بررسی و شناخت انواع توری درب و پنجره

توری-های-جمع-شونده-800x423-795x423
توری-های-جمع-شونده-800x423-795x423
مطالب مرتبط

بررسی و شناخت انواع توری درب و پنجره

امروزه به جهت جلوگیری از ورود حشرات ریز و درشت از توری های مخصوصی در درب و پنجره های upvc یک و یا چند جداره استفاده می شود. این نوع از توری ها در شکل و ابعاد بسیار متنوع و متفاوتی مانند: انواع مدل‌ های ثابت، رولینگ، پلیسه، لولایی و مگنتیک (مغناطیسی) بر روی انواع حالات بازشو درب و پنجره‌ ها اعم از تک حالته، دوحالته، کشویی، فولکس واگنی و… تهیه و تولید می گردد. لطفا در ادامه با خدمت نت همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفید و جامعی را در خصوص شناخت انواع توری درب و پنجره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

معرفی مزایای استفاده از انواع توری درب و پنجره :

از برخی از مزایای استفاده از توری درب و پنجره می توان به سهولت باز و بسته شدن، نصب آسان، مقاومت در برابر عوامل جوی و نور شدید آفتاب به لحاظ مواد استفاده شده از فلز آلومینیوم و پوشش الکترواستاتیک، عمر کارکرد بسیار طولانی، جلوگیری از ورود حشرات بسیار ریز، ایزوله کردن کامل محیط، امکان دید محیط بیرونی تا ۹۵ درصد (شفافیت عالی) و همچنین قابلیت بازیافت اشاذه نمود.

 

معرفی و بررسی انواع مدل های توری درب و پنجره :

توری رولینگ در مدل های افقی، عمودی و دو لنگه:

این نوع از توری ها به عنوان توری های بازشوی مخصوص پنجره های upvc  مورد مصرف عموم قرار می گیرند که دارای فریمی ثابت بوده اما توری آن ها متحرک می باشد و بنا به مصرف و استفاده کاربران در مدل های افقی، عمودی و دولنگه تهیه و تولید می شوند. البته توری های رولینگ به صورت کرکره ای این قابیلت را دارند تا حول محور یک رول، بچرخند. لازم به ذکر است که رول توری حالت فنری به خود دارد و به محض رها شدن توری از قفل، پارچه توری به سرعت بر سر جای خود بازخواهد گشت. از دیگر مزایای استفاده از این نوع از توری ها می توان به دوام و استحکام بسیار بالای آن ها اشاره نمود و به دلیل عدم ایجاد دید مزاحم و غیر شفاف، عمر طولانی، قابلیت ساخت در ابعاد مختلف، جمع شوندگی خودکار و همچنین مدرن بودن، کاربرد های بسیار زیادی را خواهند داشت.

توری های رولینگ

توری پلیسه در مدل های افقی، عمودی و دو لنگه:

توری های پلیسه (Plisse) که به عنوان توری های آکاردئونی نیز شناخته می شوند از دیگر توری های بسیار مقاوم و پرکاربرد در پنجره های upvc هستند. در تهیه و ساخت این نوع از توری ها، هیچ فنری به کار نرفته و بسته شدن توری به شکل کاملا اتوماتیک رخ می دهد، از دیگر ویژگی های این توری می توان به کیفیت و دوام بسیار بالا در کنار طراحی منحصر به فرد و زیبای آن اشاره نمود. توری پلیسه بر اساس نوع ساخت به سه دسته پلیسه افقی دو لنگه، پلیسه عمودی و پلیسه افقی تقسیم بندی خواهد شد.

توری پلیسه در مدل های افقی، عمودی و دو لنگه:

توری ثابت:

این نوع از توری ها، توری های کاملا متداول و مصرفی ای می باشند که به صورت معمول بر روی پنجره‌ های آلومینیومی، آهنی و UPVC به صورت ثابت نصب می شوند و به طور معمول آن ها را به منظور کاهش قیمت بر روی پنجره های دوجداره قرار می دهند تا مسئله باز و بسته نمودن توری بسیار حائز اهمیت نباشد. نحوه نصب و تعبیه آن بر روی پنجره به دو حالت زیر بستگی خواهد داشت.

1- نصب توری به وسیله پیچ و بصورت دائمی بر روی پنجره

2- قرار دادن توری به وسیله بست‌ های فلزی مشخص شده بر روی چهارچوب توری به همراه قابلیت قرار دادن و برداشتن توری از روی پنجره جهت شست و شو و یا نظافت.

توری ثابت

توری لولایی (Hinged):

این نوع از توری ها در مقایسه با توری ثابت دارای چهارچوب یکسانی می باشند و تنها تفاوت موجود در آن ها به فریم متصل به لولا و همچنین قفل آن بر می گردد، در حالت معمول توری لولایی را بر روی درب نصب می نمایند و از این منظر به عنوان توری های نسل قدیم به شمار می روند.

توری لولایی (Hinged)

جمع بندی:

در این مقاله به بررسی انواع توری درب و پنجره و کاربرد آن ها پرداختیم و شما را با توری های لولایی، ثابت، پلیسه و همچنین رولینگ آشنا نمودیم، امیدوارم با مطالعه این مقاله شناخت نسبتا کاملی از انواع توری های موجود در بازار پیدا نموده باشید. چنانچه در خصوص موارد فوق سوالی داشته باشید می توانید با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.