همه چیز درباره تعمیر کولر گازی پنجره ای

تعمیر کولر گازی پنجره ای در خدمت نت
تعمیر کولر گازی پنجره ای در خدمت نت
مطالب مرتبط

سرویس و تعمیر ادواری کولر گازی یا اسپلیت پنجره ای عامل مهم در بالاتر بردن طول عمر مفید و افزایش بهره وری محصول می باشد، کولر گازی پنجره ای از آن دست سیستم هایی است که تا سال ها به با کیفیت مطلوبی قابل استفاده می باشند. اما به شرطی که هر فصل نسب به سرویس ادواری آن اقدام شود.

کولر گازی پنجره ای بر خلاف اسپلیت ها که متشکل از دو قسمت یونیت داخلی ( پنل ) و یونیت خارجی (کندانسور) هستند، به صورت یک تکه هستند و همه اجزای خنک کننده آن از ( فن و کمپرسور ) همگی در یک قسمت قرار دارند.

کندانسور این نوع کولر گازی در بخش انتهایی اتاقک آن و به سمت بیرون قرار گرفته است. وظیفه خنک کردن کولر توسط فن کندانسور صورت می گیرد که در پشت کندانسور قرار دارد. در سمت مقابل دیگر اتاقک این کولر، اپراتوری وجود دارد که وظیفه انتشار هوای سرد را در داخل اتاقک عهده دار است.

این روزها با ظهور نسل جدید کولرهای گازی و به روز شدن آن ها، کمتر از کولر گازی پنجره ای استفاده میشود. اما هستند افرادی که هنوز از این مدل کولر گازی استفاده می کنند. بر همین اساس ما در مجموعه خدمت نت، تصمیم داریم تا در این مقاله به ۲ مقوله در خصوص این کولرهای گازی بپردازیم:

  • بررسی مشکلات احتمالی پیش روی کولر گازی پنجره ای و عیب یابی آن‌ها
  • نکاتی برای سرویس و نگهداری کولر گازی پنجره ای

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از تعرفه تعمیرات کولر گازی پنجره ای آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص کولر گازی پنجره ای نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

برخی از مشکلات پیش روی کولر گازی پنجره ای

تعمیر کولر گازی پنجره ای در سامانه خدمت نت

 کولر گازی پنجره ای دارای سر و صدا و لرزش است

پیش تر در خصوص دلایل صدا و لرزش کولر گازی در مقاله ای تحت عنوان علت صدا و لرزش کولر گازی به طور مفصل مطالبی را بیان کردیم. این موارد می تواند دلایلی باشد برای سر و صدای انواع کولر گازی.

شکستکی یا شل بودن قاب جلویی کولر، کثیف بودن دستگاه، شل بودن پیچ و مهره ها، تاب برداشتن تیغه ها (پره ها)، مشکلات احتمالی در فن، سر و صدای کمپرسور ، مواردی هستند که در کولر گازی پنجره ای، مشابه سایر کولرهای گازی می توانند عامل ایجاد سر و صدا باشند.

توصیه ما به شما این است در صورتی که تخصصی ندارید، عیب یابی کولر را به یک متخصص واگذار نمایید.

از پنل داخلی کولر گازی پنجره ای آب می چکد

در اکثر موارد، چکیدن آب از پنل داخلی کولر گازی، به دلیل عدم استقرار مناسب آن و نامناسب بودن شیب آن است که باعث می شود که آب داخل سینی تخلیه برون بریزد. برخی مواقع هم ممکن است به دلیل مشکل در سینی تخلیه این اتفاق رخ دهد.

در کل اصلی ترین عامل چکه کردن آب از پنل داخلی، مرتبط با سینی تخلیه می باشد و این زیاد مشکل خاصی نیست.

هوای تولید شده از کولر گازی پنجره ای خنک نیست

مهمترین داخل خنک نبودن هوای تولید شده از کولر گازی را می تواند در این موارد دانست:

۱-  کم شدن گاز دستگاه

۲-  کثیف بودن فیلتر هوا

۳-  کثیف بودن کویل کاندنسور

۴-  خراب بودن کاندنسور

۵-  خم شدن فین های کاندنسور

کولر گازی پنجره ای باعث قطع شدن مداوم فیوز می شود

کولرهای گازی پنجره ای با توجه به اندازه ای که دارند، با مدارهای ۱۲۰ تا ۲۴۰ و آمپرهای ۱۵ تا ۲۰ ولت کار می کنند. چنانچه سیم پیچ کمپرسور کولر بیش از اندازه داغ شود، « اوِرلود – over load » مدار ، جریان اصلی کمپرسور را قطع کرده و نهایتاً باعث خاموشی کمپرسور می شود.

