نکات ایمنی برای نگهداری و عیب یابی ماکروفر:

ماکروفر
ماکروفر
مطالب مرتبط

امروزه مایکروفر یکی از لوازم خانگی پر کاربردی است که که وجود آن لازم برای سهولت کار و جلوگیری از اتلاف وقت است. زیرا به وسیله مایکروفر می توان همه اقدامات برای پخت مواد غذایی و یا گرم کردن را به راحتی و در زمان کم انجام داد . اما مایکروفر مانند بسیاری از لوازم خانگی دیگر نیاز به رعایت دستورالعمل هایی جهت حفظ ایمنی دارد که رعایت این نکات باعث می شود نیاز به سرویس و عیب یابی مایکروفر کمتر گردد .

نکات ایمنی برای نگهداری و عیب یابی ماکروفر:

 مهمترین موارد مربوط به نگهداری و عیب یابی مایکروفر :

۱ – برای پخت مواد غذایی حتما از صفحه گردان استفاده کنید تا غذا به صورت یکنواخت بپزد.

۲ – برای قراردادن مایعات آنها را قبل از قرار دادن در مایکروفر به هم بزنید.

۳ – برای پخت مواد غذایی ، غذا را در میانه پخت به هم بزنید.

۴ – هیچگاه مایع قابل اشتعال را در مایکروفر گرم نکنید زیرا باعث آتشسوزی می گردد.

۵ – برای پخت مواد غذایی تا جایی که امکان دارد مواد غذایی را تکه های کوچکتری تبدیل کنید زیرا باعث می شود زودتر پخته شوند.

۶ – هرگز از مایکروویو زمانی که درب آن به خوبی بسته نشده است استفاده نکنید.

۷ – برای جلوگیری از خطر نشتی اشعه ، مایکروویو خود را برای تست اشعه به اشخاص معتیر در زمینه تعمیر مایکروفر بسپارید ، زیرا نشتی اشعه باید توسط دستگاه های مخصوص اندازه گیری شود که مقدار آن از حد استاندارد های بین المللی بیشتر نشود.

۸ – برای گرم کردن غذا اگر روی ظروف را با پوشش مخصوص می پوشانید باید سطح آن را سوراخ نموده تا امکان خروج بخار وجود داشته باشد.

۹ – روشن کردن مایکروفر به صورت خالی باعث می شود به موتور آن آسیب وارد شودو برای جلوگیری از این امر می توانید همیشه یک لیوان آب در مایکروفر قرار دهید.

۱۰ – پخت مواد غذایی در مایکروفر به دلیل آنکه زمان کمتری صرف گرما دیدن غذا می شود باعث حفظ بیشتر مواد معدنی و ویتامین ها می شود.

۱۱ – همه ظروف برای استفاده در مایکروفر مناسب نیستند ، در داخل مایکروفر از ظروفی استفاده کنید که برای دستگاه مناسب هستند که حرارت مایکروویو بر روی آنها منجر به تاثیر منفی روی آنها می گردد.

۱۲ – گرم کردن مواد غذایی در مایکروفر باعث می شود که مواد غذایی از داخل گرم شوند ، برای همین جهت جلوگیری از سوختن ، قبل از استفاده غذای خود را به هم بزنید.

۱۳ – همیشه سعی کنید که سطوح داخلی مایکروفر را تمیز نگهدارید، زیرا تمیز نگهداشتن سطوح داخلی مایکروفر باعث می شود تا انتقال جریان در مایکروفر به طور موثر به غذا برسد.

۱۴ – برای حفظ رطوبت داخل غذا، بهتر است روی غذا را بپوشانید.

۱۵ – برای استفاده از مایکروفر فاصله کافی با آن را حفظ کنید ، زیرا حفظ نکردن این فاصله باعث آسیب های جدی و برگشت ناپذیری می گردد.

۱۶ – زمانی که لامپ درون مایکروفر شکسته است ، به هیچ عنوان برای تعویض آن اقدام نکنید زیرا این لامپ حاوی بریلیوم است و تعویض آن فقط باید توسط تکنسین و متخصص عیب یابی مایکروفر انجام گردد.

۱۷ – هیچگاه غذاهایی مانند کنسروها ، قوطی ها و یا ظروف شیشه ای در بسته را داخل مایکروفر قرار ندهید.

۱۸ – به هیچ عنوان زمانی که درب مایکروفر باز است ظروف غذا و یا وسیله سنگینی روی درب آن قرار ندهید.

۱۹ – هیچگاه سعی نکنید عیب یابی مایکروفر را خودتان انجام دهید ، زیرا ولتاژ بالای موجود در مایکروفر ممکن است موجب مرگ شود.

۲۰ – هنگام پختن مواد غذایی بوسیله ماکروفر به دلیل گرم شدن سطح داخلی دستگاه و یا وسایل جانبی مانند قفسه های سیمی و سینی برای جابجایی آنها همیشه از دستکش مخصوص استفاده نمایید.

۲۱ – در صورتی که در هنگام استفاده از مایکروفر داخل دستگاه دود مشاهده کردید ، مایکروفر را خاموش کرده و از برق بکشید.

۲۲ – زمانی که درب مایکروفر باز است هرگز به آن تکیه ندهید ، زیرا این کار باعث آسیب ریدن به دستگاه مخصوصا در ناحیه دارای لولا می گردد.

۲۳ – در هنگام قرار دادن غذا در مایکروویو به هیچ عنوان مواد غذایی را به طور مستقیم بر روی سینی قرار ندهید و همیشه مواد را داخل یک ظرف بگذارید و روی سینی قرار دهید.

۲۴ – برخی از مواد غذایی برای گرم کردن در مایکروفر مناسب نیستند . مانند تخم مرغ ، زیرا ممکن است پوست آنها ترکیده و منفجر شوند.

۲۵ – از درب مخصوص مایکروفر برای ظروف استفاده کنید زیرا باعث جلوگیری از پاشیدن محتویات غذا به بیرون و سطح داخلی مایکروفر می گردد.

۲۶ – پس از اتمام کار مایکروفر برای گرم کردن غذا ، درب مایکروفر را به مدت ۱ دقیقه باز بگذارید تا دچار سوختگی نشوید.

۲۷ – از مایکروفر می توانید برای یخ زدایی مواد غذایی نگهداری شده در فریزر استفاده کنید.

۲۸ – از قراردادن ظروف یکبار مصرف در داخل مایکروفر خودداری کنید زیرا این ظروف پلاستیکی هستند و با حرارت خوردن باعث آب شدن و ایجاد ترکیبات سمی می شوند.

۲۹ – قرار دادن هر نوع فلز مانند ظروف فلزی ، قاشق و چنگال ، فویل های آلمینیومی و … باعث جرقه زدن و خرابی مایکروفر می گردد و در بد ترین شرایط باعث آتشسوزی آن می شود .

۳۰ – در هنگام گرم کردن برخی مواد غذایی توجه به میزان زمان آن داشته باشید ، زیرا طولانی شدن زمان باعث خشک شدن و سوختن مواد غذایی می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 14 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.