هزینه شارژ کولر گازی

هزینه شارژ کولر گازی
هزینه شارژ کولر گازی
مطالب مرتبط

هزینه شارژ کولر گازی (شارژ اسپلیت) و عوامل موثر در برآورد این هزینه ، مقوله‌ای است که قصد داریم تا در این مقاله به صورت مختصر و مفید، به آن بپردازیم.

ما پیشتر در مقاله‌ای تحت عنوان “کولر گازی چه زمانی باید شارژ شود؟“، به این نکته اشاره نمودیم که ما پس‌ازاینکه به این اطمینان رسیدیم که کولر گازی نیاز به شارژ یا اضافه کردن گاز دارد، بایستی با مراکزی که در این خصوص به ارائه خدمات می‌پردازند تماس بگیریم تا نسبت به شارژ کولر گازی اقدام کنند.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

اما ممکن است، قبل از تماس با این مراکز بخواهید اطلاعاتی هر چند اندک در این خصوص داشته باشید که آن مراکز بر چه اساس و معیاری هزینه را برآورد می‌کنند.

عوامل اصلی در تعیین هزینه شارژ کولر گازی

در مقاله‌ی “کولر گازی چه زمانی باید شارژ شود؟” اشاره کردیم که، معمولاً قیمت هزینه شارژ، به 3 عامل اصلی بستگی دارد:

  • برند یا مارک کولر گازی
  • نوع و مقدار گاز استفاده شده در کولر گازی
  • سایر سرویس‌های انجام گرفته شده توسط سرویس‌کار

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نحوه برآورد هزینه شارژ کولر گازی و نیز 3 عامل اصلی که در تعیین این هزینه نقش دارند، بپردازیم. 

عامل اول در برآورد هزینه شارژ اسپلیت:

برند یا مارک کولر گازی

در بازار ایران برندهای متعددی وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت‌های خاص خود هستند که ما اصلاً در اینجا قصد نداریم تا به بررسی و آنالیز آن‌ها بپردازیم.

دلیل اینکه ما برند یا مارک کولر را به عنوان اولین عامل مهم در برآورد هزینه شارژ کولر گازی عنوان کرده‌ایم این است که، هر برند بدون استثناء بر روی 2 عامل دیگر تأثیر می‌گذارد.

یعنی هر برند کولر گازی از نظر میزان گازی که نیاز دارد ممکن است با برند دیگر متفاوت باشد؛ و همین‌طور هزینه خدماتی که سرویس‌کار ارائه می‌نماید.

بر اساس هر برند می‌تواند متغیر باشد، به‌خصوص هزینه قطعاتی که ممکن است سرویس‌کار نیاز بداند قبل از شارژ کولر گازی، نسبت به تعویض یا تعمیر آن‌ها اقدام نماید.

به همین دلیل است که تأکید ما بر این است که حتماً از افراد یا مراکز معتبر و قابل‌اطمینان خدمات دریافت کنید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از هزینه شارژ کولر گازی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص هزینه شارژ کولر گازی (شارژ اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

عامل دوم در برآورد هزینه شارژ کولر گازی:

نوع  و مقدار گاز استفاده شده در کولر گازی

در همان‌طور که در عامل اول اشاره شد ، برندهای متعددی در بازار ایران موجود است، بر این اساس هر یک از برندهای موجود در بازار ، گنجایش مقدار مشخصی گاز دارند تا شارژ شوند و این یکی دیگر از عواملی است بر برآورد هزینه شارژ کولر گازی تأثیر می‌گذارد.

قاعدتاً برای به دست آوردن مقدار شارژ گاز موردنیاز برای هر برند از کولرهای گازی بهترین راه ممکن جهت اطلاع ، توجه به پلاک فنی خود کولر گازی می‌باشد.

این پلاک معمولاً بر روی بدنه کندانسور الصاق شده که مقدار شارژ گاز را برحسب وزن gr (گرم) مشخص نموده است.

اما اگر بخواهیم محاسبه‌ای سرانگشتی و تقریبی برای میزان گاز موردنیاز برای شارژ در نظر بگیریم، با توجه به شرایط استاندارد متراژ لوله، به ازای هر 12000 btu مقدار 750 گرم ، مقدار شارژ گاز کولر گازی است که در نظر گرفته می‌شود.

اما دوباره عرض می‌کنم که این مورد بسته به کولر گازی مورد استفاده شما دارد. چون در برخی مواقع با کوتاه یا بلند کردن متراژ لوله، میزان گاز موردنیاز هم تغییر خواهد کرد.

همچنین نیاز است تا اینکه را عرض کنیم که گاز کولر گازی معمولاً از نوع R22 یا نوع R410 است. هریک از این گازها دارای خصوصیات خاص خود بوده و نسبت به یکدیگر دارای مزایا و معایبی هستند.

عامل سوم در برآورد هزینه شارژ کولر گازی:

سایر سرویس‌های انجام گرفته شده توسط سرویس‌کار

این عامل در واقع مهم‌ترین عامل در برآورد هزینه شارژ کولر گازی است. لازم به یادآوری است که نوع برند یا مارک مورد استفاده شده در اینجا، می‌تواند تغییراتی در برآورد هزینه‌ها داشته باشد.

