نحوه نگهداری و استفاده درست از یخچال ساید بای ساید

نحوه نگهداری و استفاده درست از یخچال ساید بای ساید
نحوه نگهداری و استفاده درست از یخچال ساید بای ساید
مطالب مرتبط

نگهداری و استفاده درست از یخچال ساید بای ساید به دلیل اینکه هم‌زمان چندین امکان مختلف از جمله یخ ساز، آبسردکن، محفظه نگهداری سبزیجات تازه را در خود جا داده است یکی از موضوعات مهم برای کاربران آنها به شما می‌آید؛ از این رو در این مقاله از مجله آموزشی خدمت نت، قصد داریم تا در راستای کاهش هزینه شما همراهان عزیز مقاله‌ای مفید در خصوص اصول و نحوه نگهداری و استفاده درست از یخچال ساید بای ساید را با شما به اشتراک بگذاریم.

انواع یخچال

اگر بخواهیم در یک دسته‌بندی کلی اشاره‌ای به انواع یخچال‌ها داشته باشیم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

یخچال معمولی ( دیفراست ، نوفراست ) ، یخچال فریزر درب بالا ، یخچال فریزر درب پایین ، ساید باید ساید ، یخچال فریزر دوقلو ، یخچال صنعتی ، یخچال صندوقی ، یخچال ایستاده ، یخچال آبریزدار ، یخچال فریزر توکار

در خصوص تعمیرات یخچال و فریزر، معمولا سوالات متعددی برای مشتریان مجموعه پیش می‌آید که اگر بخواهیم به متداول ترینِ این سوالات اشاره کنیم، می توان این موارد را نام برد:

  • صدای زیاد
  • یکسره کار کردن
  • خرابی ، فاسد شدن یا پارگی لاستیکهای دور درب
  • داغ کردن زیاد موتور
  • عدم انجماد قسمت فریزر
  • یخچال برفک میزند
  • خرابی یخساز
  • عدم آبریزی
  • نشانگر یا چراغ فیلتر روشن شده است
نحوه نگهداری صحیح و استفاده درست از یخچال و ساید بای ساید:

نحوه نگهداری و استفاده درست از یخچال (یخچال ساید بای ساید)

نگهداری و استفاده درست از وسایل و تجهیزات، علاوه بر اینکه می تواند بر طول عمر آن‌ها بیفزارید، بر راندمان کاری آنها نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. طبیعتاً یخچال ها نیز به عنوان یکی از وسایل ضروری، از این قاعده مستثنی نبوده و نگهداری و استفاده درست از یخچال می تواند در دراز مدت بیشترین بهره ممکن را نصیب کاربران خود نماید.

نکته‌ی قابل توجه این است که ما پیش از خرید هر مدل یخچال (یخچال معمولی، یخچال ساید بای ساید و …)، نیاز است تا برخی نکات را مورد توجه قرار دهیم که رعایت هر یک از آن‌ها می تواند در آینده در استفاده بهینه و حتی نگهداری و استفاده درست از یخچال نقش بسزایی داشته باشند.

برای خرید یخچال ساید بای ساید به نکات زیر توجه کنید

فضای داخلی

قابل تنظیم بودنِ ارتفاع طبقات داخلی یخچال موضوعی است که هنگام خرید یخچال باید به آن توجه ویژه داشت تا بتوان راحت و بر حسب نیاز از آن ها استفاده کرد.

فریزر

انتخاب گنجایش فریزر به مصرف و نیاز هر خانواده بستگی دارد، اما فریزر هایی که در بالا یا پایین بدنه قرار می گیرند، فضای بزرگتری دارند. البته فریزر های بالای بدنه دسترسی سختی دارند و چون ۲ طبقه بیشتر ندارند، دسته بندی مواد غذایی در آن ها سخت تر است؛ اما فریزر هایی که در پایین بدنه قرار می گیرند، گنجایش بیشتری دارند ولی از آنجا که عمق زیاد و طبقه بندی کمی دارند، استفاده از آن ها کار چندان راحتی نیست.

بدنه و درب

قرار دادن ۲، ۳ یا ۴ درب برای ساید بای سایدها بیشتر برای راحت‌تر شدن استفاده آنهاست، اما نمی توان جنبه ظاهری و زیبایی آن را هم نادیده گرفت. اگر خانواده پرجمعیتی هستید یا درب یخچال را زیاد باز و بسته می کنید، بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که بار خانگی داشته باشند.

