نحوه راه اندازی پکیج دیواری آریستون مدل اجیس پلاس

پکیج-شوفاژ-دیواری-آریستون-مدل-اجیس-پلاس
پکیج-شوفاژ-دیواری-آریستون-مدل-اجیس-پلاس
مطالب مرتبط

راه اندازی پکیج دیواری آریستون مدل اجیس پلاس: پکیج آریستون ( ARISTON ) مدل اجیس پلاس، یکی دیگر از تولیدات کمپانی ARISTON ایتالیا می باشد. این پکیج ها در کنار سایر مدل‌های موجود توانسته اند از زمان حضور خود در بازار ایران، در کنار دیگر برندهای معتبر داخلی و خارجی، سهم قابل توجهی از بازار پکیج کشور را به خود اختصاص دهند.

از این ما در خدمت نت وظیفه خود می‌دانیم تا آموزش‌هایی را در خصوص برندهای معتبر پکیج در بازار کشور را تهیه و در اختیار کاربران خود قرار دهیم.

ما پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان «نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS» مطالب مفیدی را در خصوص استفاده بهینه از این مدل پکیج آریستون به اشتراک گذاشته‌ایم.

اما در این مقاله از سلسله مقالات آموزشیِ مجموعه خدمت نت در خصوص پکیج ها، قصد داریم تا راه اندازی پکیج دیواری آریستون مدل اجیس پلاس را به طور کامل تشریح نماییم.

گام نخست در راه اندازی پکیج دیواری آریستون مدل اجیس پلاس

همانطور که به دفعات در مقالات مربوط به راه اندازی پکیج ها اشاره نموده‌ایم، اولین قدم در راه اندازی هر پکیج و استفاده بهینه از امکانات آن، مستلزم شناخت کامل از بخش ها و امکانات موجود در آن‌هاست. از این رو در این بخش نیز تلاش خواهیم نمود تا قبل از پرداختن به هر مطلبی، توضیحات مختصری را در خصوص بخش‌های موجود بر روی مدل اجیس پلاس که از خانواده پکیج‌های آریستون می‌باشد را با شما به اشتراک بگذاریم.

پانل فرمان

بر روی پانل فرمان پکیج چهار عدد دکمه مثبت و منفی تعبیه شده است که دو دکمه مثبت و منفی در سمت چپ قرار گرفته و وظیفه تنظیم دمای آبگرم مصرفی را بر عهده دارد و با علامت  مشخص شده است و دو دکمه مثبت و منفی در سمت راست قرار گرفته و وظیفه تنظیم دمای آب داخل مدار گرمایش را برعهده دارد و توسط علامت  مشخص شده است که به منظور تنظیم دمای دلخواه می توانید از آنها استفاده نمائید.

دمای آبگرم مصرفی و گرمایش بر حسب سانتی گراد بر روی صفحه نمایش دیجیتالی ظاهر خواهد شد. در سمت چپ پانل فرمان فشارسنج  عقربهای قرار دارد که مقدار فشار آب داخل مدار گرمایش را بر حسب bar نمایش  میدهد.

پایین صفحه نمایش سه عدد دکمه تعبیه شده است که از راست به چپ خواهیم داشت: دکمه راه اندازی مجدد ( Reset )، دکمه حالت تابستانه / زمستانه و دکمه خاموش و روشن که در ادامه به شرح کامل هر یک  میپردازیم.

تذکر: در سمت راست قسمت دایره ای شکلی وجود دارد که به منظور نصب تایمر از آن استفاده  میشود. در صورت تمایل به نصب تایمر با واحد فنی و مهندسی سازمان خدمات پس از فروش آریستون ارتباط حاصل نمائید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات پکیج از تعرفه تعمیر پکیج ARISTON آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه راه اندازی پکیج دیواری آریستون مدل اجیس پلاس دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

نحوه تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش

( رادیاتور – گرمایش از کف – فن کوئل)

درصورتی که فشار آب داخل مدار گرمایش کمتر از 0.6 بارشود ( عقربه فشار سنج عدد زیر 0.6 بار را نمایش  میدهد ) در این حالت پکیج به دلیل مسائل ایمنی خاموش شده تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری گردد. از همین رو دستگاه با نمایش کد خطای 108 متوقف  میشود. برای رفع این مشکل باید فشار آب داخل مدار گرمایش را تنظیم نمائید.

شیر پرکن به منظور تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش استفاده می شود. این قطعه در زیر پکیج تعبیه شده است ابتدا دسته پلاستیکی آبی رنگ را به آرامی به سمت پایین حرکت داده و سپس با چرخاندن آن به سمت چپ ، آبسرد ورودی وارد مدار گرمایش می گردد و همزمان عقربه فشارسنج افزایش  مییابد.  زمانیکه عقربه به مقدار فشار 1.2 الی 1.5 بار رسید شیرپرکن را به سمت راست چرخانده و ببندید.

تذکر1: پس از تنظیم فشار آب مدار گرمایش توسط شیرپرکن، از بسته بودن کامل آن اطمینان حاصل نمائید در غیر اینصورت عقربه فشارسنج به تدریج افزایش  مییابد و وقتی فشار آب به مقدارسه بار رسید شیر اطمینان فعال می گردد و باعث آبریزی خواهد شد.

