رفع نشتی لوله های فاضلاب

رفع نشتی لوله های فاضلاب
رفع نشتی لوله های فاضلاب
مطالب مرتبط

برخی مواقع پس از لوله کشی فاضلاب، ممکن است متوجه وجود نشتی در آن‌ها شوید؛ در چنین مواقعی اصلا جای نگرانی چندانی وجود ندارد، زیرا با توجه به اینکه شما هنوز در مرحله لوله کشی فاضلاب هستید، به راحتی و با کمترین زحمت ممکن می‌توانید به کمک ابزارآلات گوناگون نسبت به رفع نشتی لوله های فاضلاب اقدام کنید.

از آن جایی که این لوله ها قابل تغییر هستند، بهتر است آن ها را برش داده و مجدد اقدام به اجرای این مرحله نمایید. این کار برای افرادی که به لوله کشی آشنایی داشته باشند به هیچ عنوان سخت نخواهد بود.

اما چنانچه در خانه سکونت داشته و یا این که پس از چند سال با مشکل نشتی مواجه شده اید، بدون شک آب بندی کردن این نشتی (رفع نشتی لوله فاضلاب) کار چندان راحتی نخواهد بود. چنانچه میزان آب دهی و یا نشتی لوله چندان زیاد نباشد جهت آب بندی این گونه از نشتی ها هر کدام از متخصصین و کارشناسان تاسیسات روش خاص خود را دارند. در این مقاله از مجله آموزشی خدمت نت، به معرفی و توضیح برخی از این روش ها خواهیم پرداخت.

رفع نشتی لوله های فاضلاب (آب بندی لوله فاضلاب)

تنها راه آب بندی لوله های فاضلابی که دچار نشتی شده اند، تخریب و بازسازی لوله های پلیکا یا فاضلاب نیست، بلکه روش های دیگری نیز برای این کار وجود دارد که در ادامه به برخی از این روش ها اشاره ای کوتاه خواهیم داشت.

چنانچه در خصوص روشهای رفع نشتی لوله های فاضلاب و به طور کلی خدمات لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب و شوفاژ نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

آب بندی به کمک چسب های مخصوص آب بندی

این روزها چسب های مخصوصی در بازار موجود است که انتخاب بسیار مناسبی جهت آب بندی به شمار خواهند رفت. تنوع این چسب ها بالا بوده و بعضی از نمونه های این چسب ها حتی در آب نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان خواهند داد و برای بعضی از سوراخ های لوله ها گزینه بسیار خوبی می باشد.

چسب نشت گیر نمونه ای از این مدل چسب ها است که دارای تنوع بالایی می باشد.

رفع نشتی لوله های فاضلاب

به عنوان یکی از مهم ترین قابلیت های این چسب ها میتوان به مواردی چون قابلیت استفاده از آن ها برای لوله های مختلف، قیمت مناسب، استفاده آسان، عدم احتیاج به برش کاری و یا تعمیرات زیاد، قابلیت کاربری در نقاطی با امکان تعمیر کم و نیز تاثیرگذاری بالا در آب بندی لوله ها اشاره نمود.

هنگام استفاده از این نوع چسب ها، لازم است تا برای خشک شدن لوله ها اقدام به متوقف نمودن آب ریزی نموده و بعد به طور کامل محل نشتی را به کمک دستمالی تمیز خشک کنید و در آخر نیز چسب را به ناحیه دچار نشتی وصل کنید.

نمونه ای از این چسب ها دارای چسب سرخود هستند و بعضی دیگر نیز بایستی به کمک خمیر اپوکسی و یا چسب جانبی به محل نشتی وصل شوند. به طور معمول برای خشک شدن این چسب ها به یک تا دو ساعت زمان نیاز خواهد بود.

آب بندی به کمک نوار چسب های نشت گیر لوله

از این نمونه از چسب ها می توان برای لوله های مختلف استفاده نمود. نوار چسب های نشت گیر نیز تقریبا شبیه به چسب های نشت گیر بوده و همچون نوار چسب پهن هستند و بایستی متناسب با میزان محل نشتی برش داده شده و پس از آن بر روی محل نشتی زده شوند. مقاومت این چسب ها بالا بوده و مزایای استفاده از چسب های قبلی را نیز به همراه خواهند داشت.

رفع نشتی لوله های فاضلاب

آب بندی با استفاده از لوله پلیکا

در این روش، در واقع لوله پلیکا به عنوان یک وصله استفاده خواهد شد. هنگامی که نشتی چندان زیاد نباشد، شما می توانید یک لوله پلیکا به اندازه لوله دچار نشتی برداشته و با استفاده از آن مانع نشتی شوید.

در واقع اگر لوله فاضلاب شما دارای قطر 110 است، بایستی اقدام به انتخاب یک لوله فاضلاب 110 نمایید. لوله انتخابی شما برای این کار بایستی مقداری از ناحیه دچار نشتی بزرگ تر باشد. پس از آن برشی طولی بر روی لوله ایجاد نمایید. حال این برش را از بالا به پایین ادامه داده تا دهانه لوله به طور کامل باز شود.

با استفاده از یک دستمال محل نشتی را پاک کرده و با سوهان نرم مقداری آن را سایش داده و پس از آغشته نمودن لوله پولیکا و نیز لوله برش داده شده به چسب مخصوص، اقدام به باز نمودن دهانه لوله نموده و لوله را مانند وصله ای بر روی محل نشتی بگذارید.

تا 24 ساعت به طور منظم لوله را وارسی نمایید و روزنه های ایجاد شده در لبه وصله را مجدد چسب بزنید. با گذشت 24 ساعت احتمالا آب بندی لوله به خوبی انجام شده است.

آب بندی به کمک مواد کامپوزیتی مخصوص

یکی دیگر از روشهای آب بندی، استفاده از مواد کمپوزیتی است. این روزها مواد کامپوزیتی روانه بازار گردیده که گزینه مناسبی برای نشت گیری لوله به شمار می آیند.

این مواد قادر است با قرار گیری در محل نشتی لوله، به خوبی لوله های فلزی و پلیکا را نشت گیری نماید. این مواد مرکب یا چند سازه در گذشته در تاسیسات نفتی و پتروشیمی به کار برده می شد و امروزه از آن جهت نشت گیری لوله های آب و فاضلاب خانگی نیز استفاده می گردد. مواد کامپوزیتی در انواع مختلف موجود بوده که هر یک کارایی خاص خود را دارند.

رفع نشتی لوله های فاضلاب

چنانچه در خصوص روشهای رفع نشتی لوله های فاضلاب و به طور کلی خدمات لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب و شوفاژ نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.