اگر دستگیره های یخچال به صورت یک تکه و متصل به بدنه طراحی شده باشند، استفاده از آن ها بسیار راحت تر خواهد بود. زمانی که درب یخچال را باز و بسته می کنید، دقت کنید لاستیک های دور درب کیفیت و چسبندگی کافی داشته باشند، چون این لاستیک ها معمولا جزو اولین قسمت های یخچال های سایدبای ساید هستند که احتیاج به تعمیر پیدا می کنند.

ظاهر

معمولا سایدبای ساید ها در ۳ رنگ استیل، سفید و تیتانیوم تولید می شوند.  بعد از رنگ بهتر است به قابلیت های رویه خارجی دستگاه دقت کنید که ضد ضربه یا ضد لک باشند و اثر انگشت روی آن ها باقی نماند. در بازار ایران می‌توان مدل هایی را یافت که برای زیبا ترشدن ظاهرشان، LCD های کوچکی روی درب یا بار خانگی‌شان تعبیه گردیده است.

مصرف انرژی

تا همین اواخر یکی از مواردی که به عنوان مرجع قابل اعتمادی برای کسب اطلاعات در مورد میزان مصرف انرژی محسوب می شد، برچسب انرژی بود؛ اما متایفانه اکنون برچسب‌های انرژی به ابزاری تبلیغاتی تبدیل شده‌اند. به گونه‌ای که تولیدکننده‌ها مدعی هستند هر نسل از یخچال ها نسبت به مدل قبلی خود چند درصد کمتر برق مصرف می کنند، ولی واقعیتِ امر این است که صحت این ادعا برای خریدار چندان مشخص نیست.

تنها کاری که تولیدکننده ها انجام داده اند و بابت آن خاطرمان آسوده است، وجود دو موتور مجزا برای یخچال و فریزر است. به این ترتیب موتور دستگاه فشار کمتری را تحمل می کند و تنها در مواقعی که نیاز دارد به حداکثر قدرت خود می‌رسد.

تقریبا تمام سایدبای سایدهای جدید با این موتور به بازار عرضه شده اند. مدل هایی که فریزر آنها در قسمت بالا قرار گرفته است عموما بین ۷ تا ۱۳ درصد مصرف انرژی کمتری دارند. مدل هایی که ذوب برفک اتوماتیک ندارند (defrost) هم حدود نصف یخچال های مجهز به این سیستم انرژی مصرف می کنند.

اشکال نوع اول این است که هر چند وقت یکبار باید برفکش را تمیز کرد تا مصرف انرژی در آن بهینه باشد. یخچال فریزرهایی که یخساز اتوماتیک یا آبخوری روی درشان دارند، ۱۴ تا ۲۰ درصد بیشتر انرژی مصرف می کنند. ناگفته نماند که هزینه خرید این نوع یخچال فریزرها نیز بیشتر از مدلهای دیگر است.

از نظر مصرف انرژی یخچال فریزرهای ۱۶ تا ۲۰ فوت اقتصادی تر هستند؛ واضح است هر میزان که اندازه یخچال بزرگتر باشد، مصرف انرژی آن نیز بیشتر است.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

نمایشگر دیجیتال

میزان درجه حرارت، نوع قالب یخ، فعال بودن آبسردکن و… را نشانه می دهد.

برفک زدایی

بیشتر یخچال فریزرهای امروزی برای جلوگیری از تولید برفک به این قابلیت مجهزند.

کنترل دما برای گوشت و سبزیجات

طبقه مخصوصی در بعضی از یخچال فریزرها وجود دارد که می توان رطوبت و دمای آن را برای نگهداری گوشت و سبزیجات به طور خاص تنظیم کرد.

محفظه بار

بخش تعبیه شده روی درب یخچال است که بیشتر برای نگه داری بطری‌های نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

تصفیه هوا (بوگیر)

هر یک از مواد غذایی بوی مخصوص به خود را دارند که کنار هم قرار دادن این مواد باعث می شود روی مزه و بوی یکدیگر تاثیر بگذارند و کیفیتشان کاهش نماید. سیستم بوگیر از این مسئله جلوگیری می کند.

آژیر خطر (Alarm)

در صورت بازماندن درب یخچال یا فریزر بیش از زمان مشخص شده، آژیر خطر به صدا در می آید.

