آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری

آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری
آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری
مطالب مرتبط

آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری GREE موضوعی است که ما در مجموعه خدمت نت قصد داریم در این مقاله از سری مقالات آموزشی مرتبط با آموزش ریموت کنترل کولرهای گازی موجود در بازار ایران به آن بپردازیم.

کولر گازی گری (GREE) به عنوان یکی از برندهای موجود در بازار دنیا و البته در بازار ایران، همانند سایر رقبایش برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مصرف‌کنندگان کولر گازی‌هایش، ریموت کنترل‌هایی با امکانات متنوعی را برای دستگاه های خود در نظر گرفته است.

پیش‌تر ما در مجموعه خدمت نت، آموزشی مختصر در خصوص ریموت کنترل کولر گازی گری ( اسپلیت گری) ارائه نموده بودیم، اما برخی از مشتریان طی تماس های متعدد، خواستار ارائه آموزشی جامع و کامل در این خصوص شدند.

از آنجایی که کار کردن با ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) ، بسیار شبیه به کار کردن با ریموت کنترل سایر کولرهای گازی است که تا به حال در وب سایت  مجموعه خدمت نت به آن‌ها پرداخته شد، اما ما تصمیم گرفتیم تا آموزشی جامع در خصوص ریموت کنترل این کولر گازی ها ارائه کنیم.

ذکر این نکته ضروری است که ریموت کنترل کولرهای گازی ممکن است در مدل های مختلف، از نظر شکل ظاهری تفاوت های ناچیزی داشته باشند، اما دکمه های تعبیه شده بر روی آن‌ها، قابلیت های مشترکی را در کولر گازی فعال می‌نماید.

آموزش کار با ریموت کنترل سایر کولرهای گازی که تا به حال توسط مجموعه خدمت نت ارائه شده است عبارت‌اند از:

آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی جنرال

آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی اجنرال

آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی میتسوبیشی

شما می توانید با جستجوی هر یک از عناوین بالا، آموزش مرتبط با آن را در مجله آموزشی خدمت نت در بخش مربوط به سیستم‌های سرمایشی مشاهده فرمایید.

عمده‌ترین ریموت کنترل های معروف و موجود در بازار ایران را می‌توان چنین معرفی کرد:

  • ریموت کنترل کولر گازی جنرال
  • ریموت کنترل کولر گازی اجنرال
  • ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ
  • ریموت کنترل کولر گازی میتسوبیشی
  • ریموت کنترل کولر گازی هایسنس
  • ریموت کنترل کولر گازی گری
  • ریموت کنترل کولر گازی تراست
  • ریموت کنترل کولر گازی مدیا
  • ریموت کنترل کولر گازی تک الکتریک
  • ریموت کنترل کولر گازی TCL
  • ریموت کنترل کولر گازی دوو
  • ریموت کنترل کولر گازی پاناسونیک
  • ریموت کنترل کولر گازی بوش

در این آموزش ، یعنی آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی کولر گازی گری (GREE)، بر اساس یکی از  ریموت کنترل‌های معرفی شده در سایت گری (GREE)  پیش خواهیم رفت.

پس چنانچه شما از کولر گازی گری استفاده می‌نمایید، این آموزش می‌تواند برای شما مفید باشد. با آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) همراه ما باشید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری

همان‌طور که در تصویر ریموت کنترل کولر گازی گری (اسپلیت گری) مشاهده می‌کنید، تمامی قسمت‌های کاربری ریموت کنترل کولر گازی گری شماره‌گذاری کرده‌ایم تا شما توضیحات ما را در خصوص هر یک از این بخش‌ها به خوبی متوجه شوید.

معرفی اجزای ریموت کنترل کولر گازی گری

توضیحات این عکس از ریموت کنترل را ما در دو قسمت ارائه خواهیم داد:

  • قسمت دکمه ها ، با اعداد آبی ( از عدد 1 تا 12 )
  • قسمت نمایشگر ، با اعداد قرمز ( از عدد 13 تا 21 )

معرفی دکمه ها

1- ON/OFF دکمه خاموش و روشن

از این دکمه مشابه تمامی ریموت کنترل‌ها ، می‌توان برای خاموش یا روشن نمودن کولر گازی گری (اسپلیت گری) استفاده کرد.

