نکاتی کلیدی جهت نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری
نصب کاغذ دیواری
مطالب مرتبط

نصب کاغذ دیواری
در این مقاله مجموعه خدمت نت قصد داشته در رابطه با نصب کاغذ دیواری نکاتی کلیدی را خدمت شما عزیزان عنوان نماییم. امیدواریم در این مقاله بتوانید پاسخ تمامی سوالات خود را در خصوص نصب کاغذ دیواری بیابید. نکات آورده شده در این مقاله این امکان را به شما داده تا در صورت تمایل خود اقدام به نصب کاغذ دیواری های منزل خود نموده و به این طریق در هزینه ها صرفه جویی نمایید. این روزها تنوع طرح و مدل کاغذ دیواری ها بسیار زیاد بوده و شما این امکان را داشته تا با توجه به طراحی داخلی محیط مورد نظر و سلیقه و از همه مهم تر بودجه خود کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب نمایید. علاوه بر آن مشاوران ما نیز در صورت داشتن هر گونه سوالی آماده پاسخ دهی به شما عزیزان می باشند. در ادامه نکاتی کلیدی جهت نصب کاغذ دیواری و نیز جهت رفع مشکلات احتمالی پس از نصب ارائه خواهد شد، با ما همراه باشید.

نصب کاغذ دیواری

آماده سازی سطح مورد نظر جهت نصب کاغذ دیواری

پیش از هر کاری شما بایستی ببینید برای پوشش دیوار ها و سقف اتاق مورد نظر به چند رول کاغذ دیواری احتیاج خواهید داشت. در صورت استاندارد بودن کاغذ دیواری مورد استفاده، شما می توانید با اندازه گیری ابعاد اتاق به خوبی تعداد رول های مورد نیاز را تخمین بزنید و این میزان کاغذ دیواری حتی برای درب و پنجره های معمولی اتاق نیز کافی می باشد. اما چنانچه کاغذ دیواری مورد استفاده شما مدل پارچه ای پشت کاغذی با عرض غیراستاندارد بوده بایستی به اندازه گیری تک تک دیوارها پرداخته و با دادن اندازه آن ها به فروشنده تعداد رول های مورد نیاز خود را دریافت نمایید. با توجه به بالا بودن قیمت کاغذ دیواری ها، در اندازه گیری ها دقیق عمل نمایید چرا که در صورت اضافه آمدن بخشی از کاغذ دیواری هزینه های الکی برای شما به وجود خواهد آمد. اگر چه طول و عرض کاغذ دیواری ها متفاوت بوده اما به طور معمول طاقه های آن ها به یک اندازه بوده تا به کمک آن بتوان محدوده مشخصی را پوشش داده و امکان بریدن و کوتاه کردن آن نیز وجود داشته باشد.
برای درست چسبیدن کاغذ دیواری به دیوار، بایستی اول اقدام به شستن دیوار نمودن تا اگر چربی و دود به خود گرفته کاملا تمیز شود و یا می توانید دیوار ها را به خوبی سمباده بزنید. در صورتی که جنس پوشش قبلی از وینیل بوده و یا این که پوشش جدید وینیلی است، پوشش قبلی را از دیوار جدا نمایید. چنانچه پوشش جدید کاغذی بوده نیازی به کندن پوشش غیر وینیلی قبلی نبوده اما به شرطی که پوشش قبلی هنوز هم به خوبی به دیوار چسبیده باشد و چسبندگی لبه های دو کاغذ به گونه ای بوده که بر روی هم قرار نگیرند. پیش از نصب کاغذ دیواری بایستی ابتدا به کمک چسب مخصوص سطح مورد نظر را کاملا زیر سازی نمایید. جهت آماده نمودن دیوار، در صورت روغنی و یا نیمه براق بودن رنگ دیوار، بایستی سطح دیوار به کمک یک سمباده زبر شده و از حالت صافی خارج شود، جهت زیر سازی سطح مورد نظر می توانید به چسب محلول در آب کمی ملح اضافه نمایید تا غلظت آن افزایش یافته و همچون بتونه عمل نماید.

 

نصب کاغذ دیواری

نحوه نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار رنگ خورده

بهتر است برای نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار تازه رنگ شده و یا گچ کاری شده تقریبا یک هفته ای دست نگه دارید، دیوار پیش از نصب کاغذ دیواری یک دور به زیر سازی با بتونه احتیاج خواهد داشت. اگر دیوار چوبی بوده و رنگ زده شده است بایستی یک دور رنگ آستری روغنی بر روی آن زده و یک روز به آن اجازه داده تا کاملا خشک شود. پس از آن همچون در زمان رنگ کاری معمولی ناصافی و سوراخ های روی دیوار را بتونه کاری نموده و اقدام به رنگ آمیزی رویه ی تزئینات چوبی و گچبری ها نمایید و منتظر بمانید تا خشک شود. در زمان خرید کاغذ دیواری شماره رنگ آن را نیز مدنظر قرار دهید، چرا که در غیر این صورت ممکن بوده رنگ کاغذ دیواری های شما با هم فرق داشته باشد.