فیلتر تصفیه آب و یخ

بخش آبریز و یخساز برخی از یخچال فریزرها به آب شهری متصل است. از آنجا که آب شهری املاح بسیاری دارد، جهت جلوگیری از رسوب املاح و آسیب رسیدن به این یخچال ها، در آنها فیلتر تعبیه شده است. این فیلتر املاح آب را می‌گیرد و به اصطلاح آن را سبک می کند.

چند نکته مهم در خصوص استفاده از یخچال (یخچال ساید بای ساید)

در پایان چند نکته مهم را در خصوص استفاده از یخچال (یخچال ساید بای ساید) با شما در میان می‌گذاریم که رعایت آن‌ها می‌تواند در نگهداری و استفاده درست از یخچال مفید باشد.

  • حتما از محافظ برق هنگام استفاده از یخچال استفاده نمایید.
  • برای شروع بکار یخچال پس از وصل آن به برق درجه ترموستات را روی مقدار متوسطی قرار دهید و بگذارید یخچال حداقل ۳ ساعت خالی و با درب بسته کار کند تا برودت به حد لازم برسد.
  • در یخچال‌هایی که برفک میزند باید سریعا برفک زدایی شود، در غیر این صورت برودت به مرور زمان کم می‌شود.
  • قرار دادن یخچال یا فریزر در مجاورت منابع و دستگاه‌های حرارت زا از قبیل: اجاق گاز، آبگرمکن، شوفاژ و همچنین تابش نور مستقیم آفتاب مصرف انرژی آن را افزایش می‌دهد.
  • فضای پشت یخچال و فریزر برای گردش هوا باید حداقل به اندازه ۲۰ سانتی متر باز باشد؛ ضمنا لازم است لوله‌های پشت یخچال فریزر حداقل سالی دوبار گردگیری شود؛ این کارها باعث انتقال حرارت بهتر بین هوا و لوله ها خواهد شد.
  • هر چند وقت یکبار، لاستیک‌های درب را بازدید نمایید تا خراب نشده باشد، زیرا در صورت خرابی باعث جذب گرما و کاهش برودت می‌شود.
  • از قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال و بدون درپوش مخصوصا مایعات پرهیز کنید.
  • برای تمیز کردن یخچال فریزر حتما آن را از برق بکشید و ضمنا بعد از جابه جایی حداقل دو ساعت پس از تغییر محل یخچال فریزر آن را به برق متصل نمایید.
  • ترجیحاً هر ماه یکبار یخچال را از برق بیرون کشیده، زیر آن را جاروبرقی بکشید و داخلش را با جوش شیرین و آب سرد تمیز کنید تا بوی ماندگی نگیرد.
  • ترجیحا درب یخچال را برای مدت زمان زیادی باز نگذارید.
  • یخچال باید از سطح زمین فاصله داشته باشد تا بدین ترتیب سطح پایین یخچال دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود.
  • به هنگام جابجایی آن را بصورت ایستاده حمل کنید، به صورتی که قسمت موتور در پایین و راس یخچال همیشه به سمت بالا باشد.
  • برای تمییز کردن یخچال هیچگاه از آب استفاده نکنید و همیشه از دستمال نم‌دار و سپس دستمال خشک استفاده کنید.
  • برای جدا کردن مواد غذایی از داخل یخچال فریزر و یا یخدان هرگز از چاقو و وسایل تیز استفاده نکنید.
  • اگر در منطقه ای زندگی می کنید که برق آن همیشه نوسان دارد، برای یخچال فریزرهای حتما از ترانس تثبیت کننده ولتاژ استفاده کنید.

چنانچه در خصوص نگهداری و استفاده درست از یخچال (یخچال ساید بای ساید) و یا به طور کلی در خصوص سرویس و تعمیرات یخچال و فریزر، نياز به مشاوره داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

4 Responses

  1. سلام
    خواستم بدونم اگر با آبریز یخچال ساید بای ساید پارچ پر کنیم به پمپش فشار نمیاد یا خراب نمیشه؟

    1. طبیعتا اگر بصورت مدام اینکار را انجام بدید به پمپ فشار میاد و میسوزه. ما توصیه میکنیم این کار را انجام ندهید

  2. سلام
    خواستم بدونم اگر با آبریز یخچال ساید بای ساید پارچ پر کنیم به پمپش فشار نمیاد یا خراب نمیشه؟

    1. طبیعتا اگر بصورت مدام اینکار را انجام بدید به پمپ فشار میاد و میسوزه. ما توصیه میکنیم این کار را انجام ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 20 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.