فن کویل و کاربردهای آن

orginal_1465558485458
orginal_1465558485458
مطالب مرتبط

فن کویل و کاربردهای آن موضوعی است که ما به دفعات و با توجه به نیاز کاربران عزیز، در مجله آموزشی خدمت نت و در بخش مرتبط با محصولات سرمایشی و گرمایشی به بررسی و تشریح آن پرداخته‌ایم.

اما در این مقاله قصد داریم تا به صورت خیلی مختصر 3 موضوع را در خصوص فن کویل با شما به اشتراک بگذاریم:

  • فن کویل چیست؟
  • مزایای فن کویل چیست؟
  • فن کویل و کاربردهای آن از نظر محل نصب

فن کویل چیست؟

فن کویل دستگاهی برای دمیدن هوای مطبوع به داخل فضای مورد نظر می باشد، که از اجزایی شامل فن دمنده هوا و کویل جهت تبادل حرارت تشکیل شده است.

چرخش آب سرد درون کویل (که از طریق چیلر تامین می شود) و عبور هوا از روی این کویل سرمایشی باعث تولید هوای خنک می‌شود.

از طرفی گردش آبگرم درون کویل (که از طریق موتورخانه و یا پکیج تامین میشود) و عبور هوا از روی این کویل گرمایشی باعث تولید هوای گرم در زمستان می شود.

در نتیجه فن کویل ها دستگاه‌های نهایی جهت ایجاد هوای مطبوع هستند.

مزایا فن کویل

1-انعطاف پذیری بالا جهت استقلال هر فضا در ظرفیت های گوناگون

2- دارا بودن انواع مختلف، متناسب با سلیقه و نوع کاربری فضا مورد نظر

3- عدم نیاز به کانال کشی و تخریب فضا

فن کویل و کاربردهای آن از نظر محل نصب

این دستگاه ها بسته به نوع آنها جهت نصب، به 4 گروه متفاوت تقسیم می شوند که در ادامه اشاره‌ای مختصر به هر یک خواهیم داشت.

1- فن کویل های سقفی توکار

فن کویل های سقفی توکار که بیشتر در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند ، درون سقف کاذب نصب می شوند. دریچه هوادهی و همچنین دریچه دسترسی به این دستگاه مطابق با سلیقه خریدار ساخته و نصب می گردد، در کنار این مزایا می توان به قیمت پایین این دستگاه نسبت به انواع دیگر نیز اشاره کرد.

1200

2- فن کویل زمینی

نوع فن کویل زمینی که متناسب با نام آن روی زمین قرار می گیرند. این نوع از فن کویل ها که معمولا بیشتر در بیمارستان ها و فضا های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند. فن کویل های زمینی معمولا مکش هوا را از پایین و دهش هوا را از بالای دستگاه انجام می دهند. در مکان هایی که نیاز به بازسازی دارند و امکان شکافتن سقف و جانمایی فن کویل های سقفی وجود ندارد، استفاده از فن کویل های زمینی گزینه بسیار مناسبی می باشد.

orginal 1465558485458 1

3- فن کویل دیواری

نوع فن کویل دیواری که متناسب با نام آن روی دیوار نصب می شود. فن کویل های دیواری معمولا به دلیل شباهت ظاهری که به کولرهای اسپلیت دارند، مورد اشتباه قرار می گیرند.

High Wall Type Fan Coil Unit 450 450 85 c1 1

4- فن کویل کاستی

نوع دیگر فن کویل ها ، فن کویل های کاستی چهارطرفه و یکطرفه می باشند. فن کویل های کاستی نیازی به درچه بازدید و دریچه هوادهی ندارند. روش کنترل میزان دما و حجم هوا در این دستگاه ها معمولا از طریق ریموت کنترل انجام می گیرد.فن کویل های کاستی بیشتر در مکان هایی نظیر مغازه ها، مجتمع های تجاری، ادارات و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

فن کویل و کاربردهای ان چیست؟

چنانچه در خصوص فن کویل و کاربردهای آن نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.