به کار گیری شاقول در نصب کاغذ دیواری

این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر دیوارها به طور کامل عمود نبوده و به همین دلیل شما بایستی از یک شاقول کمک بگیرید. برای استفاده از شاقول، از کنج دیوار به سمت پایین ریسمان آن را به دست گرفته و در راستای پهنای کاغذ دیواری آن را قرار داده و دو سانتی متر نیز جهت روی هم قرار گیری کاغذها و نیز تراز شدن اولیه کار کم کنید. حال به کمک یک مداد اقدام به علامت گذاری بالا، وسط و پایین آن بر روی دیوار نمایید. برای این کار می توانید از یک تراز نیز کمک بگیرید. با قرار گیری نشانگر تراز در جای اصلی خود، بر روی دیوار چند علامت با مداد گذاشته و بعد نقاط حاصله را به هم برسانید. پس از انجام محاسبه خطوط می توانید زاویه تراز را تا سقف نیز تشخیص داده و آن را به دست آورید. چنانچه عدد حاصله یک سانتی متر بوده بایستی ابتدا از طول یک سانتی متر کم نموده و مجدد اقدام به تراز بندی نمایید. حال در این زمان می توانید به سراغ آماده نمودن چسب مخصوص کاغذ دیواری بروید.

نصب کاغذ دیواری

چگونه کاغذ دیواری را برش بزنیم؟

شما بایستی برای برش زدن طول کاغذ دیواری ها، ده سانتی متر به طول دیوارها اضافه نمایید. در زمان برش زدن کاغذ دیواری حتما آن را روی میز مخصوص و یا سطح صاف کابینت آشپزخانه و یا روی هانتر قرار دهید. در صورت استفاده از کاغذ دیواری طراح دار حتما به طول دیوار و ده سانتی متر اضافه، طول طرح مورد نظر را نیز اضافه نمایید. بعد از مشخص نمودن طول برش اولیه، با یک مداد روی میز این طول را علامت بزنید تا برای برش زدن باقی کاغذ دیواری ها نیز از آن استفاده نمایید. حال بر روی میز، رول کاغذ دیواری را باز نموده و برای تراز نمودن کاغذ دیواری از یک لبه میز کمک گرفته و پس از میزان نمودن کاغذ به وسیله کاتر یا قیچی کاغذ دیواری را برش بزنید.

چگونه کاغذ دیواری ها را به شکلی صحیح چسب بزنیم؟

بعد از این که کاغذ دیواری ها را برش زدید می توانید آن ها را به پشت برگردانده و به کمک یک قلم موی سقفی پشت آن ها را آغشته به چسب مخصوص نمایید. جهت چسب زدن سطح کاغذ دیواری بایستی قلم مو را از وسطه به سوی کناره ها کشیده و مواظب باشید که لبه های کناری چسبی نشوند. چرا که در این صورت چسب به زیر کاغذ ها نیز راه پیدا کرده و در نصب کاغذ دیواری ها مشکل ایجاد می گردد. حال بایستی کاغذ دیواری هایی که خوب به چسب آغشته شده را از طرف پشت بر روی هم گذاشته تا آماده بلند کردن و گذاشتن بر روی دیوار گردند. جهت انجام این کار از لبه ی بالا تا دو سوم طول کاغذ شروع به چسباندن کاغذ ها بر روی هم نموده و پس از آن بخش باقی مانده را از پایین شروع به چسباندن کنید.

نصب کاغذ دیواری

برای جلوگیری از چروک شدن کاغذ دیواری چه کار باید کرد؟

در زمان نصب کاغذ دیواری ها تمام دقت خود را به کار برده تا کاغذ ها چروک نشوند. برای آن که چسب روی کاغذ ها از بین نرود بایستی آن ها را کاملا بر روی یکدیگر بچسبانید. حالا کاغذها را برای نرم شدن رها نمایید. این کار باعث انبساط کاغذها شده و سبب می شود که کاغذ ها دیگر چروک و یا حباب دار نگردند. البته از رها نمودن کاغذ ها برای مدت زیاد، خودداری نمایید چرا که ممکن بوده پاره شوند. نصب اولین کاغذ از سایرین مهم تر می باشد چرا که باقی کاغذها نیز بایستی کنار آن قرار گیرند. همیشه برای نصب از طرف پنجره به داخل پیش بروید چرا که ممکن بوده ایجاد سایه باعث قرار گرفتن لبه های کاغذ بر روی هم شود. اولین قطعه کاغذ دیواری را برداشته و همراه با یک برس و قیچی به بالای نردبان بروید. به آرامی کاغذ را باز نموده و آن را از بخش بالا تراز نمایید. اکنون کاغذ دیواری را به صورت آویزان و رو به پایین گرفته و خیلی آرام به کمک یک برس از بالا به طرف پایین بر روی کاغذ بکشید تا به سطح مورد نظر به خوبی بچسبد.