در اینجا و به عنوان بخش پایانی به بیان شش مورد از خدماتی خواهم پرداخت که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تغییراتی در برآورد هزینه شارژ گاز کولر اعمال کنند.

بررسی تعیین میزان گاز موجود

در مقاله قبلی (کولر گازی چه زمانی باید شارژ شود؟) و در بخش مربوط به شرایطی که نیاز است کولر گازی شارژ شود، یک راهکار (راهکاری سنتی) معرفی برای خالی یا کم گاز بودن معرفی کردم و آن هم این بود که برای فهمیدن مقدار گاز کولر گازی می‌توانید والف شیر سرویس را فشار دهید اگر گاز بیرون زد یعنی سیستم دارای مقداری گاز است ولی اگر گازی بیرون نزد سیستم گاز ندارد و باید شارژ شود.

البته این را هم عرض کردم که بهتر است این تست را هم به سرویس‌کار یا مراکز خدماتی معتبر واگذار کنید.

بر این اساس قبل از هر کاری باید میزان گاز موجود و میزان گاز تخلیه‌شده از کولر گازی را بررسی کرد. با قرار دادن یک درجه گیج ( فشارسنج) بر روی کولر گازی، این کار انجام می‌شود.

همان‌طور که در بررسی عامل دوم اشاره شد، قاعدتاً برای به دست آوردن مقدار شارژ گاز موردنیاز برای هر برند از کولرهای گازی بهترین راه اطلاع ممکن ، توجه به پلاک فنی خود کولر گازی می‌باشد. این پلاک معمولاً بر روی بدنه کندانسور الصاق شده که مقدار شارژ گاز را برحسب وزن gr (گرم) مشخص نموده است.

اما معمولاً و به‌طور میانگین مقدار نرمال گاز موجود در کولرهای گازی حدود ۶۰ پی سی آی است و اگر مقدار گاز موجود در کولر گازی از این مقدار کمتر باشد باید کولر گازی را مجدد شارژ نمود.

چنانچه در خصوص هزینه شارژ کولر گازی (شارژ اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

بررسی دلیل کم بودن گاز

در این مرحله چنانچه میزان گاز موجود از حد نرمال کمتر بود، بایستی دلیل کم شدن گاز را با دقت بررسی کرد. زیرا ممکن است کم بودن گاز به دلیل نشت در یکی از قسمت‌ها باشد.

به‌طور معمول نشت گاز کولر گازی در یکی از بخش‌های زیر می‌تواند باشد:

  • جوینت تریزون
  • صفحه تریزون
  • لوله‌ها اتصالات داخل کمپرسور
  • کندانسور
  • لوله‌های دور درب
  • لوله‌های محافظ ساکشن
  • درایر و لوله‌های مویین

این عیب‌یابی توسط سرویس‌کار و احتمال وجود نشت که نیازمند یافتن محل نشت است، خود به تنهایی هزینه‌ای جداگانه دارد.

رفع مشکل نشتی

پس از یافتن محل نشت، سرویس‌کار می‌بایست نسبت به رفع مشکل نشت اقدام کند که این کار هم خود هزینه‌ای جداگانه دارد.

لازم به ذکر است در صورتی که نیاز باشد برای رفع این مشکل، قطعه‌ای تعویض گردد، علاوه بر اجرت رفع نشتی، قطعاً هزینه استفاده از قطعه جداگانه توسط سرویس‌کار به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد. اینجاست که نقش برندهای کولر گازی پیش از پیش به چشم خواهد آمد.

نظافت مدار داخلی کولر گازی

چنانچه گاز داخل کولر گازی نشت پیدا کرده باشد، این احتمال وجود دارد که در صورت عدم نظافت مدار داخلی، این بخش دچار آسیب‌هایی شود.

نظافت مدار داخلی کولر گازی توسط سرویس‌کار نیز جداگانه هزینه‌بردار خواهد بود.

عوض کردن فیلتر درایر

ایجاد نشت گاز احتمال آسیب به فیلتر درایر را بالا می‌برد، بر همین اساس پس اینکه مشکل نشتی به طور کامل برطرف گردید، باید فیلتر درایر هم تعویض شود. عوض کردن فیلتر هم هزینه‌ای جداگانه دارد.

هزینه ‌ایاب‌وذهاب

بر اساس عرف و البته بر اساس قاعده‌ای که میان سرویس‌کاران مرسوم گردیده است، می‌بایست هزینه تمامی رفت و آمدهای مربوطه نیز پرداخت گردد. این مورد هم باعث می‌شود تا به طبع هزینه شارژ کولر گازی افزایش یابد.

در پایان بایستی این نکته را هم مجدد یادآور شویم که قبل از انجام هر گونه اقدامی، از متخصصین این حوزه راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از هزینه شارژ کولر گازی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص هزینه شارژ کولر گازی (شارژ اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سه =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.