علت صدا و لرزش کولر گازی

علت صدا و لرزش کولر گازی
علت صدا و لرزش کولر گازی
مطالب مرتبط

علت صدا و لرزش کولر گازی می‌تواند هم از یونیت خارجی آن (پنل) و هم از یونیت خارجی (کندانسور) باشد. در خصوص هر قسمت از بخش‌های کولر گازی، یعنی یونیت داخلی و یونیت خارجی در مطالب پیشین مفصل مطالبی را بیان کرده‌ایم که جهت مطالعه این مقالات می‌توانید با جستجو در سایت خدمت نت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

صدا و لرزش کولر گازی یکی از شایع‌ترین مسائلی است که برای کولر گازی پیش می‌آید و استفاده کنندگان از این کولر همواره به دنبال یافتن دلایل ایجاد و نیز یافتن راهکارهایی برای برطرف نمودن آن هستند. شما می توانید با سرویس و تعمیر ادواری کولر گازی خود از استحلاک بیش از حد دستگاه خود جلوگیری کنید.

ما در مجموعه خدمت نت، قصد داریم تا در این مقاله، به بیان و تشریح مهم‌ترین دلایلی که می‌توان از آن‌ها به عنوان علت صدا و لرزش کولر گازی نام برد بپردازیم و توصیه‌هایی را برای برطرف کردن این مشکل در کولرهای گازی بپردازیم. در ادامه با خدمت نت همراه باشید.

آیا واقعاً کولر گازی لرزش دارد؟

در بسیاری مواقع ، وقتی مشتریان با مجموعه خدمت نت تماس می‌گیرند و از لرزش کولر گازی خود گلایه می‌کنند، پس از بررسی این مسئله توسط متخصصین این مجموعه، مشخص می‌گردد که منظور بیش از 99درصد این عزیزان از لرزش کولر، همان صدا دادن کولر است.

شاید بشود این نکته را اشاره کرد که تقریباً هیچ لرزشی در کولرهای گازی به وجود نمی‌آید و منظور از لرزشی که برخی از دارندگان این نوع کولرها از آن شکایت می‌کنند، همان صدای کولر گازی است که دارای دلایل متعددی است که بحث اصلی این مقاله نیز می‌باشد.

اما این را بایستی مد نظر داشت که کولر گازی معمولاً در یک حالت ممکن است به لرزش بیفتد ، آن هم به دلیل صدا و لرزش در کمپرسور است. اما دلیل ایجاد این لرزش چیست؟

جدای از اینکه کمپرسور خود می‌تواند عاملی برای ایجاد صدا شود، که در بررسی دلایل ایجاد صدا در کولر گازی به آن اشاره‌ای خواهیم داشت، اصلی‌ترین عاملی که باعث می‌گردد تا کولر گازی به سبب لرزش در کمپرسور دچار لرزش شود، در اکثر مواردی که مشاهده شده است ، به این دلیل بوده است کمپرسور از پایه جدا شده و این باعث ایجاد لرزش گردیده است.

پیشنهاد ما به شما همراهان عزیز این است که در صورت مشاهده چنین مشکلی در کولر گازی، با مراکز و متخصصین معتبر و با تجربه تماس حاصل فرمایید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از تعرفه تعمیرات کولر گازی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص علت صدا و لرزش کولر گازی و نیز سرویس و تعمیر اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

پس بر این اساس همان‌طور که اشاره شد، منظور از لرزش کولر گازی، در واقع همان صدا دادن کولر گازی که از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید به بررسی مهم‌ترین دلایل ایجاد صدا در کولر گازی بپردازیم.

علت صدا و لرزش کولر گازی در خدمت نت

مهم‌ترین دلایل ایجاد صدا در کولر گازی

علت در تراز نبودن کولر گازی است

این مورد ساده‌ترین دلیل ایجاد سر و صدا در کولر گازی است. چنانچه هنگام نصب کولر گازی، یونیت خارجی (کندانسور) به درستی تراز نگردد، قطعاً پس از گذشت مدت زمانی باید منتظر شنیدن صدای جیرجیر کولر گازی خود باشید.

پس دقت داشته باشید که نصب کولر گازی را به یک متخصص واگذار نمایید.

