عوامل نوسان فشار بار در پکیج دیواری و پکیج زمینی

عوامل نوسان فشار بار در پکیج های دیواری و زمینی
عوامل نوسان فشار بار در پکیج های دیواری و زمینی
مطالب مرتبط

یکی از عوامل نوسان فشار بار در پکیج دیواری و پکیج زمینی، عدم سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ به صورت ادواری می باشد، که در این مقاله تلاش شده، که عوامل افت فشار و افزایش فشار بار پکیج را برسی کنیم.

با طراحی و ساخت پکیج های دیواری در زمینه سیستم های گرمایش ساختمان و ادارات و نیز واحدهای مسکونی تحول بسیار عظیمی شکل گرفت. عملکرد و نیز سیستم، پکیج های دیواری همچون موتورخانه ها بوده و البته به نسبت موتورخانه ها کوچک تر و کاربردی تر می باشند.

تنوع پکیج های دیواری زیاد بوده و نیز طراحی هر یک از مدل های آن ها به منظور کارکردی گوناگون صورت می گیرد. تمامی این پکیج ها جهت گرمایش و نیز فراهم نمودن آب گرم برای بخش های مختلف سازمان کار نموده و برخی مواقع احتمال داشته افت فشار پیدا نمایند.

احتمالا در حال حاضر که شما در حال خواندن این مطلب هستید با مشکل افت فشار یا افزایش بار پکیج دیواری یا زمینی خود رو به رو شده اید. در چنین مواقعی ممکن است سوالات مختلفی ذهن شما را به خود مشغول کند، برای مثال چه چیزی باعث افت بار و یا افت فشار شده است؟ علت پایین آمدن فشار پکیج و نیز خاموش شدن مرتب آن چیست؟ چگونه می توان دوباره فشار یا بار دستگاه را افزایش داد؟ به طور معمول یک پکیج دارای محدوده مجاز چند می باشند؟ و….

با خواندن ادامه مطلب به پاسخ تمامی این سوالات خواهید رسید و علاوه بر آن برای هر یک از این مشکلات راهکاری ارائه خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص عوامل نوسان فشار بار در پکیج دیواری و پکیج زمینی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ، از تعرفه تعمیرات پکیج شوفاژ آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

عوامل نوسان فشار بار در پکیج های دیواری و زمینی

برطرف نمودن عوامل نوسان فشار بار در پکیج دیواری و پکیج زمینی

نوسان فشار بار پکیج دیواری و پکیج زمینی ناشی از چیست؟

در کل افت فشار در پکیج های نو، در صورتی که هر سه هفته یا یک ماه یک بار به وجود آمده کاملا موضوع طبیعی خواهد بود و به طور معمول در پکیج های کارکرده دو هفته یک بار جای نگرانی نخواهد بود ولی در صورتی که افت فشار از این مقدار بیشتر بوده ممکن است این موضوع ناشی از موارد زیر باشد:

وجود نشتی در مدار بسته پکیج و رادیاتور

نشتی آب در پکیج و رادیاتور احتمال افت فشار بار در پکیج دیواری و پکیج زمینی را بسیار افزایش داده و حتی در صورت کم بودن میزان این نشتی باز هم ممکن است منجر به افت فشار گردد.

برخی مواقع لوله های رد شده از پکیج دیواری نشتی پیدا نموده و فشار را در پکیج دیواری کاهش خواهند داد. اگر چه این مورد زیاد شایع نبوده اما به هر حال امکان بروز آن هر چند کم وجود خواهد داشت.

خراب شدن و یا باز بودن شیر پرکن پکیج

به طور معمول در صورت خرابی و یا باز ماندن شیر پرکن چسبیده به زیر پکیج دستگاه نیز با افزایش فشار بار مواجه خواهید شد. در مواقعی نیز باز بودن شیر پرکن پکیج سبب افت فشار دستگاه می گردد. این مورد در مواقعی صورت گرفته که فشار آب لوله اصلی ساختمان که در واقع فشار آب شهری بوده کمتر از فشار دستگاه پکیج باشد. در چنین شرایطی آب درون دستگاه پکیج به داخل لوله های ساختمان رفته و پکیج دچار افت فشار خواهد شد.

پس از تنظیم نمودن فشار بار دستگاه، بایستی از بسته بودن شیر پرکن پکیج اطمینان پیدا نمایید چرا که در صورتی که میزان فشار آب ساختمان از فشار پکیج کمتر بوده دستگاه افت فشار پیدا خواهد نمود.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص عوامل نوسان فشار بار در پکیج دیواری و پکیج زمینی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

وجود سوراخ در مبدل حرارتی

کمتر پیش آمده که به دلیل سوراخ بودن مبدل اصلی در پکیج های تک مبدل و مبدل ثانویه در پکیج های دو مبدل، فشار دستگاه افت پیدا نماید. در صورتی که فشار آب اصلی ساختمان از فشار پکیج کمتر بوده فشار دستگاه پکیج افت پیدا خواهد نمود.

هواگرفتگی پکیج و رادیاتورها

در صورتی که درون پکیج، سیستم گرمایشی و رادیاتورها هوا گرفته باشد، فشار بار در پکیج دیواری و پکیج زمینی دچار افت می‌شود. برای حل این مشکل بایستی به واسطه پیچ هواگیری انتهای رادیاتورها و حوله خشک کن ها سیستم گرمایشی را به طور کامل هواگیری نمایید.

عدم کارکرد صحیح منبع انبساط پکیج

در پکیج های شوفاژ از منبع انبساط برای کنترل فشار بار پکیج استفاده می شود و در صورت خرابی تیوپ داخلی منبع انبساط یا نداشتن شارژ باد منبع دستگاه قادر به کنترل فشار بار نخواهد بود.

عوامل نوسان فشار بار در پکیج های دیواری و زمینی

چگونه می توان دوباره فشار یا بار دستگاه را افزایش داد؟

یکی از روش های تنظیم و افزایش فشار در پکیج دیواری و رادیاتور تنظیم شیر کوچک قرار گرفته در زیر آن می باشد که با توجه به رنگ آبی یا مشکی که داشته به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. اقدام به چرخاندن این شیر در راستای جهت مخالف عقربه های ساعت نموده و در نظر داشته باشید که برای تنظیم فشار شیر را خیلی خوب و محکم در جهت عقربه های ساعت ببندید. روش دوم این بوده که در زمان باز بودن شیر پرکن پمپ دستگاه را روشن نمایید. این کار سبب افزایش فشار خواهد شد. هر چند که با برطرف نمودن تمامی علل افت فشار می توان این مشکل را رفع نمود. لذا بهتر بوده اول از هر چیزی به بررسی تمامی علل افت فشار بپردازید.

 رفع مشکل افت فشار در رادیاتور

افت فشار در رادیاتورها نیز با افت فشار در پکیج دیواری همراه بوده و احتمال داشته که پس از آن صورت گیرد. هر چند که رادیاتورها خود نیز دارای شیرهای کنترلی بوده و در صورت مواجهه با این مشکل بایستی بررسی و هواگیری گردند.

نکته قابل ذکر این است که مجموعه خدمت در راستای ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی، بسیاری از آموزش‌های مهم و کاربردی را در قالب ویدئو آماده سازی و منتشر نموده است. شما می توانید برای مشاهده‌ی برخی از این ویدئوها، نگاهی به صفحه‌ی رسمی خدمت نت در آپارات بیندازید.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص عوامل نوسان فشار بار در پکیج دیواری و پکیج زمینی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.