با انواع عایق حرارتی در ساختمان آشنا شویم

با انواع عایق حرارتی در ساختمان آشنا شویم
با انواع عایق حرارتی در ساختمان آشنا شویم
مطالب مرتبط

عایق حرارتی در ساختمان در مرحله اول و در نگاه اول می تواند کمی هزینه بر باشد و قیمت تمام شده ساختمان شما را افزایش دهد اما در نگاه کلی و در دراز مدت می تواند با ایجاد صرفه جویی های بسیار معقول و به صرفه ای، آن قیمت تمام شده نهایی را جبران کند، در ضمن می تواند آسایش را به محیط خانه شما آورده و صرفه اقتصادی را فراهم کند، در این مقاله از خدمت نت قصد داریم شما را با انواع عایق حرارتی ساختمان آشنا سازیم، ما را در ادامه همراهی کنید. (لازم به ذکر است که با عایقکاری ساختمان می توان در انرژی گرمایی و سرمایی چیزی در حدود 45 تا 55 درصد صرفه جویی نمود.)


1- الیاف معدنی

الیاف معدنی از خرد نمودن سنگ های آتش نشانی دیر ذوب ساخته می شود، این الیاف بسیار پایدار بوده و ضمن آن که عایقی بسیار مناسب در گرفتن نم و بو است، می تواند امکان رشد انواع قارچ و کپک ها را گرفته و مانع از عملکرد آن ها شود.

الیاف معدنی

2- عایق حرارتی پشم شیشه

پشم شیشه به معنای واقعی یعنی الیاف های بسیار نازک تارهای شیشه که به همراه نظم و ترتیب در کنار یکدیگر متصل شده اند را پس از سرد شدن به یکدیگر وصل نموده  و بر روی کاغذ کرافت، سربی، قیری یا تور الیاف دار قرار می دهند. پشم شیشه نیز همانند عایق حرارتی الیاف معدنی بسیار پایدار، بی بود و نم گیر بوده و همچنین امکان رشد قارچ و کپک را برای همیشه از بین خواهد برد. پشم شیشه معمولا بر روی بام های شیب دار قرار می گیرد و نصب آن بسیار آسان است.

عایق حرارتی پشم شیشه

3- پشم سنگ

پشم سنگ را می توان از معمول ترین و پرمصرف ترین عایق های حرارتی دانست که منبع اصلی تولید کننده آن ها به سنگ های آذرین بر می گردد. عایق حرارتی پشم سنگ در مقابل نفوذ آب مقاومت بسیار کمی از خود نشان می دهد و هنگامی که از از آب اشباع شود هیچ تغییری در ساختار آن به وجود نخواهد آمدف از دیگر مزایای استفاده از عایق حرارتی پشم سنگ می توان به ضد حریق بودن آن اشاره نمود در واقع از این پوشش می توان برای حفاظت از سازه های فلزی، چاهک های آسانسور، تاسیسات الکتریکی، راهروهای فرار و … در برابر حریق استفاده نمود.

پشم سنگ

4- شیشه اسفنجی

شیشه اسفنجی نیز از دیگر عایق های متداول مصرفی می باشد که از شیشه خالصی تهیه و تولید می وشد که تا بیست برابر حجم اولیه خودشان منبسط شده است. این عایق حرارتی نسوز بوده و در مقابل جانوران موذی مقاومت و پایداری کاملی را از خود نشان می دهد.

شیشه اسفنجی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.