همین امر باعث می گردد که انتقال گرما برای محیط مناسب نباشد.
  • نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت زیر دستگاه : این امر باعث می شود تا جریان آب گرم به خوبی صورت نگیرد و همین امر باعث می شود تا گرمای مطلوب به رادیاتورها منتقل نگردد.
  • تضعیف فنر سوپاپ بای پاس پکیج شوفاژ
  • خرابی کلید حرارتی و نامناسب بودن کلید مورد استفاده
  • عدم لوله کشی صحیح در مدار گرمایش
  • برعکس بودن لوله های رفت و برگشت رادیاتورها
  • فاصله بسیار کم میان رادیاتور و پکیج
  • رسوب گرفتگی مبدل و رادیاتورها : وجود رسوب در مبدل و رادیاتورها باعث می شود تا آب گرم به درستی جریان نداشته باشد و همین امر عاملی است که انتقال حرارت به خوبی صورت نگیرد.
  • وجود خرابی در شیر سه راهه در دو نوع دو مبدله

بررسی دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص بررسی دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

 عواملی که سبب گرم نشدن یکی از رادیاتورها می گردد؟

برخی مواقع پیش می آید که تنها یکی رادیاتورهایی که در ساختمان نصبت هستند به درستی گرم نمی شود. عمدتا در چنین شرایطی این مشکل  به دلیل وجود اختلال در شیرهای رفت و برگشت می باشد. برای بررسی این موضوع ابتدا از بابت باز بودن شیرها اطمینان حاصل نمایید.

راهکار حل این مشکل: قبل از هر کاری نیاز است تا شیر رفت تمامی سایر رادیاتورهای شوفاژ را ببندید. این عمل باعث می شود تا کل بار بر روی رادیاتوری که دارای اشکال است انتقال پیدا کند. بعد از هواگیری دوباره رادیاتور و گرم شدن آن و نیز تنظیم فشار پکیج بر روی 1.5 بار، مجدد نسبت به با باز نمودن شیر رفت رادیاتورها اقدام نمایید تا عملکرد خود را از سر بگیرند.

چه مواردی باعث هوا گرفتگی شوفاژ رادیاتور خواهد شد؟

همان طور که در ابتدا شاره شر، یکی از دلایل مهمی که مانع از گرم شدن رادیاتور شوفاژ می گردد، هوای درون رادیاتورها می باشد. اما به نظر شما چه عواملی باعث هوا گرفتگی شوفاژها خواهد شد؟

در پاسخ باید گفت که عوامل مختلفی ممکن است در بروز این مشکل نقش داشته باشند، اما اگر بخواهیم به اصلی ترین دلایل بروز این مشکل اشاره کنیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • عدم نصب صحیح شوفاژ
  • وجود سوراخ در لوله ها یا شیر شوفاژ
  • استفاده بی رویه از شوفاژ و پایان عمر مصرفی آن
  • اختلال در اتصالات شوفاژ
  • خوردگی و پوسیدگی لوله ها
  • ورود هوا به شوفاژ
  • و …

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست نصب و تعمیر رادیاتور شوفاژ از تعرفه تعمیر آن آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص بررسی دلایل گرم نشدن رادیاتور شوفاژ دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.