راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس clas

نحوه استفاده پکیج اریستون مدل کلاس در خدمت نت
نحوه استفاده پکیج اریستون مدل کلاس در خدمت نت
مطالب مرتبط

در این مقاله نحوه استفاده و راه اندازی پکیج آریستون مدل clas b – clas evo – clas مورد بررسی قرار خواهد گرفت . شما می توانید بابت سرویس و تعمیر پکیج اریستون خود از خدمات تخصصی زیر مجموعه نمایندگی مرکزی در مجموعه خدمت نت بهرمند شوید.

قدم اول در راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس

اولین قدم در راه اندازی هر برند و مدلی از پکیج، آشنایی با بخش‌ها و امکاناتی است که در آن پکیج تعبیه شده است. از این رو در ادامه و پیش از پرداختن به نحوه راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس، توضیحات مختصری را در خصوص قسمت‌های موجود در مدلهای کلاس (clas) از پکیج‌های آریستون خواهیم پرداخت.

پانل فرمان پکیج آریستون مدل کلاس

نحوه استفاده پکیج اریستون مدل کلاس در مجموعه خدمت نت

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

نحوه استفاده پکیج اریستون مدل کلاس د

دمای آبگرم مصرفی و گرمایش بر حسب سانتی گراد به صورت دیجیتالی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. در سمت چپ پانل فرمان، فشارسنج  عقربهای قرار دارد که مقدار فشار آب داخل مدار گرمایش را بر حسب bar نمایش  میدهد.

نحوه استفاده پکیج اریستون مدل کلاس در تیم خدمت نت

نحوه تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش

در صورتی که در هنگام راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس، و یا هر مدل برند دیگری از پکیج‌ها، فشار آب داخل مدار گرمایش کمتر از 0.6 بارشود ( عقربه فشار سنج عدد زیر 0.6 بار را نمایش  میدهد ) پکیج به دلیل مسائل ایمنی خاموش شده تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری گردد. از همین رو دستگاه با کد خطای 108 متوقف  میشود. برای رفع این مشکل باید فشار آب داخل مدار گرمایش را تنظیم نمائید.

نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در خدمت نت

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر پکیج آریستون از تعرفه تعمیرات پکیج آریستون آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شیر پرکن به منظور تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش استفاده  میشود. این قطعه در زیر پکیج تعبیه شده است ابتدا دسته پلاستیکی آبی رنگ را به آرامی به سمت پایین حرکت داده و سپس با چرخاندن آن به سمت چپ، آبسرد ورودی وارد مدار گرمایش  میگردد و همزمان عقربه فشارسنج افزایش  مییابد. زمانیکه عقربه به مقدار فشار 1.2 الی 105 بار رسید شیرپرکن را به سمت راست چرخانده و ببندید.

تذکر1: پس از تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش توسط شیرپرکن، از بسته بودن کامل آن اطمینان حاصل نمائید در غیر اینصورت عقربه فشارسنج به تدریج افزایش  مییابد و وقتی به مقدار 3 بار برسد شیر اطمینان فعال گردیده و باعث آبریزی خواهد شد .

تذکر2: در صورتی که عقربه فشار سنج، هر چند روز یکبار کاهش یابد و یا فاصله زمانی تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش کم باشد (افت پی در پی) بیانگر وجود مشکل در پکیج و یا نشت آب در لوله های مدار گرمایش است.

نحوه روشن کردن پکیج آریستون

پس از تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش نوبت به روشن کردن پکیج گرمایشی می رسد در این حالت دوشاخه برق پکیج را توسط محافظ به پریز وصل نمائید سپس دکمه خاموش و روشن را یکبارفشار دهید، در این حالت صفحه نمایش دیجیتالی پکیج روشن خواهد شد. ا کنون باید حالت های زمستانه یا تابستانه را فعال نمائید.

