نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در خدمت نت
نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در خدمت نت
مطالب مرتبط

پکیج آریستون ( ARISTON ) مدل GENUS یکی از پرفروشترین تولیدات کمپانی ARISTON ایتالیا می باشد. این پکیج ها توانسته اند از زمان حضور خود در بازار ایران، در کنار برخی دیگر ار برندهای معتبر داخلی و خارجی، سهم قابل توجهی از بازار پکیج کشور را به خود اختصاص دهند.

ما پیش‌تر در مقاله ای تحت عنوان “تعمیر پکیج آریستون شمال تهران و شرق تهران” به طور مفصل به بیان و بررسی رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای این برند از پکیج ها به وجود آید و نیز نحوه رفع آن‌ها پرداخته ایم.

اما مقاله حاضر، از سلسله مقالات آموزشیِ مجموعه خدمت نت در خصوص پکیج ها، قصد داریم تا نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS ( جینوس ) را به طور کامل تشریح نماییم.

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در سامانه خدمت نت

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در سامانه انلاین خدمت نت

پانل فرمان پکیج ARISTON

بر روی پانل فرمان پکیج چهار دکمه مثبت و منفی تعبیه شده است که به منظور تنظیم دمای پکیج بر اساس میزان دمای دلخواه می توانید از آنها استفاده نمایید:

  • دو دکمه مثبت و منفی در سمت چپ، که وظیفه تنظیم دمای آبگرم مصرفی را بر عهده دارد و با علامت  مشخص شده است.
  • دو دکمه مثبت و منفی در سمت راست، که وظیفه تنظیم دمای آب داخل مدار گرمایش را برعهده دارد و توسط علامت  مشخص شده است.

دمای آبگرم مصرفی و گرمایش بر حسب سانتی گراد بر روی صفحه نمایش دیجیتال نمایش داده می شود. در جلوی پانل فرمان پکیج دربِ فشاری وجود دارد که با فشار  دست بر روی آن می توان درب را به سمت بیرون حرکت داد و آن را باز کرد. همانطور که در تصویر بالا مشخص است (در تصویر با شماره 4 مشخص شده شده است)،  فشار سنجِ  عقربه‌ایِ مدار گرمایش در سمت چپ تعبیه شده است که فشار مدار گرمایش را بر حسب بار (bar) نمایش  میدهد.

 

 نحوه تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش

در پکیج ARISTON چنانچه فشار آب داخل مدار گرمایش کمتر از 0.6 بارشود ( عقربه فشار سنج عدد زیر 0.6 بار را نمایش  میدهد ) به دلیل مسائل ایمنی و نیز به دلیل جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه، به طور خودکار خاموش می گردد. از این رو پس از خاموش شدن، کد خطای 108 بر روی صفحه نمایشگر نمایان می گردد که حاکی از وجود این مسئله در دستگاه می باشد. برای رفع این مشکل، تنها کاری که نیاز است انجام دهید، تنظیم نمودن فشار آب داخل مدار گرمایش می باشد.

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در خدمت نت

از شیر پرکن به منظور تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش استفاده  میشود. این قطعه در زیر پکیج تعبیه شده است. برای تنظیم فشار آب نیاز است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا دسته پلاستیکی آبی رنگ را به آرامی به سمت پایین حرکت دهید.
  • پس از آن با چرخاندن آن به سمت چپ، آبسرد ورودی وارد مدار گرمایش  میگردد و همزمان عقربه فشارسنج افزایش  مییابد.
  • سپس زمانیکه عقربه به مقدار فشار 1.2 الی 1.5بار رسید شیرپرکن را به سمت راست چرخانده و ببندید.

لازم به ذکر است پکیج هوشمند ARISTON مدل GENUS EVO علاوه بر نمایش فشار آب داخل مدار گرمایش توسط مانومتر عقربه‌ای، به صورت دیجیتالی نیز فشار آب را نمایش  میدهد.

تذکر1: پس از تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش توسط شیرپرکن، از بسته بودن کامل آن اطمینان حاصل نمائید، زیرا در غیر اینصورت عقربه فشارسنج به تدریج افزایش  می‌یابد و هنگامی که به مقدار 3 بار (bar) برسد، شیر اطمینان فعال گردیده و باعث آبریزی خواهد شد .