 

چگونه مانع از جدا شدن لبه کاغذ دیواری از دیوار گردیم؟

حال جهت دست خود را عوض نموده و این بار از وسط کاغذ دیواری به سوی دیوار این کار را انجام دهید. برای آن که بخش لبه ها به خاطر کم بودن میزان چسب از روی دیوار بلند نشوند بایستی به کمک یک غلتک کوچک مخصوص بر روی لبه های کاغذ دیواری بکشید. جایی که کاغذ دیواری به سقف وصل شده را باید کمی اضافه تر اندازه بگیرید. پس از آن بر روی کاغذ قرار گرفته در کنج دیوار ها، با یک قیچی خطی کشیده و از روی خط قیچی اقدام به برش زدن کاغذ نمایید و چنانچه برخی از نقاط بدون چسب بوده باید با دقت هر چه تمام تر فقط در زیر کاغذ چسب زده و اگر این کار را نکنید روی کاغذ دیواری ها بعد از خشک شدن زرد رنگ می گردد. در زمان رسیدن به زاویه کنج دیوارها برای چسباندن کاغذها در کنار هم عجله نکنید چرا که ممکن بوده کاغذ دیواری چروک گردد. لبه ی قطعه آخر نیز بایستی دو سانتی متر بیشتر از باقی قطعات در نظر گرفته شود.

نصب کاغذ دیواری

نحوه تراز نمودن لبه های کاغذ دیواری

پس از دقیق تراز نمودن لبه ی قطعه ی کناری، حال می توانید اقدام به برش زدن لبه های اضافی نموده و آن ها را با دقت کامل در کنار هم بچسبانید. برای چسباندن کاغذ های بالای پنجره ها و درب ها نیز می توانید به همین صورت عمل کنید. جهت استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن بخش های برامده دیوار و یا طاقچه ها بایستی طول کاغذ دیواری را یک سانتی متر بیشتر گرفته و بعد برش بزنید. برای نقاطی چون جای پریز ها نیز می توانید اول کل سطح را با کاغذ دیواری پوشانده و بعد از آن جای پریزها را برش ضربدری بزنید. حال باید اطراف آن را نیز علامت زده و به طور کامل برش زده تا پریز کاملا از زیر کاغذ دیواری خارج شود.

نصب کاغذ دیواری

چگونگی نصب کاغذ دیواری در اطراف لوله های گاز

برای نصب کاغذ دیواری در دیگر بخش هایی که کمی نصب مشکل بوده نظیر لوله های گاز و آب نیز باید ابتدا کاغذ دیواری را کامل نصب نموده و بعد اقدام به برش زدن اطراف لوله ها نمایید. چنانچه بخشی از کار حباب دار شد اول به وسیله یک کاتر بر روی آن بخش یک برش ضربدری زده و بعد خیلی آهسته شروع به برگرداندن بخش برش زده کاغذ دیواری نمایید. حال به کمک یک قلم موی کوچک بر روی دیوار زیر این بخش کمی چسب زده و دوباره به آرامی کاغذ را در سر جای خود قرار دهید. در صورتی که پس از نصب کاغذ دیواری متوجه آسیب دیدگی بخشی از کاغذ دیواری شدید بایستی ابتدا خیلی آرام بخش آسیب دیده را از روی دیوار جدا نموده، پس از آن از کاغذ دیواری های اضافی که بدون استفاده مانده قسمتی را انتخاب نموده که با طرح و الگوی بخش آسیب دیده کاملا یک شکل باشد، پس از برش زدن، به آن چسب زده و خیلی دقیق بر روی بخش آسیب دیده بچسبانید.
به عنوان آخرین نکته بایستی باز هم یادآوری کنیم که نصب کاغذ دیواری به حوصله و ظرافت بسیاری احتیاج خواهد داشت لذا برای انجام صحیح این کار حتما تمام دقت خود را به کار بگیرید تا نتیجه کار دقیقا باب میلتان بوده و از نتیجه کار لذت ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هشت =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.