2- دکمه افزایش یا کاهش (+) / ()

این دکمه در واقع همان دکمه  UP و DOWN یا دکمه‌های بالا و پایین است که برای تنظیم میزان دما به کار می‌روند .شما می‌توانید با این دکمه‌ها دما را افزایش یا کاهش دهید.

3- FAN دکمه تنظیم فن

مشابه سایر کولرهای گازی دیگر، در کولر گازی گری نیز با استفاده از این دکمه، شما می‌توانید با تنظیم سرعت فن میزان حجم جریان هوای خروجی از کولر گازی را به دلخواه و بر اساس نیازتان در چهار حالت قرار دهید:

  • خودکار
  • حالت کم
  • حالت متوسط
  • حالت زیاد

4- CLOCK دکمه تنظیم ساعت

از این دکمه برای تنظیم ساعت استفاده می‌شود. شما با استفاده آن می‌توانید ساعت جاری روز را تنظیم نمایید.  علاوه بر اینکه با تنظیم کردن ساعت، می‌توانید از طریق کولر گازی در جریان ساعت قرار بگیرید، برای تنظیم کولر گازی بر روی یک ساعت مشخص برای اینکه اتوماتیک خاموش یا روشن شود، نیاز است که ساعت تنظیم باشد.

5- BLOW دکمه باد خشک

این دکمه مخصوص دمیدن باد خشک است. این دکمه را می‌توان همان دکمه X-FAN در مدل های پیشین به حساب آورد. با این تفاوت که قابلیت X-FAN برای حالت گرم در دسترس نبود و فقط مختص حالت سرمایشی بود، اما اقابلیت BLOW در حالت گرمایش هم قابل دسترس است.

لازم به ذکر است این قابلیت تنها در برخی از مدل های کولرهای گازی گری وجود دارد، و در برخی دیگر، همان قابلیت X-FAN موجود است.

با فشردن این دکمه، دستگاه شروع به تولید باد معمولی می‌کند و در واقع تبدیل به یک دستگاه خشک‌کن می‌شود. شاید بشود آن را به یک سشوار با باد گرم ملایم یا یک خشک‌کن دست تشبیه کرد.

(جالب اینجاست که اکثر سایت های ایرانی، از توضیحات در خصوص این دکمه عاجز مانده‌اند و در توضیحات این دکمه نوشته‌اند: این دکمه به معنی دمیدن می‌باشد و هنوز اطلاعات کاملی راجع به آن کشف نشده. طوری نوشته‌اند هنوز کشف نشده که انگار این ریموت از کره ای دیگر آمده و یا اینکه قرار است اتم را بشکافند. واقعاً ای کاش مقداری برای مخاطبان خود ارزش قائل باشیم. یاد بگیریم اگر در خصوص چیزی اطلاعاتی نداریم اظهار نظر نکنیم.)

6- TURBO دکمه سرمایش سریع

این دکمه در کولر گازی گری ،افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی را به همراه خواهد داشت.. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند. وجود این قابلیت، باعث فعالیت حداکثری کمپرسور می‌گردد و در نتیجه فضای محیط در سریع‌ترین زمان ممکن خنک می‌گردد. معمولاً مدت فعالیت کولر در چنین حالتی، بستگی به میزان دمایی دارد که برای آن تنظیم نموده‌اید.

7- Mode دکمه تنظیم حالت

این دکمه، یکی از کاربردی‌ترین دکمه‌های هر ریموت کنترلی است. هر بار که این دکمه را فشار دهید، یکی از حالت‌هایی که در زیر توضیح داده شده است به نمایش درخواهد آمد که شما می‌توانید با توجه به نیازتان روی حالت دلخواه تنظیم کنید.

  • AUTO ( خودکار ) : با انتخاب این گزینه، کولر گازی گری روی حالت خودکار ( اتوماتیک ) تنظیم می‌گردد و دمای کولر گازی را بنا بر دمای مورد نیاز شما تنظیم می‌کند.
  • FAN ( باد زدن ) : با انتخاب این حالت کولر در حالت فن قرار می‌گیرد. یعنی به این صورت که کندانسور یا موتور کاملاً خاموش می‌شود و فقط فن کار می‌کند. بیشتر مناسب فصل بهار است.
  • COOl ( سرد ) : این گزینه مختص فصل گرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای سرد تولید می‌کند. در این حالت یک قطره برف روی صفحه نمایش ریموت کنترل ظاهر می‌شود.
  • HEAT ( گرم ) : این گزینه مختص فصل سرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای گرم تولید می‌کند. در این حالت عکس خورشید روی صفحه نمایش ریموت کنترل ظاهر می‌شود.
  • DRY ( خشک ) : با انتخاب این گزینه ، فرایند تهویه مطبوع و کاهش رطوبت موجود در هوا آغاز می‌گردد . این گزینه کولر شما را در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد.