تذکر2: در صورتی که عقربه فشار  سنج، هر چند روز یکبار کاهش یابد و یا فاصله زمانی تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش کم باشد ( افت پی در پی ) بیانگر وجود مشکل در پکیج و یا نشت آب در  لوله های مدار گرمایش است.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات پکیج از تعرفه تعمیر پکیج ARISTON آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

نحوه روشن کردن پکیج ARISTON مدل GENUS

پس از تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش، نوبت به روشن کردن پکیج گرمایشی  و طریقه انتخابِ حالت کارکرد پکیج می رسد. مراحل روش کردن پکیج به صورت زیر می باشد:

  • ابتدا دوشاخه برق پکیج را توسط محافظ به پریز برق وصل نمائید.
  • پس از آن دکمه خاموش و روشن  را یکبارفشار دهید.
  • سپس صفحه نمایش هوشمند پکیج جنوس مدت زمان کوتاهی را به منظور بررسی قسمتهای مختلف پکیج سپری می کند که در صورت عدم وجود مشکل در راه اندازی پکیج، فعالیت خود را آغاز می نماید.

 

 راه اندازی پکیج گرمایشی

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS خدمت نت

1-راه اندازی حالت تابستانه پکیج ( حالت تابستانه)

با رسیدن فصل گرما به منظور خاموش کردن سیستم گرمایش ( رادیاتورها ،گرمایش از کف و فن کوئل ) دکمه حالت تابستانه و زمستانه که در تصویر مشخص شده است را فشار دهید. در این صورت تنها علامت شیر آبگرم مصرفی  در روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. ( شکل 1)

2-راه اندازی حالت زمستانه پکیج ( حالت زمستانه)

با رسیدن فصل سرما به منظور فعالسازی سیستم گرمایش (رادیاتورها، گرمایش از کف و فن کوئل)، دکمه حالت تابستانه و زمستانه که در تصویر مشخص شده است را فشار دهید. در این صورت علامت پره‌های رادیاتور  و علامت شیر آبگرم مصرفی با هم و به صورت همزمان روی صفحه نمایش دیجیتال نمایان خواهد شد. (شکل 2)

3-راه اندازی پکیج فقط برای گرمایش (GENUS PREMIUM EVO FS مربوط به مدل)

در بعضی مکان ها نیازی به تأمین آبگرم مصرفی نیست و لازم است پکیج تنها گرمایش محیط را تامین نماید.

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در مجموعه خدمت نت

 

تنظیم دمای دلخواه پکیج در مدار مصرفی و گرمایش

نحوه تنظیم دمای آبگرم مصرفی(: D.H.W )

تنظیم دمای آبگرم مصرفی در پکیجهای گرمایشی ARISTON مدل GENUS بین 36 الی 60 درجه سانتی گراد امکانپذیر است.

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در مجموعه انلاین خدمت نت

نحوه تنظیم دمای گرمایش محیط(: C .H )

تنظیم دمای گرمایش در پکیج های ARISTON مدل GENUS بین 35 الی 82 درجه سانتی گراد امکانپذیر می باشد.

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در سامانه هوشمند انلاین خدمت نت

نحوه تخلیه آب داخل مدار گرمایش (رادیاتور گرمایش از کف فن کوئل)

برای انجام صحیح این کار، نیاز است تا مراحل زیر ا با دقت و به ترتیب انجام دهید:

  • شیر یا فلکه آبسردِ ورودی به پکیج را ببندید.
  • شیر تخلیه (شیر پلاستیکی سیاه رنگ) در زیر پکیج تعبیه شده است که به منظور جلوگیری از ریزش آب ، می توان زیر شیر تخلیه یک ظرف آب قرار داد و یا اینکه با اتصال شیلنگ به آن ، آب را تخلیه نمود.
  • ا گر شیر تخلیه را به سمت چپ بچرخانید در این حالت آب داخل مدار گرمایش تخلیه می گردد و در حین تخلیه ا گر به فشارسنج عقربه ای که روی پانل فرمان تعبیه شده است توجه نمائید ملاحظه خواهید نمود که عقربه به تدریج کاهش خواهد یافت.
  • زمانیکه عقربه فشار سنج به عدد صفر رسید و آب کل سیستم تخلیه گردید در این حالت شیر تخلیه را ببندید.
  • ا کنون پکیج گرمایشی تخلیه شده است.
نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در تیم انلاین خدمت نت

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات پکیج از تعرفه تعمیر پکیج ARISTON آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه سرویس و تعمیر تعمیر پکیج ARISTON دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

راه اندازی مجدد پکیج ( دکمه Reset)

برخی مواقع ممکن است پکیج به دلایلی با مشکلاتی مواجه گردد. در چنین شرایطی معمولا یک کد خطا بر روی صفحه نمایش ظاهر می گردد که نمایانگر نوع مشکل ایجاد شده در پکیج می باشد. به همین دلیل ممکن است برای رفع کد خطا و نیز راه اندازی مجدد پکیج، نیاز باشد تا نسبت به راه اندازی مجدد دستگاه (ریست کردن) اقدام نمایید. برای انجام این کار تنها کافی است که دکمه Reset را فشار دهید.