قاب جلوی یونیت داخلی (پنل) کولر را درست نبسته‌اید

چنانچه بعد از مدتی متوجه صدای تق‌تق و به هم خوردن چیزی در کولر گازی شدید، به احتمال بسیار زیاد، این صدا به این دلیل است که شما قاب جلوی یونیت داخلی (پنل) کولر را درست نبسته‌اید و چون این قاب در مسیر باد کولر است، باعث ایجاد سر و صدا می‌شود.

تیغه‌های فن در یونیت خارجی را بررسی کنید

گاهی مواقع به دلیل برخورد یا درگیر شدن جسمی خارجی با تیغه‌های فن در داخل یونیت خارجی (کندانسور)، این تیغه دچار شکستگی شوند که در این صورت می‌بایست مسئله را با یک متخصص در میان بگذارید. اما برخی هم مواقع هم تیغه‌ها فقط مقداری تاب برداشته‌اند، که در این صورت می‌توانید تیغه‌ها را با دقت و به آرامی به حالت اولیه خود برگردانید.

احتمال وجود یک شی‌ء خارجی در یونیت خارجی (کندانسور) می‌رود

برخی مواقع پیش می‌آید که کولر گازی به صورت عادی در کار کردن است و فقط برخی مواقع صدایی از آن ساطع می‌شود، در چنین حالتی به احتمال بسیار زیاد، یک شی‌ء خارجی در داخل یونیت خارجی (کندانسور) می‌رود.

شی‌ء خارجی می‌تواند وسیله‌ای باشد که به خاطر سهل‌انگاری و به صورت ناخواسته در داخل یونیت خارجی جا مانده است و یا به دلیل اینکه یونیت خارجی در محیط بیرون نصب می‌شود، بر اثر وزش باد شی‌ء ای به آن وارد شده باشد و یا حتی حشرات و پرنده‌های کوچک وارد آن شده باشند.

پایه‌های یونیت خارجی (کندانسور) را بررسی کنید

یکی دیگر از علت‌های ایجاد صدا در کولر گازی، که عمدتاً هم به صورت جیرجیر است، ناشی از شل شدن پایه‌های یونیت خارجی است. در چنین شرایطی به راحتی می‌توانید با محکم کردن پیچ و مهره‌ها، این صدا را برطرف کنید.

موتور فن را روغن کاری کنید

شنیدن صداهای ممتد و طولانی از داخل کولر گازی ، غالباً نشانه‌ای است از اینکه موتور فن به درستی روغن کاری نشده است و نیاز به روغن کاری دارد. در چنین شرایطی، با توجه به اینکه موتور فن‌ها پلمپ شده هستند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کولر را خاموش کنید و با یک سرویس‌کار متخصص تماس بگیرید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از تعرفه تعمیرات کولر گازی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص علت صدا و لرزش کولر گازی و نیز سرویس و تعمیر اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

ریشه صدا از کمپرسور است

در ابتدای این بخش در خصوص علت لرزش کولر گازی خمت شما همراهان عزیز مجموعه خدمت نت توضیحاتی را عرض کردم. اما برخی مواقع علت صدای کولر گازی، در 6 موردی که در خصوص آن‌ها توضیحاتی ارائه کردم نیست، بلکه ریشه صدا درکمپرسور است.

عمده دلایل ایجاد صدا از کمپرسور :

  • داغ شدن بیش از اندازه کمپرسور

چنانچه کولر به صورت مداوم و یکسر روشن باشد، قطعاً کمپرسور داغ می‌کند و صدای جیرجیر از آن بلند می‌شود.

  • کمپرسور نشت روغن دارد

درست است که بایستی موتور و کمپرسور باید روغن کاری شود، اما زیاده‌روی در این کار هم باعث ایجاد صدای جیرجیر در کولر گازی می‌شود.

  • کمپرسور از پایه جدا شده

این مورد را در بخش علت لرزش کولر گازی تشریح کردیم

  • به بدنه کمپرسور ضربه وارد شده

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا بدنه کمپرسور دچار ضربه خوردگی شود، عدم احتیاط در هنگام جابجایی کولر گازی و نیز در هنگام نصب آن است. این عدم احتیاط و وارد شدن ضربه به بدنه کمپرسور، عاملی است تا صدای جیرجیر از کولر گازی شنیده شود.

چنانچه در خصوص علت صدا و لرزش کولر گازی و نیز سرویس و تعمیر اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.