راه اندازی پکیج گرمایشی CLAS EVO

1-راه اندازی حالت تابستانه پکیج ( حالت تابستانه)

با رسیدن فصل بهار و تابستان به منظور غیر فعال کردن سیستم گرمایش (رادیاتور، گرمایش از کف و فن کوئل ) کافیست ولوم سمت چپ که علامت رادیاتور دارد را روی علامت صفر قرار دهیم . در این صورت علامت C از روی صفحه نمایش دیجیتال محو  میگردد و تنها علامت O در روی صفحه نمایش باقی  میماند و پس از دریافت تقاضای آبگرم علامت d روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود، که نشان دهنده این است که دستگاه پکیج در حال تامین آبگرم مصرفی است.

2-راه اندازی حالت زمستانه پکیج ( حالت زمستانه)

با رسیدن فصل پاییز و زمستان به منظور روشن کردن سیستم گرمایش (رادیاتور، گرمایش از کف و فن کوئل) کافیست ولوم شوفاژ ( ولوم سمت چپ که علامت رادیاتور دارد ) را بچرخانید و مطابق با دمای دلخواه خود گرمایش شوفاژ را تنظیم کنید. در این صورت علامت  C روی صفحه نمایش دیجیتال ظاهرخواهند شد.

تنظیم دمای دلخواه پکیج در مدار مصرفی و گرمایش

نحوه تنظیم دمای آبگرم مصرفی (D.H.W )

تنظیم دمای آبگرم مصرفی در  پکیجهای گرمایشی آریستون بین 36 الی 60 درجه سانتی گراد امکانپذیر است. بدین ولوم سمت راست را بچرخانید، که با علامت شیر آب مشخص شده است. در زمان باز شدن آبگرم مصرفی علامت d بر روی صفحه نمایش نمایان  میگردد و دما را بر حسب سانتی گراد نمایش  میدهد.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

نحوه تنظیم دمای گرمایش محیط (C .H)

تنظیم دمای مدار گرمایش در پکیج های آریستون بین 35 الی 82 درجه سانتی گراد امکانپذیر است. بدین منظور ولوم سمت چپ قرار دارد که با علامت رادیاتور مشخص شده است را بچرخانید. با روشن شدن پکیج در حالت گرمایش علامت C بر روی صفحه نمایش نمایان  میگردد و دما را بر حسب سانتی گراد نمایش  میدهد.

نحوه تخلیه آب داخل مدار گرمایش : (رادیاتور – گرمایش از کف – فن کوئل)

  • ابتدا شیر یا فلکه آبسرد ورودی به پکیج را ببندید.
  • شیر تخلیه (شیر پلاستیکی سیاه رنگ) در زیر پکیج تعبیه شده است که به منظور جلوگیری از ریزش آب ، می توان زیر شیر تخلیه یک ظرف آب قرار داد و یا اینکه با اتصال شیلنگ به آن ، آب را تخلیه نمود.
  • ا گر شیر تخلیه را به سمت چپ بچرخانید در این حالت آب داخل مدار گرمایش تخلیه می گردد و در حین تخلیه ا گر به فشارسنج عقربه ای که روی پانل فرمان تعبیه شده است توجه نمائید ملاحظه خواهید نمود که عقربه به تدریج کاهش خواهد یافت.
  • زمانیکه عقربه فشار سنج به عدد صفر رسید و آب کل سیستم تخلیه گردید در این حالت شیر تخلیه را ببندید.
  • ا کنون پکیج گرمایشی تخلیه شده است.
نحوه راه اندازی پکیج ARISTON مدل GENUS در تیم انلاین خدمت نت

راه اندازی مجدد پکیج آریستون : ( دکمه Reset )

در صورت بروز مشکل و یا نقص در عملکرد پکیج، کارکرد دستگاه به دلایل ایمنی متوقف  میشود و بر روی صفحه نمایش کد خطای مورد نظر ظاهر  میگردد که شما  میتوانید به منظور راه اندازی مجدد دکمه Reset را فشار دهید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر پکیج آریستون از تعرفه تعمیرات پکیج آریستون آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

