نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ

نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ
نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ
مطالب مرتبط

این روزها عمدتا استفاده بیشتری از پکیج و موتورخانه ها و به طبع رادیاتور شوفاژ می شود و طبیعی است که بعد از مدتی استفاده، هر دستگاه به سرویس و تعمیر نیاز داشته باشد. در این مقاله از سلسله مقالات آموزشی مجموعه خدمت نت، قصد داریم تا به معرفی مشکلات رایج در رابطه با نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ بنابر سختی آب مصرفی بپردازیم، چرا که بی توجهی نسبت به رسوب زدایی به موقع باعث می شود که هزینه های ناشی از تعمیر بسیار بیشتر گردد.

پس به منظور جلوگیری از چنین مشکلاتی توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت و مزایای رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ

رسوب زدایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به حدی که عدم وجود رسوب در رادیاتور شوفاژ می تواند در افرایش کارایی و صحت عملکرد سیستم پکیج نقش بسزایی داشته باشد.

به واسطه چرخش پمپ، رسوبات درون لوله کشی و رادیاتورها به درون دستگاه کشیده می شود و همین امر باعث می شود تا احتمال گرفتگی مبدل خروجی های پمپ و نیز کلیه اتصالات پکیج تا حد بالایی افزایش یابد که در نتیجه در برخی مواقع نیاز است تا زمان و هزینه قابل توجهی را صرف رفع این گرفتگی نمود.

حتی در صورت نصب یک صافی در مسیر شیلنگ برگشت شوفاژ یا همان شیلنگ قرار گرفته در زیر پمپ، باز هم پشت توری صافی این رسوبات تجمع می شود و باعث بند آمدن مسیر خواهند شد، که این امر مانع از  امکان گردش صحیح خواهد شد و نهایتا احتمال صدمه دیدن دستگاه بسیار بالا خواهد رفت.

پیشنهاد می شود پیش از راه اندازی پکیج و یا حداقل پیش از سرد شدن هوا و آغاز فصل زمستان، نسبت به رسوب گیری رادیاتورها اقدام نمایید. برای انجام این کار تنها به یک مغزی تبدیل 5/2 به 2 و آچار فرانسه احتیاج خواهید داشت.

شما هم اکنون مي‌توانيد با ثبت درخواست نصب و تعمیر رادیاتور شوفاژ از تعرفه تعمیر خدمات رادیاتور آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ

 دلیل نیاز به رسوب گیری پیش از سرد شدن هوا و رسیدن زمستان

از آن جایی که با آغاز فعالیت پکیج در زمستان، کلیه رسوبات و جرمی که در رادیاتور شوفاژ وجود دارد از راه پمپ پکیج به درون دستگاه راه پیدا خواهد نمود، لذا این موضوع مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. این در حالی است که این مسئله در رابطه با دستگاه هایی که دارای یک صافی برنجی نصب شده بر روی شیلنگ برگشت شوفاژ می باشند تفاوت هایی خواهد داشت.

در واقع در چنین حالتی، رسوبات موجب بسته شدن مسیر توری صافی شده و پس از آن این احتمال وجود خواهد داشت که  مسیر گردش آب در سیستم لوله کشی و سر شیر رادیاتور نیز دچار گرفتگی شود.

نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ

به عنوان اولین گام جهت رسوب زدایی رادیاتور شوفاز، نیاز است تا  3 کار ساده را انجام دهید :

  • آب پکیج را تخلیه کنید
  • شیر ورودی آب مصرفی به پکیج را ببندید
  • شیر پرکن پکیج را باز کنید

در مرحله بعد ، با باز کردن یکی از شیرهای آبگرم در ساختمان و حدالمقدور شیرهای پایین تر منتظر بمانید تا عقربه فشار روی صفر برسد. شیلنگ برگشت شوفاژ نیز در واقع شیلنگ قرار گرفته در زیر پمپ می باشد.

در زیر پکیج چهار عدد شیلنگ وجود داشته که در همان زیر پکیج به چهار خروجی اتصال داده شده اند. با ایستادن بر روی پکیج و نگاه کردن به زیر آن به خوبی می توان به ترتیب از سمت راست به چپ خروجی های زیر پکیج را مشاهده نمود. برگشت شوفاژ در واقع همان خروجی اول از سمت راست می باشد.

خروجی دوم ورودی آب سرد بوده که به شیر ورودی آب مصرفی (آب سرد) اتصال داده شده است. خروجی سوم نیز برگشت آبگرم مصرفی خواهد بود که خروجی آبگرم نام دارد. خروجی چهارم نیز رفت شوفاژ می باشد.

در حدود وسط این چهار خروجی یک شیلنگ قرار داشته که به شیر گاز اتصال داده شده است که در این مطلب از توضیح در رابطه با آن صرف نظر خواهیم نمود. پس از تشخیص اتصال های هر یک از شیلنگ ها به خروجی به راحتی امکان رسوب گیری رادیاتور وجود خواهد داشت.

چگونگی رسوب گیری رادیاتور شوفاژ

نصب و تعمیر رادیاتور شوفاژ در مجموعه خدمت نت

در گام اول کلیه شیلنگ های زیر پکیج را باز نموده و با یک مغزی تبدیلی اقدام به اتصال ورودی آب سرد به رفت شوفاژ نمایید. پس از قرار دادن شیلنگ برگشت در درون ظرفی بزرگ و یا در سینک ظرفشویی، به آرامی شیر ورودی آب سرد را باز نموده و تا هنگام تمیز شدن کامل آب خروجی از شیلنگ برگشت شوفاژ منتظر بمانید.

اکنون معکوس این کار را انجام داده و این بار بین ورودی آب سرد و برگشت شوفاژ اتصال برقرار نموده و با قرار دادن شیلنگ رفت شوفاژ درون ظرف این امکان را فراهم نموده تا به خوبی مسیر لوله کشی و رادیاتورها تمیز شوند. با انجام این کار مسیر لوله ها از رسوبات و آشغال تخلیه خواهد شد.

لازم به یادآوری است که برای تمیز نمودن رادیاتورها نیز نیاز است همین روندی که برای رسوب زدایی صورت گرفت را انجام دهید.

در حین انجام این کار، زمانی که شیر آب باز است، از شخص دیگری بخواهید که ابتدا کلیه رادیاتورها را ببندد و سپس به ترتیب یک رادیاتور را باز کند و پس از چند دقیقه، رادیاتور دیگر را باز کند و رادیاتور قبلی را ببندید. در چنین حالتی با وارد شدن فشار آب به یک رادیاتور، تخلیه تمامی املاح و رسوبات رادیاتور صورت گرفته و به خوبی رسوب گیری انجام خواهد شد.

چنانچه در خصوص نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 19 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.