راه اندازی پکیج گرمایشی EGIS PLUS

1-راه اندازی حالت تابستانه پکیج ( حالت تابستانه)

با رسیدن فصل گرما به منظور خاموش کردن سیستم گرمایش ( رادیاتورها ،گرمایش از کف و فن کوئل )، دکمه حالت تابستانه و زمستانه که در تصویر مشخص شده است را فشار دهید در این صورت علامت پره های های رادیاتور  از روی صفحه نمایش دیجیتال محو خواهد گردید و تنها علامت شیر آبگرم مصرفی  در روی صفحه نمایش باقی می ماند. ( شکل)1

2-راه اندازی حالت زمستانه پکیج ( حالت زمستانه)

با رسیدن فصل سرما به منظور فعالسازی سیستم گرمایش ( رادیاتورها، گرمایش از کف و فن کوئل ) ، دکمه حالت تابستانه و زمستانه که در تصویر مشخص شده است را فشار دهید در این صورت علامت  پرههای رادیاتور  و علامت شیر آبگرم مصرفی  با هم به صورت همزمان، روی صفحه نمایش دیجیتال نمایان خواهند شد.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

تنظیم دمای دلخواه پکیج در مدار مصرفی و گرمایش

نحوه تنظیم دمای آبگرم مصرفی ( D.H.W )

تنظیم دمای آبگرم مصرفی در پکیج های گرمایشی آریستون بین 36 الی 60 درجه سانتی گراد امکانپذیر است. برای این منظور دو عدد دکمه مثبت و منفی در سمت چپ قرار دارد که با علامت  مشخص شده است در صورت باز شدن آب گرم مصرفی علامت  بر روی صفحه نمایش دیجیتال نمایان  میگردد. با روشن شدن پکیج، دمای آبگرم مصرفی بر حسب سانتی گراد بر روی صفحه نمایش دیجیتال ظاهر خواهد شد.

نحوه راه اندازی پکیج دیواری اریستون مدل اجیس پلاس

نحوه تنظیم دمای گرمایش محیط ( C.H )

تنظیم دمای مدار گرمایش در  پکیجهای آریستون بین 35 الی 82 درجه سانتی گراد امکانپذیر است. بدین منظور دو عدد دکمه مثبت و منفی در سمت راست قرار دارد که با علامت  مشخص شده است. با روشن شدن پکیج در حالت گرمایش علامت  بر روی صفحه نمایش نمایان  میگردد. با روشن شدن پکیج دمای آب داخل مدار گرمایش بر روی صفحه نمایش دیجیتال بر حسب سانتی گراد آشکار  می‌گردد.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه راه اندازی پکیج دیواری آریستون مدل اجیس پلاس دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

نحوه تخلیه آب داخل مدار گرمایش

( رادیاتور – گرمایش از کف – فن کوئل)

  • ابتداشیر یا فلکه آبسرد ورودی به پکیج را ببندید.
  • شیر تخلیه (شیر پلاستیکی سیاه رنگ) در زیر پکیج تعبیه شده است که به منظور جلوگیری از ریزش آب ، می توان زیر شیر تخلیه یک ظرف آب قرار داد و یا اینکه با اتصال شیلنگ به آن، آب را تخلیه نمود.
  • ا گر شیر تخلیه را به سمت چپ بچرخانید در این حالت آب داخل مدار گرمایش تخلیه می گردد و در حین تخلیه ا گر به فشارسنج عقربه ای که روی پانل فرمان تعبیه شده است توجه نمائید ملاحظه خواهید نمود که عقربه به تدریج کاهش خواهد یافت.زمانیکه عقربه فشار سنج به عدد صفر رسید و آب کل سیستم تخلیه گردید است

کدهای خطا پکیج آریستون مدل EGIS PLUS

در مدل EGIS PLUS صفحه نمایش به صورت دیجیتالی طراحی شده است و بدین منظور نحوه نمایش خطا به صورت کدهای عددی بوده و هر کد بیانگر مشکلی در هر یک از قسمتهای مختلف پکیج است. در صورت بروز مشکل در سیستم به دلایل حفاظتی و جلوگیری از خرابی بیشتر قطعات، ادامه فعالیتدستگاه متوقف  میگردد. در این حالت علاوه بر کد خطا، علامت  بر روی صفحه نمایش آشکار خواهد شد .

نحوه راه اندازی پکیج دیواری اریستون مدل اجیس پلاس

تذکر : بعضی از کد های خطا به صورت چشمک زن در صفحه نمایش نمایان خواهند گردید که بعد از رفع آن ،نیازی به فشردن دکمه راه اندازی مجدد ( Reset )  نمیباشد ولی بعضی از کدهای خطا به صورت ثابت بر روی صفحه نمایش ظاهر  میشوند که علامت  در بالای کد خطا وجود دارد که به منظور راه اندازی مجدد باید از دکمه Reset استفاده کنید.

نحوه راه اندازی پکیج دیواری اریستون مدل اجیس پلاس

ما پیش‌تر در مقاله ای تحت عنوان “تعمیر پکیج آریستون شمال تهران و شرق تهران” به طور مفصل به بیان و بررسی رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای این برند از پکیج ها به وجود آید و نیز نحوه رفع آن‌ها پرداخته ایم.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه راه اندازی پکیج دیواری آریستون مدل اجیس پلاس دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.