انواع ماسه و کاربرد های آن

آشنایی با انواع ماسه
آشنایی با انواع ماسه
مطالب مرتبط

شناخت انواع ماسه و کاربرد های آن در صنعت ساختمان سازی می تواند یکی از مهم ترین و کلیدی ترین فاکتور هایی باشد که به صورت معمول توسط معماران مورد غفلت قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر در تهیه دوغاب مورد استفاده در متصل نمودن سنگ های نما از ماسه خاکدار استفاده شود، فاجعه بزرگی رخ می دهد و یا چنانچه استوپ های مناسبی برای پشت سنگ ها در نظر گرفته نشود، در سال های اولیه شاهد افتادن سنگ نما ها خواهیم بود. رعایت برخی نکات در صنعت ساختمان سازی می تواند از بروز حادثه های مالی و جانی کمک قابل توجه ای کند، ما در این مقاله از خدمت نت قصد داریم به معرفی و بررسی انواع ماسه و کاربزرد های آن بپردازیم، لطفا ما را تا انتها همراهی کنید.

ماسه

حتماٌ بخوانید : کاشی کاری و سرامیک کاری

بررسی انواع ماسه مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی:

 1 – ماسه های طبیعی:

همان طور که از نام آن ها پیدا است، ماسه های طبیعی ماسه هایی می باشند که از بستر رودخانه ها استخراج شده و در صنعت ساختمان سازی مورد مصرف قرار می گیرند و از مشخصه های اصلی آن ها می توان به گردگوشه بودنشان اشاره نمود. به عنوان مثال این مزیت ماسه های طبیعی به آن ها کمک می کنند تا در فضاهای کوچک و خالی به خوبی قرار بگیرند و عملا فضا های خالی میان بتن ریزی را به خوبی پر خواهند نمود.

2- ماسه های شسته:

ماسه های شسته و یا به اصطلاح ماسه های دوبارشور مخلوطی از ماسه و خاک هستند که البته وجود خاک در ماسه باعث بروز برخی مشکلات شده و در عین حال دارای مزایای قابل توجه ای است. از معایب آن می توان به قرار گیری ذرات خاک در اطراف ماسه اشاره نمود که این موضوع باعث می شود تا سیمان نتواند به خوبی در اطراف ماسه های قرار بگیرد و آن ها را به یکدیگر بچسباند، در حالت کلی هر چقدر خاک ماسه کمتر باشد میزان چسبندگی سیمان و ماسه نیز افزایش یافته و در نتجیه مقاوت بتن نیز افزایش می بابد.

3- ماسه های شکسته:

ماسه های شکسته نیز از دیگر انواع ماسه های ساختمانی هستند که ظاهری تیز گوشه دارند و از آسیاب نمودن سنگ های معدنی حاصل می شوند.

 

ماسه شسته شده

 

کابرد انواع ماسه در صنعت ساختمان سازی به چه صورت است؟

الف- معرفی ماسه طبیعی دوبار شور :

همان طور که در موارد بالا نیز به آن اشاره داشتیم، ماسه طبیعی دوبار شور دارای خاک کمتری بوده و به همین دلیل راحت تر فضاهای خالی را پر می کند. در حالت کلی برای ساخت دوغاب و همچنین کاشی ها باید از ماسه طبیعی دوبار شور استفاده کنیم زیرا این نوع از ماسه ها مقاومت بتن را بسیار افزایش خواهند داد.

ب- ماسه کفی:

وجود خاک باعث میشود در کارهای شیب بندی کف و سیمانکاری حرکت شمشه و کروم گیری راحتر شود و به راحتی شیب دلخواه را به ملات بدهیم البته باید توجه شود خاک این نوع ماسه هم از ۴ درصد بیشتر نشود.

جمع بندی:
در این مقاله به بررسی انواع ماسه و کاربرد های آن در صنعت ساختمان سازی پرداختیم، لطفا چنانچه سوالی در این خصوص دارید لطفا با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.