راهکارهایی به منظور کاهش صدای داکت اسپلیت

راهکارهایی به منظور کاهش صدای داکت اسپلیت در خدمت نت
راهکارهایی به منظور کاهش صدای داکت اسپلیت در خدمت نت
مطالب مرتبط

در این مقاله قصد داریم تا ابتدا به بررسی مزایا و معایب داکت اسپلیت ها پرداخته و در ادامه نیز به منظور کاهش صدای داکت اسپلیت ها راهکارهایی را با شما همراهان خدمت نت به اشتراک بگذاریم.

بدون تردید پیش از آن که نسبت به خرید داکت اسپلیت و دیگر دستگاه های تهویه مطبوع اقدام نمایید، نیاز است که با مزایا و معایب آن آشنا شده تا انتخاب مناسبی را بسته به شرایط ساختمان خود داشته باشید.

آشنایی با مزایای داکت اسپلیت

از مزایای اصلی داکت اسپلیت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.     داکت اسپلیت ها از بیرون هوای تازه با اکسیژن بالا فراهم نموده و به درون ساختمان انتقال خواهند داد

داکت اسپلیت در واقع یک سیستم دو تکه بوده که متشکل از یک یونیت خارجی و یونیت داخلی بوده که این دو بخش از طریق لوله کشی مسی مبرد به هم اتصال داده شده اند.

مکش هوا به وسیله یوینت داخلی یا همان اپراتور و با کمک یک فن از راه کانال از بیرون ساختمان صورت گرفته و بعد از آن که دمای آن تنظیم شد توزیع آن در بخش های مورد نظر به وسیله کانال هایی صورت خواهد گرفت. با توجه به تامین هوا به وسیله یونیت داخلی از بیرون، امکان تزریق هوای تازه به درون ساختمان همواره به کمک این سیستم وجود خواهد داشت. هر چند در سیستم های دیگر نظیر فن کویل و مینی چیلر نیز به کمک فن کویل کانالی امکان تامین هوای تازه از بیرون وجود خواهد داشت.

2.     داکت اسپلیت های هوای درون ساختمان را به اپراتور دستگاه برخواهد گرداند

از دیگر مزایای داکت اسپلیت ها انتقال هوای استفاده شده درون ساختمان که از دمای مطلوبی برخوردار بوده به اپراتور از طریق یک دریچه بازگشت هوا و یک کانال می باشد. همچنین این هوا در اپراتور از راه ترکیب با هوای تازه ورودی و در نتیجه هوای ورودی پیش از آن که به کویل و فن اپراتور رسیده با دمای هوای درون ساختمان هم دما شده و این موضوع سبب شده که انرژی کمتری برای تامین دمای مورد نظر در اپراتور مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه از اتلاف بیش از حد انرژی جلوگیری خواهد شد.

3.     هوا را فیلتر می کند

داکت اسپلیت ها همچنین این امکان را داشته تا از طریق نصب فیلترهای مختلف در مسیر عبور هوا، هوای ورودی را فیلتر نمایند.

4.     برخورداری از قیمت پایین تر

به نسبت دیگر سیستم های برودتی و حرارتی تقریبا قیمت داکت اسپلیت ها 30 درصد پایین تر می باشد.

5.    به کمک داکت اسپلیت ها مصرف انرژی هر واحد مجزا خواهد بود

در صورت استفاده از داکت اسپلیت برای سیستم تهویه آپارتمانی چند واحده به طور معمول به تعداد واحدها باید از یک دستگاه استفاده گردد که دارای برق ورودی مجزا بوده و از این رو هر واحد هزینه های سرمایشی و گرمایشی مستقلی خواهد داشت و این موضوع به صاحب هر واحد این امکان را داده تا به خوبی کنترل میزان مصرف خود را به دست بگیرد. البته گفتنی است که به کمک سیستم های مینی چیلر و فن کویل نیز امکان تفکیک مصرف انرژی هر واحد وجود خواهد داشت.

6.     در داکت اسپلیت ها به منظور تامین گرمایش می توان از کویل آبگرم استفاده نمود

اگر چه در داکت اسپلیت ها می توان گرمایش را به وسیله انرژی برق نیز تامین نمود اما از آن جایی که در ایران هزینه گاز کمتر از برق می باشد استفاده از گاز به صرف تر خواهد بود. (به غیر از مناطق گرمسیر کشور در زمستان چندان با افت دما روبه رو نخواهیم بود.) از این رو در داکت اسپلیت ها می توان در بخش یونیت داخلی و در بخش جلویی فن به کمک یک کویل مسی ویژه آبگرم این امکان را فراهم نمود تا پمپاژ آبگرم از طریق پکیج گازسوز یا بویلر موتورخانه به درون آن انجام گردد و در نتیجه از طریق چرخش فن هوای گرم به درون اتاق ها و سالن ها منتقل خواهد شد.

