نکات مربوط به مراقبت از کودک در منزل

مراقبت از کودک در منزل
مراقبت از کودک در منزل
مطالب مرتبط

همواره کودک شما با شرایط مختلفی مانند: محیط بازی، جمع دوستان، آب و هوا، خوراک و…رو به رو می شود و به دلیل پایین بودن قدرت ایمنی آن ها، احتمالا از اولین افرادی می باشند که دچار بیماری خواهند شد، در این زمان خانواده موظف به مراقبت از کودک در منزل هستند تا کودک آن ها مجددا شرایط سلامتی خود را به طور کامل به دست بیاورد، مراقبت از کودکان به همین آسانی نیست و دردسر ها خاص خود را دارد که در این مقاله از خدمت نت سعی می کنیم به بررسی آن ها بپردازیم.


مراقبت از کودک و روش های مفید آن:

هنگامی که کودک شما دچار بیماری می شود علاوه بر تحمل فشار های بسیار زیاد، درد بسیار زیادی را نیز تجربه خواهد کرد که در این شرایط سخت، والدین باید به کمک فرزند خود بشتابند، در ادامه گام های اصلی و مهم در این حوزه به خصوص را برای شما به طور کامل شرح می دهیم.


۱ – در کودک خود احساس راحتی ایجاد کنید

در هنگام مراقبت از کودک بیمار همواره به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که در این زمان، باید حداکثر میزان توجه شما به کودک انتقال پیدا کند تا این احساس موجب ایجاد حس آرامش و راحتی در کودک است. همواره به دمای اتاق توجه داشته باشید و بدانید که با تغییرات اندک دما کودک شما احساس بدی را تجربه خواهد کرد لذا می توانید برای متعادل ساختن شرایط از بخاری و وسایل گرمایشی استفاده کنید. فضای خانه را نیز امن و بی سر و صدا نگه دارید تا آرامش کودک شما بر اساس سر و صداها و ناهنجاری های موجود به هم نریزد. اگر کودک شما سرفه های طولانی مدت و آزاردهنده می کند، در هنگام خواب در زیر سر آن کمی بالش قرار دهید تا این احساس آزار دهنده در کودک شما به طور کامل رفع شود.


راحتی در کودک


۲ – به تغذیه و خوراک کودک توجه داشته باشید

باید بدانید که هنگامی که کودک شما دچار بیماری می شود تمامی انرژی بدن صرف مبارزه با عفونت های به وجود آمده می شود. بنابراین در طول دوران بیماری، حفظ یک رژیم غذایی مناسب می تواند همان انرژی مورد نیاز برای مبارزه با عفونت ها را به دست بیاورد. اشتهای کودک معمولا در دوران مریضی رو به تضعیف است و در این گونه از شرایط شما باید غذاهای بسیار سهل الهضم مانند: سیب‌زمینی آب‌پز، حبوبات، نان تست، بیسکوئیت و غذاهای ساده را برای کودک خود تهیه کنید. سوپ نیز یکی از متداول ترین خوراکی های موجود در سیستم تغذیه در هنگام بیماری است و گرمای موجود در آن می تواند عملکرد بسیار مناسبی در جهت بهبود اوضاع داشته باشد.

نوشیدن آب فراوان و سایر مایعات باید بدون هیچ وقفه‌ای به ویژه در هنگام بیماری دنبال شود. کمبود آب در بدن می‌تواند سبب تشدید بیماری شود و شرایط سختی برای کودک به وجود آورد. درحین رعایت مصرف مناسب روزانه آب و در صورتی که کودک شما احساس ضعف کرد، استفاده از آب‌میوه‌های خوب یا نوشابه‌های گازدار غیرالکلی یا حتی الکترولیت‌ ها فراموش نشود.


تغذیه به کودک


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.