8- SWING دکمه هدایت باد

با فشردن این دکمه ، کولر باد یا هوای تولید شده توسط کولر گازی گری (GREE) را به بالا و پایین هدایت می‌کند. با این کار باعث می‌گردد تا جریان هوای خنک و یا در فصول سرد سال، جریان هوای گرم، به طور یکنواخت در تمامی فضای محیط پخش شود.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند، اما با این تفاوت که پنکه چپ به راست بود، و حالت SWING در جهت بالا و پایین می‌باشد)

9 –  Timer on/of دکمه تنظیم تایمر

از این دکمه‌ها برای تنظیم تایمر کولر گازی گری استفاده می‌شود. شما با استفاده این دکمه‌ها می‌توانید برای خاموش یا روشن شدن کولر گازی، تایم یا زمان مشخصی را مشخص و تنظیم کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که برای عملکرد صحیح این قابلیت، می‌بایست حتماً از قبل ساعت را تنظیم کرده باشید.

10- TEMP دکمه افزایش و کاهش دما

TEMP مخفف Temperture به معنای درجه حرارت است. در واقع شما با استفاده از این دکمه، بنا به نیازتان دمای محیط را افزایش یا کاهش می‌دهید. شما برای افزایش یا کاهش میزان دما، ابتدا می‌بایست دکمه TEMP را بفشارید و سپس با دو دکمه (+) و (-) که در مورد دوم توضیح دادیم، نسبت به تنشیم میزان دما اقدام کنید.

معمولاً توصیه می‌شود  برای جلوگیری از عرق کردن بدن و نیز سرد شدن، دما روی ۲۲ درجه تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. چگونه دمای بین 22 تا 25 سانتی‌گراد دمای تعادلی بدن انسان است.

11- LIGHT دکمه خاموش و روشن کردن چراغ پنل

در کولرهای گازی گری، بر روی یونیت داخلی (پنل) یک نمایشگر وجود دارد که شما می‌توانید در مواقع لزوم، با زدن دکمه LIGHT چراغ آن را  روشن یا خاموش کنید. معمولاً در حالت پیش‌فرض، چراغ نمایشگر روشن می‌باشد. در برخی از مدل ها، نمایشگر کاملاً مخفی است و زمانی که چراغ روشن شود، نمایشگر قابل رؤیت است.

12- Sleep دکمه عملکرد خواب

در کولر گازی گری، هر زمانی که شما این دکمه را فشار دهید، حالت خواب برای آن فعال می‌گردد. حالت خواب باعث می‌شود تا زمانی که شما در حال استراحت یا خواب هستید، فضای محیط متعادل نگه داشته شود و از سرد یا گرم شدن نامتعادل جلوگیری کند. این قابلیت علاوه بر اینکه در زمان استراحت می تواند مفید باشد، عمدتا بیشتر در زمانی هایی استفاده می گردد که نیاز است تا فضای محیط به صورت متعادل و یکنواخت حفط شود.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

13- نمایش حالت های MODE

هر زمانی که شما یکی از حالت های MODE را انتخاب کنید، ( دکمه شماره 7 ) علامت آن حالت در این قسمت به نمایش در خواهد آمد و شما متوجه خواهید شد که کولر گازی گری (اسپلیت گری) در حال حاضر در حالتی مشغول به کار است.

14- نمایش حالت خواب (SLEEP)

چنانچه در کولر گازی گری، حالت خواب یا SLEEP (دکمه شماره 12) را فعال کنید، در این قسمت نمایش داده می‌شود. علامتی که در این قسمت نمایش داده می‌شود. تصویر ماه است.

15- نمایش نوع TEMP

چنانچه شما حالت TEMP (دکمه شماره 12) را فعال کنید، در این قسمت نمایش داده می‌شود.

16 نمایش حالت SWING

چنانچه شما حالت SWING ( دکمه شماره 8 ) را فعال کنید، در این قسمت نمایش داده می‌شود.