اما اوِرلود چیست؟ قطعه ایست که در بسیاری از لوازم خانگی الکترونیکی برای جلوگیری از آسیب به آن‌ها، سوختن و خطرات احتمالی پیش‌بینی‌ نشده تعبیه می گردد. اورلود به معنای محافظ اضافه‌بار است.

فقط دقت داشته باشید که چنانچه زمانی مدار کولر دچار سوختگی شد، حتماً از مدار مشابه برای جایگزینی استفاده شود تا کارکرد کولر حفظ شود.

کولر گازی پنجره ای مدام خاموش و روشن می شود

این مشکل عمدتاً به ۳ دلیل رخ می دهد:

۱-     ترموستات به درستی کار نمی کند و دچار مشکل شده است

۲-     ترموستات روی دمای بالایی تنظیم شده است

۳-     نشت مبرد لوله ها

۴-     کثیف بودن کویل کاندنسور

علت این مشکل ممکن است درست کار نکردن ترموستات یا تنظیم شدن آن روی دمای بالا باشد. نشت مبرد و گیر کردن آشغال در بین فین های کاندنسور نیز می‌تواند باعث این مشکل شود.

کولر گازی پنجره ای روشن نمی شود

روشن نشدن کولر غالباً می تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

۱-  در اتصالات ورود برق مشکل وجود دارد

۲-  فیوز پریده است(قطع شده است)

۳-  مدار دارای قطعی مکرر است

۴-  آمپر فیوزی که جایگزین فیوز اصلی کولر شده مناسب نیست

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

نکاتی برای سرویس و نگهداری کولر گازی پنجره ای

تعمیر کولر گازی پنجره ای در مجموعه خدمت نت

متأسفانه خیلی از ما این عادت را داریم که تا زمانی که وسایلمان خراب نشده اند، قدر آن ها را نمی دانیم، و زمانی که خراب شدن حسرت این را می‌خوریم که ای کاش بیشتر از آن مراقبت می‌کردیم. در این بخش از مقاله قصد داریم که نکاتی را با شما در میان بگذاریم تا با رعایت آن ها، از به تعمیر افتادن کولر گازی تا حد ممکن جلوگیری کنیم.

مراقب لانه احتمالی حشرات باشید

پس از اتمام فصل سرما و پیش رو بودن فصول دیگر، به دلیل خاموش و بودن و استفاده نشدن از کولر گازی پنجره ای، احتمال اینکه حشره یا پرنده‌ای کوچک در آن لانه کند بسیار است. حتماً مراقب این قضیه باشید. می‌توانید با پوشاندن کولر، این احتمال را صفر برسانید.

فیلتر هوا را ماهانه تمیز کنید

این توصیه در خصوص کولر گازی پنجره ای وجود دارد که به صورت دوره‌ای و ترجیحاً، ماهانه فیلتر هوا تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر می‌توانید از ترکیب آب گرم و مواد شوینده با ترکیب آب و سرکه سفید استفاده کرد. فقط این نکته را به خاطر بسپارید تا زمانی که فیلتر کاملاً خشک نشده، آن را مجدد نصب نکنید.

در مواردی که قصد تمیز کردن فیلتر را دارید، متوجه شدید که فیلتر نم دارد و یا اینکه سوراخ است، حتماً آن را تعویض کنید.

به صورت دوره‌ای کویل های کندانسور را تمیز کنید

یکی از مواردی که باعث مصرف زیاد برق این نوع اسپلیت ها می شود، جمع شدن گرد و غبار در درون کویل های کندانسور است. دلیل این امر هم این است که انباشته شدن گرد و غبار سبب ایجاد فشار به کولر می شود و این عاملی است که دستگاه به سختی کار کند و نهایتاً باعث افزایش مصرف برق می شود.

به همین دلیل توصیه می شود که در فصلی که قصد استفاده از کولر گازی پنجره ای را دارید، حتماً کویل های کندانسور را تمیز کنید. برای دسترسی به کویل ها لازم است تا کابینت تهویه هوا را به طور کامل بردارید.

دستی به سر و روی کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی بکشید

گاهی مواقع بد نیست که دست به کار شوید و قسمت پشت و کناری کندانسور(یونیت خارجی) کولر گازی را که تقریباً شبیه به رادیاتور ماشین است را به وسیله آب پرفشار تمیز کنید. برای این کار اگر کارواش خانگی دارید حتماً از آن استفاده کنید، در غیر اینصورت می‌توانید با شیلنگ هم این کار را انجام دهید. فقط مراقب این باشید که از قبل حتماً و به طور کامل برق کولر قطع باشد.

مطمئن رعایت همین چند نکته ساده می تواند عاملی باشد که اولاً تا حد بسیار زیادی از خرابی کولر جلوگیری کند و ثانیاً مصرف برق را نیز مقداری کاهش دهد.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.