عملکرد حالت آسایش : (COMFORT FUNCTION )

زمانی که درخواست برای آب گرم مصرفی وجود نداشته باشد پکیج آب را در داخل مبدل ثانویه گرم نگه  میدارد تا با باز شدن شیر آبگرم مصرفی، آب گرم سریعتر به محل مصرف برسد. لازم به ذکر است با فعال شدن حالت آسایش (comfortmode) حداکثر دمای آب گرم مصرفی 42 درجه سانتی گراد خواهد بود و بر روی صفحه پنل عبارت COMFORT روشن میشود.

عملکرد اتوماتیک : ( AUTO FUNCTION )

در زمان روشن بودن پکیج،  میتوانید با تغییر ولوم مربوطه دمای آب داخل مدار گرمایش را تنظیم نمائید. برای مثال ولوم مدار گرمایشی را روی 60 درجه سانتی گراد تنظیم کنید این بدان معناست که دمای آب داخل مدار گرمایش (مثلا رادیاتورها ) 60 درجه سانتی گراد بوده، و این دما، دمای محیط نیست.

بدین منظور عملکرد اتوماتیک AUTO این امکان را  میدهد که ما بتوانیم دمای محیط را با توجه به شرایط آب هوایی تنظیم نمائیم. این کار با نصب سنسورهایی در بیرون از محل مورد نظر (هوای آزاد) و سنسورهایی در داخل محیط انجام  میپذیرد و عملکرد اتوماتیک AUTO دمای داخل محیط را با توجه به دمای بیرون محیط تغییر  میدهد ا گر هوای بیرون سرد باشد دمای مدار گرمایش افزایش  مییابد و زمانی که هوای بیرون گرم باشد دمای مدار گرمایش کاهش می‌یابد.

این عمل باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مبلغ قبض گاز  میگردد و دمای داخل محیط با توجه به سردی و گرمی هوا تنظیم می شود. به منظور فعالسازی عملکرد اتوماتیک (Auto) بر روی پانل فرمان دکمه  را فشار دهید در این حالت عملکرد اتوماتیک AUTO بر روی صفحه پنل روشن می گردد.

حفاظت در برابر یخ زدگی : (ANTI FREEZE FUNCTION )

به منظور جلوگیری از یخ زدگی پکیج، سیستمی تحت عنوان حفاظت در برابر  یخزدگی تعبیه شده است که پس از فعال شدن این سیستم حفاظتی علامت  بر روی صفحه نمایش ظاهر  میگردد .

زمانیکه دما در محل نصب پکیج به مقدار 8 درجه سانتی گراد برسد تنها پمپ پکیج فعال می شود و آب را در مدار گرمایش به مدت دو دقیقه به گردش در  میآورد تا دما به مقدار 15 درجه سانتی گراد برسد در غیر این صورت اگر دما کمتر از 4 درجه سانتی گراد گردید علاوه بر پمپ مشعل نیز روشن  میگردد (شکل 2 ) تا دما به مقدار 33 درجه سانتی گراد برسد.

فعالسازی فاز دوم (عملکرد پمپ و مشعل) حفاظت ضد یخ زدگی در صورت فراهم شدن سه شرط ذیل فعال میگردد:

  • فشار آب داخل مدار گرمایش کمتر از 0.6 بار نباشد ( 0.6 بار حداقل فشارآب در مدار گرمایش است که باعث روشن شدن پکیج می شود)
  • وجود گاز در محل نصب پکیج ضروری است ( گاهی اوقات به دلیل افت فشار گاز شهری و یا بسته بودن شیر مصرف گاز این سیستم از کار میافتد)
  • وجود برق در محل نصب پکیج ضروری است ( گاهی اوقات به دلیل قطع برق و یا خرابی فیوز مینیاتوری محل نصب ، این سیستم حفاظتی از کار می افتد)

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه راه اندازی پکیج آریستون مدل کلاس دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.