17- نمایش حالت FAN

چنانچه شما از طریق دکمه FAN ( دکمه شماره 3 ) ، یکی از حالت های مختلف را فعال کنید، آن حالت در این قسمت نمایش داده خواهد شد.

18- نمایش دمای محیط

در این قسمت میزان دمای محیطی که کولر در آن روشن است نمایش داده می‌شود.

19 نمایش تایمر

چنانچه تایمر کولر گازی گری (اسپلیت گری) فعال باشد ( دکمه شماره 9 )، تایمر در این قسمت ظاهر خواهد شد.

20 نمایش قفل کودک

در کنترل کولر گازی گری (اسپلیت گری) این قابلیت وجود دارد تا دستگاه قفل کودک شود. چنانچه قابلیت قفل کودک فعال باشد، در این قسمت تصویر یک قفل ظاهر خواهد شد.

برخی مواقع پیش می‌آید که ریموت کنترل  به طور ناخواسته در دسترس کودکان قرار می‌گیرد و آن‌ها ممکن است با فشار دادن برخی از دکمه‌ها ، تغییراتی را در تنظیمات کولر به وجود آورند یا حتی ممکن است خود ما هم برخی مواقع ناخواسته دستمان روی برخی دکمه‌ها رفته تنظیماتی کولر را به هم بریزیم. استفاده از این دکمه رویداد چنین خطایی را به صفر می‌رساند.

21- نمایش حالت LIGHT

چنانچه شما با فشردن دکمه LIGHT ( دکمه شماره 11 ) ، چراغ پنل کولر گازی را روشن کنید، در این قسمت تصویر یک لامپ روشن ظاهر می‌شود. هر چند با فعال شدن حالت LIGHT، صفحه نمایش روشن می‌گردد، اما سازندگان کولر گازی گری، ترجیح داده اند که این نشان را در صورت فعال بودن، روی نمایشگر ریموت کنترل نیز نمایش دهند.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

9 Responses

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      همانطور که در تصویر ریموت کنترل مشخص شده است، از طریق دکمه های شماره 9 به راحتی می توانید نسبت به روشن و خاموش کردن تایمر اقدام بفرمایید.
      اما برخی مواقع ممکن است به دلایلی فنی و یا وجود مشکل در ریموت کنترل کولرگازی، عملکرد این دکمه ها با اختلال مواجه شود که نیاز به بررسی است.
      در این خصوص می توانید جهت دریافت راهنمایی بیشتر از بخش پشتیبانی آنلاین و یا تماس با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

  1. جامع ترین و کامل ترین مطالب رو نوشتید و کارکرد دکمه ها ۱۰۰ درصد درست توضیح دادید ،
    موفق باشید

  2. سلام علامت wifi روی کنترل کولر گازی گری به چه معنا و مفهومی هستش،با تشکر از توضیحات جامع وکاملتون در این مقاله،خسته نباشید

    1. درود بر شما دوست عزیز
      کولرهای گازی که دارای قابلیت wifi هستند، این امکان را فراهم می کنند تا به wifi خانه و یا hotspot گوشی وصل شوند و از طریق یک برنامه مرتبط بتوانید از راه دور کولر گازی خود را از طریق تلفن همراه یا تبلت کنترل کنید.
      روش استفاده و فعال سازی در دفترچه راهنما وجود دارد.

  3. سلام ببخشید می‌شود تایمر را برای مدت طولانی مثل یک ماه تنظیم کرد که هر روز یک ساعت روشن و بعد خاموش شود برای کولر گری

    1. درود بر شما
      خیر، معمولا به دلیل برخی محدودیتها، حداکثر تا 24 ساعت می توان تایمر را فعال کرد.
      اما امکان روشن و خاموش شدن مداوم از طریق تایمر وجود ندارد. زیرا برای روشن کردن کولر بر اساس تایمر، کولر گازی باید خاموش باشد.در واقع زمانی که قصد دارید در ساعت مشخصی کولر گازی را روشن کنید می‌توانید از حالت روشن تایمر استفاده کنید.
      همچنین برای تنظیم خاموش کردن کولر بر اساس تایمر در زمان مشخص، زمانی امکان پذیر است که کولر روشن باشد.
      به همین دلیل برای استفاده از تایمر برای روش و خاموش کردن کولر، هر بار که تنظیم کنید تنها یک بار عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + شانزده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.