نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت

نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت در سامانه خدمت نت
نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت در سامانه خدمت نت
مطالب مرتبط

یکی از سیستم های سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده در ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و… داکت اسپلیت ها می باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا داکلت اسپلیت ها را از جنبه گرمایشی آنها مورد بررسی قرار دهیم، یعنی اینکه به بررسی نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت بپردازیم که به طور کلی به 2 شکل می باشد.

در این سیستم ها به منظور تامین گرمایش، نصب یک کویل آبگرم در مجاورت یونیت داخلی انجام شده و به وسیله پکیج یا موتورخانه آب گرم مورد نیاز کویل فراهم خواهد شد. این سیستم متشکل از 2 قسمت است که برای اتصال این آنها به یکدیگر، از لوله های مسی استفاده شده می گردد:

  • یک یونیت داخلی یا هواساز
  • یک یونیت خارجی یا کندانسور

این اسپلیت ها از نظر سرمایش نیز کارکردی مشابه کولر گازی دارند، اما با این تفاوت که عمل گرمایش را به وسیله کویل آبگرم انجام خواهند داد.

ما پیشتر  و در مقالات متعددی، به طور مفصل به بررسی داکت اسپلیت ها و نیز مزایا و معایب آن ها پرداخته ایم. چنانچه مایل هستید تا در خصوص داکت اسپلیت ها اطلاعات بیشتری را کسب نمایید، پیشنهاد می کنیم به آرشیو مقالات مربوط به داکت اسپلیت نگاهی بیندازید. البته در ادامه لینک برخی از مقالات پربازدید در خصوص داکت اسپلیت ها را ذکر نموده ایم که می توانید برای مشاهده آنها، بر روی هر یک کلیک نمایید.

چنانچه پس از مطالعه مقاله حاضر، در زمینه نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتری داشتید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

اما همانطور که اشاره شد، در مقاله حاضر قصد داریم تا نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت ها را مورد بررسی قرار دهیم. نکته قابل ذکر این است که در کویل های داکت اسپلیت، تامین آب گرم مورد نیاز به وسیله موتورخانه و یا پکیج دیواری صورت خواهد گرفت.

نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت در سامانه خدمت نت

نحوه فراهم سازی آب گرم کویل از راه موتورخانه

در داکت اسپلیت ها یونیت داخلی از کویل های آب گرم برخوردار بوده که جهت عبور هوا از بین کویل ها و به کمک فن مورد استفاده قرار گرفته و تامین هوای گرم لازمه ساختمان از این طریق صورت خواهد گرفت. به منظور فراهم سازی آب گرم مورد نیاز برای کارکرد گرمایشی این سیستم نیز از موتورخانه کمک گرفته شده و این آب به وسیله پمپ در اختیار کویل ها قرار خواهند گرفت.

این سیستم به لوله کشی و رادیاتور در ساختمان نیازی نخواهد داشت چرا که از طریق عبور دادن هوا از کناره کویل ها که توسط فن ها صورت گرفته کویل ها گرم شده و از این رو از راه کانال ها این هوای گرم به بخش های مختلف ساختمان رسیده و به گرم شدن فضا کمک می نماید.

نکته خیلی مهم : برای استفاده از گرمایش از این طریق باید مد کنترل داکت اسپلیت را روی حالت فن قرار دهید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر داکت اسپلیت از تعرفه خدمات داکت اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مشخصه های اصلی سیستم سرمایشی و گرمایشی

سیستم های داکت اسپلیت مشایه سایر سیستم های گرمایشی و سرمایشی، طبیعتا از نظر کیفیتِ خدماتی که ارائه می دهند و نیز از نظر مصرف انرژی، دارای مزایا و معایبی است. بدون ترید از بسیاری جهات، مزایای این سیستم ها بیش از معایب آن‌هاست و همین امر باعث شده است تا در بسیاری موارد، استفاده کنندگان توجه چندانی به معایب نداشته باشند. در ادامه قصد داریم تا به صورت مختصر، به برخی از مهمتین مزایا و معایب سیستم های داکت اسپلیت داشته باشیم.

مزایای سیستم داکت اسپلیت

  • سهولت در نصب و راه اندازی
  • قابلیت تحت کنترل قرار دادن دما و رطوب در هر بخش از ساختمان در فصل گرما و نیز کنترل دما در زمستان تنها به کمک نصب یک شیر سه راهه موتوری بر روی کویل آبگرم
  • عدم اشغال فضای ساختمان توسط داکت اسپلیت (با توجه به نصب یونیت داخلی داکت اسپلیت همراه با کویل آبگرم درون سقف کاذب)
  • امکان تامین مجزای سرمایش و گرمایش در هر واحد ساختمان
  • انتخابی مناسب برای تامین گرمایش در ساختمان های بزرگ و مرتفع
  • کوچک تر بودن موتورخانه تامین آب گرم مورد نیاز کویل در مقایسه با موتورخانه های دو فصلی
  • حذف سیستم رادیاتور و لوله کشی در اجرای این سیستم های تهویه
  • بالاتر بودن سرعت گرمایش این سیستم تهویه به نسبت رادیاتور
  • قدرت بالای گرمایش این سیستم و صرفه جویی 30 درصدی مصرف گاز

معایب سیستم داکت اسپلیت

  • بالاتر بودن مصرف برق در این سیستم ها در مقایسه با کولرهای آبی
  • بالا بودن هزینه تجهیزات اولیه این سیستم
  • نیاز به کمک افراد متخصص و نمایندگی به به منظور تعمیر و نگهداری این سیستم ها

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت در سامانه خدمت نت

نحوه تامین آب گرم کویل از راه پکیج

در این شیوه گرمایشی به کمک پکیج گرمایشی آب گرم مورد نیاز کویل فراهم خواهد شد. نصب پکیج در فضای مفید ساختمان در این روش نیازی به موتورخانه به منظور تامین آب گرم نخواهد بود.

نکته خیلی مهم : برای استفاده از گرمایش از این طریق باید مد کنترل داکت اسپلیت را روی حالت فن قرار دهید.

فراهم شدن آب گرم مورد نیاز داکت اسپلیت ها به وسیله پکیج، دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به مهمترینِ آنها اشاره ای کوتاه خواهیم داشت.

مزایای تامین آب گرم داکت اسپلیت از طریق پکیج

  • مجزا بودن سرمایش و گرمایش هر واحد ساختمان
  • عدم نیاز به متخصص برای نصب و نگهداری این سیستم
  • عدم نیاز به موتورخانه
  • سرعت بالاتر اتمام پروژه های ساختمانی با توجه به سهولت آن

معایب تامین آب گرم داکت اسپلیت از طریق پکیج

  • عدم امکان کنترل دما در فضاهای مختلف ساختمان در فصل سرما
  • بالاتر بودن مصرف برق در این سیستم ها در مقایسه با کولر آبی در فصل گرما

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه نحوه کارکرد گرمایشی سیستم داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.