تذکر:  برای مشاهده دکمه Reset، نیاز است تا با دست درب فشاری جلوی پانل فرمان را فشار دهید. دکمه راه اندازی مجدد ( Reset) در این قسمت تعبیه شده است که بعد از رفع عیب، پکیج توسط این دکمه راه اندازی خواهد شد.

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در سامانه درخواست خدمات خدمت نت

  حفاظت در برابر یخ زدگی ( ANTI  FREEZE  FUNCTION)

به منظور جلوگیری از یخ زدگی پکیج ، در آن سیستمی با عنوان حفاظت در برابر یخ زدگی تعبیه شده است که پس از فعال شدن این سیستم حفاظتی، علامتی بر روی صفحه نمایش ظاهر می گردد .

زمانیکه دما در محل نصب پکیج به مقدار 8 درجه سانتی گراد برسد تنها پمپ پکیج فعال می شود ( شکل 1 ) و آب را در مدار گرمایش به مدت دو دقیقه به گردش در می آورد تا دما به مقدار 15 درجه سانتی گراد برسد. در غیر این صورت اگر دما به مقدار کمتر از 4 درجه سانتی گراد برسد علاوه بر پمپ، مشعل نیز روشن می گردد (شکل 2 ) تا دما به مقدار 33 درجه سانتی گراد برسد.

حفاظت ضد یخ زدگی در صورت فراهم شدن سه شرط ذیل فعال میگردد:

  • فشار آب داخل مدار گرمایش کمتر از0.6 بار نباشد ( 0.6 بار حداقل فشارآب در مدار گرمایش است که باعث روشن شدن پکیج می شود)
  • وجود گاز در محل نصب پکیج ضروری است ( گاهی اوقات به دلیل افت فشار گاز شهری و یا بسته بودن شیر مصرف گاز این سیستم از کار می افتد)
  • وجود برق در محل نصب پکیج ضروری است ( گاهی اوقات به دلیل قطع برق و یا خرابی فیوز مینیاتوری محل نصب، این سیستم حفاظتی از کار می افتد)

عملکرد اتوماتیک : ( AUTO FUNCTION )

در هنگام روشن بودن پکیج میتوانید با تغییر ولوم مربوطه، دمای آب داخل مدار گرمایش را تنظیم نمائید.

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در تیم انلاین خدمات خدمت نت

برای مثال اگر ولوم مدار گرمایشی را روی 60 درجه سانتی گراد تنظیم کنید، این بدان معناست که دمای آب داخل مدار گرمایش (مثلا رادیاتورها ) 60 درجه سانتی گراد بوده، و این دما، دمای محیط نیست.

بدین منظور عملکرد اتوماتیک AUTO این امکان را  میدهد که ما بتوانیم دمای محیط را با توجه به شرایط آب هوایی تنظیم نمائیم. این کار با نصب سنسورهایی در بیرون از محل مورد نظر (هوای آزاد) و سنسورهایی در داخل محیط انجام  میپذیرد و عملکرد اتوماتیک AUTO دمای داخل محیط را با توجه به دمای بیرون محیط تغییر میدهد.

اگر هوای بیرون سرد باشد، دمای مدار گرمایش افزایش  مییابد و زمانی که هوای بیرون گرم باشد، دمای مدار گرمایش کاهش مییابد. این عمل علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های گاز مصرفی میگردد، باعث می شود تا دمای داخل محیط با توجه به میزانِ سردی و گرمی هوا تنظیم می شود. به منظور فعالسازی عملکرد اتوماتیک (Auto) بر روی پانل فرمان، تنها کافس است که دکمه را فشار دهید، در این حالت عملکرد اتوماتیک AUTO بر روی صفحه نمایش ظاهر می گردد.

نحوه فعال کردن عملکرد کامفورت

زمانی که درخواستی برای آب گرم مصرفی وجود نداشته باشد، پکیج آب را در داخل مبدل ثانویه گرم نگه می دارد تا آبگرم مصرفی سریعتر به محل مصرف برسد. لازم به ذکر است که با فعال شدن عملکرد کامفورت، بر روی صفحه نمایش دیجیتال عبارت COMFORT پدیدار  میگردد .

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در مجموعه انلاین درخواست خدمات خدمت نت

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات پکیج از تعرفه تعمیر پکیج ARISTON آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.