امکان اضافه کردن کویل آبگرم را می توان یکی از مزایای اصلی داکت اسپلیت ها به شمار آورد که باعث شده گرمایش با راندمان بالایی فراهم گردد اما نکته ای که در این بین وجود داشته این است که اضافه کردن کویل آبگرم به یونیت داخلی دستگاه هزینه بر می باشد. در حالی که سایر دستگاه ها از جمله مینی چیلر و فن کویل با برخورداری از یک کویل مسی ویژه آب به منظور سرمایش و گرمایش کاربردی می باشند.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر داکت اسپلیت از خدمات داکت اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص کاهش صدای داکت اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

معایب داکت اسپلیت

1.     تمامی بخش های واحد دارای دمایی یکسان خواهند بود

در داکت اسپلیت ها با توجه به توزیع هوای درون بخش یونیت داخلی به بخش های مختلف ساختمان از طریق کانال لذا کلیه اتاق ها و سالن هایی که به دستگاه وصل بوده از دمایی یکسان برخوردار خواهند بود و امکان تنظیم دمای مستقل هر بخش از خانه وجود نخواهد داشت. البته گفتنی است که این مشکل را می توان از طریق نصب دمپر برقی حل نمود. در واقع دمپر برقی با قرارگیری در پیش از ورود هوا از دریچه به درون اتاق به کمک تیغه ای که داشته قادر به تنظیم حجم ورودی به هر اتاق می باشد.

البته لازم به ذکر است که هزینه سیستم با توجه به نصب دمپرهای برقی متعدد و به تعداد کانال های موجود با افزایش رو به رو خواهد بود. از این رو در صورتی که ساختمانی نیاز داشته که کنترل دمای هر بخش از خانه به صورت مستقل انجام شود به غیر از داکت اسپلیت، فن کویل و مینی چیلر یا فن کویل و چیلر نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. چرا که امکان تنظیم دمای درون هر اتاق از طریق فن کویلی که در آن محل نصب شده وجود دارد.

2.     داکت اسپلیت ها عملکرد پرسروصدایی دارند

یکی دیگر از مشکلاتی که در داکت اسپلیت ها وجود داشته صدای بالای آن ها حین کار کردن می باشد. فن بزرگ نصب شده در داکت اسپلیت که به منظور انتقال هوای کافی به کلیه اتاق ها و سالن ها کاربرد داشته از صدای بالایی نیز برخوردار بوده که این صدا به واسطه کانال ها درون ساختمان نیز به گوش می رسند.

این در حالی است که فن کویل و مینی چیلر دارای سروصدای کمتری می باشند چرا که فن به کار رفته در آن ها کوچکتر می باشد و همچنین با توجه به استفاده از فن کوچک کم صدا در هر واحد فن کویل انتقال صدا به دیگر بخش ها صورت نخواهد گرفت. البته راهکارهایی نیز برای کاهش صدای داکت اسپلیت ها وجود داشته که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود.

چنانچه در خصوص کاهش صدای داکت اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

راهکارهایی به منظور کاهش صدای داکت اسپلیت در مجموعه خدمت نت

راهکارهایی به منظور کاهش صدای داکت اسپلیت ها

در داکت اسلیت ها منبع صدا را می توان یونیت داخلی و یونیت خارجی دانست. یونیت خارجی که در بیرون از ساختمان قرار داشته در صورتی که انتقال صدای آن به درون ساختمان رخ دهد به احتمال زیاد این صدا مربوط به فن کندانسور یا صدای لرزش کمپرسور می باشد (که البته این مشکل چندان شایع نمی باشد.) یونیت داخلی نیز در زیر سقف کاذب و در درون ساختمان قرار دارد. به کمک راهکارهای زیر می توان آسوده خاطر شد که صدای شنیده شده از این بخش به دلیل وجود مشکلی نمی باشد.

1.     نصب یونیت داخلی در مکانی مناسب و دور از اتاق خواب ها و نشیمن (نصب در راهرو ورودی و دورترین نقطه)

2.     استفاده از کانال های گرد منعطف به جای کانال کشی چهارگوش گالوانیزه و عایق کاری کانال ها

3.     استفاده از دریچه برگشت هوا به یونیت داخلی؛ این دریچه باعث برگشت هوای اتاق و سالن به یونیت داخلی شده و تامین بخشی از هوای ورودی به یونیت داخلی از درون خود ساختمان صورت گرفته و بخش دیگر نیز از بیرون ساختمان و به صورت هوای تازه فراهم می گردد. نصب دریچه نیز حتما بایستی براساس استاندارد و نیز با رعایت فاصله صورت گیرد.

4.     استفاده از عایق صوتی در دریچه بازدید یونیت داخلی

5.     به کارگیری موتور فن های اینورتر (البته این کار هزینه زیادی را در برخواهد داشت.)

6.     کمک گرفتن از افراد متخصص به منظور نصب سیستم (این کار از مشکلاتی چون نامیزانی های به دلیل نصب نامناسب ، عدم تراز بودن دستگاه و عدم رعایت استانداردها که خود به افزایش صدای داکت اسپلیت منجر شده جلوگیری خواهد نمود.)

7.     استفاده از دو یا چند دستگاه با ظرفیت پایین تر در واحدهای با متراژ بالا به جای استفاده از یک دستگاه با ظرفیت بالا (در واقع می توان در صورت ۸۴۰۰۰ BTU/h یا همان ۷ تن تبرید بودن ظرفیت یک واحد به جای استفاده از یک دستگاه دو دستگاه ۴۲۰۰۰ BTU/h یا همان ۳٫۵ تن تبرید ظرفیتی استفاده نمود.

در این مقاله ما سعی نموده به خوبی به معرفی مزایا و معایب داکت اسپلیت بپردازیم. حال شما می توانید بسته به شرایط ساختمان خود از داکت اسپلیت استفاده نموده و یا این که به جای آن سایر سیستم ها نظیر فن کویل یا مینی چیلر را تهیه نمایید.

چنانچه در خصوص کاهش صدای داکت اسپلیت و به طور کلی خدمات داکت اسپلیت نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.