۶ روش بسیار تاثیر گذار در حفظ و نگهداری محیط زیست

حفظ و نگهداری محیط زیست
حفظ و نگهداری محیط زیست
مطالب مرتبط

حفظ و نگهداری محیط زیست یکی از وظایف اصلی افراد در قبال طبیعت است اما امروزه برخی از افراد با بی رحمی تمام به محیط زیست و حیات جانوران آسیب های به شدت جبران ناپذیری را وارد می کنند، اگر هر کس وظیفه خود را به خوبی انجام دهد دیگر به چنین مشکلاتی برنخواهیم خورد و طبیعتی بسیار زیبا و دوست داشتنی را خواهیم داشت. در ادامه به معرفی ۱۳ روش بسیار تاثیر گذار در حفظ و نگهداری محیط زیست خواهیم پرداخت، لطفا آن ها را به دقت مطالعه کنید و حتما در مرحله عمل نیز به یاد داشته باشید، با مجموعه خدماتی خدمت نت همراه باشید.


۱ – کمترین زباله را تولید کنید:

هر چقدر شما آشغال و مواد غیر ضروری کمتری را مصرف کنید در حق طبیعت و در حفظ و نگهداری محیط زیست گامی بسیار بزرگ و اساسی را برداشته اید. لطفا در سفره های خود از مواد و وسائلی استفاده کنید که کمترین زباله ممکن را از خود به جای می گذارند.


۲ – زباله ها را جمع آوری و به سبد زباله منتقل کنید:

اگر به طبیعت سفر می کنید و مشغول خورد و خوراک هستید باید بدانید که در این لحظه شما بیشترین زباله های ممکن را در اختیار دارید، حال اگر تمامی زباله های خود را در طبیعت رها کنید ضمن داشتن طبیعتی ناسالم از زیبایی آن منطقه نیز کاسته خواهد شد، چه بسا بهتر است هنگامی که به طبیعت سفر می کنید یک کیسه پلاستیکی زباله همراه خود داشته باشید تا تمامی زباله ها را درون آن بیاندازید و در اولین فرصت آن را به سطل زباله منتقل کنید.


۳ – به زیبایی طبیعت لطمه نزنید:

شاید با خودتان فکر کنید که زباله های شما در طبیعت تجزیه شوند و دیگر نیازی به قرار دادن آن ها در سطل زباله نمی باشد، اما آیا از این موضوع مطلع هستید که یک زباله چقدر طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شود؟ رها نمودن زباله علاوه بر تجزیه ناپذیر بودن آن، موجب برهم ریختگی در نظم و زیبایی طبیعت می شود.


حفظ و نگهداری از محیط زیست


۴ – از خودتان هیچ اثری در طبیعت به جای نگذارید:

همان طور که با زیبایی تمام وارد یک منطقه سرسبز و خوش آب و هوا شدید، همان گونه نیز طبیعت را ترک کنید و مبادا زباله و آشغالی را از خودتان بر جای بگذارید.


۵ – احساس مسئولیت داشته باشید:

در قبال طبیعت بی زبان، احساس مسئولیت داشته باشید و هرگاه زباله ای را در آن دیدید، خود را مسئول پاکی طبیعت بدانید. زباله را برداشته و به نزدیک ترین سطل زباله منتقل کنید. (نوعی فرهنگ سازی نیز به شمار می اید.)


۶ – با حافظان طبیعت همکاری کنید:

با محیط بانان در مناطق محیط زیست و مسؤولان گردشگری در سایت‌ های مورد هدف در خصوص حفظ و نگهداری محیط زیست همکاری کنید.


پاکی در محیط زیست


 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.