چه عواملی باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن می شود؟

چه عواملی باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن می شود در خدمت نت
چه عواملی باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن می شود در خدمت نت
مطالب مرتبط

همواره یکی از سوالات پر تکرار از سوی مشترکین و کاربران مجموعه خدمت نت، فارغ از اینکه چه فصلی از سال باشد، پرسش‌هایی در خصوص سرویس و تعمیر آبگرمکن (آبگرمکن دیواری ، آبگرمکن زمینی یا مخزنی) و به خصوص پرسش در خصوص عوامل گرم نشدن آب در آبگرمکن است. اگر بخواهیم در یک پرسش کلی تمامی سوالات در خصوص آبگرمکن را جمع کنیم، می‌توان گفت که عمده پرسش مشترکین مجموعه این است که، چه عواملی باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن می‌شود؟

گرم نشدن آب در ابگرمکن

طبیعتاً استفاده از آبگرمکن (آبگرمکن دیواری ، آبگرمکن زمینی یا مخزنی) به منظور تامین آب گرم مورد نیاز اماکن مسکونی، تجاری و اداری، یکی از ضروریات است که نمی‌توان آن را به هیچ وجه نادیده گرفت. اما برخی مواقع به دلیل بروز برخی مشکلات در این دستگاه‌ها، روند کارکرد آن‌ها با اختلالاتی روبرو می‌شود که نیاز است جهت سرویس و تعمیر آبگرمکن از افراد یا مراکز معتبر برای کمک بگیرید.

برخی مواقع علت گرم نشدن آب آبگرمکن (آبگرمکن دیواری ، آبگرمکن زمینی یا مخزنی) می‌تواند به دلایلی ساده باشد که هر فردی با کمترین میزان از سطح تخصص می‌تواند نسبت به رفع آن اقدام نماید. اما در شرایطی دیگر سرویس و تعمیر آبگرمکن به دلیل وجود برخی مشکلات ، تنها توسط افرادی میسر است که از تخصص و تجربه لازم برخوردار باشند.

نکته قابل توجه در خصوص رفع عوامل عدم گرم شدن آب در آبگرمکن (آبگرمکن دیواری ، آبگرمکن زمینی یا مخزنی) ، در قدم اول که مهم‌ترین قدم هم می‌باشد، تشخیص درست علت مشکل است. به بیانی، چنانچه نتوان به درستی دلیل یا عوامل گرم نشدن آب آبگرمکن را تشخیص داد، ممکن است به سایر بخش‌های آبگرمکن نیز آسیب‌هایی جدی وارد شود.

بر همین اساس توصیه می‌شود برای تشخیص و نیز رفع مشکل عدم گرم شدن آب در آبگرمکن (آبگرمکن دیواری ، آبگرمکن زمینی یا مخزنی) ، حتماً از افراد یا مراکز معتبر برای رفع آن‌ها مشورت و راهنمایی بخواهید.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص عوامل گرم نشدن آب در آبگرمکن دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

عوامل گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری

در ادامه و به جهت آشنایی شما با برخی از مشکلاتی که باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری می‌شوند، برخی از مهم‌ترین دلایل را بیان می‌کنیم. اما قبل از پرداختن به این دلایل، نیاز است تا مجدد یادآوری نماییم که برای سرویس و تعمیر آبگرمکن، نیاز به تجربه و تخصص لازم است.

چه عواملی باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن می شود در خدمت نت

رسوب گرفتگی مبدل مصرفی

برخی مواقع علت گرم نشدن آب در آبگرمکن، به دلیل رسوب گرفتگی مبدل مصرفی می‌باشد. در چنین شرایطی عمدتاً فشار آب ورودی به آبگرمکن مناسب است، اما عملکرد آب خروجی مناسب نیست و به همین دلیل با فشار کم خارج می‌شود.

اگر بخواهیم به طور کلی عواملی که باعث رسوب گرفتن آبگرمکن دیواری می‌شود را نام ببریم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زیاد بودن املاح آب
  • زیاد بودن شعله مشعل
  • بالا بودن دمای آبگرم خروجی

توصیه برای جلوگیری از رسوب گرفتگی مبدل اصلی: اگر بخواهیم توصیه‌هایی برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی را بیان کنیم، می‌توان 2 توصیه مهم و کلیدی را با شما در میان بگذاریم :

  • استفاده از سختی گیرهای استاندارد
  • تنظیم شعله مناسب و کاهش دمای آبگرم مصرفی

راهکار رفع رسوب گرفتگی مبدل اصلی : اما زمانی که رسوب گرفتگی مبدل اصلی عامل گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری باشد، به جهت رفع این مشکل در آبگرمکن دیواری، نیاز است تا هر چند وقت یک بار نسبت به رسوب گیری آبگرمکن اقدام نمایید. دقت داشته باشید که قبل از اقدام برای رسوب زدایی، حتماً نسبت به بررسی صافی ورودی آب به آبگرمکن اقدام نمایید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات آبگرمکن از هزینه سرویس و تعمیر آبگرمکن (آبگرمکن دیواری یا آبگرمکن زمینی) در تهران آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص عوامل گرم نشدن آب در آبگرمکن دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

ثابت نبودن شعله شمعک

برخی مواقع یکی از عوامل گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری که نیاز است نسبت به سرویس و تعمیر آبگرمکن اقدام نمود، بروز برخی عوامل است که باعث می‌شود تا شعله شمعک ثابت نشود. مهم‌ترین این عوامل عبارتنداز :

  • افت فشار گاز شمعک
  • خرابی ترموکوپل
  • خرابی شیر مغناطیسی
  • شل بودن مهره ترموکوپل

کثیف بودن یونیت دستگاه

یونیت دستگاه که در واقع هماهنگ کننده مشعل و بُرد دستگاه به شمار می‌آید، چنانچه کثیف شود، می‌تواند عاملی برای گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری شود. در صورت کثیف بودن یونیت دستگاه، آبگرمکن به خوبی قادر به گرم کردن آب نخواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که در آبگرمکن های فن دار احتمال خرابی پرشر هوا وجود دارد که باید بررسی شود.

پارگی و خرابی واشر دیافراگم

اما چهارمین و آخرین عاملی که در این بخش به عنوان مهم‌ترین عوامل گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری به آن اشاره خواهیم نمود، دلیل است شاید در بیشتر مواقع می‌تواند عامل مهمی در گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری به شمار آید، پارگی و خرابی واشر دیافراگم است.

در این حالت (پارگی و خرابی واشر دیافراگم)، با وجود اینکه اولاً شعله شمعک آبگرم کن روشن است و ثانیاً فشار خروجی آبگرمکن نیز مناسب است، اما شعله مشعل آبگرمکن روشن نمی‌شود.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص عوامل گرم نشدن آب در آبگرمکن و نیز سرویس و تعمیر آبگرمکن دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

مطالب مرتبط

2 Responses

  1. با استفاده از مطالب خوب شما چیزای زیادی یاد گرفتم. ممنونم بابت پست‌های خوبی که به اشتراک می‌گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.